Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Rozmiary opon przyszłości
Strona główna » Rozmiary opon przyszłości

Rozmiary opon przyszłości

Świat motoryzacji nieustannie ewoluuje. By sprostać nowym wyzwaniom, producenci opon stale muszą dostosowywać swoje produkty, jednak największe zmiany są nadal przed nami.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Rozmiary opon przyszłości

Rozmiary opon przyszłości

Świat motoryzacji nieustannie ewoluuje. By sprostać nowym wyzwaniom, producenci opon stale muszą dostosowywać swoje produkty, jednak największe zmiany są nadal przed nami.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Rozmiary opon przyszłości

Rozmiary opon przyszłości

Świat motoryzacji nieustannie ewoluuje. By sprostać nowym wyzwaniom, producenci opon stale muszą dostosowywać swoje produkty, jednak największe zmiany są nadal przed nami.

Magazyn Motór

Czy ktoś pamięta jeszcze o 14-calowych felgach? Dzisiaj – nawet te 15-calowe – odchodzą powoli w zapomnienie. Wszystko za sprawą zmieniających się trendów w designie – auta mają sprawiać wrażenie możliwie największych. Bez wyjątków. Chodzi zarówno o długość, szerokość, jak i wysokość. Przyjmując takie założenia, projektanci nie mogą pominąć kół. Szef designu w General Motors, Michael Simcoe wypowiedział się ostatnio na temat ich przyszłości:

Koła samochodowe wyraźnie zmierzają w kierunku rozmiarów 24- i 26-calowych.

Rozmiary opon przyszłości

Ewolucja rozmiaru samochodu

Rozmiary opon przyszłości | Chodzi tylko o wygląd?

Zdecydowanie nie. Jednym z najważniejszych powodów wzrostu rozmiarów kół są coraz większe moce samochodów. Auta szybciej jeżdżą i szybciej przyśpieszają, a to powoduje montowanie większych zacisków i tarcz hamulcowych, wymuszając na koncernach oponiarskich nieustanne dostosowywanie się do tego trendu.

Pomimo że pojazdy mają coraz więcej systemów bezpieczeństwa, tylko opona ma styczność z nawierzchnią. To właśnie od niej zależy bezpieczeństwo czy prowadzenie samochodu w różnych warunkach – pamiętajmy o tym, decydując się na nowe ogumienie. Zrezygnujmy z opon używanych czy bieżnikowanych – przecież bardzo często chodzi o życie nasze i najbliższych. Wybierzmy produkt, który ma możliwie najlepszy stosunek ceny do jakości – Yokohama jest idealnym przykładem.

Rozmiary opon przyszłości

Przeczytaj również: historia linii Advan

Yokohama blisko współpracuje z producentami samochodów, przy projektowaniu ogumienia dla ponad 100 modeli, wśród nich znajdują się marki premium jak BMW, Mercedes czy Porsche. Ostatni z producentów, a dokładnie model 911 jest najlepszym przykładem wspomnianej ewolucji. Sportowe Porsche na przestrzeni ponad 70 lat nieustannie rosną i nic nie wskazuje na to, by ten trend się zatrzymał. Klasyczne Porsche 1963 standardowo posiadało 15-calowe koła, model 964 to już 17-cali a najnowsze 911 992 zakłada felgi o rozmiarze 19 cali z przodu i 20 z tyłu – jak widać, tendencja jest rosnąca.

Rozmiary opon przyszłości | Coś, co kiedyś było opcją, dzisiaj jest standardem

Tak duże opony nie lądują tylko w markach ściśle związanych ze sportem. Najlepszym przykładem jest Mercedes czy BMW. Kultowa już „Gelenda” z fabryki wyjeżdża z oponami Geolandar, a jeden z najpopularniejszych SUVów klasy premium – BMW X5 – na oryginalnym wyposażeniu posiada opony z linii Advan. Pełna oferta opon Yokohama.

Nowe opony Yokohamy Advan
Yokohama Advan
Nowe opony Yokohamy Yokohama Geolandar
Yokohama Geolandar

Odnosząc się do słów Michaela Simcoe, można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że faktycznie za jakiś czas 21 cali nie będzie niczym nadzwyczajnym, a nasze nowe Porsche, BMW, Mercedes czy Audi będziemy zamawiać z 24-calowymi felgami. Zarówno producentów samochodów, jak i opon czeka w najbliższych latach spore wyzwanie. Jedno jest pewne – jako użytkownicy szybko się do tych zmian przyzwyczaimy.

