Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Na początku pożądaliśmy motocykli, bo kojarzyły się z wolnością. Easy Rider. Radzieckie, niemieckie, czeskie, poamerykańskie, jakiekolwiek – posiadanie motocykla było wyrazem buntu. Kiedy ich liczba urosła, zaczęliśmy być wybredni. Musiały być najszybsze, najwygodniejsze, najlepsze, czasem drogie. Podkreślały status, charakter albo brak piątej klepki właściciela. Historia polskiego motocyklizmu trwa już kilkadziesiąt lat i w każdym pokoleniu są jednostki, dla których jednoślad staje się stylem życia. Dziś widać to bardzo wyraźnie.

Motocyklowy lifestyle

Zdjęcia: Michał Farbiszewski

Polski rynek zaczyna baczniej spoglądać w stronę motocykli i ciuchów w stylu modern classic oraz custom. Co to znaczy? Coraz więcej motocyklistów, ponad osiągi czy stylistykę rodem z torów MotoGP, ceni klasykę i styl. Chcą korzystać ze swoich pojazdów na co dzień, niezależnie od warunków. Dlatego na popularności zyskują maszyny typu scrambler, których uniwersalny charakter daje dużo swobody. Z drugiej strony pociąga nas styl cafe racerów, które nadają się do weekendowych wypadów na miasto lub do ulubionej kawiarni i często do niczego więcej. Styl ponad funkcjonalność.

motocyklowy lifestyle

Coraz więcej osób zauważa, że motocykl przestał być wyłącznie środkiem transportu, a stał się lifestylem na kołach. Jednoślady regularnie pojawiają się w reklamach telewizyjnych, są istotnymi elementami sesji zdjęciowych marek modowych. Widzimy je na plakatach filmów (chociażby tego o agencie 007), pojawiają się coraz częściej na koszulkach znanych sieciówek, a czasami stają się częścią wystroju domowych salonów. Czy możemy mówić o nadchodzącej rewolucji? Nie, ona już się dokonała. 

Motocyklowy lifestyle | Modern-Classic jako trend

Producenci zauważyli, że trend na motocykle modern, które nawiązują swoją stylistyką do złotych lat 70. i 80., to dobra droga. Dzisiaj prawie każda duża marka motocykli posiada w swojej ofercie zakładkę modern-classic. Prym wiodą tutaj Triumph oraz Ducati. Ta pierwsza firma oparła produkcję w 80 proc. na modelach klasycznych, natomiast druga, między innymi dzięki modelowi i marce Scrambler, jest jednym z liderów sprzedaży. Równocześnie za motocyklami ruszyła cała fala sprzętu oraz akcesoriów stylizowanych na styl retro i vintage. Wszystko to tworzy samonapędzający się mechanizm popularyzowania klasycznego motocyklizmu. Wyobraź sobie: siadasz na motocykl, który daje ogromną frajdę z jazdy, przyciąga wzrok, a Ty wyglądasz stylowo, jednocześnie zachowując bezpieczeństwo – powrót do korzeni w nowoczesnym wydaniu.

motocykliści Łódź
motocykliści

Oczywiście nie ma mowy o lifestyle’u i kulturze motocyklowej bez społeczności, a ta na całym świecie rośnie bardzo gwałtownie. Popatrzmy tylko na festiwal Wheels and Waves we Francji. Impreza trwa pięć dni, przewija się przez nią ponad 30 tys. osób. W jej trakcie odbywają się m.in. sprinty cafe racerów, jazda po torach flat truck czy zawody surfingowe. Całość to – przy równolegle trwającej sprzedaży sprzętu i ciuchów, koncertach oraz jedzeniu z Food Trucków – taki Opener Festival, skupiający wyłącznie społeczność custom i classic. 

W Polsce również pojawia się coraz więcej eventów i miejsc koncentrujących się na kulturze jednośladów klasycznych i customowych. Sklepy motocyklowe to już nie tylko sprzedaż sprzętu. W wielu miejscach, oprócz możliwości kupienia kasku, możesz skorzystać z usług lokalnego barbera, a również napijesz się mocnej kawy, ponieważ sklep jest jednocześnie kawiarnią z oldschoolowym ekspresem, będącym częścią wystroju. Najważniejsze, że właśnie w takich miejscach można spotkać ludzi, z którymi wyskoczysz na krótką przejażdżkę po okolicy lub nawet zaplanujesz dłuższą przygodę w stylu heritage. Promotorami w miksowaniu tego wszystkiego są takie marki, jak The Bike Shed z Londynu czy Deus Ex Machina z Sydney. 

spotkania motocyklistów

Motocyklowy lifestyle | F*ck the plastic, ride the classic!

Tak zwana „nowa fala” motocyklistów, która pokochała motocykle cafe racer, brat-style, scrambler, bobber i wszelkiej maści customy, to żadni motocyklowi hipsterzy. Posiadanie wyjątkowego pojazdu, czy to spersonalizowanego w fabryce, czy zbudowanego w lokalnym warsztacie, to pomysł na spędzanie wolnego czasu i wyrażenia siebie. Liczy się styl i wygląd, bo przecież motocykle to sztuka. Czasem jest to też sposób, żeby zmieniać świat.

motocyklowy lifestyle

W 2012 roku w australijskim Sydney wystartował projekt The Distinguished Gentleman’s Ride. Organizatorzy doszli do wniosku, że negatywny wizerunek motocyklistów wymaga zmiany, co można połączyć z realizacją tak szczytnego celu, jakim jest walka z rakiem. Brzmi jak marketingowe pustosłowie, ale w praktyce działa. Uczestnicy z całego świata umawiają się na przejażdżkę motocyklami, zbierają pieniądze na badania nad rakiem prostaty, a smaku całej inicjatywie dodaje idea „aby rajd był dżentelmeński”. Uczestnicy ubierają się elegancko: w garnitury, koszule i jadą na przejażdżkę, zwracając przy okazji uwagę na pomijany męski problem: raka prostaty. Tak proste i dlatego tak skuteczne. Pierwsza polska edycja odbyła się we Wrocławiu w 2014 roku i powtarzana jest co roku, z tą różnicą, że do akcji dołączyły również inne miasta – Łódź, Kraków, Gdańsk i Warszawa.

motocyklowy lifestyle

Idea życia w stylu modern classic nie jest obca osobom ze świata showbiznesu. Swojego umiłowania do customowych motocykli nigdy nie ukrywała śmietanka Hollywood – Tom Cruise, Ryan Reynolds, Tom Hardy czy Keanu Reeves. Ten ostatni z resztą stworzył własną markę motocykli – Arch, której konstrukcje, mimo nowoczesnych rozwiązań, czerpią ze stylu minionych dekad. Wstęp do tego elitarnego klubu jest łatwy. Jeśli posiadasz choć podstawową wiedzę na temat mechaniki i masz odrobinę samozaparcia, możesz kupić bazowy motocykl za kilka tysięcy złotych i w wolnych chwilach zbudować go sam. Na polskim rynku przybywa też profesjonalnych firm, które zrobią unikatowy custom. To z kolei może okazać się sensowną inwestycją kapitału. Możliwości, by zasiąść na własnym, stylowym motocyklu, jest wiele. 

Czasy nastały ciężkie. Żyjemy w realiach nadpodaży dóbr i znalezienie własnej ścieżki w natłoku propozycji nie jest sprawą prostą. To, że motocyklizm pozwala dobrze żyć, jest jasne. Korporacje to wiedzą i podsuwają nam swój, jedyny słuszny ich zdaniem, sposób na wyrażenie tej niezależności. Jaki więc jest ten motocyklowy styl życia? Chyba chodzi o ciągłe docenianie braku ograniczeń. Motocykl daje wolność i wypada tę wolność celebrować. Stylowo, godnie i… po swojemu. 

Artykuł powstał we współpracy z marką SeventyNinePointCo., producentem stylowej odzieży motocyklowej.

Artykuł pochodzi z #6 Magazynu Motór

Tags: motocyklowy lifestyle

POPRZEDNI

NASTĘPNY

ojcowie japońskiej motoryzacji

Ojcowie japońskiej motoryzacji

Stylowy prezent dla chłopaka to coś do poczytania

To koniec Magazynu Motór… ale początek czegoś NOWEGO. Bardzo mi zależy, żebyś to przeczytał(a)

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

be gentle man

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

GRY

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Jazda klasykiem potrafi boleć

Jazda klasykiem potrafi boleć

12 października 2025|0 Comments
Prezent dla chłopaka i mężczyzny – 100% trafionych pomysłów

Prezent dla chłopaka i mężczyzny – 100% trafionych pomysłów

27 września 2025|0 Comments
Ducati Scrambler Custom by Eastern Spirit Garage

Ducati Scrambler Custom by Eastern Spirit Garage

23 września 2025|0 Comments
Harley-Davidson Street Bob | Historia z brodą

Harley-Davidson Street Bob | Historia z brodą

22 września 2025|0 Comments
Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

19 stycznia 2021
Moto Guzzi V11 Le Mans

Moto Guzzi V11 Le Mans

26 sierpnia 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Ariel model B i F – rocznik 1929

Ariel model B i F – rocznik 1929

21 stycznia 2020|0 Comments
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

MAGAZYN MOTORYZACYJNY PREZENTY DLA CHŁOPAKA I MĘŻCZYZNY

2025 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry