Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Wyścigowe rodziny w F1
Strona główna » Rodzina na swoim czyli wyścigowe rodziny w F1

Rodzina na swoim czyli wyścigowe rodziny w F1

Wyścigowe rodziny w F1 Jaki ojciec, taki syn – to […]

Klaudia Kowalczyk
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Rodzina na swoim czyli wyścigowe rodziny w F1

Rodzina na swoim czyli wyścigowe rodziny w F1

Wyścigowe rodziny w F1 Jaki ojciec, taki syn – to […]

Klaudia Kowalczyk
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Rodzina na swoim czyli wyścigowe rodziny w F1

Rodzina na swoim czyli wyścigowe rodziny w F1

Wyścigowe rodziny w F1 Jaki ojciec, taki syn – to […]

Klaudia Kowalczyk

Wyścigowe rodziny w F1

Jaki ojciec, taki syn – to powiedzenie od razu nasuwa się na myśl, gdy popatrzymy na Nico Rosberga czy Damona Hilla. W oczy rzuca się nie tylko wygląd czy projekt kasku. Ta dwójka poszła w ślady ojców – odpowiednio Keke i Grahama – i zdobyła tytuły mistrza świata Formuły 1. Rodzinne powiązania to nic nowego w Królowej Sportów Motorowych, bo zdarzali się rywalizujący bracia, a także… szwagrowie. Poznajcie subiektywny wybór siedmiu najważniejszych wyścigowych rodzin.

Tekst: Klaudia Kowalczyk / foto: licencja CC0

Wyścigowe rodziny w F1 | Emerson, Wilson, Christian i Enzo Fittipaldi

Brazylijska rodzina, notabene, z polskimi korzeniami. Emersona Fittipaldiego nie trzeba nikomu przedstawiać – dwa tytuły mistrza świata z roku 1972 i 1974 i 14 zwycięstw. Najlepsze rezultaty odnosił w Lotusie oraz McLarenie. Pod koniec kariery przeniósł się pod skrzydła swojego starszego brata Wilsona, który stworzył Fittipaldi Automotive. Stajnia ta najczęściej dawała szansę brazylijskim kierowcom, jednak nie osiągnęła znaczących wyników (chociaż zaczynał pracę w niej jeden z najbardziej kreatywnych konstruktorów Adrian Newey).

Sam Wilson także nie pokazał wiele na torze i pozostał w cieniu młodszego brata. Jego syn, Christian Fittipaldi, natomiast zadebiutował w F1 na początku lat 90. w jednym z teamów z końca stawki, co nie pozwoliło mu w pełni zaprezentować talentu. Przejeździł trzy sezony i powrócił do Ameryki, gdzie następnie ścigał się w serii CART.

Emerson
Wilson

Christian
Enzo

Wspomniałam wcześniej o polskich korzeniach. Nestorką rodziny była Polka, Józefa Wojciechowska, która do brazylijskiego Sao Paulo przybyła z Sankt Petersburga jeszcze przed II wojną światową.

Kolejne pokolenie również ma szanse na debiut w Formule 1. Najmłodszy z rodziny – Enzo Fittipaldi – jest obecnie członkiem wyścigowej akademii Ferrari.

Wyścigowe rodziny w F1 | Jean-Pierre Beltoise i Francois Cevert

Przyjaciele, których połączyły więzy rodzinne. Beltoise i Cevert byli nadzieją Francuzów na pierwszego w historii mistrza F1, jednak wypadki zniweczyły te marzenia. Beltoise już na początku kariery doznał uszkodzenia ramienia, w wyniku czego jego ruchy były ograniczone. Nie przeszkodziło mu to wygrywać w różnych seriach oraz związać się z siostrą Ceverta, Jacqueline, która wiele czasu spędzała na torze, doglądając brata. Rodzinną rywalizację przerwała tragedia na torze Watkins Glen w 1973 roku, gdy Tyrrell Ceverta uderzył w barierę, nie dając Francuzowi szans na przeżycie.

Synowie Jacqueline i Jeana-Pierre’a także próbowali swoich sił w wyścigach, głównie samochodów turystycznych, jednak bez sukcesów.

Jean-Pierre Beltoise
Francois Cevert

Wyścigowe rodziny w F1 | Gilles, Jacques Senior i Jacques Villeneuve

Bracia Villeneuve w latach 70. nad samochody stawiali skutery śnieżne i to oczywiście nimi się ścigali. Jednak starszy z nich, Gilles, chciał pokazać się też poza rodzinną Kanadą. Miał szczęście, bo jego popisy w Formule Atlantic zaimponowały Jamesowi Huntowi, mistrzowi F1 i pierwszemu kierowcy McLarena. Niewiele czasu trzeba było, by Villeneuve zadebiutował, niestety starym, awaryjnym modelem M23. Po raz kolejny Gilles miał szczęście, tym razem rękę do niego wyciągnął Enzo Ferrari i tak Kanadyjczyk związał się z włoskim zespołem do końca swojej krótkiej, ale przepełnionej dramaturgią kariery. Niki Lauda nazywał go „szalonym diabłem”, a jego kolega ze stajni, Jody Scheckter „najlepszym kierowcą w historii”. Gilles zginął na torze podczas kwalifikacji do GP Belgii 1982, gdy próbował wyprzedzić marudera tuż przed nim.

Gilles
Jacques Senior
Jacques

Jacques Senior nie miał tyle talentu, co starszy brat, bo nie udało mu się zakwalifikować do żadnego wyścigu F1. Natomiast Junior w 1997 roku zdobył tytuł mistrza świata, a wygrał go z samym Michaelem Schumacherem. Reszta kariery Jacques’a nie była tak kolorowa jak jego kask, bo po kilku słabych sezonach zastąpił go nikt inny, jak pewien Polak, Robert Kubica.

Wyścigowe rodziny w F1 | Graham i Damon Hill

Dwóch angielskich mistrzów świata i dwie wielkie postaci w historii. Ojciec, Graham, po zakończeniu udanej kariery (jako jedyny w historii zdobył potrójną koronę sportów motorowych, czyli wygrał mistrzostwo F1, Indianapolis 500 oraz 24h Le Mans) spełniał się jako szef zespołu. W 1975 roku, kiedy wracał z testów bolidu, jego awionetka rozbiła się tuż obok lotniska. W wyniku wypadku zginęło ośmiu członków zespołu, w tym kierowca Tony Brise.

Graham
Damon

Żona Grahama, a matka Damona, miała wątpliwości, czy jej syn powinien iść w ślady ojca. Na dodatek rodzina miała problemy finansowe, co również nie sprzyjało rozpoczęciu kariery wyścigowej. Damon Hill w F1 zadebiutował dopiero w wieku 32 lat. Szybko przebił się do najlepszego wtedy zespołu – Williamsa – i zdobył tytuł, tak jak jego ojciec. Cały świat wyścigowy czekał na debiut w F1 trzeciego z Hillów, jednak Joshua postanowił zakończyć karierę.

Wyścigowe rodziny w F1 | Keke i Nico Rosberg

Keke Rosberg już chyba do końca życia pozostanie znany jako mistrz, który zwyciężył tylko jedno GP w mistrzowskim sezonie 1982. Dlaczego zatem mu się udało? Regularnie punktował, a główny pretendent do tytułu z powodu obrażeń nie mógł wrócić na tor. Tego wyczynu nie udało się Rosbergowi powtórzyć. Fin wygrywał jeszcze wyścigi, jednak to nie wystarczyło, by zdobyć kolejny tytuł. Osiągnął to jego syn, Nico. Po 10 latach w F1 trafił na samochód, którym mógł wygrywać. Wystarczyło tylko pokonać Lewisa Hamiltona. Udało się, a Nico Rosberg postanowił… przejść na emeryturę, by być ze swoją żoną i córkami, a nie tak jak jego ojciec, ciągle w trasie na kolejny wyścig. Keke nauczył syna nie tylko jeździć, ale też wyznaczać priorytety. Dobra robota!

Keke
Nico

 

Wyścigowe rodziny w F1 | Jos i Max Verstappen

Najczęściej spotykaną rodziną w paddocku F1, przynajmniej obecnie, są zdecydowanie Verstappenowie. Jos ścigał się w latach 90., a zasłynął jako bohater zdjęcia w kuli ognia, bo podczas tankowania w 1994 roku jego bolid zapłonął jak pochodnia. Parę lat później ze związku z Sophie Kumpen (Belgijką, która występowała w kartingu) na świat przyszedł jego syn, Max. Nie miał szans na inną karierę z takim rodowodem. Po zaledwie sezonie w wyścigach samochodów jednomiejscowych jako najmłodszy kierowca w historii – 17 lat i 166 dni – zadebiutował w GP Australii 2015. Do dziś udało mu się wygrać trzy rundy, a swoją prędkością zachwyca cały świat F1. Oby poradził sobie lepiej niż ojciec!

Jos
Max

Takich rodzin było wiele, wiele więcej, a grono wkrótce może się powiększyć. Do fotela kierowcy przymierzani są już między innymi Mick Schumacher czy Giuliano Alesi – synowie kolejno Michaela Schumachera i Jeana Alesiego. Samo nazwisko może im nie wystarczyć, potrzebne są jeszcze talent i pieniądze.

Artykuł pochodzi z #3 numeru Magazynu Motór: Link

Magazyn Motór

Tags: Damon Hill, Emerson Fittipaldi, Enzo Fittipaldi, f1, Francois Cevert, Gilles Villeneuve, Graham Hill, Jacques Villeneuve, Jos Verstappen, Max Verstappen, Nico Rosberg, Wyścigowe rodziny w F1

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Wyścigowe rodziny w F1

Jaki ojciec, taki syn – to powiedzenie od razu nasuwa się na myśl, gdy popatrzymy na Nico Rosberga czy Damona Hilla. W oczy rzuca się nie tylko wygląd czy projekt kasku. Ta dwójka poszła w ślady ojców – odpowiednio Keke i Grahama – i zdobyła tytuły mistrza świata Formuły 1. Rodzinne powiązania to nic nowego w Królowej Sportów Motorowych, bo zdarzali się rywalizujący bracia, a także… szwagrowie. Poznajcie subiektywny wybór siedmiu najważniejszych wyścigowych rodzin.

Tekst: Klaudia Kowalczyk / foto: licencja CC0

Wyścigowe rodziny w F1 | Emerson, Wilson, Christian i Enzo Fittipaldi

Brazylijska rodzina, notabene, z polskimi korzeniami. Emersona Fittipaldiego nie trzeba nikomu przedstawiać – dwa tytuły mistrza świata z roku 1972 i 1974 i 14 zwycięstw. Najlepsze rezultaty odnosił w Lotusie oraz McLarenie. Pod koniec kariery przeniósł się pod skrzydła swojego starszego brata Wilsona, który stworzył Fittipaldi Automotive. Stajnia ta najczęściej dawała szansę brazylijskim kierowcom, jednak nie osiągnęła znaczących wyników (chociaż zaczynał pracę w niej jeden z najbardziej kreatywnych konstruktorów Adrian Newey).

Sam Wilson także nie pokazał wiele na torze i pozostał w cieniu młodszego brata. Jego syn, Christian Fittipaldi, natomiast zadebiutował w F1 na początku lat 90. w jednym z teamów z końca stawki, co nie pozwoliło mu w pełni zaprezentować talentu. Przejeździł trzy sezony i powrócił do Ameryki, gdzie następnie ścigał się w serii CART.

Emerson
Wilson

Christian
Enzo

Wspomniałam wcześniej o polskich korzeniach. Nestorką rodziny była Polka, Józefa Wojciechowska, która do brazylijskiego Sao Paulo przybyła z Sankt Petersburga jeszcze przed II wojną światową.

Kolejne pokolenie również ma szanse na debiut w Formule 1. Najmłodszy z rodziny – Enzo Fittipaldi – jest obecnie członkiem wyścigowej akademii Ferrari.

Wyścigowe rodziny w F1 | Jean-Pierre Beltoise i Francois Cevert

Przyjaciele, których połączyły więzy rodzinne. Beltoise i Cevert byli nadzieją Francuzów na pierwszego w historii mistrza F1, jednak wypadki zniweczyły te marzenia. Beltoise już na początku kariery doznał uszkodzenia ramienia, w wyniku czego jego ruchy były ograniczone. Nie przeszkodziło mu to wygrywać w różnych seriach oraz związać się z siostrą Ceverta, Jacqueline, która wiele czasu spędzała na torze, doglądając brata. Rodzinną rywalizację przerwała tragedia na torze Watkins Glen w 1973 roku, gdy Tyrrell Ceverta uderzył w barierę, nie dając Francuzowi szans na przeżycie.

Synowie Jacqueline i Jeana-Pierre’a także próbowali swoich sił w wyścigach, głównie samochodów turystycznych, jednak bez sukcesów.

Jean-Pierre Beltoise
Francois Cevert

Wyścigowe rodziny w F1 | Gilles, Jacques Senior i Jacques Villeneuve

Bracia Villeneuve w latach 70. nad samochody stawiali skutery śnieżne i to oczywiście nimi się ścigali. Jednak starszy z nich, Gilles, chciał pokazać się też poza rodzinną Kanadą. Miał szczęście, bo jego popisy w Formule Atlantic zaimponowały Jamesowi Huntowi, mistrzowi F1 i pierwszemu kierowcy McLarena. Niewiele czasu trzeba było, by Villeneuve zadebiutował, niestety starym, awaryjnym modelem M23. Po raz kolejny Gilles miał szczęście, tym razem rękę do niego wyciągnął Enzo Ferrari i tak Kanadyjczyk związał się z włoskim zespołem do końca swojej krótkiej, ale przepełnionej dramaturgią kariery. Niki Lauda nazywał go „szalonym diabłem”, a jego kolega ze stajni, Jody Scheckter „najlepszym kierowcą w historii”. Gilles zginął na torze podczas kwalifikacji do GP Belgii 1982, gdy próbował wyprzedzić marudera tuż przed nim.

Gilles
Jacques Senior
Jacques

Jacques Senior nie miał tyle talentu, co starszy brat, bo nie udało mu się zakwalifikować do żadnego wyścigu F1. Natomiast Junior w 1997 roku zdobył tytuł mistrza świata, a wygrał go z samym Michaelem Schumacherem. Reszta kariery Jacques’a nie była tak kolorowa jak jego kask, bo po kilku słabych sezonach zastąpił go nikt inny, jak pewien Polak, Robert Kubica.

Wyścigowe rodziny w F1 | Graham i Damon Hill

Dwóch angielskich mistrzów świata i dwie wielkie postaci w historii. Ojciec, Graham, po zakończeniu udanej kariery (jako jedyny w historii zdobył potrójną koronę sportów motorowych, czyli wygrał mistrzostwo F1, Indianapolis 500 oraz 24h Le Mans) spełniał się jako szef zespołu. W 1975 roku, kiedy wracał z testów bolidu, jego awionetka rozbiła się tuż obok lotniska. W wyniku wypadku zginęło ośmiu członków zespołu, w tym kierowca Tony Brise.

Graham
Damon

Żona Grahama, a matka Damona, miała wątpliwości, czy jej syn powinien iść w ślady ojca. Na dodatek rodzina miała problemy finansowe, co również nie sprzyjało rozpoczęciu kariery wyścigowej. Damon Hill w F1 zadebiutował dopiero w wieku 32 lat. Szybko przebił się do najlepszego wtedy zespołu – Williamsa – i zdobył tytuł, tak jak jego ojciec. Cały świat wyścigowy czekał na debiut w F1 trzeciego z Hillów, jednak Joshua postanowił zakończyć karierę.

Wyścigowe rodziny w F1 | Keke i Nico Rosberg

Keke Rosberg już chyba do końca życia pozostanie znany jako mistrz, który zwyciężył tylko jedno GP w mistrzowskim sezonie 1982. Dlaczego zatem mu się udało? Regularnie punktował, a główny pretendent do tytułu z powodu obrażeń nie mógł wrócić na tor. Tego wyczynu nie udało się Rosbergowi powtórzyć. Fin wygrywał jeszcze wyścigi, jednak to nie wystarczyło, by zdobyć kolejny tytuł. Osiągnął to jego syn, Nico. Po 10 latach w F1 trafił na samochód, którym mógł wygrywać. Wystarczyło tylko pokonać Lewisa Hamiltona. Udało się, a Nico Rosberg postanowił… przejść na emeryturę, by być ze swoją żoną i córkami, a nie tak jak jego ojciec, ciągle w trasie na kolejny wyścig. Keke nauczył syna nie tylko jeździć, ale też wyznaczać priorytety. Dobra robota!

Keke
Nico

 

Wyścigowe rodziny w F1 | Jos i Max Verstappen

Najczęściej spotykaną rodziną w paddocku F1, przynajmniej obecnie, są zdecydowanie Verstappenowie. Jos ścigał się w latach 90., a zasłynął jako bohater zdjęcia w kuli ognia, bo podczas tankowania w 1994 roku jego bolid zapłonął jak pochodnia. Parę lat później ze związku z Sophie Kumpen (Belgijką, która występowała w kartingu) na świat przyszedł jego syn, Max. Nie miał szans na inną karierę z takim rodowodem. Po zaledwie sezonie w wyścigach samochodów jednomiejscowych jako najmłodszy kierowca w historii – 17 lat i 166 dni – zadebiutował w GP Australii 2015. Do dziś udało mu się wygrać trzy rundy, a swoją prędkością zachwyca cały świat F1. Oby poradził sobie lepiej niż ojciec!

Jos
Max

Takich rodzin było wiele, wiele więcej, a grono wkrótce może się powiększyć. Do fotela kierowcy przymierzani są już między innymi Mick Schumacher czy Giuliano Alesi – synowie kolejno Michaela Schumachera i Jeana Alesiego. Samo nazwisko może im nie wystarczyć, potrzebne są jeszcze talent i pieniądze.

Artykuł pochodzi z #3 numeru Magazynu Motór: Link

Magazyn Motór

Tags: Damon Hill, Emerson Fittipaldi, Enzo Fittipaldi, f1, Francois Cevert, Gilles Villeneuve, Graham Hill, Jacques Villeneuve, Jos Verstappen, Max Verstappen, Nico Rosberg, Wyścigowe rodziny w F1
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Motoryzacja w II RP

    Motoryzacja w II RP

    15:21
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    09:13
  • Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    15:08
  • Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    08:10|0 Comments
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Motoryzacja w II RP

    Motoryzacja w II RP

    15:21
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    09:13
  • Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    15:08
  • Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    08:10|0 Comments
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry