Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
motocykle ratownicze w polsce
Strona główna » MOTOCYKLE RATOWNICZE | W każdym mieście powyżej 200 tys. mieszkańców?

MOTOCYKLE RATOWNICZE | W każdym mieście powyżej 200 tys. mieszkańców?

Podczas Motor Show w Poznaniu zadebiutowały nowe motocykle ratownicze BMW. […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » MOTOCYKLE RATOWNICZE | W każdym mieście powyżej 200 tys. mieszkańców?

MOTOCYKLE RATOWNICZE | W każdym mieście powyżej 200 tys. mieszkańców?

Podczas Motor Show w Poznaniu zadebiutowały nowe motocykle ratownicze BMW. […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » MOTOCYKLE RATOWNICZE | W każdym mieście powyżej 200 tys. mieszkańców?

MOTOCYKLE RATOWNICZE | W każdym mieście powyżej 200 tys. mieszkańców?

Podczas Motor Show w Poznaniu zadebiutowały nowe motocykle ratownicze BMW. […]

Sebastian Mądrachowski

Podczas Motor Show w Poznaniu zadebiutowały nowe motocykle ratownicze BMW. Na stoisku BMW Motorrad mogliśmy zobaczyć ratownicze modele BMW R1200GS i BMW F700GS.

Motocykle te pokazują jak powinny wyglądać motocykle ratownicze przygotowane do niesienia szybkiej pomocy wszędzie tam, gdzie liczy się czas dotarcia do poszkodowanego.

autor: Mor / inf. prasowa, foto: BMW

Pomysł wykorzystania motocykli w systemie ratownictwa medycznego nie jest nowy. Mimo to, w Polsce, ratownicy medyczni praktycznie nie korzystają z jednośladów. Motocykle ratownicze działają w kilku miastach Polski i, z nielicznymi wyjątkami, nie są włączone do systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego. Ratownicy na motocyklach działają społecznie.

poznań motor show 2017 | motocykle ratownicze

Motocykle ratownicze BMW pokazało na Poznań Motor Show

 

Motocykle ratownicze | wyposażenie

W dużych aglomeracjach motocykl jest najszybszym środkiem dotarcia do poszkodowanego.

Poza brakiem noszy, wyposażenie motocykla ratowniczego nie różni się od wyposażenia karetki Specjalistycznej i Paramedycznej.

Ratownik na motocyklu jest w stanie udzielić na miejscu skutecznej pomocy. W przypadku, gdy konieczny jest transport do szpitala, zadaniem ratownika jest profesjonalnie ustabilizować stan poszkodowanego do czasu przyjazdu klasycznej karetki do transportu pacjenta.

Motocykle ratownicze w Polsce

Jednoślad w ratownictwie medycznym jest niezbędnym uzupełnieniem systemu pozwalającym dotrzeć ratownikowi w miejsca niedostępne dla pojazdów czterokołowych – przekonuje Tomasz Rogiński, ratownik medyczny ze stacji pogotowia ratunkowego w Gdańsku, jednej z nielicznych placówek, która od kilkunastu lat z powodzeniem korzysta ze wsparcia motocykli w ratownictwie. Czas dotarcia do poszkodowanego w przypadku motocykla ratowniczego ulega znacznemu skróceniu. Nasze doświadczenie wskazuje, że w około jednej trzeciej wyjazdów jesteśmy w stanie udzielić poszkodowanemu wystarczającej pomocy. Dzięki temu klasyczne zespoły ratownictwa medycznego mogą zostać zadysponowane do innych zdarzeń.

Motocykle ratownicze | Ustawa o państwowym ratownictwie medycznym

Skuteczność ratowników motocyklowych na tyle spopularyzowała ich obecność w dużych miastach, że ich obecność w systemie ratownictwa medycznego doczeka się regulacji. Nowelizacja ustawy o państwowym ratownictwie medycznym procedowana obecnie w parlamencie zakłada włączenie motocykli ratunkowych do systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego. Zgodnie z projektem noweli w aglomeracjach powyżej 200 tysięcy mieszkańców dysponent zespołów ratownictwa medycznego będzie musiał zapewnić do zabezpieczenia swojego terenu działania przynajmniej jeden motocykl ratunkowy. W aglomeracjach powyżej 400 000 nad bezpieczeństwem mieszkańców czuwać będą musiały przynajmniej dwa motocykle.

poznań motor show 2017

Motocykle ratownicze BMW | premiera

Czas dotarcia do poszkodowanego to kluczowy czynnik

Wieloletnie doświadczenia polskich ratowników medycznych korzystających z motocykli wskazują, że czas dotarcie do pacjenta w mieście skraca się nawet o 15 minut względem klasycznej karetki. Na dystansie do 70 km jadąc autostradą jesteśmy także szybsi od śmigłowców ratowniczych – przekonuje Dariusz Helios z firmy Medical Transport.

Dzisiejsze motocykle ratownicze są świetnie przygotowane do pracy jako maszyny ratunkowe. Elektroniczne systemy wsparcia kierowcy takie jak ABS, czy układ kontroli trakcji umożliwiają bezpieczne przemieszczanie się ratownika niezależnie od warunków atmosferycznych. Duża pojemność fabrycznie instalowanych kufrów umożliwia przewożenie pełnej gamy sprzętu medycznego, koniecznego do udzielania pierwszej pomocy i do stabilizowania pacjenta. Jednocześnie popularyzacja dwukołowych pojazdów ratunkowych jest dla stacji pogotowia ratunkowego znaczącą oszczędnością.

Motocykle ratownicze | cena

Koszt profesjonalnego motocykla ratunkowego to około 100 tysięcy złotych. Klasyczna karetka to wydatek rzędu 350 tysięcy złotych.

Tags: bmw f700gs, bmw r 1200 gs, motocykl ratowniczy, motocykl ratunkowy, motocykle ratownicze, sebastian mądrachowski

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Podczas Motor Show w Poznaniu zadebiutowały nowe motocykle ratownicze BMW. Na stoisku BMW Motorrad mogliśmy zobaczyć ratownicze modele BMW R1200GS i BMW F700GS.

Motocykle te pokazują jak powinny wyglądać motocykle ratownicze przygotowane do niesienia szybkiej pomocy wszędzie tam, gdzie liczy się czas dotarcia do poszkodowanego.

autor: Mor / inf. prasowa, foto: BMW

Pomysł wykorzystania motocykli w systemie ratownictwa medycznego nie jest nowy. Mimo to, w Polsce, ratownicy medyczni praktycznie nie korzystają z jednośladów. Motocykle ratownicze działają w kilku miastach Polski i, z nielicznymi wyjątkami, nie są włączone do systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego. Ratownicy na motocyklach działają społecznie.

poznań motor show 2017 | motocykle ratownicze

Motocykle ratownicze BMW pokazało na Poznań Motor Show

 

Motocykle ratownicze | wyposażenie

W dużych aglomeracjach motocykl jest najszybszym środkiem dotarcia do poszkodowanego.

Poza brakiem noszy, wyposażenie motocykla ratowniczego nie różni się od wyposażenia karetki Specjalistycznej i Paramedycznej.

Ratownik na motocyklu jest w stanie udzielić na miejscu skutecznej pomocy. W przypadku, gdy konieczny jest transport do szpitala, zadaniem ratownika jest profesjonalnie ustabilizować stan poszkodowanego do czasu przyjazdu klasycznej karetki do transportu pacjenta.

Motocykle ratownicze w Polsce

Jednoślad w ratownictwie medycznym jest niezbędnym uzupełnieniem systemu pozwalającym dotrzeć ratownikowi w miejsca niedostępne dla pojazdów czterokołowych – przekonuje Tomasz Rogiński, ratownik medyczny ze stacji pogotowia ratunkowego w Gdańsku, jednej z nielicznych placówek, która od kilkunastu lat z powodzeniem korzysta ze wsparcia motocykli w ratownictwie. Czas dotarcia do poszkodowanego w przypadku motocykla ratowniczego ulega znacznemu skróceniu. Nasze doświadczenie wskazuje, że w około jednej trzeciej wyjazdów jesteśmy w stanie udzielić poszkodowanemu wystarczającej pomocy. Dzięki temu klasyczne zespoły ratownictwa medycznego mogą zostać zadysponowane do innych zdarzeń.

Motocykle ratownicze | Ustawa o państwowym ratownictwie medycznym

Skuteczność ratowników motocyklowych na tyle spopularyzowała ich obecność w dużych miastach, że ich obecność w systemie ratownictwa medycznego doczeka się regulacji. Nowelizacja ustawy o państwowym ratownictwie medycznym procedowana obecnie w parlamencie zakłada włączenie motocykli ratunkowych do systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego. Zgodnie z projektem noweli w aglomeracjach powyżej 200 tysięcy mieszkańców dysponent zespołów ratownictwa medycznego będzie musiał zapewnić do zabezpieczenia swojego terenu działania przynajmniej jeden motocykl ratunkowy. W aglomeracjach powyżej 400 000 nad bezpieczeństwem mieszkańców czuwać będą musiały przynajmniej dwa motocykle.

poznań motor show 2017

Motocykle ratownicze BMW | premiera

Czas dotarcia do poszkodowanego to kluczowy czynnik

Wieloletnie doświadczenia polskich ratowników medycznych korzystających z motocykli wskazują, że czas dotarcie do pacjenta w mieście skraca się nawet o 15 minut względem klasycznej karetki. Na dystansie do 70 km jadąc autostradą jesteśmy także szybsi od śmigłowców ratowniczych – przekonuje Dariusz Helios z firmy Medical Transport.

Dzisiejsze motocykle ratownicze są świetnie przygotowane do pracy jako maszyny ratunkowe. Elektroniczne systemy wsparcia kierowcy takie jak ABS, czy układ kontroli trakcji umożliwiają bezpieczne przemieszczanie się ratownika niezależnie od warunków atmosferycznych. Duża pojemność fabrycznie instalowanych kufrów umożliwia przewożenie pełnej gamy sprzętu medycznego, koniecznego do udzielania pierwszej pomocy i do stabilizowania pacjenta. Jednocześnie popularyzacja dwukołowych pojazdów ratunkowych jest dla stacji pogotowia ratunkowego znaczącą oszczędnością.

Motocykle ratownicze | cena

Koszt profesjonalnego motocykla ratunkowego to około 100 tysięcy złotych. Klasyczna karetka to wydatek rzędu 350 tysięcy złotych.

Tags: bmw f700gs, bmw r 1200 gs, motocykl ratowniczy, motocykl ratunkowy, motocykle ratownicze, sebastian mądrachowski

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

29 kwietnia 2021
Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

30 marca 2021
Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

4 sierpnia 2020
„Wychowani na prasie motoryzacyjnej” | AKCJA

„Wychowani na prasie motoryzacyjnej” | AKCJA

23 października 2019|0 Comments
The Distinguished Gentleman’s Ride

The Distinguished Gentleman’s Ride

27 września 2019|0 Comments
Obi-Wan Kenobi poleca Moto Guzzi V85TT

Obi-Wan Kenobi poleca Moto Guzzi V85TT

17 czerwca 2019|0 Comments
Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

14 czerwca 2019|0 Comments
Oddamy prywatność za zniżki OC? Ubezpieczyciele wiedzą o nas coraz więcej | Podcast

Oddamy prywatność za zniżki OC? Ubezpieczyciele wiedzą o nas coraz więcej | Podcast

18 lutego 2019|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

29 kwietnia 2021
Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

30 marca 2021
Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

4 sierpnia 2020
„Wychowani na prasie motoryzacyjnej” | AKCJA

„Wychowani na prasie motoryzacyjnej” | AKCJA

23 października 2019|0 Comments
The Distinguished Gentleman’s Ride

The Distinguished Gentleman’s Ride

27 września 2019|0 Comments
Obi-Wan Kenobi poleca Moto Guzzi V85TT

Obi-Wan Kenobi poleca Moto Guzzi V85TT

17 czerwca 2019|0 Comments
Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

14 czerwca 2019|0 Comments
Oddamy prywatność za zniżki OC? Ubezpieczyciele wiedzą o nas coraz więcej | Podcast

Oddamy prywatność za zniżki OC? Ubezpieczyciele wiedzą o nas coraz więcej | Podcast

18 lutego 2019|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry