Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
BMW HP4 Race
Strona główna » BMW HP4 Race: karbonowy supersport!

BMW HP4 Race: karbonowy supersport!

BMW HP4 Race bez tajemnic! Karbonowa rama, karbonowe koła obute […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » BMW HP4 Race: karbonowy supersport!

BMW HP4 Race: karbonowy supersport!

BMW HP4 Race bez tajemnic! Karbonowa rama, karbonowe koła obute […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » BMW HP4 Race: karbonowy supersport!

BMW HP4 Race: karbonowy supersport!

BMW HP4 Race bez tajemnic! Karbonowa rama, karbonowe koła obute […]

Mateusz Cieślak

BMW HP4 Race bez tajemnic! Karbonowa rama, karbonowe koła obute w slicki, podkręcony silnik, wyścigowy osprzęt w serii limitowanej do 750 sztuk..

Czekaliście na ręcznie budowanego supersportowego motóra? Tak prezentuje się nowy przecinak od BMW.

Tekst: Artur Skibiński, foto: BMW

Szczęśliwcy mogli go zobaczyć na żywo 18 kwietnia podczas imprezy Auto Shanghai 2017 w Chinach. Wtedy BMW uchyliło rąbka tajemnicy na jego temat. W świecie motocykli zaszumiało o karbonowym motocyklu… i tak jest w rzeczywistości, ale o tym za chwilę.

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | silnik / układ napędowy / skrzynia biegów

BMW HP4 Race napędzany jest 4-cylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 999 ccm i mocy 215 KM przy 13,900 obr/min oraz 120 Nm przy 10,000 obr/min. Taka moc osiągana jest dzięki wyścigowym wałkom rozrządu, tytanowym zaworom oraz precyzyjnie odelżonemu wałowi korbowemu.

Paliwo dostarcza wyścigowy system wtrysków, a powietrze wtłaczają cztery przepustnice przez dolot o zmiennej długości. Do wyboru mamy cztery tryby pracy silnika, a spaliny wydostają się przez całkowicie tytanowy wydech 4-2-1 Akrapovic, zapożyczony wprost z torów World Superbike. Skrzynia biegów również została zmieniona. Jest to kasetowa, wyścigowa konstrukcja o sześciu bardzo krótkich przełożeniach.

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | limited edition

BMW HP4 Race | zawieszenie

Zawieszenie od razu informuje nas o swoim torowym przeznaczeniu. Z przodu jest to w pełni regulowany zestaw przetestowany na torach WSBK: widelec Öhlins FGR 300 oraz amortyzator tylny Öhlins TTX 36 GP.

Dodatkowo w BMW HP4 Race montowany jest amortyzator skrętu Öhlins SD052. System szybkiej zmiany przedniego koła znacznie skróci czas obsługi w parku maszyn na trackdayu. Z tyłu zamontowany jest centralny amortyzator Öhlins TTX 36 GP. Całość jest mocowana do wahacza z aluminium.

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | wydech Akrapovic + centralny amortyzator Öhlins TTX 36 GP

BMW HP4 Race | hamulce i rama

Hamulce to najwyższy, torowy układ Brembo. Z przodu są to czterotłoczkowe zaciski monoblock WSBK GP4-PR (tłoczki wykonane z tytanu) oraz dwie tarcze o średnicy 320 mm. Z tyłu również zacisk monoblock WSBK z czterema tytanowymi tłoczkami oraz tarcza o średnicy 220mm.

Centralnym i najciekawszym elementem jest rama, wykonana w całości z karbonu.

Rama BMW HP4 Race waży zaledwie 7,8 kg!

Karbonowe są również felgi, a fabrycznie motocykl wyposażony jest w opony Pirelli Diablo Superbike Slick SC2 o rozmiarach 120/70 ZR 17 z przodu oraz 200/60 ZR 17 z tyłu. Lekka jest również litowo-jonowy akumulator.

Motór z płynami waży 171,4 kg.

Jest to mało, jednak nadal więcej niż np. Ducati 1299 Superleggera (166 kg na mokro).

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | superlekka rama

BMW HP4 Race | wyposażenie

Wyświetlacz 2D z dataloggerem wyświetli nam wszystkie informacje o stanie motocykla łącznie z kontrolą trakcji Dynamic Traction Control DTC (programowane 15 poziomów interwencji na poszczególnych biegach). Dodatkowo do dyspozycji mamy 15-poziomowy system sterowania hamowaniem silnikiem Engine Brake EBR, kontrolę uniesienia przedniego koła (programowana osobno dla poszczególnych biegów) oraz kontrolę startu i Pit Limiter.

Motocykl sprzedawany jest w malowaniu BMW HP Motorsport, pozycja siedzenia jest regulowana, a do maszyny otrzymujemy także certyfikat inżynierów z testu oraz wykres z hamowni.BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | cena

Motocykl kosztuje 75,000 euro (~ 320 tys. zł)

Za te pieniądze otrzymujemy w pełni wyposażony motocykl wyścigowy, gotowy do rywalizacji od momentu zakupu. Mocny silnik, wyścigowe zawieszenie i hamulce, a także niska masa własna powodują, że będzie groźnym rywalem dla maszyn włoskiej i japońskiej konkurencji.

BMW HP4 Race

HP Race w środowisku naturalnym…

Tags: bmw, BMW HP4 Race, hp4, motocykl, motór, motorrad, race, sport, supersport, tor

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

BMW HP4 Race bez tajemnic! Karbonowa rama, karbonowe koła obute w slicki, podkręcony silnik, wyścigowy osprzęt w serii limitowanej do 750 sztuk..

Czekaliście na ręcznie budowanego supersportowego motóra? Tak prezentuje się nowy przecinak od BMW.

Tekst: Artur Skibiński, foto: BMW

Szczęśliwcy mogli go zobaczyć na żywo 18 kwietnia podczas imprezy Auto Shanghai 2017 w Chinach. Wtedy BMW uchyliło rąbka tajemnicy na jego temat. W świecie motocykli zaszumiało o karbonowym motocyklu… i tak jest w rzeczywistości, ale o tym za chwilę.

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | silnik / układ napędowy / skrzynia biegów

BMW HP4 Race napędzany jest 4-cylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 999 ccm i mocy 215 KM przy 13,900 obr/min oraz 120 Nm przy 10,000 obr/min. Taka moc osiągana jest dzięki wyścigowym wałkom rozrządu, tytanowym zaworom oraz precyzyjnie odelżonemu wałowi korbowemu.

Paliwo dostarcza wyścigowy system wtrysków, a powietrze wtłaczają cztery przepustnice przez dolot o zmiennej długości. Do wyboru mamy cztery tryby pracy silnika, a spaliny wydostają się przez całkowicie tytanowy wydech 4-2-1 Akrapovic, zapożyczony wprost z torów World Superbike. Skrzynia biegów również została zmieniona. Jest to kasetowa, wyścigowa konstrukcja o sześciu bardzo krótkich przełożeniach.

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | limited edition

BMW HP4 Race | zawieszenie

Zawieszenie od razu informuje nas o swoim torowym przeznaczeniu. Z przodu jest to w pełni regulowany zestaw przetestowany na torach WSBK: widelec Öhlins FGR 300 oraz amortyzator tylny Öhlins TTX 36 GP.

Dodatkowo w BMW HP4 Race montowany jest amortyzator skrętu Öhlins SD052. System szybkiej zmiany przedniego koła znacznie skróci czas obsługi w parku maszyn na trackdayu. Z tyłu zamontowany jest centralny amortyzator Öhlins TTX 36 GP. Całość jest mocowana do wahacza z aluminium.

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | wydech Akrapovic + centralny amortyzator Öhlins TTX 36 GP

BMW HP4 Race | hamulce i rama

Hamulce to najwyższy, torowy układ Brembo. Z przodu są to czterotłoczkowe zaciski monoblock WSBK GP4-PR (tłoczki wykonane z tytanu) oraz dwie tarcze o średnicy 320 mm. Z tyłu również zacisk monoblock WSBK z czterema tytanowymi tłoczkami oraz tarcza o średnicy 220mm.

Centralnym i najciekawszym elementem jest rama, wykonana w całości z karbonu.

Rama BMW HP4 Race waży zaledwie 7,8 kg!

Karbonowe są również felgi, a fabrycznie motocykl wyposażony jest w opony Pirelli Diablo Superbike Slick SC2 o rozmiarach 120/70 ZR 17 z przodu oraz 200/60 ZR 17 z tyłu. Lekka jest również litowo-jonowy akumulator.

Motór z płynami waży 171,4 kg.

Jest to mało, jednak nadal więcej niż np. Ducati 1299 Superleggera (166 kg na mokro).

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | superlekka rama

BMW HP4 Race | wyposażenie

Wyświetlacz 2D z dataloggerem wyświetli nam wszystkie informacje o stanie motocykla łącznie z kontrolą trakcji Dynamic Traction Control DTC (programowane 15 poziomów interwencji na poszczególnych biegach). Dodatkowo do dyspozycji mamy 15-poziomowy system sterowania hamowaniem silnikiem Engine Brake EBR, kontrolę uniesienia przedniego koła (programowana osobno dla poszczególnych biegów) oraz kontrolę startu i Pit Limiter.

Motocykl sprzedawany jest w malowaniu BMW HP Motorsport, pozycja siedzenia jest regulowana, a do maszyny otrzymujemy także certyfikat inżynierów z testu oraz wykres z hamowni.BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | cena

Motocykl kosztuje 75,000 euro (~ 320 tys. zł)

Za te pieniądze otrzymujemy w pełni wyposażony motocykl wyścigowy, gotowy do rywalizacji od momentu zakupu. Mocny silnik, wyścigowe zawieszenie i hamulce, a także niska masa własna powodują, że będzie groźnym rywalem dla maszyn włoskiej i japońskiej konkurencji.

BMW HP4 Race

HP Race w środowisku naturalnym…

Tags: bmw, BMW HP4 Race, hp4, motocykl, motór, motorrad, race, sport, supersport, tor
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry