Podczas Motor Show w Poznaniu zadebiutowały nowe motocykle ratownicze BMW. Na stoisku BMW Motorrad mogliśmy zobaczyć ratownicze modele BMW R1200GS i BMW F700GS.
Motocykle te pokazują jak powinny wyglądać motocykle ratownicze przygotowane do niesienia szybkiej pomocy wszędzie tam, gdzie liczy się czas dotarcia do poszkodowanego.
autor: Mor / inf. prasowa, foto: BMW
Pomysł wykorzystania motocykli w systemie ratownictwa medycznego nie jest nowy. Mimo to, w Polsce, ratownicy medyczni praktycznie nie korzystają z jednośladów. Motocykle ratownicze działają w kilku miastach Polski i, z nielicznymi wyjątkami, nie są włączone do systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego. Ratownicy na motocyklach działają społecznie.
Motocykle ratownicze | wyposażenie
W dużych aglomeracjach motocykl jest najszybszym środkiem dotarcia do poszkodowanego.
Poza brakiem noszy, wyposażenie motocykla ratowniczego nie różni się od wyposażenia karetki Specjalistycznej i Paramedycznej.
Ratownik na motocyklu jest w stanie udzielić na miejscu skutecznej pomocy. W przypadku, gdy konieczny jest transport do szpitala, zadaniem ratownika jest profesjonalnie ustabilizować stan poszkodowanego do czasu przyjazdu klasycznej karetki do transportu pacjenta.
Motocykle ratownicze w Polsce
Jednoślad w ratownictwie medycznym jest niezbędnym uzupełnieniem systemu pozwalającym dotrzeć ratownikowi w miejsca niedostępne dla pojazdów czterokołowych – przekonuje Tomasz Rogiński, ratownik medyczny ze stacji pogotowia ratunkowego w Gdańsku, jednej z nielicznych placówek, która od kilkunastu lat z powodzeniem korzysta ze wsparcia motocykli w ratownictwie. Czas dotarcia do poszkodowanego w przypadku motocykla ratowniczego ulega znacznemu skróceniu. Nasze doświadczenie wskazuje, że w około jednej trzeciej wyjazdów jesteśmy w stanie udzielić poszkodowanemu wystarczającej pomocy. Dzięki temu klasyczne zespoły ratownictwa medycznego mogą zostać zadysponowane do innych zdarzeń.
Motocykle ratownicze | Ustawa o państwowym ratownictwie medycznym
Skuteczność ratowników motocyklowych na tyle spopularyzowała ich obecność w dużych miastach, że ich obecność w systemie ratownictwa medycznego doczeka się regulacji. Nowelizacja ustawy o państwowym ratownictwie medycznym procedowana obecnie w parlamencie zakłada włączenie motocykli ratunkowych do systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego. Zgodnie z projektem noweli w aglomeracjach powyżej 200 tysięcy mieszkańców dysponent zespołów ratownictwa medycznego będzie musiał zapewnić do zabezpieczenia swojego terenu działania przynajmniej jeden motocykl ratunkowy. W aglomeracjach powyżej 400 000 nad bezpieczeństwem mieszkańców czuwać będą musiały przynajmniej dwa motocykle.
Motocykle ratownicze BMW | premiera
Czas dotarcia do poszkodowanego to kluczowy czynnik
Wieloletnie doświadczenia polskich ratowników medycznych korzystających z motocykli wskazują, że czas dotarcie do pacjenta w mieście skraca się nawet o 15 minut względem klasycznej karetki. Na dystansie do 70 km jadąc autostradą jesteśmy także szybsi od śmigłowców ratowniczych – przekonuje Dariusz Helios z firmy Medical Transport.
Dzisiejsze motocykle ratownicze są świetnie przygotowane do pracy jako maszyny ratunkowe. Elektroniczne systemy wsparcia kierowcy takie jak ABS, czy układ kontroli trakcji umożliwiają bezpieczne przemieszczanie się ratownika niezależnie od warunków atmosferycznych. Duża pojemność fabrycznie instalowanych kufrów umożliwia przewożenie pełnej gamy sprzętu medycznego, koniecznego do udzielania pierwszej pomocy i do stabilizowania pacjenta. Jednocześnie popularyzacja dwukołowych pojazdów ratunkowych jest dla stacji pogotowia ratunkowego znaczącą oszczędnością.
Motocykle ratownicze | cena
Koszt profesjonalnego motocykla ratunkowego to około 100 tysięcy złotych. Klasyczna karetka to wydatek rzędu 350 tysięcy złotych.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Podczas Motor Show w Poznaniu zadebiutowały nowe motocykle ratownicze BMW. Na stoisku BMW Motorrad mogliśmy zobaczyć ratownicze modele BMW R1200GS i BMW F700GS.
Motocykle te pokazują jak powinny wyglądać motocykle ratownicze przygotowane do niesienia szybkiej pomocy wszędzie tam, gdzie liczy się czas dotarcia do poszkodowanego.
autor: Mor / inf. prasowa, foto: BMW
Pomysł wykorzystania motocykli w systemie ratownictwa medycznego nie jest nowy. Mimo to, w Polsce, ratownicy medyczni praktycznie nie korzystają z jednośladów. Motocykle ratownicze działają w kilku miastach Polski i, z nielicznymi wyjątkami, nie są włączone do systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego. Ratownicy na motocyklach działają społecznie.
Motocykle ratownicze | wyposażenie
W dużych aglomeracjach motocykl jest najszybszym środkiem dotarcia do poszkodowanego.
Poza brakiem noszy, wyposażenie motocykla ratowniczego nie różni się od wyposażenia karetki Specjalistycznej i Paramedycznej.
Ratownik na motocyklu jest w stanie udzielić na miejscu skutecznej pomocy. W przypadku, gdy konieczny jest transport do szpitala, zadaniem ratownika jest profesjonalnie ustabilizować stan poszkodowanego do czasu przyjazdu klasycznej karetki do transportu pacjenta.
Motocykle ratownicze w Polsce
Jednoślad w ratownictwie medycznym jest niezbędnym uzupełnieniem systemu pozwalającym dotrzeć ratownikowi w miejsca niedostępne dla pojazdów czterokołowych – przekonuje Tomasz Rogiński, ratownik medyczny ze stacji pogotowia ratunkowego w Gdańsku, jednej z nielicznych placówek, która od kilkunastu lat z powodzeniem korzysta ze wsparcia motocykli w ratownictwie. Czas dotarcia do poszkodowanego w przypadku motocykla ratowniczego ulega znacznemu skróceniu. Nasze doświadczenie wskazuje, że w około jednej trzeciej wyjazdów jesteśmy w stanie udzielić poszkodowanemu wystarczającej pomocy. Dzięki temu klasyczne zespoły ratownictwa medycznego mogą zostać zadysponowane do innych zdarzeń.
Motocykle ratownicze | Ustawa o państwowym ratownictwie medycznym
Skuteczność ratowników motocyklowych na tyle spopularyzowała ich obecność w dużych miastach, że ich obecność w systemie ratownictwa medycznego doczeka się regulacji. Nowelizacja ustawy o państwowym ratownictwie medycznym procedowana obecnie w parlamencie zakłada włączenie motocykli ratunkowych do systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego. Zgodnie z projektem noweli w aglomeracjach powyżej 200 tysięcy mieszkańców dysponent zespołów ratownictwa medycznego będzie musiał zapewnić do zabezpieczenia swojego terenu działania przynajmniej jeden motocykl ratunkowy. W aglomeracjach powyżej 400 000 nad bezpieczeństwem mieszkańców czuwać będą musiały przynajmniej dwa motocykle.
Motocykle ratownicze BMW | premiera
Czas dotarcia do poszkodowanego to kluczowy czynnik
Wieloletnie doświadczenia polskich ratowników medycznych korzystających z motocykli wskazują, że czas dotarcie do pacjenta w mieście skraca się nawet o 15 minut względem klasycznej karetki. Na dystansie do 70 km jadąc autostradą jesteśmy także szybsi od śmigłowców ratowniczych – przekonuje Dariusz Helios z firmy Medical Transport.
Dzisiejsze motocykle ratownicze są świetnie przygotowane do pracy jako maszyny ratunkowe. Elektroniczne systemy wsparcia kierowcy takie jak ABS, czy układ kontroli trakcji umożliwiają bezpieczne przemieszczanie się ratownika niezależnie od warunków atmosferycznych. Duża pojemność fabrycznie instalowanych kufrów umożliwia przewożenie pełnej gamy sprzętu medycznego, koniecznego do udzielania pierwszej pomocy i do stabilizowania pacjenta. Jednocześnie popularyzacja dwukołowych pojazdów ratunkowych jest dla stacji pogotowia ratunkowego znaczącą oszczędnością.
Motocykle ratownicze | cena
Koszt profesjonalnego motocykla ratunkowego to około 100 tysięcy złotych. Klasyczna karetka to wydatek rzędu 350 tysięcy złotych.