Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Ducati 1299 Superleggera
Strona główna » Ducati 1299 Superleggera 2017: super motór!

Ducati 1299 Superleggera 2017: super motór!

Ducati 1299 Superleggera | Podczas targów EICMA 2016 w Mediolanie […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ducati 1299 Superleggera 2017: super motór!

Ducati 1299 Superleggera 2017: super motór!

Ducati 1299 Superleggera | Podczas targów EICMA 2016 w Mediolanie […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ducati 1299 Superleggera 2017: super motór!

Ducati 1299 Superleggera 2017: super motór!

Ducati 1299 Superleggera | Podczas targów EICMA 2016 w Mediolanie […]

Mateusz Cieślak

Ducati 1299 Superleggera |

Podczas targów EICMA 2016 w Mediolanie Ducati zaprezentowało całkowicie nowego, limitowanego do 500 sztuk, supersporta. Model ten nazywa się Ducati 1299 Superleggera.

Jeśli kiedykolwiek oglądaliście wyścig MotoGP z myślą „takim motórem to bym poupalał”, to teraz macie taką możliwość. O ile zostaniecie wybraniu przez Ducati.

Tekst: Artur Skibiński, foto: Ducati

_

Ducati 1299 Superleggera – dlaczego takie lekkie?

Ducati nie bez powodu nazywa swoje najnowsze 1299 super lekkim. Jest to zasługa ramy, wykonanej z włókna węglowego. Rama Ducati Superleggera waży blisko 2 kg mniej niż ta, z której korzysta 1299 Panigale R. Tylny monowahacz również został wykonany z włókien węglowych i pozwolił na zaoszczędzenie kolejnego kilograma. Kompozytowe koła po kuracji odchudzającej ważą o 1,4 kg mniej, zmniejszając tym samym opory toczenia o 26% z przodu i 44% z tyłu. Te liczby nie robią wrażenia?

Ducati Superleggera waży 166 kg na mokro, a to jest już imponujący wynik.

Ducati 1299 Superleggera

Ducati 1299 Superleggera bez owiewek

Ducati 1299 Superleggera – silnik i wyposażenie

Ducati 1299 Superleggera

Ducati 1299 Superleggera tył

Superleggera napędzana jest najmocniejszym seryjnie produkowanym silnikiem V2.

Desmodroniczny L-twin Superquadro generuje 215KM przy 11000 obr./min. oraz 147Nm przy 9000obr./min.

Osiągnięto to m.in. przez odelżenie wału, nowe 116mm tłoki oraz zawory o większej średnicy. Ducati Superleggera wyposażona jest w tytanowy wydech Akrapović. Możliwe, że spodoba się także ekologom, gdyż spełnia normy emisji Euro 4. Ducati nie pozwoli na rozbijanie swojego arcydzieła na torze. Elektroniką wspomagającą jazdę steruje komputer wprost z motocykli MotoGP. Daje on pełną kontrolę trakcji EVO, kontrolę poślizgu DSC, kontrolę wheelie DWC EVO, procedurę startu DPL, nowoczesny ABS, kontrolę hamowania silnikiem EBC oraz analizę danych wzbogaconą o GPS.

Ducati 1299 Superleggera

Ducati 1299 Superleggera – zawieszenie

Z przodu otrzymamy w pełni regulowany widelec upside-down Öhlins FL936 o grubości lagi 43 mm. Przednie zawieszenie Ducati Superleggera waży ponad kilogram mniej niż zestaw z Panigale R. Z tyłu zamontowany jest Öhlins TTX36 ze sprężyną wykonaną z tytanu co urywa kolejne 0,5 kg wagi. Odpowiednią siłę hamowania zapewniają 330 mm tarcze z przodu i 4-tłoczkowe zaciski Brembo. Z tyłu znajdziemy 2-tłoczkowy zacisk z tarczą o średnicy 245mm.

Ducati 1299 Superleggera – cena

Motocykl będzie można nabyć jedynie na zaproszenie Ducati. Jeśli jesteś jednym z 500 wybranych szczęśliwców, możesz stać się właścicielem tego dwukołowego Ferrari za niebagatelną sumę 330 tysięcy złotych.

Ducati 1299 Superleggera

Ducati 1299 Superleggera wheelie

//motórnews

 

Tags: 1299, ducati, Ducati 1299 Superleggera, moto, motocykl, motogp, motór, sport, super, superleggera

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Ducati 1299 Superleggera |

Podczas targów EICMA 2016 w Mediolanie Ducati zaprezentowało całkowicie nowego, limitowanego do 500 sztuk, supersporta. Model ten nazywa się Ducati 1299 Superleggera.

Jeśli kiedykolwiek oglądaliście wyścig MotoGP z myślą „takim motórem to bym poupalał”, to teraz macie taką możliwość. O ile zostaniecie wybraniu przez Ducati.

Tekst: Artur Skibiński, foto: Ducati

_

Ducati 1299 Superleggera – dlaczego takie lekkie?

Ducati nie bez powodu nazywa swoje najnowsze 1299 super lekkim. Jest to zasługa ramy, wykonanej z włókna węglowego. Rama Ducati Superleggera waży blisko 2 kg mniej niż ta, z której korzysta 1299 Panigale R. Tylny monowahacz również został wykonany z włókien węglowych i pozwolił na zaoszczędzenie kolejnego kilograma. Kompozytowe koła po kuracji odchudzającej ważą o 1,4 kg mniej, zmniejszając tym samym opory toczenia o 26% z przodu i 44% z tyłu. Te liczby nie robią wrażenia?

Ducati Superleggera waży 166 kg na mokro, a to jest już imponujący wynik.

Ducati 1299 Superleggera

Ducati 1299 Superleggera bez owiewek

Ducati 1299 Superleggera – silnik i wyposażenie

Ducati 1299 Superleggera

Ducati 1299 Superleggera tył

Superleggera napędzana jest najmocniejszym seryjnie produkowanym silnikiem V2.

Desmodroniczny L-twin Superquadro generuje 215KM przy 11000 obr./min. oraz 147Nm przy 9000obr./min.

Osiągnięto to m.in. przez odelżenie wału, nowe 116mm tłoki oraz zawory o większej średnicy. Ducati Superleggera wyposażona jest w tytanowy wydech Akrapović. Możliwe, że spodoba się także ekologom, gdyż spełnia normy emisji Euro 4. Ducati nie pozwoli na rozbijanie swojego arcydzieła na torze. Elektroniką wspomagającą jazdę steruje komputer wprost z motocykli MotoGP. Daje on pełną kontrolę trakcji EVO, kontrolę poślizgu DSC, kontrolę wheelie DWC EVO, procedurę startu DPL, nowoczesny ABS, kontrolę hamowania silnikiem EBC oraz analizę danych wzbogaconą o GPS.

Ducati 1299 Superleggera

Ducati 1299 Superleggera – zawieszenie

Z przodu otrzymamy w pełni regulowany widelec upside-down Öhlins FL936 o grubości lagi 43 mm. Przednie zawieszenie Ducati Superleggera waży ponad kilogram mniej niż zestaw z Panigale R. Z tyłu zamontowany jest Öhlins TTX36 ze sprężyną wykonaną z tytanu co urywa kolejne 0,5 kg wagi. Odpowiednią siłę hamowania zapewniają 330 mm tarcze z przodu i 4-tłoczkowe zaciski Brembo. Z tyłu znajdziemy 2-tłoczkowy zacisk z tarczą o średnicy 245mm.

Ducati 1299 Superleggera – cena

Motocykl będzie można nabyć jedynie na zaproszenie Ducati. Jeśli jesteś jednym z 500 wybranych szczęśliwców, możesz stać się właścicielem tego dwukołowego Ferrari za niebagatelną sumę 330 tysięcy złotych.

Ducati 1299 Superleggera

Ducati 1299 Superleggera wheelie

//motórnews

 

Tags: 1299, ducati, Ducati 1299 Superleggera, moto, motocykl, motogp, motór, sport, super, superleggera
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry