Pierwsza Honda NSX 2017 w wersji europejskiej trafiła w ręce ambasadora marki Honda – Clauda Sage.
Kluczyki do auta w kolorze czerwonym wręczył Claude’owi Taku Kasahara, prezes oddziału Honda Motor Europe France. Uroczystość odbyła się w Monako.
tekst: Mor, inf. prasowa / foto: honda
Claude Sage jest założycielem Honda Switzerland oraz członkiem klubu Honda NSX & Sportscar Club. Claude może poszczycić się bogatym doświadczeniem związanym z ewolucją tego kultowego samochodu sportowego.
Nowa Honda NSX II 2017 – jak stać się właścicielem?
Pan Sage rozpoczął swoją przygodę z projektem NSX w 1984 roku od stworzenia modelu HP-X (Honda Pininfarina eXperimental). Prototyp powstał w ramach współpracy Hondy i włoskiej firmy projektowej Pininfarina.
Pod maską samochodu pracował silnik Honda V6 przeniesiony z bolidu Formuły 2.
Claude pełnił rolę kierowcy testowego w Turynie i w Tochigi w Japonii. Projekt przybrał nazwę New Sports eXperimental, co oznaczało rozpoczęcie prac nad pierwszą generacją modelu NSX. Działania mające na celu stworzenie samochodu produkcyjnego rozpoczęły się w 1989 roku, a Claude Sage zachował rolę kierowcy testowego.
W 1993 roku, prototyp NSX, którym jeździł Claude, posłużył jako baza do opracowania modelu NSX przeznaczonego do wyścigu Le Mans. W tym samym roku został on poproszony o przejęcie roli managera tego samochodu podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Podczas odbierania kluczyków do nowego NSX-a, Pan Sage powiedział:
„Nowa Honda NSX jest nowoczesnym samochodem sportowym, powstałym z połączenia zaawansowanych rozwiązań technicznych z japońską tradycją, w związku z czym podąża tą samą drogą, co pierwszy NSX.”
Honda NSX II 2017 DANE TECHNICZNE:
- Silnik – spalinowe 3.5l V6 VTEC BITURBO z rozstawem cylindrów 75 stopni, montowane z tyłu, za fotelami kierowcy i pasażera, moc 507KM + 3 silniki elektryczne o mocy 74KM
- Moc całkowita – 581KM
- Moment obrotowy – 646Nm
- V-max – 305km/h
- Skrzynia biegów – dwusprzęgłowa, automatyczna, 9-biegów
- Napęd – SH-AWD, napęd na cztery koła
- Waga – 1725kg
- Cena – wersja europejska kosztuje ok. 750 tys. zł
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Pierwsza Honda NSX 2017 w wersji europejskiej trafiła w ręce ambasadora marki Honda – Clauda Sage.
Kluczyki do auta w kolorze czerwonym wręczył Claude’owi Taku Kasahara, prezes oddziału Honda Motor Europe France. Uroczystość odbyła się w Monako.
tekst: Mor, inf. prasowa / foto: honda
Claude Sage jest założycielem Honda Switzerland oraz członkiem klubu Honda NSX & Sportscar Club. Claude może poszczycić się bogatym doświadczeniem związanym z ewolucją tego kultowego samochodu sportowego.
Nowa Honda NSX II 2017 – jak stać się właścicielem?
Pan Sage rozpoczął swoją przygodę z projektem NSX w 1984 roku od stworzenia modelu HP-X (Honda Pininfarina eXperimental). Prototyp powstał w ramach współpracy Hondy i włoskiej firmy projektowej Pininfarina.
Pod maską samochodu pracował silnik Honda V6 przeniesiony z bolidu Formuły 2.
Claude pełnił rolę kierowcy testowego w Turynie i w Tochigi w Japonii. Projekt przybrał nazwę New Sports eXperimental, co oznaczało rozpoczęcie prac nad pierwszą generacją modelu NSX. Działania mające na celu stworzenie samochodu produkcyjnego rozpoczęły się w 1989 roku, a Claude Sage zachował rolę kierowcy testowego.
W 1993 roku, prototyp NSX, którym jeździł Claude, posłużył jako baza do opracowania modelu NSX przeznaczonego do wyścigu Le Mans. W tym samym roku został on poproszony o przejęcie roli managera tego samochodu podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Podczas odbierania kluczyków do nowego NSX-a, Pan Sage powiedział:
„Nowa Honda NSX jest nowoczesnym samochodem sportowym, powstałym z połączenia zaawansowanych rozwiązań technicznych z japońską tradycją, w związku z czym podąża tą samą drogą, co pierwszy NSX.”
Honda NSX II 2017 DANE TECHNICZNE:
- Silnik – spalinowe 3.5l V6 VTEC BITURBO z rozstawem cylindrów 75 stopni, montowane z tyłu, za fotelami kierowcy i pasażera, moc 507KM + 3 silniki elektryczne o mocy 74KM
- Moc całkowita – 581KM
- Moment obrotowy – 646Nm
- V-max – 305km/h
- Skrzynia biegów – dwusprzęgłowa, automatyczna, 9-biegów
- Napęd – SH-AWD, napęd na cztery koła
- Waga – 1725kg
- Cena – wersja europejska kosztuje ok. 750 tys. zł