Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
classic remise
Strona główna » Classic Remise

Classic Remise

Znakomite auta, stylowe serwisy, nietuzinkowa architektura i naprawdę smaczna kuchnia – to wystarczająca lista atrakcji wyjazdu, podczas którego zaspokoisz przynajmniej kilka zmysłów. Tym bardziej, jeśli czeka na Ciebie Ferrari FF, setki kilometrów autostrad i wygłodniały żołądek. Cel: Classic Remise w Berlinie.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Classic Remise

Classic Remise

Znakomite auta, stylowe serwisy, nietuzinkowa architektura i naprawdę smaczna kuchnia – to wystarczająca lista atrakcji wyjazdu, podczas którego zaspokoisz przynajmniej kilka zmysłów. Tym bardziej, jeśli czeka na Ciebie Ferrari FF, setki kilometrów autostrad i wygłodniały żołądek. Cel: Classic Remise w Berlinie.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Classic Remise

Classic Remise

Znakomite auta, stylowe serwisy, nietuzinkowa architektura i naprawdę smaczna kuchnia – to wystarczająca lista atrakcji wyjazdu, podczas którego zaspokoisz przynajmniej kilka zmysłów. Tym bardziej, jeśli czeka na Ciebie Ferrari FF, setki kilometrów autostrad i wygłodniały żołądek. Cel: Classic Remise w Berlinie.

Magazyn Motór
Zdjęcia: Łukasz Kamiński oraz Piotr Kaczor

Stolica Niemiec to kierunek najbliższy i najwygodniejszy. Już na starcie warto wspomnieć, że Classic Remise (wcześniej Meilenwerk) znajduje się również w Düsseldorfie. Tamtejszy obiekt pod względem architektonicznym jest chyba jeszcze bardziej spektakularny, ale „remiza” w Berlinie, która w przyszłym roku będzie obchodziła swoje osiemnaste urodziny, powinna spełnić wszelkie oczekiwania. Czym tak naprawdę jest to miejsce? Kumulacją wrażeń i usług – kolejność przypadkowa. 

classic remise

ferrari lamborghini
ferrari lamborghini

Jeżeli posiadasz sportowe lub klasyczne auto, możesz odrestaurować je w firmie A, serwisować w firmie B, jeździć na spotkania w miejsce C i jadać w knajpie D. Następnie wracając do domu przez sklep E, w którym kupisz na urodziny syna modelik jego wymarzonego auta, a na koniec sezonu odstawisz swój pojazd do garażu F, gdzie będziesz go doglądał przez następne miesiące. Classic Remise powstało, by sprostać wszystkim wymienionym problemom. Jest to więc – w dużym skrócie – przechowalnia, miejsce napraw i renowacji, a także punkt dealerski kilku sprzedawców (aut, gadżetów, odzieży itd.). Ekspozycja (choć najczęściej jest to po prostu zbiór aut w danej chwili czekających na przegląd, naprawę lub sprzedaż) zmienia się niemal co tydzień, dzięki czemu „remiza” odwiedzana jest licznie zarówno przez przyjezdnych z całego świata, jak i lokalnych pasjonatów. 

zabawki sportowe samochody

bugatti classic remise
garaż classic remise
rolls-royce

Kluczem sukcesu Classic Remise jest jednak samo miejsce i to od niego powinniśmy zacząć. Zabytkowa zajezdnia tramwajowa z końca XIX wieku poraża designem, przestrzenią, przeszkleniem, co połączeniu z kunsztem designerów klasycznych i kolekcjonerskich aut daje mieszankę, jaką ciężko podrobić w jakimkolwiek innym miejscu na świecie. Dłuższe rozpływanie się nad samym miejscem nie ma jednak większego sensu, ponieważ prawdziwe emocje przynosi dopiero organoleptyczny kontakt z autami. 

classic remise

Classic Remise jest jedną z ciekawszych atrakcji Berlina, nie tylko dla petrolheadów. 16 000 metrów kwadratowych dostępnej powierzchni pozwala organizować ogromne wydarzenia, albo traktować jako miejsce spotkań biznesowych. Budynek niszczał od lat 60., kiedy to Berlin Zachodni porzucił miejski ruch szynowy, aż do początku obecnego wieku. Pomysł prywatnych właścicieli na przebudowę obiektu okazał się strzałem w dziesiątkę. Stał się on ośrodkiem kulturalnym, do którego niemal przez cały rok każdy może wejść i zajrzeć w jego prawie wszystkie zakamarki. Obecne tam firmy są przychylne zwiedzającym, dzięki czemu gość bez problemu może patrzeć na ręce mechanikom lub przyglądać się zabiegom serwisowym dokonywanym na autach, które nierzadko widzi pierwszy, a być może i ostatni raz w życiu.

kolekcja samochodów

Wizyta w „remizie” to zawsze spore przeżycie. Berlin nie jest zatem miejscem wartym odwiedzenia tylko ze względu na Bramę Brandenburską, gmach parlamentu Rzeszy, czy szaleństwa zakupowe. Sześć godzin drogi z centrum Warszawy (z tankowaniem i przymusowymi postojami na nieskończonej liczbie bramek płatnej autostrady A2) to dystans, który każdy będzie w stanie pokonać jednego dnia, i to nawet w dwie strony. Odwiedziny w stolicy Niemiec warto urozmaicić wizytą w Classic Remise, bo jakkolwiek powiedzenie „każdy znajdzie coś dla siebie” bywa używane na wyrost, tak tu pasuje jak silnik V12 do Ferrari – czyli najlepiej. 

Więcej przeczytasz w #6 Magazynie Motór

Tags: classic remise

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Zdjęcia: Łukasz Kamiński oraz Piotr Kaczor

Stolica Niemiec to kierunek najbliższy i najwygodniejszy. Już na starcie warto wspomnieć, że Classic Remise (wcześniej Meilenwerk) znajduje się również w Düsseldorfie. Tamtejszy obiekt pod względem architektonicznym jest chyba jeszcze bardziej spektakularny, ale „remiza” w Berlinie, która w przyszłym roku będzie obchodziła swoje osiemnaste urodziny, powinna spełnić wszelkie oczekiwania. Czym tak naprawdę jest to miejsce? Kumulacją wrażeń i usług – kolejność przypadkowa. 

classic remise

ferrari lamborghini
ferrari lamborghini

Jeżeli posiadasz sportowe lub klasyczne auto, możesz odrestaurować je w firmie A, serwisować w firmie B, jeździć na spotkania w miejsce C i jadać w knajpie D. Następnie wracając do domu przez sklep E, w którym kupisz na urodziny syna modelik jego wymarzonego auta, a na koniec sezonu odstawisz swój pojazd do garażu F, gdzie będziesz go doglądał przez następne miesiące. Classic Remise powstało, by sprostać wszystkim wymienionym problemom. Jest to więc – w dużym skrócie – przechowalnia, miejsce napraw i renowacji, a także punkt dealerski kilku sprzedawców (aut, gadżetów, odzieży itd.). Ekspozycja (choć najczęściej jest to po prostu zbiór aut w danej chwili czekających na przegląd, naprawę lub sprzedaż) zmienia się niemal co tydzień, dzięki czemu „remiza” odwiedzana jest licznie zarówno przez przyjezdnych z całego świata, jak i lokalnych pasjonatów. 

zabawki sportowe samochody

bugatti classic remise
garaż classic remise
rolls-royce

Kluczem sukcesu Classic Remise jest jednak samo miejsce i to od niego powinniśmy zacząć. Zabytkowa zajezdnia tramwajowa z końca XIX wieku poraża designem, przestrzenią, przeszkleniem, co połączeniu z kunsztem designerów klasycznych i kolekcjonerskich aut daje mieszankę, jaką ciężko podrobić w jakimkolwiek innym miejscu na świecie. Dłuższe rozpływanie się nad samym miejscem nie ma jednak większego sensu, ponieważ prawdziwe emocje przynosi dopiero organoleptyczny kontakt z autami. 

classic remise

Classic Remise jest jedną z ciekawszych atrakcji Berlina, nie tylko dla petrolheadów. 16 000 metrów kwadratowych dostępnej powierzchni pozwala organizować ogromne wydarzenia, albo traktować jako miejsce spotkań biznesowych. Budynek niszczał od lat 60., kiedy to Berlin Zachodni porzucił miejski ruch szynowy, aż do początku obecnego wieku. Pomysł prywatnych właścicieli na przebudowę obiektu okazał się strzałem w dziesiątkę. Stał się on ośrodkiem kulturalnym, do którego niemal przez cały rok każdy może wejść i zajrzeć w jego prawie wszystkie zakamarki. Obecne tam firmy są przychylne zwiedzającym, dzięki czemu gość bez problemu może patrzeć na ręce mechanikom lub przyglądać się zabiegom serwisowym dokonywanym na autach, które nierzadko widzi pierwszy, a być może i ostatni raz w życiu.

kolekcja samochodów

Wizyta w „remizie” to zawsze spore przeżycie. Berlin nie jest zatem miejscem wartym odwiedzenia tylko ze względu na Bramę Brandenburską, gmach parlamentu Rzeszy, czy szaleństwa zakupowe. Sześć godzin drogi z centrum Warszawy (z tankowaniem i przymusowymi postojami na nieskończonej liczbie bramek płatnej autostrady A2) to dystans, który każdy będzie w stanie pokonać jednego dnia, i to nawet w dwie strony. Odwiedziny w stolicy Niemiec warto urozmaicić wizytą w Classic Remise, bo jakkolwiek powiedzenie „każdy znajdzie coś dla siebie” bywa używane na wyrost, tak tu pasuje jak silnik V12 do Ferrari – czyli najlepiej. 

Więcej przeczytasz w #6 Magazynie Motór

Tags: classic remise
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

    Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

    21:35|0 Comments
  • Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

    09:05
  • Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    16:17
  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

    Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

    08:24
  • Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    14:55
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    16:04
  • Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    08:11
  • Przełęcz Salmopolska

    Przełęcz Salmopolska

    13:24

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

    Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

    21:35|0 Comments
  • Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

    09:05
  • Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    16:17
  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

    Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

    08:24
  • Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    14:55
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    16:04
  • Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    08:11
  • Przełęcz Salmopolska

    Przełęcz Salmopolska

    13:24

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry