BMW HP4 Race bez tajemnic! Karbonowa rama, karbonowe koła obute w slicki, podkręcony silnik, wyścigowy osprzęt w serii limitowanej do 750 sztuk..
Czekaliście na ręcznie budowanego supersportowego motóra? Tak prezentuje się nowy przecinak od BMW.
Tekst: Artur Skibiński, foto: BMW
Szczęśliwcy mogli go zobaczyć na żywo 18 kwietnia podczas imprezy Auto Shanghai 2017 w Chinach. Wtedy BMW uchyliło rąbka tajemnicy na jego temat. W świecie motocykli zaszumiało o karbonowym motocyklu… i tak jest w rzeczywistości, ale o tym za chwilę.
BMW HP4 Race | silnik / układ napędowy / skrzynia biegów
BMW HP4 Race napędzany jest 4-cylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 999 ccm i mocy 215 KM przy 13,900 obr/min oraz 120 Nm przy 10,000 obr/min. Taka moc osiągana jest dzięki wyścigowym wałkom rozrządu, tytanowym zaworom oraz precyzyjnie odelżonemu wałowi korbowemu.
Paliwo dostarcza wyścigowy system wtrysków, a powietrze wtłaczają cztery przepustnice przez dolot o zmiennej długości. Do wyboru mamy cztery tryby pracy silnika, a spaliny wydostają się przez całkowicie tytanowy wydech 4-2-1 Akrapovic, zapożyczony wprost z torów World Superbike. Skrzynia biegów również została zmieniona. Jest to kasetowa, wyścigowa konstrukcja o sześciu bardzo krótkich przełożeniach.
BMW HP4 Race | zawieszenie
Zawieszenie od razu informuje nas o swoim torowym przeznaczeniu. Z przodu jest to w pełni regulowany zestaw przetestowany na torach WSBK: widelec Öhlins FGR 300 oraz amortyzator tylny Öhlins TTX 36 GP.
Dodatkowo w BMW HP4 Race montowany jest amortyzator skrętu Öhlins SD052. System szybkiej zmiany przedniego koła znacznie skróci czas obsługi w parku maszyn na trackdayu. Z tyłu zamontowany jest centralny amortyzator Öhlins TTX 36 GP. Całość jest mocowana do wahacza z aluminium.
BMW HP4 Race | hamulce i rama
Hamulce to najwyższy, torowy układ Brembo. Z przodu są to czterotłoczkowe zaciski monoblock WSBK GP4-PR (tłoczki wykonane z tytanu) oraz dwie tarcze o średnicy 320 mm. Z tyłu również zacisk monoblock WSBK z czterema tytanowymi tłoczkami oraz tarcza o średnicy 220mm.
Centralnym i najciekawszym elementem jest rama, wykonana w całości z karbonu.
Rama BMW HP4 Race waży zaledwie 7,8 kg!
Karbonowe są również felgi, a fabrycznie motocykl wyposażony jest w opony Pirelli Diablo Superbike Slick SC2 o rozmiarach 120/70 ZR 17 z przodu oraz 200/60 ZR 17 z tyłu. Lekka jest również litowo-jonowy akumulator.
Motór z płynami waży 171,4 kg.
Jest to mało, jednak nadal więcej niż np. Ducati 1299 Superleggera (166 kg na mokro).
BMW HP4 Race | wyposażenie
Wyświetlacz 2D z dataloggerem wyświetli nam wszystkie informacje o stanie motocykla łącznie z kontrolą trakcji Dynamic Traction Control DTC (programowane 15 poziomów interwencji na poszczególnych biegach). Dodatkowo do dyspozycji mamy 15-poziomowy system sterowania hamowaniem silnikiem Engine Brake EBR, kontrolę uniesienia przedniego koła (programowana osobno dla poszczególnych biegów) oraz kontrolę startu i Pit Limiter.
Motocykl sprzedawany jest w malowaniu BMW HP Motorsport, pozycja siedzenia jest regulowana, a do maszyny otrzymujemy także certyfikat inżynierów z testu oraz wykres z hamowni.
BMW HP4 Race | cena
Motocykl kosztuje 75,000 euro (~ 320 tys. zł)
Za te pieniądze otrzymujemy w pełni wyposażony motocykl wyścigowy, gotowy do rywalizacji od momentu zakupu. Mocny silnik, wyścigowe zawieszenie i hamulce, a także niska masa własna powodują, że będzie groźnym rywalem dla maszyn włoskiej i japońskiej konkurencji.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
BMW HP4 Race bez tajemnic! Karbonowa rama, karbonowe koła obute w slicki, podkręcony silnik, wyścigowy osprzęt w serii limitowanej do 750 sztuk..
Czekaliście na ręcznie budowanego supersportowego motóra? Tak prezentuje się nowy przecinak od BMW.
Tekst: Artur Skibiński, foto: BMW
Szczęśliwcy mogli go zobaczyć na żywo 18 kwietnia podczas imprezy Auto Shanghai 2017 w Chinach. Wtedy BMW uchyliło rąbka tajemnicy na jego temat. W świecie motocykli zaszumiało o karbonowym motocyklu… i tak jest w rzeczywistości, ale o tym za chwilę.
BMW HP4 Race | silnik / układ napędowy / skrzynia biegów
BMW HP4 Race napędzany jest 4-cylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 999 ccm i mocy 215 KM przy 13,900 obr/min oraz 120 Nm przy 10,000 obr/min. Taka moc osiągana jest dzięki wyścigowym wałkom rozrządu, tytanowym zaworom oraz precyzyjnie odelżonemu wałowi korbowemu.
Paliwo dostarcza wyścigowy system wtrysków, a powietrze wtłaczają cztery przepustnice przez dolot o zmiennej długości. Do wyboru mamy cztery tryby pracy silnika, a spaliny wydostają się przez całkowicie tytanowy wydech 4-2-1 Akrapovic, zapożyczony wprost z torów World Superbike. Skrzynia biegów również została zmieniona. Jest to kasetowa, wyścigowa konstrukcja o sześciu bardzo krótkich przełożeniach.
BMW HP4 Race | zawieszenie
Zawieszenie od razu informuje nas o swoim torowym przeznaczeniu. Z przodu jest to w pełni regulowany zestaw przetestowany na torach WSBK: widelec Öhlins FGR 300 oraz amortyzator tylny Öhlins TTX 36 GP.
Dodatkowo w BMW HP4 Race montowany jest amortyzator skrętu Öhlins SD052. System szybkiej zmiany przedniego koła znacznie skróci czas obsługi w parku maszyn na trackdayu. Z tyłu zamontowany jest centralny amortyzator Öhlins TTX 36 GP. Całość jest mocowana do wahacza z aluminium.
BMW HP4 Race | hamulce i rama
Hamulce to najwyższy, torowy układ Brembo. Z przodu są to czterotłoczkowe zaciski monoblock WSBK GP4-PR (tłoczki wykonane z tytanu) oraz dwie tarcze o średnicy 320 mm. Z tyłu również zacisk monoblock WSBK z czterema tytanowymi tłoczkami oraz tarcza o średnicy 220mm.
Centralnym i najciekawszym elementem jest rama, wykonana w całości z karbonu.
Rama BMW HP4 Race waży zaledwie 7,8 kg!
Karbonowe są również felgi, a fabrycznie motocykl wyposażony jest w opony Pirelli Diablo Superbike Slick SC2 o rozmiarach 120/70 ZR 17 z przodu oraz 200/60 ZR 17 z tyłu. Lekka jest również litowo-jonowy akumulator.
Motór z płynami waży 171,4 kg.
Jest to mało, jednak nadal więcej niż np. Ducati 1299 Superleggera (166 kg na mokro).
BMW HP4 Race | wyposażenie
Wyświetlacz 2D z dataloggerem wyświetli nam wszystkie informacje o stanie motocykla łącznie z kontrolą trakcji Dynamic Traction Control DTC (programowane 15 poziomów interwencji na poszczególnych biegach). Dodatkowo do dyspozycji mamy 15-poziomowy system sterowania hamowaniem silnikiem Engine Brake EBR, kontrolę uniesienia przedniego koła (programowana osobno dla poszczególnych biegów) oraz kontrolę startu i Pit Limiter.
Motocykl sprzedawany jest w malowaniu BMW HP Motorsport, pozycja siedzenia jest regulowana, a do maszyny otrzymujemy także certyfikat inżynierów z testu oraz wykres z hamowni.
BMW HP4 Race | cena
Motocykl kosztuje 75,000 euro (~ 320 tys. zł)
Za te pieniądze otrzymujemy w pełni wyposażony motocykl wyścigowy, gotowy do rywalizacji od momentu zakupu. Mocny silnik, wyścigowe zawieszenie i hamulce, a także niska masa własna powodują, że będzie groźnym rywalem dla maszyn włoskiej i japońskiej konkurencji.