Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde: Szczęście!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde: Szczęście!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Jeśli wierzyć przesądom, to sposobów […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde: Szczęście!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde: Szczęście!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Jeśli wierzyć przesądom, to sposobów […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde: Szczęście!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde: Szczęście!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Jeśli wierzyć przesądom, to sposobów […]

Sebastian Mądrachowski

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Jeśli wierzyć przesądom, to sposobów na odnalezienie szczęścia w życiu jest naprawdę wiele. Najlepiej każdy dzień zacząć od wstania prawą nogą z łóżka, łapać się za guziki, gdy zobaczymy umorusanego kominiarza i unikać za wszelką cenę kotów o sierści czarniejszej od świeżo wylanego asfaltu. Kiedy jednak wszystkie te brednie zawiodą, pozostaje jeden niezawodny sposób – czterolistna koniczyna. I rzeczywiście działa, o ile znajduje się na klapie bagażnika Alfy Romeo.

Tekst: Andrzej Bzowski / Foto:  wikipedia

Quadrifoglio Verde, czyli zielona, czterolistna koniczynka, pojawiła się na samochodzie Alfa Romeo ponad 90 lat temu. Stało się to dokładnie w 1923 roku na starcie Targa Florio – najstarszego wyścigu długodystansowego odbywającego się na Sycylii. W latach 20. XX wieku kierowcy rywalizowali na trasie składającej się z czterech okrążeń po 108 kilometrów i ponad 1300 zakrętów każde. Na starcie za kierownicą Alfy RL zasiadał Ugo Sivocci, który niczym Adaś Miauczyński z Nic śmiesznego miał opinie wiecznie drugiego.Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

Tym razem 38-letni kierowca postanowił nieco dopomóc szczęściu. Swoją Alfę ozdobił zieloną, czterolistną koniczynką na tle białego rombu, której pomoc okazała się na tyle skuteczna, że 432-kilometrową trasę ze startem i metą w miasteczku Cerda najszybciej pokonał przesądny Włoch. Średnia prędkość wyniosła 77 km/h, co przełożyło się na siedem godzin i osiemnaście minut wyścigowego tempa. Jednak kierowca nie cieszył się długo ze swojego sukcesu. W tym samym roku Ugo Sivocci zginął, prowadząc auto testowe, które nie miało jeszcze namalowanej koniczynki na masce. Czy trzeba było więcej niezwykłych wydarzeń do narodzin legendy wokół tego symbolu?Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

Zielona koniczynka wpisana w biały trójkąt była od tego czasu umieszczana na każdym modelu przeznaczonym do sportu. Dlaczego trójkąt zamiast rombu? Brak jednego z rogów miał przypominać o śmierci Ugo Sivocci’ego. Nieco później zielony symbol przeniósł się też na auta cywilne, takie jak Alfa Romeo Giulia Sprint GTA, która jako pierwsza złamała granicę 10 minut na „Zielonym Piekle”. Długo przyszło czekać na godną następczynię.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde – premiera

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, której premiera miała miejsce w 105. rocznicę urodzin włoskiej marki, ma szansę dobrze zamieszać w zdominowanej przez niemieckie Wunderwaffe klasie sportowych sedanów z wyższej półki. Następczyni 159 bierze na celownik takie klasyki gatunku jak BMW M3, Audi RS4 czy Mercedes C 63 AMG. Poprzeczka postawiona horrendalnie wysoko, jednak wydaje się, że panowie z Mediolanu ciężko pracowali nawet w czasie popołudniowej sjesty.Autoweb-2016-January-Review-2017-Alfa-Romeo-Giulia-Quadrifoglio-007

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde – dane techniczne

Co więc kryje się pod typowo włoskim nadwoziem? Zaczynając od przodu – silnik to aluminiowe V6 o pojemności 2,9 litrów, któremu w sprawnym oddychaniu pomaga turbo duet. W jego tworzeniu brała udział inna włoska marka malująca swoje auta na czerwono. Dlatego moc 510 KM wyciśnięta z tej pojemności przestaje dziwić. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej lub 8-biegowego automatu. Wszystko to przekłada się na nadprogramową liczbę trójek w tabelce z danymi technicznymi – przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,9 s, a prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Rozkład mas to 50:50, a waga nieco przekracza 1500 kg. Do kompletu dostajemy precyzyjny układ kierowniczy
i przedni automatyczny splitter, pomagający znaleźć dodatkową grawitację przy wyższych prędkościach.

Jest jeszcze jedna liczba, która w przypadku Giulii QV robi niesamowite wrażenie – 7:39,0. To oczywiście czas po jakim Alfa objechała pętlę toru Nürburgring. Dla porównania – bawarskiemu M4 doczłapanie się do mety zajęło 13 sekund więcej!

Nadwozie zaprojektowano z lekkością typową dla Południowców, dzięki czemu bliżej mu do kobiety uprawiającej crossfit niż niemieckiego kulturysty w szczycie formy. Przytulne wnętrze przypomina połączenie funkcjonalności BMW z designem rodem z Ferrari.Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

Jeśli kiedykolwiek sytuacja zmusi was do zakupu ekologicznego auta, pamiętajcie, że nie jesteście skazani na Priusa. Przekonanie żony, dziewczyny czy też samego siebie o ekologicznych konotacjach zielonego listka nie powinno być trudne. Co więcej, zielony kolor ponoć uspokaja, więc dobrze będzie zerknąć na koniczynkę, gdyby jakimś cudem potwierdził się mit o zamiłowaniu włoskich aut do częstych spotkań z mechanikami.Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde


Chcesz wiedzieć o nowych artykułach na motormag.pl?




Tags: alfa romeo, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, forza italia

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Jeśli wierzyć przesądom, to sposobów na odnalezienie szczęścia w życiu jest naprawdę wiele. Najlepiej każdy dzień zacząć od wstania prawą nogą z łóżka, łapać się za guziki, gdy zobaczymy umorusanego kominiarza i unikać za wszelką cenę kotów o sierści czarniejszej od świeżo wylanego asfaltu. Kiedy jednak wszystkie te brednie zawiodą, pozostaje jeden niezawodny sposób – czterolistna koniczyna. I rzeczywiście działa, o ile znajduje się na klapie bagażnika Alfy Romeo.

Tekst: Andrzej Bzowski / Foto:  wikipedia

Quadrifoglio Verde, czyli zielona, czterolistna koniczynka, pojawiła się na samochodzie Alfa Romeo ponad 90 lat temu. Stało się to dokładnie w 1923 roku na starcie Targa Florio – najstarszego wyścigu długodystansowego odbywającego się na Sycylii. W latach 20. XX wieku kierowcy rywalizowali na trasie składającej się z czterech okrążeń po 108 kilometrów i ponad 1300 zakrętów każde. Na starcie za kierownicą Alfy RL zasiadał Ugo Sivocci, który niczym Adaś Miauczyński z Nic śmiesznego miał opinie wiecznie drugiego.Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

Tym razem 38-letni kierowca postanowił nieco dopomóc szczęściu. Swoją Alfę ozdobił zieloną, czterolistną koniczynką na tle białego rombu, której pomoc okazała się na tyle skuteczna, że 432-kilometrową trasę ze startem i metą w miasteczku Cerda najszybciej pokonał przesądny Włoch. Średnia prędkość wyniosła 77 km/h, co przełożyło się na siedem godzin i osiemnaście minut wyścigowego tempa. Jednak kierowca nie cieszył się długo ze swojego sukcesu. W tym samym roku Ugo Sivocci zginął, prowadząc auto testowe, które nie miało jeszcze namalowanej koniczynki na masce. Czy trzeba było więcej niezwykłych wydarzeń do narodzin legendy wokół tego symbolu?Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

Zielona koniczynka wpisana w biały trójkąt była od tego czasu umieszczana na każdym modelu przeznaczonym do sportu. Dlaczego trójkąt zamiast rombu? Brak jednego z rogów miał przypominać o śmierci Ugo Sivocci’ego. Nieco później zielony symbol przeniósł się też na auta cywilne, takie jak Alfa Romeo Giulia Sprint GTA, która jako pierwsza złamała granicę 10 minut na „Zielonym Piekle”. Długo przyszło czekać na godną następczynię.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde – premiera

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, której premiera miała miejsce w 105. rocznicę urodzin włoskiej marki, ma szansę dobrze zamieszać w zdominowanej przez niemieckie Wunderwaffe klasie sportowych sedanów z wyższej półki. Następczyni 159 bierze na celownik takie klasyki gatunku jak BMW M3, Audi RS4 czy Mercedes C 63 AMG. Poprzeczka postawiona horrendalnie wysoko, jednak wydaje się, że panowie z Mediolanu ciężko pracowali nawet w czasie popołudniowej sjesty.Autoweb-2016-January-Review-2017-Alfa-Romeo-Giulia-Quadrifoglio-007

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde – dane techniczne

Co więc kryje się pod typowo włoskim nadwoziem? Zaczynając od przodu – silnik to aluminiowe V6 o pojemności 2,9 litrów, któremu w sprawnym oddychaniu pomaga turbo duet. W jego tworzeniu brała udział inna włoska marka malująca swoje auta na czerwono. Dlatego moc 510 KM wyciśnięta z tej pojemności przestaje dziwić. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej lub 8-biegowego automatu. Wszystko to przekłada się na nadprogramową liczbę trójek w tabelce z danymi technicznymi – przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,9 s, a prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Rozkład mas to 50:50, a waga nieco przekracza 1500 kg. Do kompletu dostajemy precyzyjny układ kierowniczy
i przedni automatyczny splitter, pomagający znaleźć dodatkową grawitację przy wyższych prędkościach.

Jest jeszcze jedna liczba, która w przypadku Giulii QV robi niesamowite wrażenie – 7:39,0. To oczywiście czas po jakim Alfa objechała pętlę toru Nürburgring. Dla porównania – bawarskiemu M4 doczłapanie się do mety zajęło 13 sekund więcej!

Nadwozie zaprojektowano z lekkością typową dla Południowców, dzięki czemu bliżej mu do kobiety uprawiającej crossfit niż niemieckiego kulturysty w szczycie formy. Przytulne wnętrze przypomina połączenie funkcjonalności BMW z designem rodem z Ferrari.Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

Jeśli kiedykolwiek sytuacja zmusi was do zakupu ekologicznego auta, pamiętajcie, że nie jesteście skazani na Priusa. Przekonanie żony, dziewczyny czy też samego siebie o ekologicznych konotacjach zielonego listka nie powinno być trudne. Co więcej, zielony kolor ponoć uspokaja, więc dobrze będzie zerknąć na koniczynkę, gdyby jakimś cudem potwierdził się mit o zamiłowaniu włoskich aut do częstych spotkań z mechanikami.Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde


Chcesz wiedzieć o nowych artykułach na motormag.pl?




Tags: alfa romeo, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, forza italia

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry