Skoda SuperB OPINIE, TEST | 3 gen. – 2.0 TDI DSG Laurin & Klement

Skoda Superb opinie, test | 2.0 TDI DSG Laurin & Klement 2015


Kiedy odbieraliśmy testowego Superba, ruszał właśnie Tour de France. Na starcie stanęło 198 kolarzy, którzy do przejechania mieli 3360 km. Razem z nimi na trasę Tour’u wyjechało ponad 200 samochodów serwisowych Skody i każdy, podczas wyścigu, do pokonania miał ponad 14000 km. Wiem co będzie czuł kierowca Skody Superb ganiający rowerzystów dookoła Francji…

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak,  Sebastian Mądrachowski

Skoda Superb opinie, test | Już prawie premium?

Wiem też, czy osoba szukająca samochodu średniej klasy wyższej powinna polecieć do salonu Skody. Skoda Superb to dobry model, żeby sprawdzić jak aktualnie funkcjonuje Skoda w obrębie całej grupy VAG.

2015 rok, trzecia generacja tego samochodu i wciąż ten sam problem przy wprowadzaniu Skody na rynek: jak zrobić auto dobre i chętnie kupowane, a przy okazji nie ukraść klienta Passatowi i A4? Właśnie z tego powodu pierwszy Superb nie doczekał się wersji kombi, a druga generacja dopiero za dopłatą dostawała wyposażenie będące standardem w Passacie. Jak się dopłat nazbierało, to cena przestawała zachęcać i skoda było nie dołożyć do VW.

Trzecia generacja trochę namiesza.

skoda superb opinie -  2.0 tdi 2015 dsg lublin
Skoda Superb opinie, test | Tył



Skoda Superb opinie, test | Wyposażenie testówki

Testowy egzemplarz to najlepiej wyposażony Superb, czyli wersja Laurin&Klement. W 2015 roku najlepiej wyposażona Skoda Superb oznacza wszystko, co jesteście w stanie wymyślić, włączając 3 strefową klimatyzację, asystenta pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, aktywne zawieszenie + audio: 12 głośników, 610 W mocy muzycznej.

Jeżeli ten samochód odziedziczył coś po starszym bracie, to tym bratem było Audi A8.

skoda superb opinie, test 2.0 tdi dsg 2015 lublin
Skoda Superb opinie, test | Elegancja Francja

Skoda Superb opinie, test | Dane techniczne

Nieco gorzej jest z silnikami dostępnymi w nowej Skodzie Superb. Teoretycznie mamy 6 wariantów, ale jeżeli przyjrzymy się bliżej, okazuje się, że do wyboru jest 2.0 TDI albo 2.0 TDI, ostatecznie możemy wziąć 2.0 TDI. Jedyne dostępne silniki benzynowe to 1.4 TSI (z mocą 125 i 150 KM), oraz 2.0 TSI (220KM). 1.4 na tak duży samochód to nieporozumienie, 2.0 w sumie też.

W testówce mieliśmy oczywiście diesla i… w niczym nam to nie przeszkadzało.

Skoda Superb opinie, test | Skoda Superb spalanie 2.0 TDI DSG

Superb szybki nie jest, ale kiedy w trybie mieszanym komputer pokazuje spalanie na poziomie 7l/100km, to ciężko nie być zadowolonym. Jak na flagowy model w środku jest nieco głośno, ale dzięki temu słychać jak fenomenalnie działa skrzynia DSG. Nie da się nie lubić dźwięku międzygazu przy zmianie biegów.

skoda superb 2.0 tdi dsg 2015 lublin
Skoda Superb opinie, test | Wnętrze

Skoda Superb opinie, test | Duży może więcej?

Mimo, że wszystkie Superby powstawały na nieco przedłużanej płycie podłogowej VW Passata to zawsze były od niego dużo większe. Są też w środku większe od Mondeo, Accorda, czy Insigni. Jeżeli nie brać pod uwagę Mercedesa klasy S to ciężko mi przywołać samochód mający więcej miejsca w środku niż Superb. Zbierając to wszystko razem, dochodzimy do momentu, o którym pisałem wcześniej: nowy Superb namiesza.

Skoda Superb opinie, test | 2.0 TDI DSG Laurin&Klement – cena!

Ceny tego auta zaczynają się od 79 tys. zł., a wersja Laurin&Klement z 2.0 TDI i skrzynią DSG to koszt około 140tys. Konkurencja z podobnym wyposażeniem będzie droższa o kilkanaście tysięcy. Skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać. Na koniec jeszcze mała ciekawostka.

skoda superb opinie, test -
Skoda Superb opinie, test | Front

Bagażnik jest tak wielki, że gdyby nie tapicerka, to pojawiałoby się echo… Jesienią na rynek wchodzi wersja kombi, która w bagażniku zmieści 1m³ towaru. 100 cm x 100 cm x 100 cm. Nie wiem co bym tam woził poza kasą, którą da się oszczędzić na tym samochodzie.

skoda superb opieni test photosession
Skoda Superb opinie, test | Przód

Skoda Superb opinie, test | podsumowanie

Pisałem we wstępie, że wiem, co będzie czuł kierowca Superba przez 22 dni z rzędu ganiający rowerzystów dookoła Francji.

Ten kierowca będzie cholernie zadowolony.

Spójrzcie na to z tej strony: bilet do Francji – 500 zł, Skoda Superb – 80 tys. zł., a przejechanie wielkiej pętli Tour de France w peletonie BEZ PEDAŁOWANIA?

BEZCENNE!

Po weekendzie spędzonym za kierownicą nowej Skody Superb opinie mam jasną. Nie wiem jak dużą autonomię mają ludzie prowadzący markę Skoda, ale koncern VAG pod swoim skrzydłem wychował naprawdę dobre dziecko.




Magazyn Motór - Skoda Superb 2.0 TDI dsg