Ducati 1299 Superleggera |
Podczas targów EICMA 2016 w Mediolanie Ducati zaprezentowało całkowicie nowego, limitowanego do 500 sztuk, supersporta. Model ten nazywa się Ducati 1299 Superleggera.
Jeśli kiedykolwiek oglądaliście wyścig MotoGP z myślą „takim motórem to bym poupalał”, to teraz macie taką możliwość. O ile zostaniecie wybraniu przez Ducati.
Tekst: Artur Skibiński, foto: Ducati
_
Ducati 1299 Superleggera – dlaczego takie lekkie?
Ducati nie bez powodu nazywa swoje najnowsze 1299 super lekkim. Jest to zasługa ramy, wykonanej z włókna węglowego. Rama Ducati Superleggera waży blisko 2 kg mniej niż ta, z której korzysta 1299 Panigale R. Tylny monowahacz również został wykonany z włókien węglowych i pozwolił na zaoszczędzenie kolejnego kilograma. Kompozytowe koła po kuracji odchudzającej ważą o 1,4 kg mniej, zmniejszając tym samym opory toczenia o 26% z przodu i 44% z tyłu. Te liczby nie robią wrażenia?
Ducati Superleggera waży 166 kg na mokro, a to jest już imponujący wynik.
Ducati 1299 Superleggera – silnik i wyposażenie
Superleggera napędzana jest najmocniejszym seryjnie produkowanym silnikiem V2.
Desmodroniczny L-twin Superquadro generuje 215KM przy 11000 obr./min. oraz 147Nm przy 9000obr./min.
Osiągnięto to m.in. przez odelżenie wału, nowe 116mm tłoki oraz zawory o większej średnicy. Ducati Superleggera wyposażona jest w tytanowy wydech Akrapović. Możliwe, że spodoba się także ekologom, gdyż spełnia normy emisji Euro 4. Ducati nie pozwoli na rozbijanie swojego arcydzieła na torze. Elektroniką wspomagającą jazdę steruje komputer wprost z motocykli MotoGP. Daje on pełną kontrolę trakcji EVO, kontrolę poślizgu DSC, kontrolę wheelie DWC EVO, procedurę startu DPL, nowoczesny ABS, kontrolę hamowania silnikiem EBC oraz analizę danych wzbogaconą o GPS.
Ducati 1299 Superleggera – zawieszenie
Z przodu otrzymamy w pełni regulowany widelec upside-down Öhlins FL936 o grubości lagi 43 mm. Przednie zawieszenie Ducati Superleggera waży ponad kilogram mniej niż zestaw z Panigale R. Z tyłu zamontowany jest Öhlins TTX36 ze sprężyną wykonaną z tytanu co urywa kolejne 0,5 kg wagi. Odpowiednią siłę hamowania zapewniają 330 mm tarcze z przodu i 4-tłoczkowe zaciski Brembo. Z tyłu znajdziemy 2-tłoczkowy zacisk z tarczą o średnicy 245mm.
Ducati 1299 Superleggera – cena
Motocykl będzie można nabyć jedynie na zaproszenie Ducati. Jeśli jesteś jednym z 500 wybranych szczęśliwców, możesz stać się właścicielem tego dwukołowego Ferrari za niebagatelną sumę 330 tysięcy złotych.
//motórnews
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Ducati 1299 Superleggera |
Podczas targów EICMA 2016 w Mediolanie Ducati zaprezentowało całkowicie nowego, limitowanego do 500 sztuk, supersporta. Model ten nazywa się Ducati 1299 Superleggera.
Jeśli kiedykolwiek oglądaliście wyścig MotoGP z myślą „takim motórem to bym poupalał”, to teraz macie taką możliwość. O ile zostaniecie wybraniu przez Ducati.
Tekst: Artur Skibiński, foto: Ducati
_
Ducati 1299 Superleggera – dlaczego takie lekkie?
Ducati nie bez powodu nazywa swoje najnowsze 1299 super lekkim. Jest to zasługa ramy, wykonanej z włókna węglowego. Rama Ducati Superleggera waży blisko 2 kg mniej niż ta, z której korzysta 1299 Panigale R. Tylny monowahacz również został wykonany z włókien węglowych i pozwolił na zaoszczędzenie kolejnego kilograma. Kompozytowe koła po kuracji odchudzającej ważą o 1,4 kg mniej, zmniejszając tym samym opory toczenia o 26% z przodu i 44% z tyłu. Te liczby nie robią wrażenia?
Ducati Superleggera waży 166 kg na mokro, a to jest już imponujący wynik.
Ducati 1299 Superleggera – silnik i wyposażenie
Superleggera napędzana jest najmocniejszym seryjnie produkowanym silnikiem V2.
Desmodroniczny L-twin Superquadro generuje 215KM przy 11000 obr./min. oraz 147Nm przy 9000obr./min.
Osiągnięto to m.in. przez odelżenie wału, nowe 116mm tłoki oraz zawory o większej średnicy. Ducati Superleggera wyposażona jest w tytanowy wydech Akrapović. Możliwe, że spodoba się także ekologom, gdyż spełnia normy emisji Euro 4. Ducati nie pozwoli na rozbijanie swojego arcydzieła na torze. Elektroniką wspomagającą jazdę steruje komputer wprost z motocykli MotoGP. Daje on pełną kontrolę trakcji EVO, kontrolę poślizgu DSC, kontrolę wheelie DWC EVO, procedurę startu DPL, nowoczesny ABS, kontrolę hamowania silnikiem EBC oraz analizę danych wzbogaconą o GPS.
Ducati 1299 Superleggera – zawieszenie
Z przodu otrzymamy w pełni regulowany widelec upside-down Öhlins FL936 o grubości lagi 43 mm. Przednie zawieszenie Ducati Superleggera waży ponad kilogram mniej niż zestaw z Panigale R. Z tyłu zamontowany jest Öhlins TTX36 ze sprężyną wykonaną z tytanu co urywa kolejne 0,5 kg wagi. Odpowiednią siłę hamowania zapewniają 330 mm tarcze z przodu i 4-tłoczkowe zaciski Brembo. Z tyłu znajdziemy 2-tłoczkowy zacisk z tarczą o średnicy 245mm.
Ducati 1299 Superleggera – cena
Motocykl będzie można nabyć jedynie na zaproszenie Ducati. Jeśli jesteś jednym z 500 wybranych szczęśliwców, możesz stać się właścicielem tego dwukołowego Ferrari za niebagatelną sumę 330 tysięcy złotych.
//motórnews