Lotniskowe pojazdy strażackie |
Scania dostarcza silniki do Striker 8×8, nowoczesnego, lotniskowego pojazdu ratowniczo-gaśniczego. Potężny ośmiokołowiec, wyprodukowany przez Oshkosh Corporation, jest zdolny pomieścić 17 000 l wody!
tekst: inf. prasowa / Mor, foto: scania
Pojazd zostanie wprowadzony do użytku w kwietniu 2017 roku. Oshkosh Corporation jest znanym producentem ciężkich pojazdów użytkowych przeznaczonych dla wojska, straży pożarnej i służb ratowniczych. Firma dostarcza też pojazdy budowlane, komunalne i podnośniki. W tym roku świętuje stulecie swojej działalności.
– Produkujemy naprawdę ciężki sprzęt. Sami zajmujemy się projektowaniem, wytwarzaniem i sprzedażą naszych rozwiązań
– komentuje Jeff Resch, wiceprezes i dyrektor generalny Oshkosh Airport Products, oddziału firmy produkującego lotniskowe pojazdy strażackie i ratownicze.
Lotniskowe pojazdy strażackie skuteczne w trudnym terenie
Jeff Resch i jego zespół z wydziału Fire and Emergency są podekscytowani nowym pojazdem nazwanym Striker 8×8. Jest to nowoczesny samochód typu ARFF (ang. Aircraft Rescue and Firefighting – lotniskowy pojazd ratowniczo-gaśniczy).
– To nie pierwszy pojazd w konfiguracji 8×8 w ofercie Oshkosh. Jednak w naszej ocenie nowy Striker jest najbardziej skutecznym pojazdem dla ratownictwa lotniskowego, jaki dotąd powstał. Może poruszać się w trudnym terenie, ma napęd wszystkich kół i olbrzymi zbiornik wody. Jest znakomitym samochodem gaśniczym – mówi Resch.
Lotniskowe pojazdy strażackie Striker 8×8 | Napęd Scania
Inżynierowie Scania współpracowali z przedstawicielami Oshoksh od wczesnej fazy projektu. Pojazd został wyposażony w dwa 16-litrowe silniki Scania V8, zgodne z normą emisji spalin Euro 4. Każdy z nich osiąga moc 770 KM. Lotniskowe pojazdy strażackie Striker 8×8 trafią do Chin i na Bliski Wschód.
Lotniskowe pojazdy strażackie Striker 8×8 | Wyzwania poza lotniskiem
Pojazdy lotniskowe Oshkosh są wykorzystywane na całym świecie, a ich wyposażenie dobierane jest według indywidualnych potrzeb użytkowników.
W ofercie firmy znajduje się m.in. wysięgnik z działkiem wodnym, który może swobodnie poruszać się wokół samolotu, a także przebić kadłub, aby rozprowadzić wewnątrz środek gaśniczy.
Pojazdy te sprawdzają się także poza lotniskiem. Po ataku na Pentagon 11 września 2001 roku do pomocy wykorzystano pojazd ARFF z pobliskiego lotniska Dulles International Airport. W maju 2016 roku, gdy gwałtowny pożar lasu w kanadyjskiej prowincji Alberta zmusił do ewakuacji prawie 90 000 mieszkańców Fort McMurray i okolic, dwie miejscowe elektrownie wysłały na pomoc strażakom kilka swoich Strikerów 8×8. Obie są stałymi klientami firmy Oshkosh.
Lotniskowe pojazdy strażackie Striker 8×8 | Dane techniczne
Zmodernizowany pojazd typu ARFF zadebiutuje podczas „Fire Department
Instructors Conference” w Indianapolis w kwietniu 2017 roku.
Pojemność zbiornika wody: 17 000 l.
Pojemność zbiornika środka gaśniczego: 2400 l.
Masa całkowita: 62 t.
Prędkość maksymalna: 110 km/h.
Układ napędowy: dwa 16-litrowe silniki Scania V8 o mocy 770 KM
i maksymalnym momencie obrotowym 3183 Nm. Silniki są zgodne z normą
emisji spalin Tier 4 final.
Lotniskowe pojazdy strażackie Striker 8×8 |
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Lotniskowe pojazdy strażackie |
Scania dostarcza silniki do Striker 8×8, nowoczesnego, lotniskowego pojazdu ratowniczo-gaśniczego. Potężny ośmiokołowiec, wyprodukowany przez Oshkosh Corporation, jest zdolny pomieścić 17 000 l wody!
tekst: inf. prasowa / Mor, foto: scania
Pojazd zostanie wprowadzony do użytku w kwietniu 2017 roku. Oshkosh Corporation jest znanym producentem ciężkich pojazdów użytkowych przeznaczonych dla wojska, straży pożarnej i służb ratowniczych. Firma dostarcza też pojazdy budowlane, komunalne i podnośniki. W tym roku świętuje stulecie swojej działalności.
– Produkujemy naprawdę ciężki sprzęt. Sami zajmujemy się projektowaniem, wytwarzaniem i sprzedażą naszych rozwiązań
– komentuje Jeff Resch, wiceprezes i dyrektor generalny Oshkosh Airport Products, oddziału firmy produkującego lotniskowe pojazdy strażackie i ratownicze.
Lotniskowe pojazdy strażackie skuteczne w trudnym terenie
Jeff Resch i jego zespół z wydziału Fire and Emergency są podekscytowani nowym pojazdem nazwanym Striker 8×8. Jest to nowoczesny samochód typu ARFF (ang. Aircraft Rescue and Firefighting – lotniskowy pojazd ratowniczo-gaśniczy).
– To nie pierwszy pojazd w konfiguracji 8×8 w ofercie Oshkosh. Jednak w naszej ocenie nowy Striker jest najbardziej skutecznym pojazdem dla ratownictwa lotniskowego, jaki dotąd powstał. Może poruszać się w trudnym terenie, ma napęd wszystkich kół i olbrzymi zbiornik wody. Jest znakomitym samochodem gaśniczym – mówi Resch.
Lotniskowe pojazdy strażackie Striker 8×8 | Napęd Scania
Inżynierowie Scania współpracowali z przedstawicielami Oshoksh od wczesnej fazy projektu. Pojazd został wyposażony w dwa 16-litrowe silniki Scania V8, zgodne z normą emisji spalin Euro 4. Każdy z nich osiąga moc 770 KM. Lotniskowe pojazdy strażackie Striker 8×8 trafią do Chin i na Bliski Wschód.
Lotniskowe pojazdy strażackie Striker 8×8 | Wyzwania poza lotniskiem
Pojazdy lotniskowe Oshkosh są wykorzystywane na całym świecie, a ich wyposażenie dobierane jest według indywidualnych potrzeb użytkowników.
W ofercie firmy znajduje się m.in. wysięgnik z działkiem wodnym, który może swobodnie poruszać się wokół samolotu, a także przebić kadłub, aby rozprowadzić wewnątrz środek gaśniczy.
Pojazdy te sprawdzają się także poza lotniskiem. Po ataku na Pentagon 11 września 2001 roku do pomocy wykorzystano pojazd ARFF z pobliskiego lotniska Dulles International Airport. W maju 2016 roku, gdy gwałtowny pożar lasu w kanadyjskiej prowincji Alberta zmusił do ewakuacji prawie 90 000 mieszkańców Fort McMurray i okolic, dwie miejscowe elektrownie wysłały na pomoc strażakom kilka swoich Strikerów 8×8. Obie są stałymi klientami firmy Oshkosh.
Lotniskowe pojazdy strażackie Striker 8×8 | Dane techniczne
Zmodernizowany pojazd typu ARFF zadebiutuje podczas „Fire Department
Instructors Conference” w Indianapolis w kwietniu 2017 roku.
Pojemność zbiornika wody: 17 000 l.
Pojemność zbiornika środka gaśniczego: 2400 l.
Masa całkowita: 62 t.
Prędkość maksymalna: 110 km/h.
Układ napędowy: dwa 16-litrowe silniki Scania V8 o mocy 770 KM
i maksymalnym momencie obrotowym 3183 Nm. Silniki są zgodne z normą
emisji spalin Tier 4 final.
Lotniskowe pojazdy strażackie Striker 8×8 |