Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Pirat prodakszyn: Englishman in Poland

Pirat prodakszyn: Englishman in Poland

Rejestracja anglika bez przekładki? Ostatni rok przyniósł wiele zmian w […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Pirat prodakszyn: Englishman in Poland

Pirat prodakszyn: Englishman in Poland

Rejestracja anglika bez przekładki? Ostatni rok przyniósł wiele zmian w […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Pirat prodakszyn: Englishman in Poland

Pirat prodakszyn: Englishman in Poland

Rejestracja anglika bez przekładki? Ostatni rok przyniósł wiele zmian w […]

Sebastian Mądrachowski

Rejestracja anglika bez przekładki?

Ostatni rok przyniósł wiele zmian w przepisach ruchu drogowego. Niemal wszystkie bardziej ograniczają kierowców, choć nie można kategorycznie im odmówić, że nie mają szans pozytywnie wpłynąć na bezpieczeństwo na drogach. Powstały jednak takie, które światkowi motoryzacyjnemu nieszczególnie przypadły do gustu i nie chodzi mi o zabieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h w terenie zabudowanym. Powstały też przepisy, które się podobają.

tekst: Daniel Pirat Piróg

Historię Pita i jego Lotusa Super Seven znam dosłownie od kuchni. Po zakończeniu, pod względem blacharskim, swego pierwszego „drifterskiego” pojazdu, postanowiłem go spieniężyć. Ponieważ w aucie było kilka rarytasowych, przynajmniej jak na Sierrę, fruktów – auto sprzedałem w całości na własnym podwórku. Po około pół roku od rozpoczęcia budowy dwuosobowego Lotusa na bazie wspomnianego Forda, Pit dowiedział się, że w życie wchodzą przepisy, które uniemożliwią rejestrację jego pojazdu, do tej pory określanego mianem „SAM”. Może nie tyle uniemożliwiają, co za samo badanie w Pimocie czy ITS-ie elementów, na które nie ma homologacji, zapłaci więcej niż za kilkuletniego Caterhama z homologacją drogową. Ogólnie, jak możemy przeczytać na kitcarforum.pl, temat zbudowania auta pokroju Lotusa, Cobry czy Forda GT40 jest, dzięki regulacjom prawnym, obecnie mocno zniechęcający. Projekt Super Seven, choć niemal ukończony, nieszybko (o ile w ogóle) doczeka się swej premiery. Pit miał w zamiarze stworzenie mocnego auta do jazdy w słoneczne weekendy, a nie tylko na torze. Tym bardziej, że po tym lubelskim przecież już nie pojeździ. Jako że budowa własnych pojazdów od podstaw jest w Polsce, mimo wszystko, tematem dość niszowym, niewiele o problemie można usłyszeć…

Rejestracja anglika bez przekładki – problem?

Skoro jesteśmy przy rejestracji pojazdów, głośno robi się (znów) w innym temacie. Prawo, jak się ma okazać w połowie roku, nie zawsze nas ogranicza. Oto Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok, który obalił zakaz rejestracji aut z kierownicą po prawej stronie w naszym pięknym kraju. Choć polskie społeczeństwo na każdą informację o pojawieniu się anglika na „ich” drodze reaguje alergicznie, a media znajdują pożywkę numer jeden, nagłaśniając każdą stłuczkę, to jestem niemal pewien, że zdarzenia drogowe z anglikami statystycznie będą problemem marginalnym. Zresztą wiemy o tym już teraz, bo poruszanie się nimi po kraju nie było zabronione nigdy. O widocznym wzroście zagrożenia niebezpiecznymi sytuacjami nie może być mowy. Zadecyduje o tym głównie to, że każdy Kowalski, który przymierzy się do kupna Vectry z Anglii „bo taniej”, szybko zniechęci się do jazdy tego typu pojazdem po próbach zmiany biegów prawymi drzwiami etc. Rejestracja anglika rodzi sporo emocji…

Najgłośniej krzyczą ci, którzy angola nigdy nie prowadzili. Do takiego auta po prostu nie wsiądzie słaby kierowca i nie pojedzie nim w niedzielę do kościoła.

Niemal wszystkie te złe, niechciane „dziwadła” zostaną zarejestrowane w kraju przez członków bardzo ścisłego światka motoryzacyjnego, którzy owych aut nie mogą dostać z kierownicą po chrześcijańskiej stronie,
a o samochodach takich marzą. Taki pasjonat wyjedzie nim w weekend. Ostrożnie, bo to jego perełka, a takich perełek, już czekających na zmiany w przepisach, jest w naszych lubelskich garażach przynajmniej kilka.

Nie może być jednak tak pięknie. Czas uspokoić przeciwników. O ile angola bez większych przeszkód dostosujemy do naszych przepisów, bo już powstały ku temu dyrektywy, o tyle zostanie nam temat ich użytkowania utrudniony finansowo. Ubezpieczyciele już wspominają o wyższych składkach, bo przecież śmiercionośne te odmieńce. A jak będzie w praktyce, kiedy i czy w ogóle – dopiero zobaczymy, zarejestrowanymi anglikami bowiem mieliśmy wyjechać legalnie już w styczniu…

Rejestracja anglika bez przekładki? Tak!




Magazyn Motór - rejestracja anglika bez przekładki

Tags: anglik, pirat, rejestracja, rejestrowanie, tuning, uk

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Rejestracja anglika bez przekładki?

Ostatni rok przyniósł wiele zmian w przepisach ruchu drogowego. Niemal wszystkie bardziej ograniczają kierowców, choć nie można kategorycznie im odmówić, że nie mają szans pozytywnie wpłynąć na bezpieczeństwo na drogach. Powstały jednak takie, które światkowi motoryzacyjnemu nieszczególnie przypadły do gustu i nie chodzi mi o zabieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h w terenie zabudowanym. Powstały też przepisy, które się podobają.

tekst: Daniel Pirat Piróg

Historię Pita i jego Lotusa Super Seven znam dosłownie od kuchni. Po zakończeniu, pod względem blacharskim, swego pierwszego „drifterskiego” pojazdu, postanowiłem go spieniężyć. Ponieważ w aucie było kilka rarytasowych, przynajmniej jak na Sierrę, fruktów – auto sprzedałem w całości na własnym podwórku. Po około pół roku od rozpoczęcia budowy dwuosobowego Lotusa na bazie wspomnianego Forda, Pit dowiedział się, że w życie wchodzą przepisy, które uniemożliwią rejestrację jego pojazdu, do tej pory określanego mianem „SAM”. Może nie tyle uniemożliwiają, co za samo badanie w Pimocie czy ITS-ie elementów, na które nie ma homologacji, zapłaci więcej niż za kilkuletniego Caterhama z homologacją drogową. Ogólnie, jak możemy przeczytać na kitcarforum.pl, temat zbudowania auta pokroju Lotusa, Cobry czy Forda GT40 jest, dzięki regulacjom prawnym, obecnie mocno zniechęcający. Projekt Super Seven, choć niemal ukończony, nieszybko (o ile w ogóle) doczeka się swej premiery. Pit miał w zamiarze stworzenie mocnego auta do jazdy w słoneczne weekendy, a nie tylko na torze. Tym bardziej, że po tym lubelskim przecież już nie pojeździ. Jako że budowa własnych pojazdów od podstaw jest w Polsce, mimo wszystko, tematem dość niszowym, niewiele o problemie można usłyszeć…

Rejestracja anglika bez przekładki – problem?

Skoro jesteśmy przy rejestracji pojazdów, głośno robi się (znów) w innym temacie. Prawo, jak się ma okazać w połowie roku, nie zawsze nas ogranicza. Oto Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok, który obalił zakaz rejestracji aut z kierownicą po prawej stronie w naszym pięknym kraju. Choć polskie społeczeństwo na każdą informację o pojawieniu się anglika na „ich” drodze reaguje alergicznie, a media znajdują pożywkę numer jeden, nagłaśniając każdą stłuczkę, to jestem niemal pewien, że zdarzenia drogowe z anglikami statystycznie będą problemem marginalnym. Zresztą wiemy o tym już teraz, bo poruszanie się nimi po kraju nie było zabronione nigdy. O widocznym wzroście zagrożenia niebezpiecznymi sytuacjami nie może być mowy. Zadecyduje o tym głównie to, że każdy Kowalski, który przymierzy się do kupna Vectry z Anglii „bo taniej”, szybko zniechęci się do jazdy tego typu pojazdem po próbach zmiany biegów prawymi drzwiami etc. Rejestracja anglika rodzi sporo emocji…

Najgłośniej krzyczą ci, którzy angola nigdy nie prowadzili. Do takiego auta po prostu nie wsiądzie słaby kierowca i nie pojedzie nim w niedzielę do kościoła.

Niemal wszystkie te złe, niechciane „dziwadła” zostaną zarejestrowane w kraju przez członków bardzo ścisłego światka motoryzacyjnego, którzy owych aut nie mogą dostać z kierownicą po chrześcijańskiej stronie,
a o samochodach takich marzą. Taki pasjonat wyjedzie nim w weekend. Ostrożnie, bo to jego perełka, a takich perełek, już czekających na zmiany w przepisach, jest w naszych lubelskich garażach przynajmniej kilka.

Nie może być jednak tak pięknie. Czas uspokoić przeciwników. O ile angola bez większych przeszkód dostosujemy do naszych przepisów, bo już powstały ku temu dyrektywy, o tyle zostanie nam temat ich użytkowania utrudniony finansowo. Ubezpieczyciele już wspominają o wyższych składkach, bo przecież śmiercionośne te odmieńce. A jak będzie w praktyce, kiedy i czy w ogóle – dopiero zobaczymy, zarejestrowanymi anglikami bowiem mieliśmy wyjechać legalnie już w styczniu…

Rejestracja anglika bez przekładki? Tak!




Magazyn Motór - rejestracja anglika bez przekładki

Tags: anglik, pirat, rejestracja, rejestrowanie, tuning, uk

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry