Testy w Barcelonie – #TydzieńF1

Przedsezonowe testy, kontrowersyjna sztuczka Mercedesa, Ferrari wolniejsze, niż się spodziewano, niemal niezauważone przepchnięcie organizacji GP w Miami, wspomnienie o Nikim Laudzie i wyjaśnienie, dlaczego nie będzie w tym roku wyścigu na Imoli ani żadnym innym torze zamiast GP Chin.
Testy w Barcelonie

Testy w Barcelonie – #TydzieńF1

Podsumowanie tygodnia F1 | Poniedziałek 17.02.2020

Racing Point i Williams zaprezentowały swoje nowe bolidy, a chwilę później Esteban Ocon w Renault R.S.20, Gorge Russell i Nicholas Latifi w Williamsie FW43 oraz Romain Grosjean w Haasie VF20 po raz pierwszy wyjechali na tor. Poinformowano także o przedłużeniu umowy stajni z Silverstone z firmą BWT, na mocy której stała się ona jej sponsorem tytularnym.

Na jaw wyszło, że organizatorzy GP Chin zapłacili już 33 miliony dolarów za możliwość goszczenia u siebie wyścigu. Gdyby Liberty Media zdecydowała o odwołaniu go, musiałaby oddać te pieniądze i to właśnie jest powodem, dla którego tak desperacko stara się utrzymać zawody w kalendarzu.

Podsumowanie tygodnia F1 | Wtorek 18.02.2020

F1 wprowadziła promocję na pakiety telewizyjne F1 TV Pro i F1 TV Access. Pierwszy z nich bez promocji kosztuje około 213 zł za rok, drugi około 116 zł za rok, a różnią się tym, że w Pro ma się dostęp do wszystkiego na żywo, a do powtórki pojawiają się do godziny po zakończeniu sesji, z kolei w Access nie wszystkie programy dostępne są na żywo (niektóre w ogóle nie są), a na powtórki można czekać nawet dwa dni (choć zazwyczaj także pojawiają się po godzinie). Z kodem EARLYBIRD25 powyższe ceny będą niższe o 25%. Należy pamiętać, że promocja dotyczy tylko pakietów rocznych i trwa do 28 lutego.

Podsumowanie tygodnia F1 | Środa 19.02.2020

Odbył się pierwszy dzień testów w Barcelonie. Alfa Romeo zaprezentowała docelowe malowania, a Haas oficjalnie pokazał VF20.

Najszybszy był Lewis Hamilton, ale co ciekawe, trzeci był Sergio Perez w bolidzie do złudzenia przypominającym przemalowanego na różowo zeszłorocznego Mercedesa. Williams już na tym etapie pojechał o pół sekundy szybciej, niż w zeszłym roku w kwalifikacjach do GP Hiszpanii, a George Russell mówił, że FW43 prowadzi się dużo lepiej od swojego poprzednika.

Testy w Barcelonie | Podsumowanie tygodnia F1 | Czwartek 20.02.2020

Kimi Raikkonen wykręcił najlepszy czas drugiego dnia testów, choć zakończył jazdę przedwcześnie z uwagi na awarię samochodu.

24 lutego Kimi Raikkonen pojawi się w Polsce 

Kontrowersyjny system DAS ujrzał światło dzienne. Nowa sztuczka Mercedesa pozwala poprzez przyciąganie i odpychanie kierownicy regulować zbieżność przednich kół, co ułatwia utrzymanie optymalnej temperatury opon i kontrolę ich zużycia. Normalnie koła są lekko rozbieżne: \ /, dzięki czemu samochód lepiej zachowuje się w zakrętach, tymczasem po przyciągnięciu kierownicy do siebie ustawiają się one równolegle: | |, w pozycji optymalnej do jazdy po prostej.

Poddano pod głosowanie organizację wyścigu w Miami. Wyniki były korzystne dla tych, którzy go popierali. Oznacza to w praktyce niemal pewne zielone światło dla zawodów.

Testy w Barcelonie | Podsumowanie tygodnia F1 | Piątek 21.02.2020

W trzecim dniu testów najszybszy był Valtteri Bottas. Z powodu awarii Ferrari, Williams, Haas i Renault przejechali mniej okrążeń od swoich rywali. Czerwone bolidy wydają się bardzo wolne, ale po dokładniejszej analizie np. danych z punktu pomiaru szybkości maksymalnej okazuje się, że wiele samochodów (w tym SF1000) było tam wolniejszych, niż w zeszłorocznych kwalifikacjach, co wskazuje, że większość ekip kryje się z formą. Tifosi mogą mieć więc powody do obaw, ale raczej nie do paniki.

System DAS został uznany za legalny w nadchodącym sezonie, ale będzie zabroniony od 2021.

Firma Pirelli przyznała, że zamierza przetestować podczas drugiej tury jazd specjalne wytrzymalsze opony zaprojektowane z myślą o pochylonym zakręcie toru Zandvoort.

Podsumowanie tygodnia F1 | Sobota 22.02.2020

Kierowcy rozjechali się do domów po pierwszej turze testów. Wszyscy korzystali z wolnego dnia, toteż niewiele się wydarzyło. Jedynie dyrektor sportowy Renault Alan Permane przyznał, że system DAS może łamać zasadę parku zamkniętego mówiącą, że od kwalifikacji do wyścigu nie można nic zmieniać w ustawieniach zawieszenia samochodu. Wszystko zależy od tego, czy kontrowersyjny element zostanie uznany za część zawieszenia, czy układu kierowniczego. Jeśli to pierwsze, to każde przypadkowe przesunięcie kierownicy przez mechanika będzie mogło skutkować karą startu z końca stawki.

Wiele osób związanych z Formułą 1 wspominało Nikiego Laudę, który obchodziłby 71 urodziny. Ja też pokusiłem się o napisanie dłuższego tekstu o Austriaku. Zapraszam do lektury na mojej stronie.

Testy w Barcelonie
Niki Lauda

Podsumowanie tygodnia F1 | Niedziela 23.02.2020

Fritz-Dieter Rencken wyjaśnił, dlaczego Imola (ani żaden inny tor) nie będzie w kwietniu gościć wyścigu zamiast GP Chin – to zbyt krótki termin na zorganizowanie wszystkiego, a w przypadku przeniesienia rundy w Państwie Środka na koniec sezonu mielibyśmy 23 wyścigi, co nie byłoby dobrym rozwiązaniem. Warto dodać, że Liberty Media stara się znaleźć jakikolwiek sposób aby omawiany wyścig jednak się odbył i nie było konieczności zwrotu organizatorom 33 milionów dolarów.

Zajrzyj na Facebook’a Ze Świata F1