Honda Civic X gen. – w salonach od 2017 |
Dla wielu europejskich kierowców Civic jest synonimem słowa “Honda”. W przypadku modelu X generacji zespół projektantów dążył do całkowitego odmłodzenia charakteru auta. Realizacja celu wymagała zastosowania nowych rozwiązań w zakresie konstrukcji, aerodynamiki i projektu podwozia.
Bazując na 40-letniej historii Hondy, nowy Civic pozostaje wierny oryginalnemu projektowi „samochodu dla ludzi, samochodu dla świata”. Civic X generacji ma łączyć oryginalny design i sportową stylizację z dobrymi właściwościami jezdnymi. Zobaczcie co się kryje za tymi pięknymi hasłami:
Nowa Honda Civic X gen. – nadwozie
Nadwozie Hondy Civic X-gen. jest szersze, dłuższe i niższe od Hondy Civic poprzedniej generacji. Nowy Civic X ma też krótsze zwisy i agresywny przedni pas nadwozia, w który wkomponowano wydatne nadkola oraz wyprofilowane wloty powietrza z przodu i z tyłu.
Nowa Honda Civic X gen. – prowadzenie
Nowa Honda Civic X została zaprojektowana od podstaw. Lekka, sztywna karoseria pozwoliła uzyskać niższy środek ciężkości. Nowe zawieszenie Civica X ma zapewniać angażujące wrażenia podczas jazdy.
Zbiornik paliwa Hondy Civic 10 generacji został przeniesiony, a podłoga auta jest umieszczona niżej niż w poprzednim modelu. W połączeniu ze zmianami w podwoziu i zawieszeniu pozwoliło to obniżyć środek ciężkości o 10 mm. Wprowadzone modyfikacje zaowocowały również obniżeniem pozycji za kierownicą – siedzisko fotela znajduje się o 35 mm niżej – co daje bardziej sportowe wrażenia podczas jazdy.
Nowa Honda Civic – nowe silniki benzynowe VTEC TURBO
W nowej Hondzie Civic X debiutują dwa silniki benzynowe VTEC TURBO o pojemności 1.0 i 1.5 litra.
Nowy Civic X hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym VTEC TURBO 1.0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką VTEC TURBO 1.5 litra.
Nowe konstrukcje VTEC TURBO mają oferować dynamiczną charakterystykę pracy Hondy Civic 10-tej generacji. Ich zaletą ma być również niskie zużycie paliwa i wysoka wydajność ekologiczna. Obie jednostki są dostępne z nową, sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.
Nowa Honda Civic – 1.0 VTEC TURBO – dane techniczne
Trzycylindrowy, benzynowy silnik VTEC TURBO o pojemności 1 litra:
- maksymalny moment obrotowy: 200 Nm przy 2 250 ob./min. (manual) / 180 Nm w przedziale od 1 700 do 4 500 obr./min (automat CVT).
- moc maksymalna: 129 KM (95 kW) generowana przy 5 500 obr./min.
Nowa Honda Civic – 1.5 VTEC TURBO – dane techniczne
Większy, czterocylindrowy VTEC TURBO o pojemności 1.5 litra oferuje zauważalnie wyższe wartości mocy i momentu obrotowego, niż jednostka 1.8 litra VTEC stosowana w Civicu IX generacji.
Czterocylindrowy, benzynowy silnik VTEC TURBO o pojemności 1.5 litra:
- moc maksymalna:
182 KM (134 kW) przy 5 500 obr./min. (przy 6 000 obr./min. ze skrzynią CVT)- maksymalny moment obrotowy:
240 Nm (w wersji z 6-biegowym manualem) w przedziale 1 900 – 5 000 obr./min.
220 Nm (w wersji ze skrzynią CVT) w przedziale 1 700 – 5 500 obr./min.
Nowe silniki, VTEC Turbo 1.0, oraz VTEC TURBO 1.5 posiadają już bezpośredni wtrysk paliwa.
Nowa Honda Civic X gen. – produkcja w Anglii
Nowy model, Honda Civic X hatchback, produkowana będzie WYŁĄCZNIE w fabryce Honda of the UK Manufacturing (HUM). Stąd będzie eksportowana na rynki globalne, w tym do Stanów Zjednoczonych.
W ramach przygotowań do produkcji tego modelu, Honda zainwestowała ponad 200 milionów funtów w modernizację europejskiego obiektu produkcyjnego. Inwestycja jest częścią długoterminowego planu Hondy dotyczącego globalnej sieci produkcyjnej.
Zakład HUM wyprodukował pierwszy silnik w 1989, a pierwszy samochód zjechał z linii produkcyjnej w 1992 roku. Obecnie w fabryce znajdują się dwa zakłady produkujące samochody oraz jeden oddział przeznaczony do produkcji silników. Na terenie obiektu znajdują się również stanowiska do testów statycznych i dynamicznych oraz jednostki administracyjne i nabywcze. Oprócz tego, HUM dysponuje własnym torem testowym.
Honda Civic X gen. 2017 – pełna sesja zdjęciowa:
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Honda Civic X gen. – w salonach od 2017 |
Dla wielu europejskich kierowców Civic jest synonimem słowa “Honda”. W przypadku modelu X generacji zespół projektantów dążył do całkowitego odmłodzenia charakteru auta. Realizacja celu wymagała zastosowania nowych rozwiązań w zakresie konstrukcji, aerodynamiki i projektu podwozia.
Bazując na 40-letniej historii Hondy, nowy Civic pozostaje wierny oryginalnemu projektowi „samochodu dla ludzi, samochodu dla świata”. Civic X generacji ma łączyć oryginalny design i sportową stylizację z dobrymi właściwościami jezdnymi. Zobaczcie co się kryje za tymi pięknymi hasłami:
Nowa Honda Civic X gen. – nadwozie
Nadwozie Hondy Civic X-gen. jest szersze, dłuższe i niższe od Hondy Civic poprzedniej generacji. Nowy Civic X ma też krótsze zwisy i agresywny przedni pas nadwozia, w który wkomponowano wydatne nadkola oraz wyprofilowane wloty powietrza z przodu i z tyłu.
Nowa Honda Civic X gen. – prowadzenie
Nowa Honda Civic X została zaprojektowana od podstaw. Lekka, sztywna karoseria pozwoliła uzyskać niższy środek ciężkości. Nowe zawieszenie Civica X ma zapewniać angażujące wrażenia podczas jazdy.
Zbiornik paliwa Hondy Civic 10 generacji został przeniesiony, a podłoga auta jest umieszczona niżej niż w poprzednim modelu. W połączeniu ze zmianami w podwoziu i zawieszeniu pozwoliło to obniżyć środek ciężkości o 10 mm. Wprowadzone modyfikacje zaowocowały również obniżeniem pozycji za kierownicą – siedzisko fotela znajduje się o 35 mm niżej – co daje bardziej sportowe wrażenia podczas jazdy.
Nowa Honda Civic – nowe silniki benzynowe VTEC TURBO
W nowej Hondzie Civic X debiutują dwa silniki benzynowe VTEC TURBO o pojemności 1.0 i 1.5 litra.
Nowy Civic X hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym VTEC TURBO 1.0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką VTEC TURBO 1.5 litra.
Nowe konstrukcje VTEC TURBO mają oferować dynamiczną charakterystykę pracy Hondy Civic 10-tej generacji. Ich zaletą ma być również niskie zużycie paliwa i wysoka wydajność ekologiczna. Obie jednostki są dostępne z nową, sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.
Nowa Honda Civic – 1.0 VTEC TURBO – dane techniczne
Trzycylindrowy, benzynowy silnik VTEC TURBO o pojemności 1 litra:
- maksymalny moment obrotowy: 200 Nm przy 2 250 ob./min. (manual) / 180 Nm w przedziale od 1 700 do 4 500 obr./min (automat CVT).
- moc maksymalna: 129 KM (95 kW) generowana przy 5 500 obr./min.
Nowa Honda Civic – 1.5 VTEC TURBO – dane techniczne
Większy, czterocylindrowy VTEC TURBO o pojemności 1.5 litra oferuje zauważalnie wyższe wartości mocy i momentu obrotowego, niż jednostka 1.8 litra VTEC stosowana w Civicu IX generacji.
Czterocylindrowy, benzynowy silnik VTEC TURBO o pojemności 1.5 litra:
- moc maksymalna:
182 KM (134 kW) przy 5 500 obr./min. (przy 6 000 obr./min. ze skrzynią CVT)- maksymalny moment obrotowy:
240 Nm (w wersji z 6-biegowym manualem) w przedziale 1 900 – 5 000 obr./min.
220 Nm (w wersji ze skrzynią CVT) w przedziale 1 700 – 5 500 obr./min.
Nowe silniki, VTEC Turbo 1.0, oraz VTEC TURBO 1.5 posiadają już bezpośredni wtrysk paliwa.
Nowa Honda Civic X gen. – produkcja w Anglii
Nowy model, Honda Civic X hatchback, produkowana będzie WYŁĄCZNIE w fabryce Honda of the UK Manufacturing (HUM). Stąd będzie eksportowana na rynki globalne, w tym do Stanów Zjednoczonych.
W ramach przygotowań do produkcji tego modelu, Honda zainwestowała ponad 200 milionów funtów w modernizację europejskiego obiektu produkcyjnego. Inwestycja jest częścią długoterminowego planu Hondy dotyczącego globalnej sieci produkcyjnej.
Zakład HUM wyprodukował pierwszy silnik w 1989, a pierwszy samochód zjechał z linii produkcyjnej w 1992 roku. Obecnie w fabryce znajdują się dwa zakłady produkujące samochody oraz jeden oddział przeznaczony do produkcji silników. Na terenie obiektu znajdują się również stanowiska do testów statycznych i dynamicznych oraz jednostki administracyjne i nabywcze. Oprócz tego, HUM dysponuje własnym torem testowym.