Genewa 2020 – jakie premiery nas ominęły?

Tegoroczne, Genewskie targi zostały odwołane przez koronawirusa. Jednak co z premierami, które miały mieć tam miejsce? Producenci odkryli wszystkie karty.
Tegoroczne, Genewskie targi zostały odwołane przez koronawirusa. Jednak co z premierami, które miały mieć tam miejsce? Producenci odkryli wszystkie karty.

Genewa 2020

Genewa 2020 | Koenigsegg Gamera

Koenigsegg otwiera naszą listę, ponieważ utworzył on nową klasę aut – 4-miejscowe, 2-drzwiowe GT generujące moc 1800 KM. 600 KM zapewni tu 3-cylindrowy silnik twin turbo z technologią FreeValve. Resztę mocy wygenerują 3 silniki elektryczne. Zasięg auta ma wynosić aż 1000 km, jednak na samych silnikach elektrycznych przejedziemy tylko 50 km.

Koenigsegg Gemera

Gamera zostanie wyprodukowana w nakładzie 300 egzemplarzy. Pierwsze modele przewidziane są na 2022 rok. Cena? 1.380.000 euro.

Koenigsegg Gemera

Porsche 911 Turbo S

O tym, że kolejny wariant obecnej generacji Porsche 911 nadchodzi, wiedzieliśmy już od dłuższego czasu. Teraz producent ze Stuttgartu odsłonił wszystkie karty. 911 Turbo S to obecnie topowa odmiana kultowego auta sportowego. Zarówno coupé, jak i cabriolet będą dysponować mocą 650 KM i momentem obrotowym na poziomie 800 Nm (to o 70 KM i 50 Nm więcej, niż poprzednik). Takie osiągi pozwolą nowej 911 rozpędzać się do 100 km/h w 2,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 330 km/h.

Genewa 2020 Porsche 911 turbo s

Silnik – 3,8-litowy bokser z dwiema turbosprężarkami – bazuje na generacji jednostek 911 Carrera. Otrzymał on nowy układ chłodzenia, większe turbosprężarki VTG oraz nowy układ wytryskowy, poprawiający responsywność.

Względem poprzednika zmieniła się nie tylko moc, ale również rozmiary. Auto z przodu jest o 45 mm szersze, a szerokość nad tylną osią wzrosła o 20 mm. Zmodyfikowano również pas przedni, na którym znalazły się szersze wloty powietrza oraz tylny spojler, zapewniający o 15% większy docisk.

Porsche 911 Turbo S Coupé można już zamawiać. Wersja Coupé będzie dostępna w cenie 1 077 000 zł. 911 Turbo S Cabriolet kosztuje 1 143 000 zł.

Genewa 2020 Porsche 911 turbo s

Genewa 2020 | McLaren 765LT

Nowy McLaren bazuje na doskonale znanym 720S. Jednak nie dajmy się zwieść – to zupełnie nowe auto, które generuje 25% więcej docisku niż wspomniany model, a z mocą 765KM i 800 Nm jest najmocniejszym LT w historii. Taka moc osiągnięta z 4-litrowego V8 pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 2,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 330 km/h.

Genewa 2020 McLaren 765lt

McLaren 765LT to synonim redukcji masy. Sam wydech odchudzono o 40% – podobnie jak felgi, został on wykonany z tytanu. Fotele z McLarena Senny to oszczędność kolejnych 18 kg. Masa własna wynosi 1229 kg, czyli o ponad 50 kg mniej niż w przypadku 720S.

Auto zostanie wyprodukowane 2 nakładzie 765 sztuk. Cena na razie nie jest znana.

Genewa 2020 McLaren 765lt

BMW Concept i4

W końcu nadszedł czas na elektryczne Gran Coupé od BMW. Wprawdzie to koncept, ale finalna wersja do produkcji ma trafić w 2021 roku. Według doniesień auto ma posiadać aż 600 km zasięgu (według normy WLTP) – topowa odmiana ma rozwijać nawet 530 KM.

Genewa 2020 BMW i4

BMW zapewnia, że niektóre elementy z auta koncepcyjnego pojawią się zarówno w modelu i4, ja i innych autach elektrycznych producenta z Bawarii. Z pewnością jednym z elementów będzie duży, kontrowersyjny grill, który BMW bardzo mocno promuje.

Wewnątrz znajdziemy nowy system operacyjny BMW Curved Display. Oferuje on trzy tryby Experience Mode, ilustrujące różne aspekty napędu elektrycznego.

BMW i4 będzie bazować na piątej generacji BMW eDrive. Auto będzie charakteryzować płaska konstrukcja akumulatorów ze zoptymalizowaną gęstością energii.

Genewa 2020 BMW i4

Genewa 2020 | Bentley Mulliner Bacalar

Wyobraźcie sobie jeszcze ładniejszego Continentala w wersji speedster – tak można opisać Mullinera Bacalar. Przed II wojną światową firma H. J. Mulliner & Co. zajmowała się tworzeniem nadwozi na zamówienie. Ostatnio Mulliner był tylko wersją wyposażenia, teraz nazwa powraca w pełnej klasie. Bacalar to pierwszy model wznowionej serii. Produkcja każdego auta będzie wynosić kilka / kilkanaście egzemplarzy.

To niesamowite nadwozie Bentley wycenił na ok. 7 500 000 zł

Bentley Mulliner Bacalar

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+

W niedoszłej Genewie nie mogło zabraknąć nowości Mercedesa. Odświeżone AMG E 53 wnosi do klasy E odświeżony system MBUX, oraz bardziej wyrazistą stylistykę. Przeprojektowany przedni pas, tylni czy przednie reflektory LED o spłaszczonym kształcie mają sprawić wrażenie świeżości. Wewnątrz znalazła się również całkowicie nowa kierownica AMG Performance.

Auto generuje moc 435 KM i 520 Nm, która na drogę przenoszona jest za pomocą w pełni aktywnego napędu 4×4 AMG Performance 4MATIC+. Sercem samochodu jest 6-cylindrowy, rzędowy silnik z rozrusznikiem-alternatorem. Ostatnie rozwiązanie to w nomenklaturze Mercedesa EQ Boost, który na krótki czas zapewnia dodatkowe 16 kW mocy i aż 250 Nm momentu obrotowego. Na pokładzie znalazła się pokładowa instalacja elektryczna 48 V.

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ wnętrze

Audi A3

Po prezentacji Volkswagena Golfa, Skody Octavii i Seata Leona pora na dziecko koncernu VAG z klasy premium. Po 8 latach produkcji trzeciej generacji przyszedł czas na zmiany, których jest dużo. Poza nowym nadwoziem i wnętrzem doświadczymy nowego zawieszenia, odświeżonych silników czy nowego systemu infotainment MMI.

Na ten moment nowe Audi A3 będzie dostępne z trzema silnikami: 1.5 TFSI o mocy 150 KM oraz 2.0 TDI w wariantach mocy 116 i 150 KM. Z czasem pojawią się mocniejsze odmiany S3, RS3 czy zelektryfikowana wersja z napędem na cztery koła Quattro. Sprzedaż rozpocznie A3 Sportback edition one, które charakteryzować będą dodatki w kolorze matowej, szarej platyny czy przyciemnione reflektory Matrix.

Nowe Audi A3 wnętrze

Zaobserwuj nas na Twitterze i Instagramie!