Manualna skrzynia biegów w Porsche 911 – God save the manuals!

Manualna skrzynia Porsche 911

Manualna skrzynia Porsche 911

Mocne, sportowe auta z manualną skrzynią biegów stają się powoli przeżytkiem. Nikogo nie powinno to dziwić – samochody mają coraz większą moc, a i kierowcy stali się bardziej wygodni. Jednak jest coś romantycznego w ręcznej zmianie biegów, szczególnie gdy mówimy o aucie stworzonym do dawania radości z jazdy.

Autor: Kacper Majdan, foto: Porsche

Porsche doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Choć ich klienci preferują skrzynię automatyczną PDK, producent ze Stuttgartu postanowił zintensyfikować doznania za kierownicą nowego Porsche 911, dając nabywcom opcję wyboru 7-stopniowej, manualnej przekładni.

Manualna skrzynia Porsche 911

Ponadstandardowa – 7-biegowa – skrzynia manualna, występowała również w poprzedniej generacji Porsche 911. Pomimo małej popularności, była elementem bardzo respektowanym. Porsche należą się brawa, że nadal z niej nie zrezygnowało. Manual wraca do oferty w wersjach Carrera S oraz Carrera 4 S. Miłośników machania lewarkiem ucieszy również fakt, że auto z tym rozwiązaniem będzie o 40 kilogramów lżejsze od wersji z PDK.

Przeczytaj również: Porsche Driving Experience | Gdy w powietrzu unosi się duch Ferriego

Oprócz niższej masy, skrzynia wyposażona jest w system rev-match, który automatycznie podbija obroty do odpowiedniego poziomu przy szybkich redukcjach. Na pokładzie nie zabraknie też sportowego dyferencjału z funkcją torque vectoring, który potrafi przenieść siłę napędową na koło najbardziej obciążone, a przyhamować koło najmniej obciążone. Takie rozwiązanie ma pozwolić bezpiecznie wyjść z opresji na drodze.

Niestety manual w 911 to nie same pozytywy. Każdy decydujący się na taką skrzynię musi liczyć się z gorszym przyśpieszeniem. Carrera S z przekładnią PDK osiąga setkę w 3,4 sekundy, odmiana z ręczną skrzynią robi to w około 4 sekundy – należy jednak pamiętać, że do osiągnięcia 4 sekund musimy dobrze opanować zmianę biegów. Prędkość maksymalna (307 km/h) pozostała bez zmian.

Ceny „manuali” w 911 nie są jeszcze znane, ale powinny być niższe niż od wersji PDK. Carrera S z taką skrzynią zaczyna się od 595 000 zł.

Nie zapomnij obserwować nas na Facebooku i Instagramie!