Yamaha YZF-R6 2017 |
Yamaha zaprezentowała najnowszą odsłonę najchętniej kupowanej 600-tki na rynku. Wystarczy rzut oka na tego łobuza, by stwierdzić, że kolejny raz nie powinno brakować nam ekstremalnych wrażeń. Jaka jest nowa Yamaha R6?
Tekst: Artur Skibiński, Mor / foto: Yamaha
Yamaha YZF-R6 2017 – zmiany
Yamaha YZF-R6 na rok 2017 czerpie z designu oraz technologii swojego większego brata – YZF-R1. Duży nacisk położono na aerodynamikę. Opływowa przednia owiewka, a także oświetlenie LED pozwoliło na powiększenie wlotu powietrza. Z kolei kierunkowskazy wbudowane w lusterka ograniczyły opór aerodynamiczny – dzięki tym zmianom udało się poprawić współczynnik oporu powietrza o 8%.
Yamaha R6 2017 – masa
Stalowy bak został zastąpiony smuklejszym, aluminiowym zbiornikiem z głębszymi wcięciami na kolana. Masę motocykla udało się zredukować do 190 kg (waga całkowita, z płynami). Pojawiła się węższa rama i mniejsze siedzisko, które mają zapewnić wygodniejszą pozycję i większą kontrolę nad motocyklem.
Yamaha YZF-R6 2017 – silnik i zawieszenie
Walka o jak najlepsze osiągi to przede wszystkim zmiany mechaniczne. Inżynierowie pozostawili 124-konny silnik bez większych modyfikacji, zmniejszyła się jedynie emisja spalin. Wciąż najmocniejszą Yamahą R6 pozostaje model z 2010r. z mocą 135KM.
Yamaha YZF-R6 2017 dostała za to poprawione zawieszenia. Z przodu mamy wyczynowy, w pełni regulowany, widelec upside-down Kayaby o grubości 43 mm zaadaptowany z R1. Zwiększone zostały także hamulce – nową Yamahę R6 zatrzymują tarcze o średnicy 320 mm, które również zostały zapożyczone od większego brata. Motocykl wyposażony jest w system ABS.
Dodatkowo w trakcie jazdy pomagać nam będzie:
- system elektronicznego sterowania przepustnicą
- system elektronicznie sterowanego układu dolotowego
- 6-stopniowa kontrola trakcji
- quickshifter pozwalający na zmianę biegów bez użycia sprzęgła
Yamaha YZF-R6 2017 – cena:
Ceny zaczynać się będą od ok. 49 tys. zł, niezależnie od wybranego malowania.
Wyścigowe geny, agresywny design, dobra aerodynamika oraz technologia przejęta z Yamahy YZF-R1 mogą skutkować najbardziej ekstremalną R6 w historii modelu. Sprawdzimy – w salonach nową Yamahę YZF-R6 zobaczymy w marcu 2017 roku.
Do wybory będziemy mieli 3 warianty kolorystyczne: Matte Black, Team Yamaha Blue i Intensity White/Matte Silver. Wszystkie będą dostępne w dniu premiery. Która najładniejsza?
Yamaha YZF-R6 2017 – malowania
Pełna sesja zdjęciowa nowej Yamahy R6:
//motórnews
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Yamaha YZF-R6 2017 |
Yamaha zaprezentowała najnowszą odsłonę najchętniej kupowanej 600-tki na rynku. Wystarczy rzut oka na tego łobuza, by stwierdzić, że kolejny raz nie powinno brakować nam ekstremalnych wrażeń. Jaka jest nowa Yamaha R6?
Tekst: Artur Skibiński, Mor / foto: Yamaha
Yamaha YZF-R6 2017 – zmiany
Yamaha YZF-R6 na rok 2017 czerpie z designu oraz technologii swojego większego brata – YZF-R1. Duży nacisk położono na aerodynamikę. Opływowa przednia owiewka, a także oświetlenie LED pozwoliło na powiększenie wlotu powietrza. Z kolei kierunkowskazy wbudowane w lusterka ograniczyły opór aerodynamiczny – dzięki tym zmianom udało się poprawić współczynnik oporu powietrza o 8%.
Yamaha R6 2017 – masa
Stalowy bak został zastąpiony smuklejszym, aluminiowym zbiornikiem z głębszymi wcięciami na kolana. Masę motocykla udało się zredukować do 190 kg (waga całkowita, z płynami). Pojawiła się węższa rama i mniejsze siedzisko, które mają zapewnić wygodniejszą pozycję i większą kontrolę nad motocyklem.
Yamaha YZF-R6 2017 – silnik i zawieszenie
Walka o jak najlepsze osiągi to przede wszystkim zmiany mechaniczne. Inżynierowie pozostawili 124-konny silnik bez większych modyfikacji, zmniejszyła się jedynie emisja spalin. Wciąż najmocniejszą Yamahą R6 pozostaje model z 2010r. z mocą 135KM.
Yamaha YZF-R6 2017 dostała za to poprawione zawieszenia. Z przodu mamy wyczynowy, w pełni regulowany, widelec upside-down Kayaby o grubości 43 mm zaadaptowany z R1. Zwiększone zostały także hamulce – nową Yamahę R6 zatrzymują tarcze o średnicy 320 mm, które również zostały zapożyczone od większego brata. Motocykl wyposażony jest w system ABS.
Dodatkowo w trakcie jazdy pomagać nam będzie:
- system elektronicznego sterowania przepustnicą
- system elektronicznie sterowanego układu dolotowego
- 6-stopniowa kontrola trakcji
- quickshifter pozwalający na zmianę biegów bez użycia sprzęgła
Yamaha YZF-R6 2017 – cena:
Ceny zaczynać się będą od ok. 49 tys. zł, niezależnie od wybranego malowania.
Wyścigowe geny, agresywny design, dobra aerodynamika oraz technologia przejęta z Yamahy YZF-R1 mogą skutkować najbardziej ekstremalną R6 w historii modelu. Sprawdzimy – w salonach nową Yamahę YZF-R6 zobaczymy w marcu 2017 roku.
Do wybory będziemy mieli 3 warianty kolorystyczne: Matte Black, Team Yamaha Blue i Intensity White/Matte Silver. Wszystkie będą dostępne w dniu premiery. Która najładniejsza?
Yamaha YZF-R6 2017 – malowania
Pełna sesja zdjęciowa nowej Yamahy R6:
//motórnews