Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
cb750 cardsharper
Strona główna » Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs & Klaudia […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs & Klaudia […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs & Klaudia […]

Sebastian Mądrachowski

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs & Klaudia Kraska |

Tekst: Sebastian Mądrachowski / foto: Karolina Ruta, Michał Węgrzynek

 

„Nigdy policja nie będzie tak uprzejma
Nigdy straż pożarna nie będzie tak szybka i sprawna
Nigdy nie będzie takiego lata…”*

Każdy z nas ma w sobie małego melancholika. Tęsknimy za czasami, kiedy na głowie było mniej obowiązków, brakuje nam luzu sprzed lat, a do tego wszyscy wiemy, że „dziś już nic nie jest tak dobre, jak kiedyś”.

Kiedyś było lepiej – pomyślałem, kiedy Honda CB 750 Cardsharper Customs Cafe Racer stanęła na naszym stoisku na targach motoSession.

Kiedyś było lepiej – myślą inżynierowie Hondy, kiedy patrzą na ponad 40-letnie, świetnie zachowane egzemplarze Hondy CB 750. I pewnie z łezką w oku wspominają czasy, kiedy mogli projektować motocykle niezniszczalne i nie lądowali za to na dywaniku w księgowości.

Honda CB 750 to relikt minionej epoki. Pochodzi z czasów, kiedy rzeczy robiło się raz a dobrze.

Do europejskich salonów trafiła w 1969 roku. Egzemplarz, który widzicie na zdjęciach (zauważacie, mam nadzieję, motóra?), został wyprodukowany w roku 1971 i jest wzorowym przykładem motocykla z tamtych lat. Ciężki, nie za mocny, ze zdecydowanie zbyt słabymi hamulcami i z nieco topornym zawieszeniem. Waży 233 kg z płynami, silnik generuje 67 KM przy 8000 obr./min, a za zatrzymywanie odpowiada pojedyncza tarcza z przodu i bęben z tyłu. Bez szału, a kiedyś to był motocykl sportowy!

Honda zbudowała go w latach 70., by konkurować na rynku amerykańskim z Harleyem Davidsonem i Triumphem. Udało się, a model ten był przez ponad dekadę jednym z najchętniej kupowanych, dużych motocykli. W efekcie z taśm zjechało ponad 400 000 egzemplarzy. Pan Honda udowodnił wtedy prawdziwość starego eskimoskiego porzekadła: „kto w niedzielę wygrywa wyścig, ten w poniedziałek wita klienta w salonie”.

honda cb 750 cafe racer cardsharper customs girl bikeHonda CB 750 Cafe Racer – lata mijają, Honda jeździ dalej

Przy odnawianiu starych motocykli zawsze pojawia się pokusa, by dodać coś od siebie. U źródeł motocyklizmu leży chęć wyróżnienia się na tle innych, stąd mnogość customowych przeróbek Hondy CB 750. Jacek Mulak z Cardsharper Customs powinien dostać medal za ochronę dziedzictwa kulturowego. Odnawiając tę sztukę, nie poszedł z przeróbkami za daleko i wciąż, patrząc na tego cafe racera, mamy przed oczami historię japońskiej motoryzacji. Lekko zmodyfikowane siedzisko, górna półka oczyszczona ze zbędnych elementów – jest dobrze. Dobór koloru i klasyczne malowanie zbiornika paliwa dodają całemu projektowi smaku.

Honda CB 750 Cafe Racer – nawet ludzie byli odważniejsi

Wyobrażacie sobie lot 180 km/h w zakręcie ze świadomością, że jeżeli przyjdzie do hamowania, to ponad 300-kilogramowy zestaw (wy + motocykl) musi się zatrzymać się przy użyciu jednej, niewielkiej tarczy? Kiedyś to była norma. Hamulec był tylko gadżetem przydatnym, żeby wjeżdżając do garażu nie uderzyć w ścianę. Te czasy już nie wrócą, ale dzięki takim motórom jak to CB 750 jest szansa, że docenimy to, co mamy dziś.

honda cb 750 cafe racer cardsharper customs cafe racer girlHonda CB 750 Cafe Racer – jedna ważna rzecz na koniec

Przyjrzyjcie się uważnie temu motocyklowi i zapamiętajcie: mamy moralny obowiązek względem świata ratować klasyczną motoryzację. Jeżeli zabraknie takich motocykli, to kolejne pokolenia mogą pomyśleć, że ABS i delikatniejsza mapa zapłonu na deszcz to rzeczy, które mówią, czy motocykl jest ok czy nie. W przypadku CB 750 to czas zweryfikował klasę tego motóra: dziś, po 45 latach, jest tak samo dobry jak w dniu, kiedy zjechał z linii produkcyjnej. A oko cieszy chyba nawet bardziej.

* frag. utworu: Boguś Linda i Świetliki – Filandia

Motór: Cardsharper Customs
Model: Klaudia Kraska
Kurtka: Joanna Łubkowska Atelier
Oprawa artystyczna: Artur Woszak
Sesja powstała przy współpracy z Grupą Fotografów Lubelskich.
honda cb 750 cafe racer cardsharper customs klaudia kraska cafe racer girl

Tags: cafe, cafe racer girl, cafe racer lublin, cardsharper, cardsharper customs, cb 750, cb750, custom, honda, honda cb 750 cafe racer, klaudia kraska, model, modelka, moto, motocykl, motogirl, motór, racer, sebastian mądrachowski

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs & Klaudia Kraska |

Tekst: Sebastian Mądrachowski / foto: Karolina Ruta, Michał Węgrzynek

 

„Nigdy policja nie będzie tak uprzejma
Nigdy straż pożarna nie będzie tak szybka i sprawna
Nigdy nie będzie takiego lata…”*

Każdy z nas ma w sobie małego melancholika. Tęsknimy za czasami, kiedy na głowie było mniej obowiązków, brakuje nam luzu sprzed lat, a do tego wszyscy wiemy, że „dziś już nic nie jest tak dobre, jak kiedyś”.

Kiedyś było lepiej – pomyślałem, kiedy Honda CB 750 Cardsharper Customs Cafe Racer stanęła na naszym stoisku na targach motoSession.

Kiedyś było lepiej – myślą inżynierowie Hondy, kiedy patrzą na ponad 40-letnie, świetnie zachowane egzemplarze Hondy CB 750. I pewnie z łezką w oku wspominają czasy, kiedy mogli projektować motocykle niezniszczalne i nie lądowali za to na dywaniku w księgowości.

Honda CB 750 to relikt minionej epoki. Pochodzi z czasów, kiedy rzeczy robiło się raz a dobrze.

Do europejskich salonów trafiła w 1969 roku. Egzemplarz, który widzicie na zdjęciach (zauważacie, mam nadzieję, motóra?), został wyprodukowany w roku 1971 i jest wzorowym przykładem motocykla z tamtych lat. Ciężki, nie za mocny, ze zdecydowanie zbyt słabymi hamulcami i z nieco topornym zawieszeniem. Waży 233 kg z płynami, silnik generuje 67 KM przy 8000 obr./min, a za zatrzymywanie odpowiada pojedyncza tarcza z przodu i bęben z tyłu. Bez szału, a kiedyś to był motocykl sportowy!

Honda zbudowała go w latach 70., by konkurować na rynku amerykańskim z Harleyem Davidsonem i Triumphem. Udało się, a model ten był przez ponad dekadę jednym z najchętniej kupowanych, dużych motocykli. W efekcie z taśm zjechało ponad 400 000 egzemplarzy. Pan Honda udowodnił wtedy prawdziwość starego eskimoskiego porzekadła: „kto w niedzielę wygrywa wyścig, ten w poniedziałek wita klienta w salonie”.

honda cb 750 cafe racer cardsharper customs girl bikeHonda CB 750 Cafe Racer – lata mijają, Honda jeździ dalej

Przy odnawianiu starych motocykli zawsze pojawia się pokusa, by dodać coś od siebie. U źródeł motocyklizmu leży chęć wyróżnienia się na tle innych, stąd mnogość customowych przeróbek Hondy CB 750. Jacek Mulak z Cardsharper Customs powinien dostać medal za ochronę dziedzictwa kulturowego. Odnawiając tę sztukę, nie poszedł z przeróbkami za daleko i wciąż, patrząc na tego cafe racera, mamy przed oczami historię japońskiej motoryzacji. Lekko zmodyfikowane siedzisko, górna półka oczyszczona ze zbędnych elementów – jest dobrze. Dobór koloru i klasyczne malowanie zbiornika paliwa dodają całemu projektowi smaku.

Honda CB 750 Cafe Racer – nawet ludzie byli odważniejsi

Wyobrażacie sobie lot 180 km/h w zakręcie ze świadomością, że jeżeli przyjdzie do hamowania, to ponad 300-kilogramowy zestaw (wy + motocykl) musi się zatrzymać się przy użyciu jednej, niewielkiej tarczy? Kiedyś to była norma. Hamulec był tylko gadżetem przydatnym, żeby wjeżdżając do garażu nie uderzyć w ścianę. Te czasy już nie wrócą, ale dzięki takim motórom jak to CB 750 jest szansa, że docenimy to, co mamy dziś.

honda cb 750 cafe racer cardsharper customs cafe racer girlHonda CB 750 Cafe Racer – jedna ważna rzecz na koniec

Przyjrzyjcie się uważnie temu motocyklowi i zapamiętajcie: mamy moralny obowiązek względem świata ratować klasyczną motoryzację. Jeżeli zabraknie takich motocykli, to kolejne pokolenia mogą pomyśleć, że ABS i delikatniejsza mapa zapłonu na deszcz to rzeczy, które mówią, czy motocykl jest ok czy nie. W przypadku CB 750 to czas zweryfikował klasę tego motóra: dziś, po 45 latach, jest tak samo dobry jak w dniu, kiedy zjechał z linii produkcyjnej. A oko cieszy chyba nawet bardziej.

* frag. utworu: Boguś Linda i Świetliki – Filandia

Motór: Cardsharper Customs
Model: Klaudia Kraska
Kurtka: Joanna Łubkowska Atelier
Oprawa artystyczna: Artur Woszak
Sesja powstała przy współpracy z Grupą Fotografów Lubelskich.
honda cb 750 cafe racer cardsharper customs klaudia kraska cafe racer girl

Tags: cafe, cafe racer girl, cafe racer lublin, cardsharper, cardsharper customs, cb 750, cb750, custom, honda, honda cb 750 cafe racer, klaudia kraska, model, modelka, moto, motocykl, motogirl, motór, racer, sebastian mądrachowski

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%

Pakiet 3 wybranych rysunków

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%
motoryzacyjne rysunki obrazy plakaty

Pakiet 5 wybranych rysunków

Rysunki
200,00 zł – 280,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

19 stycznia 2021
Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Moto Guzzi V11 Le Mans

Moto Guzzi V11 Le Mans

26 sierpnia 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Ariel model B i F – rocznik 1929

Ariel model B i F – rocznik 1929

21 stycznia 2020|0 Comments
Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

2 października 2019|0 Comments
Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

10 czerwca 2019|0 Comments
Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

19 lutego 2019|0 Comments
HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

26 stycznia 2019|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

19 stycznia 2021
Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Moto Guzzi V11 Le Mans

Moto Guzzi V11 Le Mans

26 sierpnia 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Ariel model B i F – rocznik 1929

Ariel model B i F – rocznik 1929

21 stycznia 2020|0 Comments
Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

2 października 2019|0 Comments
Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

10 czerwca 2019|0 Comments
Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

19 lutego 2019|0 Comments
HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

26 stycznia 2019|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry