Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
BMW HP4 Race
Strona główna » BMW HP4 Race: karbonowy supersport!

BMW HP4 Race: karbonowy supersport!

BMW HP4 Race bez tajemnic! Karbonowa rama, karbonowe koła obute […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » BMW HP4 Race: karbonowy supersport!

BMW HP4 Race: karbonowy supersport!

BMW HP4 Race bez tajemnic! Karbonowa rama, karbonowe koła obute […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » BMW HP4 Race: karbonowy supersport!

BMW HP4 Race: karbonowy supersport!

BMW HP4 Race bez tajemnic! Karbonowa rama, karbonowe koła obute […]

Mateusz Cieślak

BMW HP4 Race bez tajemnic! Karbonowa rama, karbonowe koła obute w slicki, podkręcony silnik, wyścigowy osprzęt w serii limitowanej do 750 sztuk..

Czekaliście na ręcznie budowanego supersportowego motóra? Tak prezentuje się nowy przecinak od BMW.

Tekst: Artur Skibiński, foto: BMW

Szczęśliwcy mogli go zobaczyć na żywo 18 kwietnia podczas imprezy Auto Shanghai 2017 w Chinach. Wtedy BMW uchyliło rąbka tajemnicy na jego temat. W świecie motocykli zaszumiało o karbonowym motocyklu… i tak jest w rzeczywistości, ale o tym za chwilę.

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | silnik / układ napędowy / skrzynia biegów

BMW HP4 Race napędzany jest 4-cylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 999 ccm i mocy 215 KM przy 13,900 obr/min oraz 120 Nm przy 10,000 obr/min. Taka moc osiągana jest dzięki wyścigowym wałkom rozrządu, tytanowym zaworom oraz precyzyjnie odelżonemu wałowi korbowemu.

Paliwo dostarcza wyścigowy system wtrysków, a powietrze wtłaczają cztery przepustnice przez dolot o zmiennej długości. Do wyboru mamy cztery tryby pracy silnika, a spaliny wydostają się przez całkowicie tytanowy wydech 4-2-1 Akrapovic, zapożyczony wprost z torów World Superbike. Skrzynia biegów również została zmieniona. Jest to kasetowa, wyścigowa konstrukcja o sześciu bardzo krótkich przełożeniach.

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | limited edition

BMW HP4 Race | zawieszenie

Zawieszenie od razu informuje nas o swoim torowym przeznaczeniu. Z przodu jest to w pełni regulowany zestaw przetestowany na torach WSBK: widelec Öhlins FGR 300 oraz amortyzator tylny Öhlins TTX 36 GP.

Dodatkowo w BMW HP4 Race montowany jest amortyzator skrętu Öhlins SD052. System szybkiej zmiany przedniego koła znacznie skróci czas obsługi w parku maszyn na trackdayu. Z tyłu zamontowany jest centralny amortyzator Öhlins TTX 36 GP. Całość jest mocowana do wahacza z aluminium.

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | wydech Akrapovic + centralny amortyzator Öhlins TTX 36 GP

BMW HP4 Race | hamulce i rama

Hamulce to najwyższy, torowy układ Brembo. Z przodu są to czterotłoczkowe zaciski monoblock WSBK GP4-PR (tłoczki wykonane z tytanu) oraz dwie tarcze o średnicy 320 mm. Z tyłu również zacisk monoblock WSBK z czterema tytanowymi tłoczkami oraz tarcza o średnicy 220mm.

Centralnym i najciekawszym elementem jest rama, wykonana w całości z karbonu.

Rama BMW HP4 Race waży zaledwie 7,8 kg!

Karbonowe są również felgi, a fabrycznie motocykl wyposażony jest w opony Pirelli Diablo Superbike Slick SC2 o rozmiarach 120/70 ZR 17 z przodu oraz 200/60 ZR 17 z tyłu. Lekka jest również litowo-jonowy akumulator.

Motór z płynami waży 171,4 kg.

Jest to mało, jednak nadal więcej niż np. Ducati 1299 Superleggera (166 kg na mokro).

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | superlekka rama

BMW HP4 Race | wyposażenie

Wyświetlacz 2D z dataloggerem wyświetli nam wszystkie informacje o stanie motocykla łącznie z kontrolą trakcji Dynamic Traction Control DTC (programowane 15 poziomów interwencji na poszczególnych biegach). Dodatkowo do dyspozycji mamy 15-poziomowy system sterowania hamowaniem silnikiem Engine Brake EBR, kontrolę uniesienia przedniego koła (programowana osobno dla poszczególnych biegów) oraz kontrolę startu i Pit Limiter.

Motocykl sprzedawany jest w malowaniu BMW HP Motorsport, pozycja siedzenia jest regulowana, a do maszyny otrzymujemy także certyfikat inżynierów z testu oraz wykres z hamowni.BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | cena

Motocykl kosztuje 75,000 euro (~ 320 tys. zł)

Za te pieniądze otrzymujemy w pełni wyposażony motocykl wyścigowy, gotowy do rywalizacji od momentu zakupu. Mocny silnik, wyścigowe zawieszenie i hamulce, a także niska masa własna powodują, że będzie groźnym rywalem dla maszyn włoskiej i japońskiej konkurencji.

BMW HP4 Race

HP Race w środowisku naturalnym…

Tags: bmw, BMW HP4 Race, hp4, motocykl, motór, motorrad, race, sport, supersport, tor

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

BMW HP4 Race bez tajemnic! Karbonowa rama, karbonowe koła obute w slicki, podkręcony silnik, wyścigowy osprzęt w serii limitowanej do 750 sztuk..

Czekaliście na ręcznie budowanego supersportowego motóra? Tak prezentuje się nowy przecinak od BMW.

Tekst: Artur Skibiński, foto: BMW

Szczęśliwcy mogli go zobaczyć na żywo 18 kwietnia podczas imprezy Auto Shanghai 2017 w Chinach. Wtedy BMW uchyliło rąbka tajemnicy na jego temat. W świecie motocykli zaszumiało o karbonowym motocyklu… i tak jest w rzeczywistości, ale o tym za chwilę.

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | silnik / układ napędowy / skrzynia biegów

BMW HP4 Race napędzany jest 4-cylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 999 ccm i mocy 215 KM przy 13,900 obr/min oraz 120 Nm przy 10,000 obr/min. Taka moc osiągana jest dzięki wyścigowym wałkom rozrządu, tytanowym zaworom oraz precyzyjnie odelżonemu wałowi korbowemu.

Paliwo dostarcza wyścigowy system wtrysków, a powietrze wtłaczają cztery przepustnice przez dolot o zmiennej długości. Do wyboru mamy cztery tryby pracy silnika, a spaliny wydostają się przez całkowicie tytanowy wydech 4-2-1 Akrapovic, zapożyczony wprost z torów World Superbike. Skrzynia biegów również została zmieniona. Jest to kasetowa, wyścigowa konstrukcja o sześciu bardzo krótkich przełożeniach.

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | limited edition

BMW HP4 Race | zawieszenie

Zawieszenie od razu informuje nas o swoim torowym przeznaczeniu. Z przodu jest to w pełni regulowany zestaw przetestowany na torach WSBK: widelec Öhlins FGR 300 oraz amortyzator tylny Öhlins TTX 36 GP.

Dodatkowo w BMW HP4 Race montowany jest amortyzator skrętu Öhlins SD052. System szybkiej zmiany przedniego koła znacznie skróci czas obsługi w parku maszyn na trackdayu. Z tyłu zamontowany jest centralny amortyzator Öhlins TTX 36 GP. Całość jest mocowana do wahacza z aluminium.

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | wydech Akrapovic + centralny amortyzator Öhlins TTX 36 GP

BMW HP4 Race | hamulce i rama

Hamulce to najwyższy, torowy układ Brembo. Z przodu są to czterotłoczkowe zaciski monoblock WSBK GP4-PR (tłoczki wykonane z tytanu) oraz dwie tarcze o średnicy 320 mm. Z tyłu również zacisk monoblock WSBK z czterema tytanowymi tłoczkami oraz tarcza o średnicy 220mm.

Centralnym i najciekawszym elementem jest rama, wykonana w całości z karbonu.

Rama BMW HP4 Race waży zaledwie 7,8 kg!

Karbonowe są również felgi, a fabrycznie motocykl wyposażony jest w opony Pirelli Diablo Superbike Slick SC2 o rozmiarach 120/70 ZR 17 z przodu oraz 200/60 ZR 17 z tyłu. Lekka jest również litowo-jonowy akumulator.

Motór z płynami waży 171,4 kg.

Jest to mało, jednak nadal więcej niż np. Ducati 1299 Superleggera (166 kg na mokro).

BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | superlekka rama

BMW HP4 Race | wyposażenie

Wyświetlacz 2D z dataloggerem wyświetli nam wszystkie informacje o stanie motocykla łącznie z kontrolą trakcji Dynamic Traction Control DTC (programowane 15 poziomów interwencji na poszczególnych biegach). Dodatkowo do dyspozycji mamy 15-poziomowy system sterowania hamowaniem silnikiem Engine Brake EBR, kontrolę uniesienia przedniego koła (programowana osobno dla poszczególnych biegów) oraz kontrolę startu i Pit Limiter.

Motocykl sprzedawany jest w malowaniu BMW HP Motorsport, pozycja siedzenia jest regulowana, a do maszyny otrzymujemy także certyfikat inżynierów z testu oraz wykres z hamowni.BMW HP4 Race

BMW HP4 Race | cena

Motocykl kosztuje 75,000 euro (~ 320 tys. zł)

Za te pieniądze otrzymujemy w pełni wyposażony motocykl wyścigowy, gotowy do rywalizacji od momentu zakupu. Mocny silnik, wyścigowe zawieszenie i hamulce, a także niska masa własna powodują, że będzie groźnym rywalem dla maszyn włoskiej i japońskiej konkurencji.

BMW HP4 Race

HP Race w środowisku naturalnym…

Tags: bmw, BMW HP4 Race, hp4, motocykl, motór, motorrad, race, sport, supersport, tor

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry