Podsumowanie tygodnia #1 | Nowe BMW M8, Audi A6 Allroad C8, Renault Koleos

Podsumowanie tygodnia

Audi A6 Allroad C8

Koncerny motoryzacyjne w początku czerwca prześcigają się w prezentowaniu nowości. Po raz kolejny w tym roku widzimy nowe BMW, tym razem mega mocnej serii M. Mamy także luksusowe, ale wszechstronne Audi oraz komfortowy SUV od Renault.

Autor: Kacper Majdan | Zdjęcia: biuro prasowe BMW, Audi oraz Renault

Podsumowanie tygodnia | BMW M8

Od premiery nowej serii 8 topową wersją była 850i, która niby miała na sobie emblemat „M”, ale rasową „Mką” nie była. Teraz wszystko się zmienia za sprawą wersji M8 i M8 Competition.

To, że mamy do czynienia z samochodem wyjątkowym zauważymy od razu. Poszerzone nadkola, większe wloty powietrza czy dyfuzor z czterema końcówkami wydechu budzą respekt. W wersji Competition odbiór zostanie jeszcze bardziej zintensyfikowany za sprawą czarnych końcówek wydechu i czarnego spojlera.

Napędem auta jest stary, dobry znajomy z BMW M5. Mowa o silniku 4.4 V8 biturbo rozwijającym 600 KM w wersji „podstawowej” i 625 w wersji Competition. Podobnie jak w M5, dostajemy napęd 4×4 z możliwością odłączenia przedniej osi. Dzięki temu mamy bardzo dobrą trakcję przy starcie a i na torze nie będzie problemów, żeby się trochę poślizgać.

Oficjalna prezentacja zaplanowana jest na 27-28 czerwca podczas imprezy #NextGen w Monachium. Oficjalnych cen jeszcze nie znamy, ale podstawowe M8 ma zaczynać się od około 180 tys. euro.

Podsumowanie tygodnia | BMW M8

Wolisz klasyczne BMW serii 8? W #2 Magazynie Motór testowaliśmy 850Ci.

Podsumowanie tygodnia | Audi A6 Allroad C8

Czas płynie nieubłaganie. 20 lat temu Audi pokazało pierwsze A6 Avant. Jednak nieco krótsza jest historia wersji Allroad o której dziś mówimy. Pomimo wielu odmian modelu A6, ta niewątpliwie jest najbardziej wszechstronna.

Pierwszą generację Allroad zapamiętałem jako samochód, który pomimo bycia podniesionym kombi potrafił „zjeść” w terenie większość dzisiejszych, modnych SUVów. Jak będzie z tą generacją? Bez wątpienia ma predyspozycje do radzenia sobie poza utwardzonymi drogami. Napęd Quattro w standardzie, mocne diesle z wysokim momentem obrotowym (o nich później), aluminiowa osłona podwozia czy liczne systemy wspomagające mają tego dowodzić.

Prześwit podniesiono o 45 mm i wynosi on teraz 139 mm. Pneumatyczne zawieszenie (w standardzie) zestrojono tak, by zwiększyć terenowe możliwości auta. W trybie „offroad” przy prędkości do 80 km/h zawieszenie podnosi się o 30 mm wyżej niż standardowe, a w trybie „lift” (do 35 km/h) aż o 45 mm. Daje to blisko 200 mm prześwitu w najbardziej ekstremalnej sytuacji. Co warto podkreślić, samochód może ciągnąć przyczepę o masie do 2.5 tony.

Do dyspozycji mamy trzy odmiany trzylitrowych dieslów V6. Najsłabsza wersja wytwarza 231 KM oraz 500 Nm, następnie mamy 286 KM i 620 Nm i najmocniejsza wersja o mocy 349 KM i 700 Nm. Wszystkie jednostki są wyposażone w technologię „miękkiej hybrydy” co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. Premiera jeszcze w czerwcu 2019 roku.

Podsumowanie tygodnia | Audi A

Podsumowanie tygodnia | Renault Koleos

Trochę trudno uwierzyć, że obecna generacja Renault Koleos ma już trzy lata. Niewątpliwie jego estetyka się nie zestarzała, ale mimo to projektanci postanowili ją odświeżyć.

Oczywiście przy tak popularnej konstrukcji nie możemy mówić o rewolucji. Zmianom poddano przedni zderzak czy grill. Nie brakuje też nowych kolorów lakieru czy wzorów felg (taki lifting mocno pachnie Volkswagenem).

Co jest najważniejsze, to zmiany wyposażenia standardowego. Nawet w bazowej wersji dostajemy pełne oświetlenie LED, system automatycznego hamowania z wykrywaniem pieszych, asystent parkowania, kamerę cofania, adaptacyjny tempomat, dostęp bezkluczykowy i dwustrefową klimatyzację. Cieszy, że coraz więcej systemów bezpieczeństwa klienci dostają bez dopłaty.

Pod maską dwa nowe silniki. Co ciekawe, w erze wycofywania diesli mamy tylko jednostki wysokoprężne. Tak więc mamy silnik 1.8 dCi o mocy 150 KM i 340 Nm oraz 2.0 dCi o mocy 190 KM i 380 Nm.

Podsumowanie tygodnia | Koleos

O nowościach motoryzacyjnych usłyszysz w każdy poniedziałek o godzinie 19:00 w audycji Motocentrum na antenie lubelskiego Radia Centrum.