Ducati Desmosedici RR – Motocykl klasy MotoGP w twoim garażu

Ducati Desmosedici RR

Czy kiedykolwiek marzyliście o jeździe na motocyklu klasy MotoGP? W 2006 roku Ducati dało możliwość kupna takiego motocykla. Jest to replika Desmosedici GP6, na której w roku 2006 Loris Capirossi i Sete Gibernau ścigali się na torach MotoGP. Poznajcie Ducati Desmosedici RR.

tekst: Artur Skibiński, foto: Auctionata

Najprościej rzecz ujmując jest to motocykl MotoGP… któremu zamontowano światła.
I wcale nie jest to przesada, ale do rzeczy.

Ducati Desmosedici RR | Silnik

Silnik napędzający tą rakietę to czterocylindrowa V4 o pojemności 989 cc. Wyposażony jest w 4 wtryski oraz 4 przepustnice Magneti Marelli o średnicy 50 mm oraz oczywiście rozrząd desmodromiczny. Moc 200 km rozwija przy 13,800 obr/min, a moment obrotowy 116 Nm przy 10,500 obr/min. Co ciekawe, Desmosedici RR wyposażone w pełni wyścigowy układ wydechowy spełniało normę spalin Euro 3.

Ducati Desmosedici RR | Zawieszenie i hamulce

Zawieszenie dostarczył Öhlins. Z przodu jest to upside-down z lagami o średnicy 43 mm, z tyłu pojedynczy amortyzator. Oba mają pełny zakres regulacji, który pozwoli ustawić zawieszenie pod konkretny tor i preferencje kierowcy. Zawieszenie to zostało stworzone wyłącznie do jazdy torowej, więc na ulicy w porównaniu do np. Yamahy R1, ta druga będzie bardzo wygodnym mieszczuchem.

Hamulce od Brembo są takie same, jak w GP6. Z przodu dwa czterotłoczkowe zaciski monoblock oraz dwie półpływające tarcze o średnicy 320 mm, z tyłu natomiast tarcza o średnicy 240 mm i dwutłoczkowy zacisk. Ducati Desmosedici RR

Ducati Desmosedici RR | Felgi

Kute, magnezowe felgi Marchesini zostały obute w opony Bridgestone, które zostały stworzone specjalnie dla Desmosedici RR. Rozmiary to 120/70 R17 z przodu, z tyłu natomiast 200/55 i tu ciekawostka – tylna felga ma średnicę 16 cali.

Ducati Desmosedici RR | Podsumowanie

Co zadecydowało, że RR stało się egzotykiem? Silnik to głównie części wykonane z tytanu oraz magnezu. Owiewki i ich wsporniki, błotnik czy też elementy setów – z carbonu a termiczne osłony wydechu wykonano z kompozytu carbonowo – ceramicznego. Wyświetlacz LCD taki sam jak maszynie MotoGP jest wyposażony w datalogging, który może zgromadzić mnóstwo danych z blisko 3-godzinnej pojeżdżawki. Lista drogich dodatków ciągnie się jeszcze długo… Dodatkowo ten ekskluzywny motór sprzedawany był z 3-letnią gwarancją oraz trwającą 3 lata bezpłatną obsługą serwisową. Fajnie, prawda?

Ducati Desmosedici RR kosztowało blisko 200,000 zł w chwili premiery. Z roku na rok jest coraz bardziej pożądanym przez kolekcjonerów egzotykiem, którego ceny na zagranicznych aukcjach tylko rosną. Więc jeśli planujesz kupno własnego motocykla MotoGP… radzimy się śpieszyć.