Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Rozmiary opon przyszłości
Strona główna » Rozmiary opon przyszłości

Rozmiary opon przyszłości

Świat motoryzacji nieustannie ewoluuje. By sprostać nowym wyzwaniom, producenci opon stale muszą dostosowywać swoje produkty, jednak największe zmiany są nadal przed nami.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Rozmiary opon przyszłości

Rozmiary opon przyszłości

Świat motoryzacji nieustannie ewoluuje. By sprostać nowym wyzwaniom, producenci opon stale muszą dostosowywać swoje produkty, jednak największe zmiany są nadal przed nami.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Rozmiary opon przyszłości

Rozmiary opon przyszłości

Świat motoryzacji nieustannie ewoluuje. By sprostać nowym wyzwaniom, producenci opon stale muszą dostosowywać swoje produkty, jednak największe zmiany są nadal przed nami.

Magazyn Motór

Czy ktoś pamięta jeszcze o 14-calowych felgach? Dzisiaj – nawet te 15-calowe – odchodzą powoli w zapomnienie. Wszystko za sprawą zmieniających się trendów w designie – auta mają sprawiać wrażenie możliwie największych. Bez wyjątków. Chodzi zarówno o długość, szerokość, jak i wysokość. Przyjmując takie założenia, projektanci nie mogą pominąć kół. Szef designu w General Motors, Michael Simcoe wypowiedział się ostatnio na temat ich przyszłości:

Koła samochodowe wyraźnie zmierzają w kierunku rozmiarów 24- i 26-calowych.

Rozmiary opon przyszłości

Ewolucja rozmiaru samochodu

Rozmiary opon przyszłości | Chodzi tylko o wygląd?

Zdecydowanie nie. Jednym z najważniejszych powodów wzrostu rozmiarów kół są coraz większe moce samochodów. Auta szybciej jeżdżą i szybciej przyśpieszają, a to powoduje montowanie większych zacisków i tarcz hamulcowych, wymuszając na koncernach oponiarskich nieustanne dostosowywanie się do tego trendu.

Pomimo że pojazdy mają coraz więcej systemów bezpieczeństwa, tylko opona ma styczność z nawierzchnią. To właśnie od niej zależy bezpieczeństwo czy prowadzenie samochodu w różnych warunkach – pamiętajmy o tym, decydując się na nowe ogumienie. Zrezygnujmy z opon używanych czy bieżnikowanych – przecież bardzo często chodzi o życie nasze i najbliższych. Wybierzmy produkt, który ma możliwie najlepszy stosunek ceny do jakości – Yokohama jest idealnym przykładem.

Rozmiary opon przyszłości

Przeczytaj również: historia linii Advan

Yokohama blisko współpracuje z producentami samochodów, przy projektowaniu ogumienia dla ponad 100 modeli, wśród nich znajdują się marki premium jak BMW, Mercedes czy Porsche. Ostatni z producentów, a dokładnie model 911 jest najlepszym przykładem wspomnianej ewolucji. Sportowe Porsche na przestrzeni ponad 70 lat nieustannie rosną i nic nie wskazuje na to, by ten trend się zatrzymał. Klasyczne Porsche 1963 standardowo posiadało 15-calowe koła, model 964 to już 17-cali a najnowsze 911 992 zakłada felgi o rozmiarze 19 cali z przodu i 20 z tyłu – jak widać, tendencja jest rosnąca.

Rozmiary opon przyszłości | Coś, co kiedyś było opcją, dzisiaj jest standardem

Tak duże opony nie lądują tylko w markach ściśle związanych ze sportem. Najlepszym przykładem jest Mercedes czy BMW. Kultowa już „Gelenda” z fabryki wyjeżdża z oponami Geolandar, a jeden z najpopularniejszych SUVów klasy premium – BMW X5 – na oryginalnym wyposażeniu posiada opony z linii Advan. Pełna oferta opon Yokohama.

Nowe opony Yokohamy Advan
Yokohama Advan
Nowe opony Yokohamy Yokohama Geolandar
Yokohama Geolandar

Odnosząc się do słów Michaela Simcoe, można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że faktycznie za jakiś czas 21 cali nie będzie niczym nadzwyczajnym, a nasze nowe Porsche, BMW, Mercedes czy Audi będziemy zamawiać z 24-calowymi felgami. Zarówno producentów samochodów, jak i opon czeka w najbliższych latach spore wyzwanie. Jedno jest pewne – jako użytkownicy szybko się do tych zmian przyzwyczaimy.

Yokohama Polska na: Facebook | Instagram

Tags: Advan, audi, bmw, Geolandar, mercedes, nowe opony Yokohamy, porsche, yokohama

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Czy ktoś pamięta jeszcze o 14-calowych felgach? Dzisiaj – nawet te 15-calowe – odchodzą powoli w zapomnienie. Wszystko za sprawą zmieniających się trendów w designie – auta mają sprawiać wrażenie możliwie największych. Bez wyjątków. Chodzi zarówno o długość, szerokość, jak i wysokość. Przyjmując takie założenia, projektanci nie mogą pominąć kół. Szef designu w General Motors, Michael Simcoe wypowiedział się ostatnio na temat ich przyszłości:

Koła samochodowe wyraźnie zmierzają w kierunku rozmiarów 24- i 26-calowych.

Rozmiary opon przyszłości

Ewolucja rozmiaru samochodu

Rozmiary opon przyszłości | Chodzi tylko o wygląd?

Zdecydowanie nie. Jednym z najważniejszych powodów wzrostu rozmiarów kół są coraz większe moce samochodów. Auta szybciej jeżdżą i szybciej przyśpieszają, a to powoduje montowanie większych zacisków i tarcz hamulcowych, wymuszając na koncernach oponiarskich nieustanne dostosowywanie się do tego trendu.

Pomimo że pojazdy mają coraz więcej systemów bezpieczeństwa, tylko opona ma styczność z nawierzchnią. To właśnie od niej zależy bezpieczeństwo czy prowadzenie samochodu w różnych warunkach – pamiętajmy o tym, decydując się na nowe ogumienie. Zrezygnujmy z opon używanych czy bieżnikowanych – przecież bardzo często chodzi o życie nasze i najbliższych. Wybierzmy produkt, który ma możliwie najlepszy stosunek ceny do jakości – Yokohama jest idealnym przykładem.

Rozmiary opon przyszłości

Przeczytaj również: historia linii Advan

Yokohama blisko współpracuje z producentami samochodów, przy projektowaniu ogumienia dla ponad 100 modeli, wśród nich znajdują się marki premium jak BMW, Mercedes czy Porsche. Ostatni z producentów, a dokładnie model 911 jest najlepszym przykładem wspomnianej ewolucji. Sportowe Porsche na przestrzeni ponad 70 lat nieustannie rosną i nic nie wskazuje na to, by ten trend się zatrzymał. Klasyczne Porsche 1963 standardowo posiadało 15-calowe koła, model 964 to już 17-cali a najnowsze 911 992 zakłada felgi o rozmiarze 19 cali z przodu i 20 z tyłu – jak widać, tendencja jest rosnąca.

Rozmiary opon przyszłości | Coś, co kiedyś było opcją, dzisiaj jest standardem

Tak duże opony nie lądują tylko w markach ściśle związanych ze sportem. Najlepszym przykładem jest Mercedes czy BMW. Kultowa już „Gelenda” z fabryki wyjeżdża z oponami Geolandar, a jeden z najpopularniejszych SUVów klasy premium – BMW X5 – na oryginalnym wyposażeniu posiada opony z linii Advan. Pełna oferta opon Yokohama.

Nowe opony Yokohamy Advan
Yokohama Advan
Nowe opony Yokohamy Yokohama Geolandar
Yokohama Geolandar

Odnosząc się do słów Michaela Simcoe, można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że faktycznie za jakiś czas 21 cali nie będzie niczym nadzwyczajnym, a nasze nowe Porsche, BMW, Mercedes czy Audi będziemy zamawiać z 24-calowymi felgami. Zarówno producentów samochodów, jak i opon czeka w najbliższych latach spore wyzwanie. Jedno jest pewne – jako użytkownicy szybko się do tych zmian przyzwyczaimy.

Yokohama Polska na: Facebook | Instagram

Tags: Advan, audi, bmw, Geolandar, mercedes, nowe opony Yokohamy, porsche, yokohama
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

    Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

    21:35|0 Comments
  • Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

    09:05
  • Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    16:17
  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

    Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

    08:24
  • Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    14:55
  • Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    16:04
  • Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

    22:55
  • Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

    20:19
  • Jak prowadzić auto zimą?

    Jak prowadzić auto zimą?

    17:07

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

    Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

    21:35|0 Comments
  • Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

    09:05
  • Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    16:17
  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

    Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

    08:24
  • Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    14:55
  • Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    16:04
  • Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

    22:55
  • Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

    20:19
  • Jak prowadzić auto zimą?

    Jak prowadzić auto zimą?

    17:07

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry