Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym | Istnieje spór […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym | Istnieje spór […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym | Istnieje spór […]

Sebastian Mądrachowski

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym | Istnieje spór w doktrynie dotyczący istoty podróżowania: czy jego celem jest szybkie przemieszczanie się, czy może jednak bezpieczne dotarcie do celu? Obserwując od dawna nieudolne próby obniżenia ilości wypadków na polskich drogach przy pomocy maszynek do nabijania kasy, wskazywałem zaostrzenie kar jako jedyne efektywne rozwiązanie. Nasza historia sprawiła, że pewnych rzeczy bez bata nad głową nie zrozumiemy. 17 maja wchodzą w życie nowe przepisy. Jestem rozdarty…

tekst:  Łukasz Romańczuk

Jeszcze nie tak dawno, zanim opinia publiczna na czele z politykami wypowiedziała wojnę wszystkiemu co się rusza (zwłaszcza za szybko i pod wpływem), z pewnym westchnieniem spoglądaliśmy za naszą południową granicę. Nie chodziło o Skody, a o prędkość, z którą wspomniane „strzały” się poruszają. Faktycznie, nawet bez zebry Krecik mógł czuć się bezpiecznie. Opowieści o wysokich pokutach i zatrzymywanych uprawnieniach krążyły niczym legendy. Dura lex sed lex. Po serii jałowych debat i tonach albumów ze zdjęciami kierowców doczekaliśmy się podobnych regulacji. Być może tegoroczna majówka to ostatnie chwile z przysłowiowym wiatrem we włosach. Od 17 maja niedzielnych kierowców (biorąc pod uwagę przekroczenie prędkości o kilka km/h w zabudowanym) spotkamy też w dni powszednie.

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Opisywane przeze mnie zmiany dotyczą terenu zabudowanego. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej prędkości o 50 km/h możemy stracić uprawnienia na okres 3 miesięcy. Jeśli sytuacja się powtórzy, prawko stracimy na pół roku. Za trzecim razem prawko stracimy… Ta swoista „recydywa” skutkować ma odebraniem uprawnień i koniecznością ponownego zdawania egzaminu. Szereg zmian dotyczy też nietrzeźwych kierowców i przewożenia zbyt wielu pasażerów, ale o tym innym razem. Wracając do wyżej wymienionych, wydaje się, że ten bat powinien poskutkować. Obawiam się jednak, że podobnie jak zmiany podatków etc. uderzy bardziej w tych „zwykłych” obywateli aniżeli w „piratów drogowych”. Ba. Śmiem twierdzić, iż zwiększy się wręcz liczba pościgów i to w terenie zabudowanym. Doskonale wiemy, że także w naszym pięknym mieście są ulice, gdzie turlając się 50 km/h, mamy poczucie popełniania grzechu ciężkiego. Pytanie tylko, czy prędkość skutkująca odebraniem prawa jazdy nie jest i tak dość łagodną granicą.

Efektem mogą być obsesyjne spojrzenia na prędkościomierz: czy na pewno jadę parę km/h mniej niż dozwolone +50km/h. Podczas egzaminów, od początku tego roku, jednym z kryteriów jest też ekonomiczna jazda wraz z kontrolą liczby obrotów. Dodajmy do tego kolejne nowości w przepisach i kierowca będzie skupiał się na wszystkim oprócz jazdy.

Ta nowelizacja to chyba krok w dobrą stronę – w końcu będziemy jak Czesi. Problem w tym, że w parze z obostrzeniami nie idą specjalne udogodnienia, a przepisów jest tak wiele, że przeciętemu kierowcy coraz trudniej będzie się w nich połapać. Oczywiście, budżet na tym nie ucierpi. Wręcz przeciwnie. Nieznajomość prawa szkodzi, a dla aparatu państwa jest bardzo opłacalna. Więcej mandatów, więcej przeprowadzanych egzaminów. Dodajmy do tego fotoradary i szereg innych drobiazgów poukrywanych w paragrafach. To trochę jakbyśmy nie mając perspektyw na obiad nażarli się słodyczy, a na koniec dostali schabowego. No ale może będzie bezpieczniej.

Pojeździmy – zobaczymy.

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym | Istnieje spór w doktrynie dotyczący istoty podróżowania: czy jego celem jest szybkie przemieszczanie się, czy może jednak bezpieczne dotarcie do celu? Obserwując od dawna nieudolne próby obniżenia ilości wypadków na polskich drogach przy pomocy maszynek do nabijania kasy, wskazywałem zaostrzenie kar jako jedyne efektywne rozwiązanie. Nasza historia sprawiła, że pewnych rzeczy bez bata nad głową nie zrozumiemy. 17 maja wchodzą w życie nowe przepisy. Jestem rozdarty…

tekst:  Łukasz Romańczuk

Jeszcze nie tak dawno, zanim opinia publiczna na czele z politykami wypowiedziała wojnę wszystkiemu co się rusza (zwłaszcza za szybko i pod wpływem), z pewnym westchnieniem spoglądaliśmy za naszą południową granicę. Nie chodziło o Skody, a o prędkość, z którą wspomniane „strzały” się poruszają. Faktycznie, nawet bez zebry Krecik mógł czuć się bezpiecznie. Opowieści o wysokich pokutach i zatrzymywanych uprawnieniach krążyły niczym legendy. Dura lex sed lex. Po serii jałowych debat i tonach albumów ze zdjęciami kierowców doczekaliśmy się podobnych regulacji. Być może tegoroczna majówka to ostatnie chwile z przysłowiowym wiatrem we włosach. Od 17 maja niedzielnych kierowców (biorąc pod uwagę przekroczenie prędkości o kilka km/h w zabudowanym) spotkamy też w dni powszednie.

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Opisywane przeze mnie zmiany dotyczą terenu zabudowanego. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej prędkości o 50 km/h możemy stracić uprawnienia na okres 3 miesięcy. Jeśli sytuacja się powtórzy, prawko stracimy na pół roku. Za trzecim razem prawko stracimy… Ta swoista „recydywa” skutkować ma odebraniem uprawnień i koniecznością ponownego zdawania egzaminu. Szereg zmian dotyczy też nietrzeźwych kierowców i przewożenia zbyt wielu pasażerów, ale o tym innym razem. Wracając do wyżej wymienionych, wydaje się, że ten bat powinien poskutkować. Obawiam się jednak, że podobnie jak zmiany podatków etc. uderzy bardziej w tych „zwykłych” obywateli aniżeli w „piratów drogowych”. Ba. Śmiem twierdzić, iż zwiększy się wręcz liczba pościgów i to w terenie zabudowanym. Doskonale wiemy, że także w naszym pięknym mieście są ulice, gdzie turlając się 50 km/h, mamy poczucie popełniania grzechu ciężkiego. Pytanie tylko, czy prędkość skutkująca odebraniem prawa jazdy nie jest i tak dość łagodną granicą.

Efektem mogą być obsesyjne spojrzenia na prędkościomierz: czy na pewno jadę parę km/h mniej niż dozwolone +50km/h. Podczas egzaminów, od początku tego roku, jednym z kryteriów jest też ekonomiczna jazda wraz z kontrolą liczby obrotów. Dodajmy do tego kolejne nowości w przepisach i kierowca będzie skupiał się na wszystkim oprócz jazdy.

Ta nowelizacja to chyba krok w dobrą stronę – w końcu będziemy jak Czesi. Problem w tym, że w parze z obostrzeniami nie idą specjalne udogodnienia, a przepisów jest tak wiele, że przeciętemu kierowcy coraz trudniej będzie się w nich połapać. Oczywiście, budżet na tym nie ucierpi. Wręcz przeciwnie. Nieznajomość prawa szkodzi, a dla aparatu państwa jest bardzo opłacalna. Więcej mandatów, więcej przeprowadzanych egzaminów. Dodajmy do tego fotoradary i szereg innych drobiazgów poukrywanych w paragrafach. To trochę jakbyśmy nie mając perspektyw na obiad nażarli się słodyczy, a na koniec dostali schabowego. No ale może będzie bezpieczniej.

Pojeździmy – zobaczymy.

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry