Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde: Szczęście!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde: Szczęście!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Jeśli wierzyć przesądom, to sposobów […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde: Szczęście!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde: Szczęście!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Jeśli wierzyć przesądom, to sposobów […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde: Szczęście!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde: Szczęście!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Jeśli wierzyć przesądom, to sposobów […]

Sebastian Mądrachowski

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Jeśli wierzyć przesądom, to sposobów na odnalezienie szczęścia w życiu jest naprawdę wiele. Najlepiej każdy dzień zacząć od wstania prawą nogą z łóżka, łapać się za guziki, gdy zobaczymy umorusanego kominiarza i unikać za wszelką cenę kotów o sierści czarniejszej od świeżo wylanego asfaltu. Kiedy jednak wszystkie te brednie zawiodą, pozostaje jeden niezawodny sposób – czterolistna koniczyna. I rzeczywiście działa, o ile znajduje się na klapie bagażnika Alfy Romeo.

Tekst: Andrzej Bzowski / Foto:  wikipedia

Quadrifoglio Verde, czyli zielona, czterolistna koniczynka, pojawiła się na samochodzie Alfa Romeo ponad 90 lat temu. Stało się to dokładnie w 1923 roku na starcie Targa Florio – najstarszego wyścigu długodystansowego odbywającego się na Sycylii. W latach 20. XX wieku kierowcy rywalizowali na trasie składającej się z czterech okrążeń po 108 kilometrów i ponad 1300 zakrętów każde. Na starcie za kierownicą Alfy RL zasiadał Ugo Sivocci, który niczym Adaś Miauczyński z Nic śmiesznego miał opinie wiecznie drugiego.Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

Tym razem 38-letni kierowca postanowił nieco dopomóc szczęściu. Swoją Alfę ozdobił zieloną, czterolistną koniczynką na tle białego rombu, której pomoc okazała się na tyle skuteczna, że 432-kilometrową trasę ze startem i metą w miasteczku Cerda najszybciej pokonał przesądny Włoch. Średnia prędkość wyniosła 77 km/h, co przełożyło się na siedem godzin i osiemnaście minut wyścigowego tempa. Jednak kierowca nie cieszył się długo ze swojego sukcesu. W tym samym roku Ugo Sivocci zginął, prowadząc auto testowe, które nie miało jeszcze namalowanej koniczynki na masce. Czy trzeba było więcej niezwykłych wydarzeń do narodzin legendy wokół tego symbolu?Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

Zielona koniczynka wpisana w biały trójkąt była od tego czasu umieszczana na każdym modelu przeznaczonym do sportu. Dlaczego trójkąt zamiast rombu? Brak jednego z rogów miał przypominać o śmierci Ugo Sivocci’ego. Nieco później zielony symbol przeniósł się też na auta cywilne, takie jak Alfa Romeo Giulia Sprint GTA, która jako pierwsza złamała granicę 10 minut na „Zielonym Piekle”. Długo przyszło czekać na godną następczynię.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde – premiera

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, której premiera miała miejsce w 105. rocznicę urodzin włoskiej marki, ma szansę dobrze zamieszać w zdominowanej przez niemieckie Wunderwaffe klasie sportowych sedanów z wyższej półki. Następczyni 159 bierze na celownik takie klasyki gatunku jak BMW M3, Audi RS4 czy Mercedes C 63 AMG. Poprzeczka postawiona horrendalnie wysoko, jednak wydaje się, że panowie z Mediolanu ciężko pracowali nawet w czasie popołudniowej sjesty.Autoweb-2016-January-Review-2017-Alfa-Romeo-Giulia-Quadrifoglio-007

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde – dane techniczne

Co więc kryje się pod typowo włoskim nadwoziem? Zaczynając od przodu – silnik to aluminiowe V6 o pojemności 2,9 litrów, któremu w sprawnym oddychaniu pomaga turbo duet. W jego tworzeniu brała udział inna włoska marka malująca swoje auta na czerwono. Dlatego moc 510 KM wyciśnięta z tej pojemności przestaje dziwić. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej lub 8-biegowego automatu. Wszystko to przekłada się na nadprogramową liczbę trójek w tabelce z danymi technicznymi – przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,9 s, a prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Rozkład mas to 50:50, a waga nieco przekracza 1500 kg. Do kompletu dostajemy precyzyjny układ kierowniczy
i przedni automatyczny splitter, pomagający znaleźć dodatkową grawitację przy wyższych prędkościach.

Jest jeszcze jedna liczba, która w przypadku Giulii QV robi niesamowite wrażenie – 7:39,0. To oczywiście czas po jakim Alfa objechała pętlę toru Nürburgring. Dla porównania – bawarskiemu M4 doczłapanie się do mety zajęło 13 sekund więcej!

Nadwozie zaprojektowano z lekkością typową dla Południowców, dzięki czemu bliżej mu do kobiety uprawiającej crossfit niż niemieckiego kulturysty w szczycie formy. Przytulne wnętrze przypomina połączenie funkcjonalności BMW z designem rodem z Ferrari.Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

Jeśli kiedykolwiek sytuacja zmusi was do zakupu ekologicznego auta, pamiętajcie, że nie jesteście skazani na Priusa. Przekonanie żony, dziewczyny czy też samego siebie o ekologicznych konotacjach zielonego listka nie powinno być trudne. Co więcej, zielony kolor ponoć uspokaja, więc dobrze będzie zerknąć na koniczynkę, gdyby jakimś cudem potwierdził się mit o zamiłowaniu włoskich aut do częstych spotkań z mechanikami.Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde


Chcesz wiedzieć o nowych artykułach na motormag.pl?




Tags: alfa romeo, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, forza italia

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Jeśli wierzyć przesądom, to sposobów na odnalezienie szczęścia w życiu jest naprawdę wiele. Najlepiej każdy dzień zacząć od wstania prawą nogą z łóżka, łapać się za guziki, gdy zobaczymy umorusanego kominiarza i unikać za wszelką cenę kotów o sierści czarniejszej od świeżo wylanego asfaltu. Kiedy jednak wszystkie te brednie zawiodą, pozostaje jeden niezawodny sposób – czterolistna koniczyna. I rzeczywiście działa, o ile znajduje się na klapie bagażnika Alfy Romeo.

Tekst: Andrzej Bzowski / Foto:  wikipedia

Quadrifoglio Verde, czyli zielona, czterolistna koniczynka, pojawiła się na samochodzie Alfa Romeo ponad 90 lat temu. Stało się to dokładnie w 1923 roku na starcie Targa Florio – najstarszego wyścigu długodystansowego odbywającego się na Sycylii. W latach 20. XX wieku kierowcy rywalizowali na trasie składającej się z czterech okrążeń po 108 kilometrów i ponad 1300 zakrętów każde. Na starcie za kierownicą Alfy RL zasiadał Ugo Sivocci, który niczym Adaś Miauczyński z Nic śmiesznego miał opinie wiecznie drugiego.Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

Tym razem 38-letni kierowca postanowił nieco dopomóc szczęściu. Swoją Alfę ozdobił zieloną, czterolistną koniczynką na tle białego rombu, której pomoc okazała się na tyle skuteczna, że 432-kilometrową trasę ze startem i metą w miasteczku Cerda najszybciej pokonał przesądny Włoch. Średnia prędkość wyniosła 77 km/h, co przełożyło się na siedem godzin i osiemnaście minut wyścigowego tempa. Jednak kierowca nie cieszył się długo ze swojego sukcesu. W tym samym roku Ugo Sivocci zginął, prowadząc auto testowe, które nie miało jeszcze namalowanej koniczynki na masce. Czy trzeba było więcej niezwykłych wydarzeń do narodzin legendy wokół tego symbolu?Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

Zielona koniczynka wpisana w biały trójkąt była od tego czasu umieszczana na każdym modelu przeznaczonym do sportu. Dlaczego trójkąt zamiast rombu? Brak jednego z rogów miał przypominać o śmierci Ugo Sivocci’ego. Nieco później zielony symbol przeniósł się też na auta cywilne, takie jak Alfa Romeo Giulia Sprint GTA, która jako pierwsza złamała granicę 10 minut na „Zielonym Piekle”. Długo przyszło czekać na godną następczynię.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde – premiera

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, której premiera miała miejsce w 105. rocznicę urodzin włoskiej marki, ma szansę dobrze zamieszać w zdominowanej przez niemieckie Wunderwaffe klasie sportowych sedanów z wyższej półki. Następczyni 159 bierze na celownik takie klasyki gatunku jak BMW M3, Audi RS4 czy Mercedes C 63 AMG. Poprzeczka postawiona horrendalnie wysoko, jednak wydaje się, że panowie z Mediolanu ciężko pracowali nawet w czasie popołudniowej sjesty.Autoweb-2016-January-Review-2017-Alfa-Romeo-Giulia-Quadrifoglio-007

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde – dane techniczne

Co więc kryje się pod typowo włoskim nadwoziem? Zaczynając od przodu – silnik to aluminiowe V6 o pojemności 2,9 litrów, któremu w sprawnym oddychaniu pomaga turbo duet. W jego tworzeniu brała udział inna włoska marka malująca swoje auta na czerwono. Dlatego moc 510 KM wyciśnięta z tej pojemności przestaje dziwić. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej lub 8-biegowego automatu. Wszystko to przekłada się na nadprogramową liczbę trójek w tabelce z danymi technicznymi – przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,9 s, a prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Rozkład mas to 50:50, a waga nieco przekracza 1500 kg. Do kompletu dostajemy precyzyjny układ kierowniczy
i przedni automatyczny splitter, pomagający znaleźć dodatkową grawitację przy wyższych prędkościach.

Jest jeszcze jedna liczba, która w przypadku Giulii QV robi niesamowite wrażenie – 7:39,0. To oczywiście czas po jakim Alfa objechała pętlę toru Nürburgring. Dla porównania – bawarskiemu M4 doczłapanie się do mety zajęło 13 sekund więcej!

Nadwozie zaprojektowano z lekkością typową dla Południowców, dzięki czemu bliżej mu do kobiety uprawiającej crossfit niż niemieckiego kulturysty w szczycie formy. Przytulne wnętrze przypomina połączenie funkcjonalności BMW z designem rodem z Ferrari.Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

Jeśli kiedykolwiek sytuacja zmusi was do zakupu ekologicznego auta, pamiętajcie, że nie jesteście skazani na Priusa. Przekonanie żony, dziewczyny czy też samego siebie o ekologicznych konotacjach zielonego listka nie powinno być trudne. Co więcej, zielony kolor ponoć uspokaja, więc dobrze będzie zerknąć na koniczynkę, gdyby jakimś cudem potwierdził się mit o zamiłowaniu włoskich aut do częstych spotkań z mechanikami.Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde


Chcesz wiedzieć o nowych artykułach na motormag.pl?




Tags: alfa romeo, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, forza italia
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry