YOKOHAMA ADVAN historia
W 1978 zadebiutowała opona ADVAN HF. Opracowano ją na potrzeby motorsportu, z dedykacją dla europejskich samochodów sportowych. Była to pierwsza opona konstrukcji radialnej, posiadająca stalowe opasanie osnowy oraz pierwsza radialna sportowa opona w Japonii. Już rok później Yokohama została wyłącznym dostawcą opon wyścigowych do serii Japan Racing of Champions.
1980 był dla Yokohamy wyjątkowy, ponieważ jako pierwszy producent opon sponsorowała ona zwycięski team wyścigowy podczas Fuji Grand Championship. W tym czasie linia ADVAN otrzymała też oficjalną, czarno-czerwoną kolorystykę. Po czterech latach w barwach japońskiego producenta występuje legendarny kierowca wyścigowy Keiichi Tsuchiya, znany również jako Drift King. Japończyk był jedną z gwiazd programu Best Motoring, ściśle współpracował z twórcami anime Initial D oraz pełnił funkcję koordynatora kaskaderów w filmie Szybcy i wściekli: Tokio Drift.
Zobacz również: Yokohama Geolandar
Pod koniec lat 80., Yokohama Rubber Co. nawiązuje współpracę z Porsche, tworząc dla niemieckiego producenta dedykowaną oponę Yokohama A008P inspirowaną kultowym wyczynowym modelem ADVAN HF Type D. Ogumienie jest montowane seryjnie w modelach: 924S, 944 i 944S, a od roku 1989 w 911 i 928.
Pierwsze lata nowego tysiąclecia to kolejny rozdział w motporsporcie. Japoński producent opon rozpoczyna udział w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) oraz staje się dostawcą ogumienia ADVAN spełniającego wymogi FIA.
W 2017 roku na rynku pojawia się model ADVAN dB V552. Jest to najcichsza opona stworzona przez Japońskiego producenta, którą chętnie wybierają producenci aut klasy premium. Dodatkowo ponowiono produkcję historycznych modeli ADVAN HF Type D i Yokohama A008P przeznaczonych dla miłośników klasycznych samochodów. Rok później seria ADVAN kończy 40 lat. Uznany i najczęściej wybierany na pierwsze wyposażenie przez producentów samochodów premium ADVAN Sport V105 uzyskuje homologację BMW dla modeli M Performence: X3, X5 i M5.
Obecnie Yokohama dostarcza ogumienie serii ADVAN na oryginalne wyposażenie 14 marek samochodowych, a wyczynowe opony na takie imprezy jak FIA World Touring Car Cup (WTCR), TCR: UK, Europe, Benelux, Iberico, Scandinavia and Germany, Russian Touring Car Championship, FIA Girls on Track, Japanese Formula 3, International Formula 3 Grand Prix Macau oraz Global Rallycross.
O Yokohama Advan przeczytasz również w #5 Magazynie Motór oraz na stronie Yokohama Polska.
Yokohama Polska na: Facebook | Instagram
POPRZEDNI
NASTĘPNY
YOKOHAMA ADVAN historia
W 1978 zadebiutowała opona ADVAN HF. Opracowano ją na potrzeby motorsportu, z dedykacją dla europejskich samochodów sportowych. Była to pierwsza opona konstrukcji radialnej, posiadająca stalowe opasanie osnowy oraz pierwsza radialna sportowa opona w Japonii. Już rok później Yokohama została wyłącznym dostawcą opon wyścigowych do serii Japan Racing of Champions.
1980 był dla Yokohamy wyjątkowy, ponieważ jako pierwszy producent opon sponsorowała ona zwycięski team wyścigowy podczas Fuji Grand Championship. W tym czasie linia ADVAN otrzymała też oficjalną, czarno-czerwoną kolorystykę. Po czterech latach w barwach japońskiego producenta występuje legendarny kierowca wyścigowy Keiichi Tsuchiya, znany również jako Drift King. Japończyk był jedną z gwiazd programu Best Motoring, ściśle współpracował z twórcami anime Initial D oraz pełnił funkcję koordynatora kaskaderów w filmie Szybcy i wściekli: Tokio Drift.
Zobacz również: Yokohama Geolandar
Pod koniec lat 80., Yokohama Rubber Co. nawiązuje współpracę z Porsche, tworząc dla niemieckiego producenta dedykowaną oponę Yokohama A008P inspirowaną kultowym wyczynowym modelem ADVAN HF Type D. Ogumienie jest montowane seryjnie w modelach: 924S, 944 i 944S, a od roku 1989 w 911 i 928.
Pierwsze lata nowego tysiąclecia to kolejny rozdział w motporsporcie. Japoński producent opon rozpoczyna udział w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) oraz staje się dostawcą ogumienia ADVAN spełniającego wymogi FIA.
W 2017 roku na rynku pojawia się model ADVAN dB V552. Jest to najcichsza opona stworzona przez Japońskiego producenta, którą chętnie wybierają producenci aut klasy premium. Dodatkowo ponowiono produkcję historycznych modeli ADVAN HF Type D i Yokohama A008P przeznaczonych dla miłośników klasycznych samochodów. Rok później seria ADVAN kończy 40 lat. Uznany i najczęściej wybierany na pierwsze wyposażenie przez producentów samochodów premium ADVAN Sport V105 uzyskuje homologację BMW dla modeli M Performence: X3, X5 i M5.
Obecnie Yokohama dostarcza ogumienie serii ADVAN na oryginalne wyposażenie 14 marek samochodowych, a wyczynowe opony na takie imprezy jak FIA World Touring Car Cup (WTCR), TCR: UK, Europe, Benelux, Iberico, Scandinavia and Germany, Russian Touring Car Championship, FIA Girls on Track, Japanese Formula 3, International Formula 3 Grand Prix Macau oraz Global Rallycross.
O Yokohama Advan przeczytasz również w #5 Magazynie Motór oraz na stronie Yokohama Polska.