Wójcik Racing Team

Wójcik Racing Team rozdaje karty we Francji | Polski Weekend #1

Polska dominacja podczas Bol d’Or 2019, wielkie rozdanie tytułów w WSMP, oraz piaszczyste wydmy Jordanii. Pod znakiem zwycięstwa upłynął miniony weekend naszym zawodnikom. Szczególnie wyróżnili się motocykliści Wójcik Racing Team. Nie wszyscy mają jednak powody do zadowolenia. Jak się prezentowali Polacy w weekend 20-22 września?

Autor: Klaudia Kowalczyk

Jordan Baja – Jordania – Orlen Team

Kuba Przygoński i Timo Gottschalk zwyciężyli w Jordan Baja. Trasa rajdu prowadziła między innymi przez tereny, które wykorzystano wcześniej przy kręceniu filmów „Aladyn” oraz ostatniej części „Gwiezdnych Wojen”. Ekipa na pokładzie Mini pokonała łącznie ponad 760km, z czego 505km odcinków specjalnych.

Kuba Przygoński Jordan Baja
Kuba Przygoński i Timo Gottschalk, fot. Orlen Team

Polska załoga zajmuje jak na razie trzecie miejsce w Pucharze Świata. Kwestia zwycięstwa w końcowej klasyfikacji rozstrzygnie się w październiku w Portugalii.

Grand Prix Singapuru (Formuła 1) – Marina Bay, Singapur – Robert Kubica

Po pierwszym treningu kibice mogli mieć nadzieje na coś więcej niż P20. Kolejne sesje zweryfikowały jednak wszystkie oczekiwania. Z powodu awarii maszyny tankującej 34-latek z Krakowa nie zdołał wykręcić ostatniego pomiarowego kółka w kwalifikacjach.

Na starcie Kubica zrobił, co mógł, czyli ominął kraksę Daniela Ricciardo i George’a Russella i awansował na P15. Dalej jednak wyścig potoczył się zupełnie inaczej, niż zazwyczaj. Po wypadku Russela i R. Grosjeana, Polak zaczął odrabiać straty do kierowców przed nim. W końcówce rywalizacji wyprzedził K. Magnussena. Pomogły mu w tym trzy neutralizacje, dzięki którym nie stracił dystansu do stawki. Ostateczny wynik: P16, przedostatnie miejsce.

Żużlowe Grand Prix 2019 – GP Wielkiej Brytanii w Cardiff – Bartosz Zmarzlik

Z czterech naszych reprezentantów to jeden błyszczy szczególnie. Bartosz Zmarzlik zajął trzecie miejsce w Cardiff, jednak nie zmienia to niczego w klasyfikacji generalnej. Polak na ostatnią rundę w Toruniu pojedzie jako lider mistrzostw świata. Cel to utrzymanie siedmiopunktowej przewagi nad Emilem Sajfutdinowem. Na październikowe rozstrzygnięcie sezonu biletów już nie ma.

Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski – finałowa runda na Torze Poznań, Polska

Mariusz Miękoś zdominował przedostatni wyścig sezonu, by przypieczętować tytuł mistrza Polski w kategorii sprint. Za kierownicą Lamborghini Huracana pięciokrotnie w tym sezonie zdobył komplet punktów i już w piątek postawił „kropkę nad i”.

W klasie DN2 z mistrzostwa cieszy się natomiast Maciej Dreszer, który podobnie jak Miękoś, wyrobił sobie wystarczającą przewagę nad drugim w klasyfikacji Piotrem Kownerem jeszcze przed sobotnim wyścigiem.

Drugi dzień zmagań na torze w Poznaniu okazał się wyjątkowy. Do wyścigu przystąpiły aż 23 załogi – rekord sezonu! Po pierwszym okrążeniu załoga Miękoś/Janosz musiała wymienić drzwi w swoim Lamborghini po kontakcie z Mini ekipy Zwoliński/Moczulski/Mikrut. Nie przeszkodziło to im jednak z zajęciu dobrego miejsca. Ze stratą okrążenia dojechali na najniższym stopniu podium i tym samym zapewnili sobie mistrzostwo w klasie endurance. Podium uzupełnili: na pierwszym miejscu Robert Lukas/Janusz Szymański, a na drugim Radosław Kordecki/Piotr Dziurka.

Do weekendu w Poznaniu z tytułem mistrzowskim przystąpili już: Jakub Szablewski (DN1), Łukasz Janiak (DN3), Bartłomiej Madziara (DN4), Bartłomiej Mirecki (DN5) oraz Mateusz Bartkowiak (Toyota Racing Cup).

European Le Mans Series – 4h Spa Francorchamps, Belgia – Inter Europol Competition

Weekend na belgijskim torze zapowiadał się obiecująco. Trzy auta polskiej ekipy nie wypadły jednak najlepiej w kwalifikacjach P14 w LMP2 (#34) oraz P7 (#13) i P11 (#14) w LMP3.

Inter Europol Competition, Photo©JEP - www.jakobebrey.com
Inter Europol Competition, Photo©JEP – www.jakobebrey.com

Niezbyt dobre pozycje udało nadrobić się po starcie. Najszybciej miejsca zdobywała załoga #13 w LMP3. Martin Hippe i James Moore mieli też najwięcej do stracenia, bo prowadzili siedmioma punktami w klasyfikacji. W ten sposób brytyjsko-niemiecki duet w polskiej ekipie już po pierwszej godzinie znalazł się na czwartym miejscu.

Prawdziwa walka w LMP3 stoczyła się jednak na ostatnim okrążeniu. Pierwsze trzy załogi zamieniały się miejscami, by zakończyć wyścig w zasadzie w odwrotnej kolejności. Inter Europol utrzymał swoją pozycję, czyli P2.

Załoga #13 M. Hippe/N. Moore jeszcze będzie musiała powalczyć o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Podczas 4h of Spa stracili przewagę, którą mieli nad zespołem Eurointernational i zrównali się z nimi punktami.

Następna runda mistrzostw już w ostatni weekend października w Portugalii. Tam też rozstrzygnie się kwestia tytułu i najważniejszego – zaproszenia do Le Mans.

Wynik 4 Hours of Spa:

LMP2: P12 (#34) J. Śmiechowski, S. Dejonghe, M. Beche

LMP3: P2 (#13) M. Hippe/N. Moore | P6 (#14) P. Scheuschner / C. Schöll

FIM EWC – Bol d’Or, Paul Ricard, Francja – Wójcik Racing Team (na zdj.) & Team LRP Poland & Paweł Szkopek

Pierwszy wyścig sezonu 2019/20 nie przebiegł z pewnością po myśli zespołów oraz zawodników, a tym bardziej organizatorów. Po nieco ponad trzech godzinach 24-godzinną rywalizację przerwano na 11 godzin (!!!) z powodu ulewnego deszczu. Do tego momentu Wójcik Racing Team w obu klasyfikacjach zajmował niezłe pozycje – P5 w EWT (#77) oraz P2 w Superstock (#777). Po porannym restarcie było już tylko lepiej, w pewnym momencie oba motocykle prowadziły w swoich kategoriach. Tymczasem na czwartym miejscu uplasował się na moment Paweł Szkopek ze słowacka ekipą Omega Maco Racing.

Z problemami natomiast zmagał się Team LRP Poland z Bartkiem Lewandowskim. Po zderzeniu z rywalem ekipa #90 spadła na koniec stawki. Ostatecznie, po niemal czterogodzinnym pościgu zakończyła wyścig na 31 miejscu.

Końcówka, jak to w długodystansowych rundach, była najbardziej emocjonująca. WRT EWT dostało karę +30 sekund. „Nie do końca wiemy, za co ją otrzymaliśmy. Nie rozumiem tego tematu” tłumaczył na antenie Eurosport szef zespołu, Grzegorz Wójcik. Z problemami zmagała się także ekipa Superstock, która traciła na zmianie opon – tylna zużywała się bardziej niż u innych. Mimo to, G. Wójcik był zadowolony ze swojej ekipy: „Mamy fajnych chłopaków, dobrze ułożył nam się ten wyścig”.

Wszystko ułożyło się po myśli motocyklistów jeżdżących z orzełkiem na piersi. Yamaha zespołu WRT EWT zakończyła rywalizację na drugim miejscu nie poddając się presji BMW.

Początek sezonu pokazał, że nasi reprezentanci nie mają prawa mieć kompleksów na torze i są w stanie walczyć jak równy z równym z ekipami fabrycznymi. A to dopiero początek! Niewątpliwie czekają nas ciekawe czasy.

Wynik Bol d’Or 2019

1. #2 Suzuki Endurance Racing Team (Suzuki GSXR-100)

2. #77 Wójcik Racing Team – G. Rea/C. Bergman/A. Maurin (Yamaha YZF-R1)

3. #6 Team ERC Endurance (BMW S1000RR)

4. #37 BMW Motorrad World Endurance Team (BMW S1000RR)

5. #14 Omega Maco Racing Team – P. Szkopek/B. Estment/K. Hanika (Yamaha YZF-R1)

(…)

14. (1. SSC) #777 Wójcik Racing Team 2 – M. Szkopek/K. Krzemień/P. Steinmayr (Yamaha YZF-R1)

(…)

31. #90 Team LRP Poland – B. Lewandowski/D. Vincon/M. Neumann (BMW S1000RR)

Co czeka nas w weekend 27-29 września?

Grand Prix Rosji (Formuła 1) – Sochi – Robert Kubica

Dla naszego jedynego reprezentanta w Królowej Sportów Motorowych będzie to pierwsze spotkanie z rosyjskim obiektem. Jednak nie sam wyścig, a to co się może zdarzyć poza torem jest dla nas najważniejsze. Kubica nadal nie ma kontraktu na sezon 2020, a podczas rundy w Singapurze ogłosił, że z pewnością nie pozostanie na kolejny rok w Williamsie. Cierpliwie czekamy na wieści z obozu RK-Orlen.

Formula Renault Eurocup – Catalunya, Barcelona – Alex Karkosik

18-letni Torunianin ma przed sobą trzecią rundę mistrzostw. Poprzedni wyścig na Hungaroringu może zaliczyć do udanych. Alex Karkosik na swoim koncie zapisał pierwszy punkt. Pierwszy wyścig na torze w Barcelonie w sobotę o 13:15, a drugi w niedzielę o 13:25. Całość do obejrzenia na kanale YouTube Renault Sport.

Rajd Cypru (ERC) – Łukasz Habaj/Daniel Dymurski

Polski duet w tym sezonie ma już na koncie jedną wygraną – w Rajdzie Azorów. Tymczasem panowie zajmują trzecie miejsce w klasyfikacji, a od pierwszego Chrisa Ingrama dzieli ich 10 punktów. Raporty z Cypru można śledzić na antenie Eurosportu.

Speedway Euro Championship – żużel w Chorzowie

Europejska odsłona mistrzostw powraca na Stadion Śląski, a w czołówce ciasno. Zaledwie jeden punkt dzieli Grigorija Łagutę od Nickiego Pedersena i to między nimi rozegra się walka o tytuł.

Magazyn Motór co tydzień przygotowuje przegląd wyścigowej formy polskich zespołów i zawodników. Przeoczyliśmy którąś rundę? Daj nam znać!