Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Audi e-tron FE04 audi formula e bolid audi
Strona główna » Paliwo syntetyczne – Audi intensyfikuje badania

Paliwo syntetyczne – Audi intensyfikuje badania

Paliwo syntetyczne | proces produkcji, e-paliwo, e-gaz Audi rozbudowuje swoją […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Paliwo syntetyczne – Audi intensyfikuje badania

Paliwo syntetyczne – Audi intensyfikuje badania

Paliwo syntetyczne | proces produkcji, e-paliwo, e-gaz Audi rozbudowuje swoją […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Paliwo syntetyczne – Audi intensyfikuje badania

Paliwo syntetyczne – Audi intensyfikuje badania

Paliwo syntetyczne | proces produkcji, e-paliwo, e-gaz Audi rozbudowuje swoją […]

Sebastian Mądrachowski


Paliwo syntetyczne | proces produkcji, e-paliwo, e-gaz

Audi rozbudowuje swoją strategię paliw syntetycznych. Koncern z Ingolstadt, wraz z firmami Ineratec i Energiedienst Holding, ma zamiar uruchomić pilotażową instalację produkującą paliwo syntetyczne e-diesel.

Energia niezbędna do produkcji paliwa pozyskiwana będzie z odnawialnych źródeł energii. Planowana wytwórnia ma produkować około 400 000 litrów paliwa rocznie. Od kilkunastu już lat Audi prowadzi badania nad przyjaznymi dla środowiska, opartymi o dwutlenek węgla, paliwami, takimi jak e-gaz, e-benzyna czy całkowicie syntetyczny e-diesel.

Obecnie koncern intensyfikuje prace nad produkcją paliwa syntetycznego e-diesel. Audi e-diesel ma potencjał uczynienia z konwencjonalnych silników spalinowych jednostek niemal zupełnie neutralnych pod względem emisji CO2.

Produkcja/pozyskiwanie – proces

Paliwo to produkuje się w specjalnej instalacji, w procesie przekształcenia nadwyżek energii wodnej w paliwo syntetyczne. Zachodzi tu proces chemiczny:

zielona energia (generowana na miejscu w elektrowni wodnej) w procesie elektrolizy wody przekształcana jest w wodór i tlen.

paliwo syntetyczne

Paliwo syntetyczne – proces produkcji

W następnym etapie, wodór reaguje z dwutlenkiem węgla pozyskiwanym wprost z atmosfery lub z gazów odpadowych. Podobnie jak w przypadku pozostałych e-paliw Audi, CO2 jest tu jedynym źródłem węgla. W wyniku reakcji powstają związki węglowodorowe. W końcowym etapie procesu dzielą się one na właściwe paliwo syntetyczne Audi e-diesel oraz na wosk wykorzystywany w innych gałęziach przemysłu.

Paliwo syntetyczne – kiedy?

Planuje się, że pierwsze paliwo zostanie wyprodukowane w Laufenburgu najwcześniej w roku 2018. To już drugi partnerski projekt Audi, który powstał w oparciu o zasadę „power-to-liquid” (zamiana energii elektrycznej w ciecz). Od roku 2014, cztery pierścienie współpracują blisko z oferującą nowoczesne rozwiązania energetyczne firmą Sunfire z Drezna. Sunfire analizuje wytwarzanie paliwa syntetycznego e-diesel z wykorzystaniem powyższej zasady, stosując jednak odmienne technologie. Innym przykładem zaangażowania Audi w produkcję e-paliw jest własna instalacja koncernu w Wertle w północnych Niemczech wytwarzająca e-gaz (dokładnie: syntetyczny metan) wykorzystywany do napędu wersji g-tron rodzin modelowych A3, A4 i A5.

Koncern z Ingolstadt, wraz z innymi partnerami, prowadzi również badania nad produkcją e-benzyny.

Tags: audi, e-diesel, paliwa syntetyczne cena, paliwo syntetyczne, paliwo syntetyczne kiedy, produkcja paliw syntetycznych, sebastian mądrachowski

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio


Paliwo syntetyczne | proces produkcji, e-paliwo, e-gaz

Audi rozbudowuje swoją strategię paliw syntetycznych. Koncern z Ingolstadt, wraz z firmami Ineratec i Energiedienst Holding, ma zamiar uruchomić pilotażową instalację produkującą paliwo syntetyczne e-diesel.

Energia niezbędna do produkcji paliwa pozyskiwana będzie z odnawialnych źródeł energii. Planowana wytwórnia ma produkować około 400 000 litrów paliwa rocznie. Od kilkunastu już lat Audi prowadzi badania nad przyjaznymi dla środowiska, opartymi o dwutlenek węgla, paliwami, takimi jak e-gaz, e-benzyna czy całkowicie syntetyczny e-diesel.

Obecnie koncern intensyfikuje prace nad produkcją paliwa syntetycznego e-diesel. Audi e-diesel ma potencjał uczynienia z konwencjonalnych silników spalinowych jednostek niemal zupełnie neutralnych pod względem emisji CO2.

Produkcja/pozyskiwanie – proces

Paliwo to produkuje się w specjalnej instalacji, w procesie przekształcenia nadwyżek energii wodnej w paliwo syntetyczne. Zachodzi tu proces chemiczny:

zielona energia (generowana na miejscu w elektrowni wodnej) w procesie elektrolizy wody przekształcana jest w wodór i tlen.

paliwo syntetyczne

Paliwo syntetyczne – proces produkcji

W następnym etapie, wodór reaguje z dwutlenkiem węgla pozyskiwanym wprost z atmosfery lub z gazów odpadowych. Podobnie jak w przypadku pozostałych e-paliw Audi, CO2 jest tu jedynym źródłem węgla. W wyniku reakcji powstają związki węglowodorowe. W końcowym etapie procesu dzielą się one na właściwe paliwo syntetyczne Audi e-diesel oraz na wosk wykorzystywany w innych gałęziach przemysłu.

Paliwo syntetyczne – kiedy?

Planuje się, że pierwsze paliwo zostanie wyprodukowane w Laufenburgu najwcześniej w roku 2018. To już drugi partnerski projekt Audi, który powstał w oparciu o zasadę „power-to-liquid” (zamiana energii elektrycznej w ciecz). Od roku 2014, cztery pierścienie współpracują blisko z oferującą nowoczesne rozwiązania energetyczne firmą Sunfire z Drezna. Sunfire analizuje wytwarzanie paliwa syntetycznego e-diesel z wykorzystaniem powyższej zasady, stosując jednak odmienne technologie. Innym przykładem zaangażowania Audi w produkcję e-paliw jest własna instalacja koncernu w Wertle w północnych Niemczech wytwarzająca e-gaz (dokładnie: syntetyczny metan) wykorzystywany do napędu wersji g-tron rodzin modelowych A3, A4 i A5.

Koncern z Ingolstadt, wraz z innymi partnerami, prowadzi również badania nad produkcją e-benzyny.

Tags: audi, e-diesel, paliwa syntetyczne cena, paliwo syntetyczne, paliwo syntetyczne kiedy, produkcja paliw syntetycznych, sebastian mądrachowski

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

14 kwietnia 2022|0 Comments
Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

6 grudnia 2021
Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

7 października 2021
Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

12 października 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

14 kwietnia 2022|0 Comments
Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

6 grudnia 2021
Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

7 października 2021
Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

12 października 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry