Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
le mans 66 plakat filmu
Strona główna » Le Mans ’66 na dużym ekranie! Damon i Bale w rolach słynnych kierowców

Le Mans ’66 na dużym ekranie! Damon i Bale w rolach słynnych kierowców

Le Mans ’66 Jeszcze w tym roku na ekranach kin […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Le Mans ’66 na dużym ekranie! Damon i Bale w rolach słynnych kierowców

Le Mans ’66 na dużym ekranie! Damon i Bale w rolach słynnych kierowców

Le Mans ’66 Jeszcze w tym roku na ekranach kin […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Le Mans ’66 na dużym ekranie! Damon i Bale w rolach słynnych kierowców

Le Mans ’66 na dużym ekranie! Damon i Bale w rolach słynnych kierowców

Le Mans ’66 Jeszcze w tym roku na ekranach kin […]

Magazyn Motór

Le Mans ’66

Jeszcze w tym roku na ekranach kin zobaczymy historię najbardziej zaciętej walki motor sportu. 15 listopada 2019 na ekranach kin zobaczymy film „Ford v. Ferrari”. W wersji polskiej tytuł to “Le Mans ’66”. W głównych rolach najlepsi z najlepszych Hollywoodu Christian Bale oraz Matt Damon.

Autor: Kacper Majdan | Zdjęcia: materiały dystrybutora

Lata 60. XX wieku upłynęły pod znakiem wielkich wydarzeń. W 1961 roku człowiek po raz pierwszy poleciał w kosmos, a w 1967 roku The Beatles nagrali rozrywkowy album wszech czasów „Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band”. Fani motoryzacji również nie mogli narzekać na nudę, ponieważ w tym okresie miała miejsce wojna dwóch gigantów – Forda i Ferrari. Właśnie o niej postanowił opowiedzieć James Mangold w najnowszym swoim filmie.

Le Mans ’66 | Marzenie Forda

Obserwując rynek, Henry Ford wpadł na genialny, jego zdaniem, pomysł. Wygranie prestiżowego Le Mans powinno dać większe wyniki sprzedaży jego samochodów. Jednak jak zwyciężyć w 24-godzinnym wyścigu? W USA nie mieli o tym zielonego pojęcia. Ich tajną bronią okazały się być pieniądze. Nie miała ich stajnia Ferrari, która mimo to dominowała w Le Mans.

Ford zaoferował zakup włoskiej ekipy, na co jej właściciel przystał. Każda ze stron wydawała się zadowolona. Kwotę transakcji ustalono na 16 milionów dolarów, a zakup miał być zrealizowany w 1963 roku. Gdy doszło do ostatecznego spotkania, Enzo Ferrari przy jednym z paragrafów napisał „tak nie będzie”. Chodziło o kontrolę nad sportową częścią stajni, którą chciał zachować. Podobno w tym momencie zaproponował swojemu prawnikowi obiad i bez słowa obaj panowie wyszli z pomieszczenia, zrywając negocjacje.

Le Mans ’66 | Zwycięska taktyka

Henry Ford był wściekły. Natychmiast kazał zbudować samochód, który zmiażdży Ferrari w Le Mans. Pojazd musiał spełnić wyśrubowane wymagania – jechać z prędkością co najmniej 320 km/h oraz przede wszystkim wytrzymać 24 godziny jazdy. Co gorsza, inżynierowie mieli tylko 10 miesięcy na realizację tego projektu.

Ford GT40 został zaprezentowany w 1964 roku w Nowym Jorku, a swoje pierwsze okrążenia pokonał 1000-kilometrowego wyścigu na Nürburgringu. Skąd nazwa GT40? To całkiem proste – Grand Touring o wysokości 40 cali – maksymalnej dopuszczalnej w Le Mans. Pod maską znalazła się jednostka V8 o pojemności 4,7 litra. Nad autem pracowali najlepsi inżynierowie podkupieni przez Forda innym firmom, między innymi główny konstruktor firmy Lola, Eric Broadley.

Le Mans ’66 | Wielka rywalizacja

Ferrari udało się pokonać dopiero w 1966 roku (właśnie wtedy rozgrywa się akcja filmu). Wszystko za sprawą Forda GT40 Mark II skonstruowanego przez Carolla Shelby’ego, w którego postać wciela się Matt Damon. Sukces miał być potrójnie spektakularny, ponieważ chwilę przed końcem wyścigu było pewne, że jako pierwsze do mety dojadą trzy GT40.

Zarząd Forda wpadł na pomysł, żeby wszystkie ich samochody przekroczyły metę w tym samym momencie, o czym poinformowano kierowców. Jednak sędziowie remisu nie uznali, dlatego do wyniku zostały wliczone różnice w ustawieniu na starcie i ostatecznie zwycięstwo przypisano ekipie Bruce’a McLarena i Chrisa Amona, legend nowozelandzkich wyścigów. Natomiast Ferrari musiało się tym razem obejść smakiem.

Międzynarodowa premiera filmu zaplanowana jest na 14 listopada 2019. W Polsce historię na ekranach kin zobaczymy tydzień później, bo już 22 listopada. Jest na co czekać! Zobaczcie zwiastun filmu.

Szukasz innych samochodowych filmów? Część z nich zrecenzowaliśmy wraz z “Nakręconą” Martą Nieckarz w papierowym wydaniu Magazynu Motór. Ciekawi? Magazyn możecie zamówić tutaj.

 

POPRZEDNI

NASTĘPNY

To koniec Magazynu Motór… ale początek czegoś NOWEGO. Bardzo mi zależy, żebyś to przeczytał(a)

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Le Mans ’66

Jeszcze w tym roku na ekranach kin zobaczymy historię najbardziej zaciętej walki motor sportu. 15 listopada 2019 na ekranach kin zobaczymy film „Ford v. Ferrari”. W wersji polskiej tytuł to “Le Mans ’66”. W głównych rolach najlepsi z najlepszych Hollywoodu Christian Bale oraz Matt Damon.

Autor: Kacper Majdan | Zdjęcia: materiały dystrybutora

Lata 60. XX wieku upłynęły pod znakiem wielkich wydarzeń. W 1961 roku człowiek po raz pierwszy poleciał w kosmos, a w 1967 roku The Beatles nagrali rozrywkowy album wszech czasów „Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band”. Fani motoryzacji również nie mogli narzekać na nudę, ponieważ w tym okresie miała miejsce wojna dwóch gigantów – Forda i Ferrari. Właśnie o niej postanowił opowiedzieć James Mangold w najnowszym swoim filmie.

Le Mans ’66 | Marzenie Forda

Obserwując rynek, Henry Ford wpadł na genialny, jego zdaniem, pomysł. Wygranie prestiżowego Le Mans powinno dać większe wyniki sprzedaży jego samochodów. Jednak jak zwyciężyć w 24-godzinnym wyścigu? W USA nie mieli o tym zielonego pojęcia. Ich tajną bronią okazały się być pieniądze. Nie miała ich stajnia Ferrari, która mimo to dominowała w Le Mans.

Ford zaoferował zakup włoskiej ekipy, na co jej właściciel przystał. Każda ze stron wydawała się zadowolona. Kwotę transakcji ustalono na 16 milionów dolarów, a zakup miał być zrealizowany w 1963 roku. Gdy doszło do ostatecznego spotkania, Enzo Ferrari przy jednym z paragrafów napisał „tak nie będzie”. Chodziło o kontrolę nad sportową częścią stajni, którą chciał zachować. Podobno w tym momencie zaproponował swojemu prawnikowi obiad i bez słowa obaj panowie wyszli z pomieszczenia, zrywając negocjacje.

Le Mans ’66 | Zwycięska taktyka

Henry Ford był wściekły. Natychmiast kazał zbudować samochód, który zmiażdży Ferrari w Le Mans. Pojazd musiał spełnić wyśrubowane wymagania – jechać z prędkością co najmniej 320 km/h oraz przede wszystkim wytrzymać 24 godziny jazdy. Co gorsza, inżynierowie mieli tylko 10 miesięcy na realizację tego projektu.

Ford GT40 został zaprezentowany w 1964 roku w Nowym Jorku, a swoje pierwsze okrążenia pokonał 1000-kilometrowego wyścigu na Nürburgringu. Skąd nazwa GT40? To całkiem proste – Grand Touring o wysokości 40 cali – maksymalnej dopuszczalnej w Le Mans. Pod maską znalazła się jednostka V8 o pojemności 4,7 litra. Nad autem pracowali najlepsi inżynierowie podkupieni przez Forda innym firmom, między innymi główny konstruktor firmy Lola, Eric Broadley.

Le Mans ’66 | Wielka rywalizacja

Ferrari udało się pokonać dopiero w 1966 roku (właśnie wtedy rozgrywa się akcja filmu). Wszystko za sprawą Forda GT40 Mark II skonstruowanego przez Carolla Shelby’ego, w którego postać wciela się Matt Damon. Sukces miał być potrójnie spektakularny, ponieważ chwilę przed końcem wyścigu było pewne, że jako pierwsze do mety dojadą trzy GT40.

Zarząd Forda wpadł na pomysł, żeby wszystkie ich samochody przekroczyły metę w tym samym momencie, o czym poinformowano kierowców. Jednak sędziowie remisu nie uznali, dlatego do wyniku zostały wliczone różnice w ustawieniu na starcie i ostatecznie zwycięstwo przypisano ekipie Bruce’a McLarena i Chrisa Amona, legend nowozelandzkich wyścigów. Natomiast Ferrari musiało się tym razem obejść smakiem.

Międzynarodowa premiera filmu zaplanowana jest na 14 listopada 2019. W Polsce historię na ekranach kin zobaczymy tydzień później, bo już 22 listopada. Jest na co czekać! Zobaczcie zwiastun filmu.

Szukasz innych samochodowych filmów? Część z nich zrecenzowaliśmy wraz z “Nakręconą” Martą Nieckarz w papierowym wydaniu Magazynu Motór. Ciekawi? Magazyn możecie zamówić tutaj.

 

To koniec Magazynu Motór… ale początek czegoś NOWEGO. Bardzo mi zależy, żebyś to przeczytał(a)

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

14 kwietnia 2022|0 Comments
Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

6 grudnia 2021
Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

7 października 2021
Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

12 października 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

14 kwietnia 2022|0 Comments
Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

6 grudnia 2021
Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

7 października 2021
Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

12 października 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry