Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym | Istnieje spór […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym | Istnieje spór […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym | Istnieje spór […]

Sebastian Mądrachowski

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym | Istnieje spór w doktrynie dotyczący istoty podróżowania: czy jego celem jest szybkie przemieszczanie się, czy może jednak bezpieczne dotarcie do celu? Obserwując od dawna nieudolne próby obniżenia ilości wypadków na polskich drogach przy pomocy maszynek do nabijania kasy, wskazywałem zaostrzenie kar jako jedyne efektywne rozwiązanie. Nasza historia sprawiła, że pewnych rzeczy bez bata nad głową nie zrozumiemy. 17 maja wchodzą w życie nowe przepisy. Jestem rozdarty…

tekst:  Łukasz Romańczuk

Jeszcze nie tak dawno, zanim opinia publiczna na czele z politykami wypowiedziała wojnę wszystkiemu co się rusza (zwłaszcza za szybko i pod wpływem), z pewnym westchnieniem spoglądaliśmy za naszą południową granicę. Nie chodziło o Skody, a o prędkość, z którą wspomniane „strzały” się poruszają. Faktycznie, nawet bez zebry Krecik mógł czuć się bezpiecznie. Opowieści o wysokich pokutach i zatrzymywanych uprawnieniach krążyły niczym legendy. Dura lex sed lex. Po serii jałowych debat i tonach albumów ze zdjęciami kierowców doczekaliśmy się podobnych regulacji. Być może tegoroczna majówka to ostatnie chwile z przysłowiowym wiatrem we włosach. Od 17 maja niedzielnych kierowców (biorąc pod uwagę przekroczenie prędkości o kilka km/h w zabudowanym) spotkamy też w dni powszednie.

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Opisywane przeze mnie zmiany dotyczą terenu zabudowanego. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej prędkości o 50 km/h możemy stracić uprawnienia na okres 3 miesięcy. Jeśli sytuacja się powtórzy, prawko stracimy na pół roku. Za trzecim razem prawko stracimy… Ta swoista „recydywa” skutkować ma odebraniem uprawnień i koniecznością ponownego zdawania egzaminu. Szereg zmian dotyczy też nietrzeźwych kierowców i przewożenia zbyt wielu pasażerów, ale o tym innym razem. Wracając do wyżej wymienionych, wydaje się, że ten bat powinien poskutkować. Obawiam się jednak, że podobnie jak zmiany podatków etc. uderzy bardziej w tych „zwykłych” obywateli aniżeli w „piratów drogowych”. Ba. Śmiem twierdzić, iż zwiększy się wręcz liczba pościgów i to w terenie zabudowanym. Doskonale wiemy, że także w naszym pięknym mieście są ulice, gdzie turlając się 50 km/h, mamy poczucie popełniania grzechu ciężkiego. Pytanie tylko, czy prędkość skutkująca odebraniem prawa jazdy nie jest i tak dość łagodną granicą.

Efektem mogą być obsesyjne spojrzenia na prędkościomierz: czy na pewno jadę parę km/h mniej niż dozwolone +50km/h. Podczas egzaminów, od początku tego roku, jednym z kryteriów jest też ekonomiczna jazda wraz z kontrolą liczby obrotów. Dodajmy do tego kolejne nowości w przepisach i kierowca będzie skupiał się na wszystkim oprócz jazdy.

Ta nowelizacja to chyba krok w dobrą stronę – w końcu będziemy jak Czesi. Problem w tym, że w parze z obostrzeniami nie idą specjalne udogodnienia, a przepisów jest tak wiele, że przeciętemu kierowcy coraz trudniej będzie się w nich połapać. Oczywiście, budżet na tym nie ucierpi. Wręcz przeciwnie. Nieznajomość prawa szkodzi, a dla aparatu państwa jest bardzo opłacalna. Więcej mandatów, więcej przeprowadzanych egzaminów. Dodajmy do tego fotoradary i szereg innych drobiazgów poukrywanych w paragrafach. To trochę jakbyśmy nie mając perspektyw na obiad nażarli się słodyczy, a na koniec dostali schabowego. No ale może będzie bezpieczniej.

Pojeździmy – zobaczymy.

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym | Istnieje spór w doktrynie dotyczący istoty podróżowania: czy jego celem jest szybkie przemieszczanie się, czy może jednak bezpieczne dotarcie do celu? Obserwując od dawna nieudolne próby obniżenia ilości wypadków na polskich drogach przy pomocy maszynek do nabijania kasy, wskazywałem zaostrzenie kar jako jedyne efektywne rozwiązanie. Nasza historia sprawiła, że pewnych rzeczy bez bata nad głową nie zrozumiemy. 17 maja wchodzą w życie nowe przepisy. Jestem rozdarty…

tekst:  Łukasz Romańczuk

Jeszcze nie tak dawno, zanim opinia publiczna na czele z politykami wypowiedziała wojnę wszystkiemu co się rusza (zwłaszcza za szybko i pod wpływem), z pewnym westchnieniem spoglądaliśmy za naszą południową granicę. Nie chodziło o Skody, a o prędkość, z którą wspomniane „strzały” się poruszają. Faktycznie, nawet bez zebry Krecik mógł czuć się bezpiecznie. Opowieści o wysokich pokutach i zatrzymywanych uprawnieniach krążyły niczym legendy. Dura lex sed lex. Po serii jałowych debat i tonach albumów ze zdjęciami kierowców doczekaliśmy się podobnych regulacji. Być może tegoroczna majówka to ostatnie chwile z przysłowiowym wiatrem we włosach. Od 17 maja niedzielnych kierowców (biorąc pod uwagę przekroczenie prędkości o kilka km/h w zabudowanym) spotkamy też w dni powszednie.

Przekroczenie prędkości o 50 km/h w zabudowanym

Opisywane przeze mnie zmiany dotyczą terenu zabudowanego. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej prędkości o 50 km/h możemy stracić uprawnienia na okres 3 miesięcy. Jeśli sytuacja się powtórzy, prawko stracimy na pół roku. Za trzecim razem prawko stracimy… Ta swoista „recydywa” skutkować ma odebraniem uprawnień i koniecznością ponownego zdawania egzaminu. Szereg zmian dotyczy też nietrzeźwych kierowców i przewożenia zbyt wielu pasażerów, ale o tym innym razem. Wracając do wyżej wymienionych, wydaje się, że ten bat powinien poskutkować. Obawiam się jednak, że podobnie jak zmiany podatków etc. uderzy bardziej w tych „zwykłych” obywateli aniżeli w „piratów drogowych”. Ba. Śmiem twierdzić, iż zwiększy się wręcz liczba pościgów i to w terenie zabudowanym. Doskonale wiemy, że także w naszym pięknym mieście są ulice, gdzie turlając się 50 km/h, mamy poczucie popełniania grzechu ciężkiego. Pytanie tylko, czy prędkość skutkująca odebraniem prawa jazdy nie jest i tak dość łagodną granicą.

Efektem mogą być obsesyjne spojrzenia na prędkościomierz: czy na pewno jadę parę km/h mniej niż dozwolone +50km/h. Podczas egzaminów, od początku tego roku, jednym z kryteriów jest też ekonomiczna jazda wraz z kontrolą liczby obrotów. Dodajmy do tego kolejne nowości w przepisach i kierowca będzie skupiał się na wszystkim oprócz jazdy.

Ta nowelizacja to chyba krok w dobrą stronę – w końcu będziemy jak Czesi. Problem w tym, że w parze z obostrzeniami nie idą specjalne udogodnienia, a przepisów jest tak wiele, że przeciętemu kierowcy coraz trudniej będzie się w nich połapać. Oczywiście, budżet na tym nie ucierpi. Wręcz przeciwnie. Nieznajomość prawa szkodzi, a dla aparatu państwa jest bardzo opłacalna. Więcej mandatów, więcej przeprowadzanych egzaminów. Dodajmy do tego fotoradary i szereg innych drobiazgów poukrywanych w paragrafach. To trochę jakbyśmy nie mając perspektyw na obiad nażarli się słodyczy, a na koniec dostali schabowego. No ale może będzie bezpieczniej.

Pojeździmy – zobaczymy.

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020
Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

14 lutego 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020
Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

14 lutego 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry