BMW drift rekord | 11 grudnia 2017 r. na płycie poślizgowej BMW Performance Center w Greer (Południowa Karolina) Johan Schwartz pokonał za kierownicą BMW M5, driftując, dystans dokładnie 374,2 km.
Ustanowił tym samym nowy ŚWIATOWY REKORD GUINNESSA w drifcie na najdłuższym dystansie.
J. Schwartz pobił wcześniejszy rekord o 230,1 km. Czas “jazdy bokiem” wynosił 8 godzin.
BMW drift rekord | Przygotowania
BMW M5 zostało specjalnie przygotowane do bicia rekordu. W aucie zamontowana została instalacja do tankowania w czasie jazdy, która umożliwiła konieczną do ustanowienia Światowego Rekordu Guinnessa nieprzerwaną ośmiogodzinną jazdę w poślizgu. Pozwalała ona na tankowanie M5 podczas driftu – podobnie jak tankują myśliwce podczas lotu.
W tym przypadku konieczna była obecność człowieka. Bijącemu rekord BMW M5 towarzyszyło drugie auto z głównym instruktorem BMW Performance Center, Mattem Mullinsem, za kierownicą. Mullins zsynchronizował jazdę ze Schwartzem, co umożliwiło Mattowi Buttsowi, przypiętemu pasami w oknie tylnych drzwi, pokonanie odstępu między jadącymi samochodami i zatankowanie auta.
BMW drift rekord | Tankowanie
„Przed próbą bicia Światowego Rekordu Guinnessa wielokrotnie ćwiczyliśmy tankowanie. Mimo to mieliśmy bardzo niewielki margines na błędy”, mówił M. Butts. „Ogromnie się cieszę, że mogłem uczestniczyć w ustanowieniu tego rekordu przez Johana i BMW.”
BMW drift rekord | Rekord numer 2
Tego samego dnia ustanowiony został jeszcze drugi Rekord Guinnessa. Podczas tego wydarzenie miała miejsce najdłuższa jazda w poślizgu dwoma samochodami. Schwartz i Mullins jechali driftem wspólnie przez godzinę, pokonując dystans 79,3 km.
BMW drift rekord | TAK WYGLĄDAŁO BICIE REKORDU:
POPRZEDNI
NASTĘPNY
BMW drift rekord | 11 grudnia 2017 r. na płycie poślizgowej BMW Performance Center w Greer (Południowa Karolina) Johan Schwartz pokonał za kierownicą BMW M5, driftując, dystans dokładnie 374,2 km.
Ustanowił tym samym nowy ŚWIATOWY REKORD GUINNESSA w drifcie na najdłuższym dystansie.
J. Schwartz pobił wcześniejszy rekord o 230,1 km. Czas “jazdy bokiem” wynosił 8 godzin.
BMW drift rekord | Przygotowania
BMW M5 zostało specjalnie przygotowane do bicia rekordu. W aucie zamontowana została instalacja do tankowania w czasie jazdy, która umożliwiła konieczną do ustanowienia Światowego Rekordu Guinnessa nieprzerwaną ośmiogodzinną jazdę w poślizgu. Pozwalała ona na tankowanie M5 podczas driftu – podobnie jak tankują myśliwce podczas lotu.
W tym przypadku konieczna była obecność człowieka. Bijącemu rekord BMW M5 towarzyszyło drugie auto z głównym instruktorem BMW Performance Center, Mattem Mullinsem, za kierownicą. Mullins zsynchronizował jazdę ze Schwartzem, co umożliwiło Mattowi Buttsowi, przypiętemu pasami w oknie tylnych drzwi, pokonanie odstępu między jadącymi samochodami i zatankowanie auta.
BMW drift rekord | Tankowanie
„Przed próbą bicia Światowego Rekordu Guinnessa wielokrotnie ćwiczyliśmy tankowanie. Mimo to mieliśmy bardzo niewielki margines na błędy”, mówił M. Butts. „Ogromnie się cieszę, że mogłem uczestniczyć w ustanowieniu tego rekordu przez Johana i BMW.”
BMW drift rekord | Rekord numer 2
Tego samego dnia ustanowiony został jeszcze drugi Rekord Guinnessa. Podczas tego wydarzenie miała miejsce najdłuższa jazda w poślizgu dwoma samochodami. Schwartz i Mullins jechali driftem wspólnie przez godzinę, pokonując dystans 79,3 km.