Drogi Graczu,

w tym miejscu znajdują się wszystkie materiały, jakie potrzebne są do poznania gry Motór GT oraz rozegrania dwóch zawartych w niej rozgrywek – Moto Quizu oraz Wyścigu.

Zachęcamy do zapoznania się w pierwszej kolejności z zaktualizowaną instrukcją. Zawiera ona tekst opracowany na podstawie pytań i sugestii pierwszych kilkuset graczy.

Następnie polecamy sprawdzić sekcję najczęściej zadawanych pytań (FAQ).

Jeśli wciąż pewne kwestie będą wymagały wyjaśnienia, polecamy Twojej uwadze film nagrany przez autora gry, Michała Sieńko. W tym materiale pokazana jest przykładowa rozgrywka w oba warianty gry Motór GT.

Jeśli jakimś cudem wciąż nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, oddajemy Ci do dyspozycji sekcję komentarzy. Postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytanie tak szybko, jak to tylko możliwe.

Potrzebujesz większej planszy zasobów? Pod tym linkiem znajduje się plik do pobrania i wydrukowania toru z powiększonymi polami Ogumienia, Paliwa i Skupienia kierowcy. Może się przydać szczególnie w przypadku większej liczby graczy.

FAQ

Na początku gry, w fazie przygotowania, gracze otrzymują wszystkie karty z talii podstawowej. W pudełku znajdziecie 6 talii podstawowych. Każda talia jest oznaczoną jedną literą (od A do F). Oznacza to, że na początku gry każdy gracz bierze wszystkie 10 kart z literą np. A. Talie należy wybrać lub wylosować. Należy jednak pamiętać, aby jeden gracz wziął wszystkie karty z daną literą.

Na początku gry, w fazie przygotowania, gracze otrzymują wszystkie karty z talii podstawowej. W pudełku znajdziecie 6 talii podstawowych. Każda talia jest oznaczoną jedną literą (od A do F). Oznacza to, że na początku gry każdy gracz bierze wszystkie 10 kart z literą np. A. Talie należy wybrać lub wylosować. Należy jednak pamiętać, aby jeden gracz wziął wszystkie karty z daną literą.

Nie, nie możesz. Musisz wybrać taką kartę z ręki, na którą Cię stać. Jeśli gracz się pomylił i chciał zagrać kartę, której nie może zagrać, odkłada tę kartę na swój stos kart odrzuconych i rusza się o 1 pole do przodu. Wyjątkiem jest sytuacja, w której gracza nie stać na zagranie jakiejkolwiek karty auta ze względu na zbyt niski poziom paliwa. Wtedy Gracz odrzuca wybraną przez siebie kartę auta na swój stos kart odrzuconych. Następnie porusza swoją figurkę o 1 pole do przodu i podnosi swój poziom paliwa o tyle, ile wskazuje karta auta, którą właśnie odrzucił.

Zawsze należy najpierw ponieść koszta zagrania danej karty. Jeśli nie możemy odjąć tyle paliwa z naszego toru paliwa, nie możemy zagrać takiej karty auta. Dopiero po ruchu realizujemy „zyski”, które przynosi nam dana karta auta.

Nie, aby zmienić pasu ruchu, pola muszą na siebie nachodzić bocznymi krawędziami.

Należy jednak pamiętać o limicie figurek, które mogą stać na wewnętrznym torze (patrz Punkt 1). W trakcie wyprzedzania limity na wewnętrznym torze nie obowiązują, co oznacza, że wyprzedzając figurkę przeciwnika stojącą na wewnętrznym torze, możemy przejechać „po niej” i zatrzymać się na następnym polu.

Podczas rozgrywki gracze posługują się głównie talią kart początkowych, które zapewniają im równe szanse. Kiedy odrzucimy wszystkie zagrane karty na stos kart odrzuconych, tasujemy go i możemy z niego ponownie dobierać karty.
Ze stosu ogólnego dobieramy karty wyłącznie z tytułu wejścia na jedno z premiowanych pól na torze SKUPIENIA KIEROWCY.

To zależy od liczby graczy. Na początku gry każdy gracz otrzymuje 10 kart z talii podstawowej (10 kart oznaczonych TĄ SAMĄ LITERĄ). Te karty kładzie przed sobą na stole, następnie losuje z nich określoną liczbę kart zależną od liczby graczy. Pierwszy gracz (musicie najpierw wylosować pierwszego gracza), bierze 2 karty, drugi i trzeci – 3 karty, a każdy kolejny gracz po 4 karty. Z taką liczbą kart na ręku możecie zacząć Wyścig. Na początku drugiej i każdej kolejnej rundy gracz powinien mieć na początku 4 karty aut na ręku.

Tak, możesz wyprzedzić przeciwnika, przejeżdżając po polu, na którym stoi przeciwnik. To, czy możesz się zatrzymać na jego polu, zależy od limitu, o którym więcej przeczytasz w Punkcie 1.

Jak wyprzedzać? O tym przeczytasz w Punkcie 6.

Bonus otrzymuje się po zakończeniu ruchu. Właściwa kolejność jest taka:

Po zrealizowaniu tych 5 kroków oraz wprowadzeniu w życie zmian przy ogumieniu, należy wprowadzić w życie efekty skupienia kierowcy. Jeżeli w wyniku zagrania karty auta podniesiemy poziom skupienia kierowcy, to:
• bonus w postaci dobrania karty auta z talii dodatkowych aut, należy zrealizować natychmiast, czyli gracz bierze dwie karty z wierzchu stosu, następnie wybiera jedną z nich i odkłada ją na swoją rękę. Nie wybraną kartę dodatkową należy odłożyć do pudełka. Na koniec rundy, w której gracz dobrał kartę auta z talii dodatkowej, musi odrzucić jeszcze jedną, wybraną przez siebie kartę.
• bonus w postaci dodatkowego przyspieszenia powinniśmy uwzględnić dopiero w następnej rundzie.

Nie. Kara za ogumienie określana jest tylko w momencie, gdy w wyniku zagrania naszej karty wchodzimy na niższy poziom ogumienia. Jeśli nie zmieniamy poziomu ogumienia, nic się nie dzieje. Jeśli podnosimy ogumienie, również nic się nie dzieje.

Mercedes-Benz T80 to jedyne nieprodukowane seryjnie auto w zestawieniu, posiadające szczególne parametry. Z tego względu można tę kartę zagrać tylko raz podczas całego Wyścigu. Jej wyjątkowość została przez nas podkreślona poprzez zastosowanie odwróconych kolorów.

FILM INSTRUKTARZOWY

FILM INSTRUKTARZOWY

ZADAJ PYTANIE

Jeśli wciąż nie znajdujesz odpowiedzi na swoje pytanie, napisz do nas. Postaramy się odpowiedzieć tak szybko, jak to tylko możliwe.

Zamów grę „Motór GT”, by nie przegapić okazji.

Nakład jest ograniczony