Kawasaki ZX10RR homologation special |
Podczas tegorocznych targów Intermot w Kolonii, Kawasaki zaprezentowało edycję specjalną swojego flagowego sporta – Kawasaki ZX10RR. Motór będzie wyprodukowany w limitowanej ilości 500 szt. i dostępny jedynie w kolorze czarnym.
tekst: Artur Skibiński / foto: kawasaki
Co jest w nim takiego specjalnego? Litr pojemności, 4-cylindry w rzędzie, moc 200KM i na tym kończy się standard. Kawasaki poprawiło “zwykłe” ZX10R pod kątem naprawdę ostrej jazdy po torze.
Kawasaki ZX10RR 2017 – dane techniczne
Blok silnika został wzmocniony, a głowica po specjalnej obróbce gotowa jest na zamontowanie ostrych wałków rozrządu (skok zaworu wyższy o 0,7mm względem serii), które można dokupić w oddzielnym pakiecie, tzw. Race Kit. Fabrycznie ZX10RR ma zamontowany obustronny quickshifter KQS, a dodatkową opcją jest m.in. tytanowy wydech Akrapovic.
Kawasaki ZX 10RR 2017 – koła / opony
Kawasaki ZX10RR w standardzie posiada zamontowane lżejsze, kute felgi Marchesini. Motocykl wyposażony będzie w opony Pirelli Diablo Corsa o rozmiarach 120/70R17 z przodu oraz 190/55R17 z tyłu. Mniejsza masa felg ma na celu skrócenie czasu przyspieszania i hamowania, a także pomaga w przerzucaniu motocykla z zakrętu w zakręt.
Kawasaki ZX10RR 2017 – hamulce i zawieszenie
RR to także hamulce i zawieszenie wprost z torów Superbike. Za hamowanie odpowiedzialny jest zestaw Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami M50 z przodu, radialną pompą i przewodami w stalowym oplocie. Torowo zestrojone zawieszenie dostarcza Showa. Widelec upside-down ma możliwość pełnej regulacji parametrów pracy.
Kawasaki ZX10RR 2017 – elektronika
Producenci motocykli na rok 2017 upychają maksymalnie dużo elektroniki do swoich maszyn, w przypadku Kawasaki nie jest inaczej. Całym bałaganem zarządza centralny komputer IMU (Inertial Measurement Unit). Obsługuje on m.in.: system inteligentnego hamowania KIBS, elektroniczny amortyzator skrętu Öhlins, kontrolę trakcji S-KTRC, system zarządzania skrętem KCMF, procedurę startu i oczywiście ABS.
Kawasaki ZX10RR 2017 – cena
Wersja specjalna (Winter Test Livery) sprzedawana będzie tylko w Europie, w wersji jednoosobowej i z wytłoczonym logo RR na pokrywie silnika oraz kluczyku.
Cena wyjściowa to ok. 87 500zł oraz 90600zł za motocykl z wydechem Akrapa. Zestaw dodatków Race Kit dostępny będzie za dodatkową dopłatą.
Niedługo dowiemy się jak nowa Kawa radzi sobie na torach wyścigów Superstock i Superbike. Jedno jest pewne – KONKURENCJA jest bardzo mocna.
Poniżej oficjalny film Kawasaki zapowiadający nową RR:
//motórnews
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Kawasaki ZX10RR homologation special |
Podczas tegorocznych targów Intermot w Kolonii, Kawasaki zaprezentowało edycję specjalną swojego flagowego sporta – Kawasaki ZX10RR. Motór będzie wyprodukowany w limitowanej ilości 500 szt. i dostępny jedynie w kolorze czarnym.
tekst: Artur Skibiński / foto: kawasaki
Co jest w nim takiego specjalnego? Litr pojemności, 4-cylindry w rzędzie, moc 200KM i na tym kończy się standard. Kawasaki poprawiło “zwykłe” ZX10R pod kątem naprawdę ostrej jazdy po torze.
Kawasaki ZX10RR 2017 – dane techniczne
Blok silnika został wzmocniony, a głowica po specjalnej obróbce gotowa jest na zamontowanie ostrych wałków rozrządu (skok zaworu wyższy o 0,7mm względem serii), które można dokupić w oddzielnym pakiecie, tzw. Race Kit. Fabrycznie ZX10RR ma zamontowany obustronny quickshifter KQS, a dodatkową opcją jest m.in. tytanowy wydech Akrapovic.
Kawasaki ZX 10RR 2017 – koła / opony
Kawasaki ZX10RR w standardzie posiada zamontowane lżejsze, kute felgi Marchesini. Motocykl wyposażony będzie w opony Pirelli Diablo Corsa o rozmiarach 120/70R17 z przodu oraz 190/55R17 z tyłu. Mniejsza masa felg ma na celu skrócenie czasu przyspieszania i hamowania, a także pomaga w przerzucaniu motocykla z zakrętu w zakręt.
Kawasaki ZX10RR 2017 – hamulce i zawieszenie
RR to także hamulce i zawieszenie wprost z torów Superbike. Za hamowanie odpowiedzialny jest zestaw Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami M50 z przodu, radialną pompą i przewodami w stalowym oplocie. Torowo zestrojone zawieszenie dostarcza Showa. Widelec upside-down ma możliwość pełnej regulacji parametrów pracy.
Kawasaki ZX10RR 2017 – elektronika
Producenci motocykli na rok 2017 upychają maksymalnie dużo elektroniki do swoich maszyn, w przypadku Kawasaki nie jest inaczej. Całym bałaganem zarządza centralny komputer IMU (Inertial Measurement Unit). Obsługuje on m.in.: system inteligentnego hamowania KIBS, elektroniczny amortyzator skrętu Öhlins, kontrolę trakcji S-KTRC, system zarządzania skrętem KCMF, procedurę startu i oczywiście ABS.
Kawasaki ZX10RR 2017 – cena
Wersja specjalna (Winter Test Livery) sprzedawana będzie tylko w Europie, w wersji jednoosobowej i z wytłoczonym logo RR na pokrywie silnika oraz kluczyku.
Cena wyjściowa to ok. 87 500zł oraz 90600zł za motocykl z wydechem Akrapa. Zestaw dodatków Race Kit dostępny będzie za dodatkową dopłatą.
Niedługo dowiemy się jak nowa Kawa radzi sobie na torach wyścigów Superstock i Superbike. Jedno jest pewne – KONKURENCJA jest bardzo mocna.
Poniżej oficjalny film Kawasaki zapowiadający nową RR: