Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing to motocykl charakterystyczny i obarczony licznymi stereotypowymi wyobrażeniami. Budzi też skrajne emocje – albo Goldwinga lubimy, albo się z niego śmiejemy. Kiedy trafił na rynek 46 lat temu, w 1974 roku, Ameryka Północna, Europa Zachodnia i Australia oszalały. Popularność dał mu mocny silnik, dobre zawieszenie i hamulce. Wszystko to pozwalało właścicielom tej maszyny na uprawianie turystyki z prawdziwego zdarzenia. 

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing to motocykl charakterystyczny i obarczony licznymi stereotypowymi wyobrażeniami. Budzi też skrajne emocje – albo Goldwinga lubimy, albo się z niego śmiejemy. Kiedy trafił na rynek 46 lat temu, w 1974 roku, Ameryka Północna, Europa Zachodnia i Australia oszalały. Popularność dał mu mocny silnik, dobre zawieszenie i hamulce. Wszystko to pozwalało właścicielom tej maszyny na uprawianie turystyki z prawdziwego zdarzenia. 

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing to motocykl charakterystyczny i obarczony licznymi stereotypowymi wyobrażeniami. Budzi też skrajne emocje – albo Goldwinga lubimy, albo się z niego śmiejemy. Kiedy trafił na rynek 46 lat temu, w 1974 roku, Ameryka Północna, Europa Zachodnia i Australia oszalały. Popularność dał mu mocny silnik, dobre zawieszenie i hamulce. Wszystko to pozwalało właścicielom tej maszyny na uprawianie turystyki z prawdziwego zdarzenia. 

Magazyn Motór
Zdjęcia: Piotr Minkiewicz. Artykuł powstał we współpracy z forum Bobber.pl

To były czasy, kiedy w Goldwingach powoli zaczynało pojawiać się radio, podgrzewane fotele i zmywarka do naczyń. Lata 80. Ostatni moment, kiedy motocykl turystyczny miał duży silnik oraz pozwalał na pozycję za kierownicą, która po przejechaniu 100 km nie łamie kręgosłupa i… nic więcej. Duży 4-cylindrowy boxer oraz poważna waga – ponad 270 kg na sucho – dużo dobroci do cięcia, gięcia i zabawy w przerabianie. Tu zaczyna się moja historia.

Honda Goldwing Turbo | Z potrzeby serca

Nazywam się Maciek, mam 40 lat i pochodzę z Augustowa. Z wykształcenia jestem mechanikiem, ale na co dzień pracuję w dużej korporacji. Dłubanie w żelazie to hobby i sposób na odpoczynek. Mój warsztat znajduje się w przydomowym garażu i to tam gra muzyka. Każdy luźny grosz idzie w sprzęt, narzędzia i maszyny. Niedługo będę mógł robić habilitację z ukrywania wydatków przed żoną. Prezentowany motocykl mocno się do tego przyczynił.

Od dawna miałem chęć na coś dużego i ciężkiego. W grę wchodził właśnie Goldwing bądź Harley-Davidson. Harleya nie udało się znaleźć w cenie i stanie, w którym nie byłoby żal pociąć go szlifierką. Trafiłem więc na Goldwinga 1200 z 1986 roku – został ogłoszony jako tzw. niedokończony projekt. Był tak paskudny, że można było rozchorować się od samego patrzenia. Posiadał jedną zaletę: był blisko. Pojechałem, kupiłem, a w bonusie dostałem kolegę – ze sprzedającym utrzymujemy kontakt do dziś. 

Sam Goldwing to kanapa na kołach. Uwielbiam motocykle nieobudowane, kiedy widać cały napęd ze wszystkimi elementami, te śrubki i cięgna. Wtedy wiadomo, że motocykl coś w sobie ma. Dlatego też postanowiłem, że pokażę go jako sprytny i szybki motocykl.

brogermoto.com

Honda Goldwing Turbo | Na przekór światu

Zanim zacząłem przebudowę, nie byłem jeszcze w 100 procentach pewien co do kierunku zmian. Plan był taki – im bardziej absurdalnie, tym lepiej. Przez przypadek w ogłoszeniu zobaczyłem Renault Fuego Turbo i pomyślałem, że to może być kierunek, jakiego poszukiwałem w pracach nad Hondą. Renault posiadało silnik zasilany nadciśnieniowym Solexem i turbosprężarkę. Znalazłem taki zestaw i potem już poszło z górki. W krótkim czasie okazało się, że i stary gaźnik, i sama turbina wymagają regeneracji, ale na szczęście wszystkie części są jeszcze dostępne.

wydech honda
detale goldwing

tarcza hamulcowa honda goldwing

Trzeba było zrobić cały kolektor dolotowy, umiejscowić turbinę i wykonać nowy wydech. Na szczęście w tej materii mam doświadczenie i nie było zbyt wielu problemów. Pierwszą zasadą jest odprężenie silnika, więc pod głowice powędrowały kanapki. Przeszkodą okazał się zbiornik paliwa. Standardowo ten model miał zbiornik pod siedzeniem, a tam właśnie trafiła sprężarka. Trzeba było go zamontować w tradycyjnym miejscu, niestety dosyć mocno rozbudowana konstrukcja ramy u góry nie pomagała. Zamontowałem zbiornik od Suzuki Inazumy, ale spód trzeba było mocno przekonstruować ze względu na szeroką ramę motocykla.

Całość to hybryda różnych części i stylów. Niektóre elementy są mocno oldschoolowe, jak nadciśnieniowy gaźnik Solexa i turbina Garetta. Inne z kolei są dość nowoczesne: widelec upside down, zawór blow off czy zestaw wskaźników. Jako całość broni się wyśmienicie: unowocześnienie staromodnych rozwiązań bywa bardzo ciekawe.

Honda Goldwing Turbo | To dopiero początek

Pierwsza jazda próbna i strasznie dziwne uczucie: niby to nie turbo diesel, ale świst znajomy. W sumie do oryginału nie ma co porównywać, może jedynie biegi działają tak samo. Nie miałem zbyt wielu okazji, żeby go testować, w końcu dopiero skończyła się zima. Mam plan, by wybrać się nim w Polskę. Najważniejsze to opanować niezawodność – Goldwing posiada tak wiele nowych części i rozwiązań, że musimy dać sobie czas na zdobycie zaufania. Ze swojego doświadczenia wiem, że nie wszystko co dobrze wygląda, dobrze też działa. Mam w planach odwiedzić którąś z customowych imprez w kraju, bardzo mnie ciekawi, jak ten motocykl zostanie odebrany przez innych. 

Najtrudniejsze w tak długich projektach jest zgranie wszystkich elementów. Ileż to razy coś montowałem, a następnie wyrzucałem do kosza. Trzy kroki do przodu i dwa do tyłu, tak działa modyfikowanie motocykla. Część prac można zobaczyć na moim fanpage’u Dziupla – warsztatowa strona customu. Projekt zajął mi trzy lata, ale było warto. Prawda?

Artykuł pochodzi z #6 Magazynu Motór

Tags: Honda Goldwing Turbo, motocykl

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Zdjęcia: Piotr Minkiewicz. Artykuł powstał we współpracy z forum Bobber.pl

To były czasy, kiedy w Goldwingach powoli zaczynało pojawiać się radio, podgrzewane fotele i zmywarka do naczyń. Lata 80. Ostatni moment, kiedy motocykl turystyczny miał duży silnik oraz pozwalał na pozycję za kierownicą, która po przejechaniu 100 km nie łamie kręgosłupa i… nic więcej. Duży 4-cylindrowy boxer oraz poważna waga – ponad 270 kg na sucho – dużo dobroci do cięcia, gięcia i zabawy w przerabianie. Tu zaczyna się moja historia.

Honda Goldwing Turbo | Z potrzeby serca

Nazywam się Maciek, mam 40 lat i pochodzę z Augustowa. Z wykształcenia jestem mechanikiem, ale na co dzień pracuję w dużej korporacji. Dłubanie w żelazie to hobby i sposób na odpoczynek. Mój warsztat znajduje się w przydomowym garażu i to tam gra muzyka. Każdy luźny grosz idzie w sprzęt, narzędzia i maszyny. Niedługo będę mógł robić habilitację z ukrywania wydatków przed żoną. Prezentowany motocykl mocno się do tego przyczynił.

Od dawna miałem chęć na coś dużego i ciężkiego. W grę wchodził właśnie Goldwing bądź Harley-Davidson. Harleya nie udało się znaleźć w cenie i stanie, w którym nie byłoby żal pociąć go szlifierką. Trafiłem więc na Goldwinga 1200 z 1986 roku – został ogłoszony jako tzw. niedokończony projekt. Był tak paskudny, że można było rozchorować się od samego patrzenia. Posiadał jedną zaletę: był blisko. Pojechałem, kupiłem, a w bonusie dostałem kolegę – ze sprzedającym utrzymujemy kontakt do dziś. 

Sam Goldwing to kanapa na kołach. Uwielbiam motocykle nieobudowane, kiedy widać cały napęd ze wszystkimi elementami, te śrubki i cięgna. Wtedy wiadomo, że motocykl coś w sobie ma. Dlatego też postanowiłem, że pokażę go jako sprytny i szybki motocykl.

brogermoto.com

Honda Goldwing Turbo | Na przekór światu

Zanim zacząłem przebudowę, nie byłem jeszcze w 100 procentach pewien co do kierunku zmian. Plan był taki – im bardziej absurdalnie, tym lepiej. Przez przypadek w ogłoszeniu zobaczyłem Renault Fuego Turbo i pomyślałem, że to może być kierunek, jakiego poszukiwałem w pracach nad Hondą. Renault posiadało silnik zasilany nadciśnieniowym Solexem i turbosprężarkę. Znalazłem taki zestaw i potem już poszło z górki. W krótkim czasie okazało się, że i stary gaźnik, i sama turbina wymagają regeneracji, ale na szczęście wszystkie części są jeszcze dostępne.

wydech honda
detale goldwing

tarcza hamulcowa honda goldwing

Trzeba było zrobić cały kolektor dolotowy, umiejscowić turbinę i wykonać nowy wydech. Na szczęście w tej materii mam doświadczenie i nie było zbyt wielu problemów. Pierwszą zasadą jest odprężenie silnika, więc pod głowice powędrowały kanapki. Przeszkodą okazał się zbiornik paliwa. Standardowo ten model miał zbiornik pod siedzeniem, a tam właśnie trafiła sprężarka. Trzeba było go zamontować w tradycyjnym miejscu, niestety dosyć mocno rozbudowana konstrukcja ramy u góry nie pomagała. Zamontowałem zbiornik od Suzuki Inazumy, ale spód trzeba było mocno przekonstruować ze względu na szeroką ramę motocykla.

Całość to hybryda różnych części i stylów. Niektóre elementy są mocno oldschoolowe, jak nadciśnieniowy gaźnik Solexa i turbina Garetta. Inne z kolei są dość nowoczesne: widelec upside down, zawór blow off czy zestaw wskaźników. Jako całość broni się wyśmienicie: unowocześnienie staromodnych rozwiązań bywa bardzo ciekawe.

Honda Goldwing Turbo | To dopiero początek

Pierwsza jazda próbna i strasznie dziwne uczucie: niby to nie turbo diesel, ale świst znajomy. W sumie do oryginału nie ma co porównywać, może jedynie biegi działają tak samo. Nie miałem zbyt wielu okazji, żeby go testować, w końcu dopiero skończyła się zima. Mam plan, by wybrać się nim w Polskę. Najważniejsze to opanować niezawodność – Goldwing posiada tak wiele nowych części i rozwiązań, że musimy dać sobie czas na zdobycie zaufania. Ze swojego doświadczenia wiem, że nie wszystko co dobrze wygląda, dobrze też działa. Mam w planach odwiedzić którąś z customowych imprez w kraju, bardzo mnie ciekawi, jak ten motocykl zostanie odebrany przez innych. 

Najtrudniejsze w tak długich projektach jest zgranie wszystkich elementów. Ileż to razy coś montowałem, a następnie wyrzucałem do kosza. Trzy kroki do przodu i dwa do tyłu, tak działa modyfikowanie motocykla. Część prac można zobaczyć na moim fanpage’u Dziupla – warsztatowa strona customu. Projekt zajął mi trzy lata, ale było warto. Prawda?

Artykuł pochodzi z #6 Magazynu Motór

Tags: Honda Goldwing Turbo, motocykl

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

26 stycznia 2019|0 Comments
BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

7 września 2018|0 Comments
GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

22 marca 2017|0 Comments
Hard Rock Cafe GOC: światowy sukces customa z Polski

Hard Rock Cafe GOC: światowy sukces customa z Polski

5 grudnia 2016|0 Comments
Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

16 sierpnia 2016|0 Comments
Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

19 marca 2016|0 Comments
Honda Cb600f Cardsharper Customs – Cudze chwalicie..*

Honda Cb600f Cardsharper Customs – Cudze chwalicie..*

19 sierpnia 2015|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

26 stycznia 2019|0 Comments
BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

7 września 2018|0 Comments
GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

22 marca 2017|0 Comments
Hard Rock Cafe GOC: światowy sukces customa z Polski

Hard Rock Cafe GOC: światowy sukces customa z Polski

5 grudnia 2016|0 Comments
Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

16 sierpnia 2016|0 Comments
Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

19 marca 2016|0 Comments
Honda Cb600f Cardsharper Customs – Cudze chwalicie..*

Honda Cb600f Cardsharper Customs – Cudze chwalicie..*

19 sierpnia 2015|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry