Audi S8, Mercedes AMG czy Renault? Ty wybierasz | podsumowanie tygodnia #5

Audi

Audi S8

Usportowiona limuzyna, gorący hatchback czy praktyczny crossover? Audi, Mercedes czy… Renault? Ostatni tydzień przyniósł nam niesamowicie zróżnicowane premiery.

Autor: Kacper Majdan

Audi S8

Zabrzmi to co najmniej komicznie, ale fajnie w końcu zobaczyć usportowione Audi z silnikiem benzynowym. Co więcej, z benzynowym V8! Co kryje się za przydomkiem „S” w topowym modelu marki z Ingolstadt?

Całkiem sporo. Czterolitrowa, podwójnie doładowana jednostka zaoferuje 563 KM i 800 Nm i jak to bywa w przypadku ostatnich aut producenta, będzie miękką hybrydą. Cała moc przekazywana będzie na wszystkie koła.

Audi S8 | Podsumowanie tygodnia

Jednak nowa Audi S8 to nie tylko silnik. Samochód ma być zestrojony tak, by był stabilniejszy i pewniejszy przy agresywnej jeździe. Do tego nie zabraknie sportowego układu kierowniczego czy ceramicznych hamulców (oczywiście opcjonalnych).

Nie wiemy jeszcze, ile za Audi S8 zapłacimy w Polsce.

Mercedes-AMG A45 i CLA 45

Nowe kompakty Mercedesa na sterydach AMG idealnie obrazują, jak ważny jest rynek hot hatchy.

Pod maską nowych modeli zagości znana już dwulitrowa jednostka benzynowa w dwóch wariantach mocy: 387 KM mocy i 480 Nm oraz 421 KM i 500 Nm. Mocniejszy silnik katapultuje auto do setki w zaledwie 3,9 sekundy. Dokładnie ten sam wynik oferowało Audi RS6 C7.

Oprócz mocnego silnika z przodu znajdziemy rozpórkę górnych mocowań kolumn MacPhersona, adaptacyjne amortyzatory czy napęd na cztery koła AMG Performance 4Matic+. Pamiętacie tryb driftu w Fordzie Focusie RS? Od teraz znajdzie się również na pokładzie Mercedesa.

Renault Captur

Zejdźmy na ziemię i pomówmy o samochodzie, który będzie w zasięgu szerszego spektrum odbiorców niż dwa auta powyżej. Nowy Captur przeszedł szerokie zmiany zarówno na zewnątrz jak i w środku a 85% nowych części względem poprzednika tylko to potwierdza.

Nowa stylistyka Renault jest godna pochwały. Druga generacja crossovera segmentu B zyskała nowe nadwozie, ale najwyraźniejsze zmiany znajdują się w środku. Auto ma całkowicie nowy system info rozrywki, a klasyczne zegary zostały zastąpione wirtualnymi. Na pokładzie znajdziemy również system utrzymywania pasa ruchu, system kamer 360 czy adaptacyjny tempomat.

Pod maską możemy wybierać aż z 5 silników (w 2020 roku oferowana będzie również hybryda typu plug-in):

– 1.0 TCe o mocy 100 KM

– 1.3 TCe o mocy 130 KM

– 1.3 TCe o mocy 155 KM

– 1,5 dCi o mocy 95 KM

– 1,5 dCi o mocy 115 KM

Francuzi zaprezentują samochód podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Co działo się w ubiegłym tygodniu? Podsumowanie tygodnia #4 znajdziecie na naszej stronie motormag.pl.