Yokohama Polska na: Facebook | Instagram

Tags: Advan, audi, bmw, Geolandar, mercedes, nowe opony Yokohamy, porsche, yokohama

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Czy ktoś pamięta jeszcze o 14-calowych felgach? Dzisiaj – nawet te 15-calowe – odchodzą powoli w zapomnienie. Wszystko za sprawą zmieniających się trendów w designie – auta mają sprawiać wrażenie możliwie największych. Bez wyjątków. Chodzi zarówno o długość, szerokość, jak i wysokość. Przyjmując takie założenia, projektanci nie mogą pominąć kół. Szef designu w General Motors, Michael Simcoe wypowiedział się ostatnio na temat ich przyszłości:

Koła samochodowe wyraźnie zmierzają w kierunku rozmiarów 24- i 26-calowych.

Rozmiary opon przyszłości

Ewolucja rozmiaru samochodu

Rozmiary opon przyszłości | Chodzi tylko o wygląd?

Zdecydowanie nie. Jednym z najważniejszych powodów wzrostu rozmiarów kół są coraz większe moce samochodów. Auta szybciej jeżdżą i szybciej przyśpieszają, a to powoduje montowanie większych zacisków i tarcz hamulcowych, wymuszając na koncernach oponiarskich nieustanne dostosowywanie się do tego trendu.

Pomimo że pojazdy mają coraz więcej systemów bezpieczeństwa, tylko opona ma styczność z nawierzchnią. To właśnie od niej zależy bezpieczeństwo czy prowadzenie samochodu w różnych warunkach – pamiętajmy o tym, decydując się na nowe ogumienie. Zrezygnujmy z opon używanych czy bieżnikowanych – przecież bardzo często chodzi o życie nasze i najbliższych. Wybierzmy produkt, który ma możliwie najlepszy stosunek ceny do jakości – Yokohama jest idealnym przykładem.

Rozmiary opon przyszłości

Przeczytaj również: historia linii Advan

Yokohama blisko współpracuje z producentami samochodów, przy projektowaniu ogumienia dla ponad 100 modeli, wśród nich znajdują się marki premium jak BMW, Mercedes czy Porsche. Ostatni z producentów, a dokładnie model 911 jest najlepszym przykładem wspomnianej ewolucji. Sportowe Porsche na przestrzeni ponad 70 lat nieustannie rosną i nic nie wskazuje na to, by ten trend się zatrzymał. Klasyczne Porsche 1963 standardowo posiadało 15-calowe koła, model 964 to już 17-cali a najnowsze 911 992 zakłada felgi o rozmiarze 19 cali z przodu i 20 z tyłu – jak widać, tendencja jest rosnąca.

Rozmiary opon przyszłości | Coś, co kiedyś było opcją, dzisiaj jest standardem

Tak duże opony nie lądują tylko w markach ściśle związanych ze sportem. Najlepszym przykładem jest Mercedes czy BMW. Kultowa już „Gelenda” z fabryki wyjeżdża z oponami Geolandar, a jeden z najpopularniejszych SUVów klasy premium – BMW X5 – na oryginalnym wyposażeniu posiada opony z linii Advan. Pełna oferta opon Yokohama.

Nowe opony Yokohamy Advan
Yokohama Advan
Nowe opony Yokohamy Yokohama Geolandar
Yokohama Geolandar

Odnosząc się do słów Michaela Simcoe, można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że faktycznie za jakiś czas 21 cali nie będzie niczym nadzwyczajnym, a nasze nowe Porsche, BMW, Mercedes czy Audi będziemy zamawiać z 24-calowymi felgami. Zarówno producentów samochodów, jak i opon czeka w najbliższych latach spore wyzwanie. Jedno jest pewne – jako użytkownicy szybko się do tych zmian przyzwyczaimy.

Yokohama Polska na: Facebook | Instagram

Tags: Advan, audi, bmw, Geolandar, mercedes, nowe opony Yokohamy, porsche, yokohama

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

14 kwietnia 2022|0 Comments
Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

6 grudnia 2021
Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

7 października 2021
Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

29 kwietnia 2021
Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

30 marca 2021
Jak prowadzić auto zimą?

Jak prowadzić auto zimą?

27 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

14 kwietnia 2022|0 Comments
Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

6 grudnia 2021
Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

7 października 2021
Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

29 kwietnia 2021
Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

30 marca 2021
Jak prowadzić auto zimą?

Jak prowadzić auto zimą?

27 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry