SUV Alfa Romeo Stelvio 2016 – dane techniczne, wyposażenie, cena |
Alfa Romeo Stelvio to pierwszy SUV w przeszło 100-letniej historii marki Alfa Romeo. Jego najszybsza wersja, Quadrifoglio, na Nürburgringu pokonała nawet klasowego lidera – Porsche Cayenne Turbo S.
Od dziś można składać zamówienia na drugą w kolejności najmocniejszą wersję tego modelu – First Edition.
Tekst: Dawid Grzymkowski, foto: Alfa Romeo
SUV Alfa Romeo Stelvio – dane techniczne: silnik i osiągi
Do wersji First Edition trafi 4-cylindrowy silnik 2.0 o mocy 280KM przy 5250 obrotach/min i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 400Nm przy 2250 obrotach/min. Jest to dokładnie ta sama jednostka, która pracuje pod maską Giulii Veloce. Pierwsza setka powinna pojawić się po 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h.
SUV Alfa Romeo Stelvio – napęd i skrzynia biegów
Standardem w tej wersji jest 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. SUV Alfa Romeo Stelvio wyposażony będzie w napęd Q4 (na 4 koła). W normalnych warunkach Stelvio First Edition z systemem Q4 zachowuje się jak pojazd z napędem na tył: 100% momentu obrotowego kierowane jest na tylną oś. Dopiero w momencie uślizgu tylnych kół, system przekazuje 50% momentu napędowego na oś przednią.
Ma się to przełożyć na najlepszą w klasie kontrolę samochodu pod względem napędu i stabilności na zakrętach.
SUV Alfa Romeo Stelvio – wyposażenie
Z zewnątrz wersję First Edition wyróżniać będą 20-calowe koła, lakierowane zaciski hamulców, obramowania okien w kolorze matowego chromu oraz reflektory biksenonowe. Tylne szyby będą przyciemnione, klamki podświetlone, a w tylny zderzak wbudowana zostanie duża aluminiowa płyta i dwie końcówki układu wydechowego.
Wewnątrz standardem będą podgrzewane, elektrycznie regulowane fotele z pamięcią ustawień i czarną skórzaną tapicerką Pieno Fiore. Przy kolumnie kierownicy znajdziemy aluminiowe manetki skrzyni biegów. Do wykończenia kabiny użyto naturalnego drewna (dębu lub orzecha) znajdującego się w panelach bocznych drzwi, konsoli środkowej i desce rozdzielczej. System multimedialny opracowano we współpracy z Magneti Marelli i wyposażono w wyświetlacz o przekątnej 8,8 cala, 7‑calowy wyświetlacz TFT między analogowymi zegarami, kamerę cofania z dynamicznym liniami oraz wysokiej klasy system audio.
Do standardowego wyposażenia tej wersji należą także: elektrycznie sterowana klapa bagażnika, automatyczne przełączanie świateł mijania na drogowe, system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) oraz system ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu (LDW).
SUV Alfa Romeo Stelvio – cena
Na auto można już składać zamówienia. Ceny rozpoczynają się od 232 500 zł brutto.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
SUV Alfa Romeo Stelvio 2016 – dane techniczne, wyposażenie, cena |
Alfa Romeo Stelvio to pierwszy SUV w przeszło 100-letniej historii marki Alfa Romeo. Jego najszybsza wersja, Quadrifoglio, na Nürburgringu pokonała nawet klasowego lidera – Porsche Cayenne Turbo S.
Od dziś można składać zamówienia na drugą w kolejności najmocniejszą wersję tego modelu – First Edition.
Tekst: Dawid Grzymkowski, foto: Alfa Romeo
SUV Alfa Romeo Stelvio – dane techniczne: silnik i osiągi
Do wersji First Edition trafi 4-cylindrowy silnik 2.0 o mocy 280KM przy 5250 obrotach/min i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 400Nm przy 2250 obrotach/min. Jest to dokładnie ta sama jednostka, która pracuje pod maską Giulii Veloce. Pierwsza setka powinna pojawić się po 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h.
SUV Alfa Romeo Stelvio – napęd i skrzynia biegów
Standardem w tej wersji jest 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. SUV Alfa Romeo Stelvio wyposażony będzie w napęd Q4 (na 4 koła). W normalnych warunkach Stelvio First Edition z systemem Q4 zachowuje się jak pojazd z napędem na tył: 100% momentu obrotowego kierowane jest na tylną oś. Dopiero w momencie uślizgu tylnych kół, system przekazuje 50% momentu napędowego na oś przednią.
Ma się to przełożyć na najlepszą w klasie kontrolę samochodu pod względem napędu i stabilności na zakrętach.
SUV Alfa Romeo Stelvio – wyposażenie
Z zewnątrz wersję First Edition wyróżniać będą 20-calowe koła, lakierowane zaciski hamulców, obramowania okien w kolorze matowego chromu oraz reflektory biksenonowe. Tylne szyby będą przyciemnione, klamki podświetlone, a w tylny zderzak wbudowana zostanie duża aluminiowa płyta i dwie końcówki układu wydechowego.
Wewnątrz standardem będą podgrzewane, elektrycznie regulowane fotele z pamięcią ustawień i czarną skórzaną tapicerką Pieno Fiore. Przy kolumnie kierownicy znajdziemy aluminiowe manetki skrzyni biegów. Do wykończenia kabiny użyto naturalnego drewna (dębu lub orzecha) znajdującego się w panelach bocznych drzwi, konsoli środkowej i desce rozdzielczej. System multimedialny opracowano we współpracy z Magneti Marelli i wyposażono w wyświetlacz o przekątnej 8,8 cala, 7‑calowy wyświetlacz TFT między analogowymi zegarami, kamerę cofania z dynamicznym liniami oraz wysokiej klasy system audio.
Do standardowego wyposażenia tej wersji należą także: elektrycznie sterowana klapa bagażnika, automatyczne przełączanie świateł mijania na drogowe, system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) oraz system ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu (LDW).
SUV Alfa Romeo Stelvio – cena
Na auto można już składać zamówienia. Ceny rozpoczynają się od 232 500 zł brutto.