Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
cb750 cardsharper
Strona główna » Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs & Klaudia […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs & Klaudia […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs & Klaudia […]

Sebastian Mądrachowski

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs & Klaudia Kraska |

Tekst: Sebastian Mądrachowski / foto: Karolina Ruta, Michał Węgrzynek

 

„Nigdy policja nie będzie tak uprzejma
Nigdy straż pożarna nie będzie tak szybka i sprawna
Nigdy nie będzie takiego lata…”*

Każdy z nas ma w sobie małego melancholika. Tęsknimy za czasami, kiedy na głowie było mniej obowiązków, brakuje nam luzu sprzed lat, a do tego wszyscy wiemy, że „dziś już nic nie jest tak dobre, jak kiedyś”.

Kiedyś było lepiej – pomyślałem, kiedy Honda CB 750 Cardsharper Customs Cafe Racer stanęła na naszym stoisku na targach motoSession.

Kiedyś było lepiej – myślą inżynierowie Hondy, kiedy patrzą na ponad 40-letnie, świetnie zachowane egzemplarze Hondy CB 750. I pewnie z łezką w oku wspominają czasy, kiedy mogli projektować motocykle niezniszczalne i nie lądowali za to na dywaniku w księgowości.

Honda CB 750 to relikt minionej epoki. Pochodzi z czasów, kiedy rzeczy robiło się raz a dobrze.

Do europejskich salonów trafiła w 1969 roku. Egzemplarz, który widzicie na zdjęciach (zauważacie, mam nadzieję, motóra?), został wyprodukowany w roku 1971 i jest wzorowym przykładem motocykla z tamtych lat. Ciężki, nie za mocny, ze zdecydowanie zbyt słabymi hamulcami i z nieco topornym zawieszeniem. Waży 233 kg z płynami, silnik generuje 67 KM przy 8000 obr./min, a za zatrzymywanie odpowiada pojedyncza tarcza z przodu i bęben z tyłu. Bez szału, a kiedyś to był motocykl sportowy!

Honda zbudowała go w latach 70., by konkurować na rynku amerykańskim z Harleyem Davidsonem i Triumphem. Udało się, a model ten był przez ponad dekadę jednym z najchętniej kupowanych, dużych motocykli. W efekcie z taśm zjechało ponad 400 000 egzemplarzy. Pan Honda udowodnił wtedy prawdziwość starego eskimoskiego porzekadła: „kto w niedzielę wygrywa wyścig, ten w poniedziałek wita klienta w salonie”.

honda cb 750 cafe racer cardsharper customs girl bikeHonda CB 750 Cafe Racer – lata mijają, Honda jeździ dalej

Przy odnawianiu starych motocykli zawsze pojawia się pokusa, by dodać coś od siebie. U źródeł motocyklizmu leży chęć wyróżnienia się na tle innych, stąd mnogość customowych przeróbek Hondy CB 750. Jacek Mulak z Cardsharper Customs powinien dostać medal za ochronę dziedzictwa kulturowego. Odnawiając tę sztukę, nie poszedł z przeróbkami za daleko i wciąż, patrząc na tego cafe racera, mamy przed oczami historię japońskiej motoryzacji. Lekko zmodyfikowane siedzisko, górna półka oczyszczona ze zbędnych elementów – jest dobrze. Dobór koloru i klasyczne malowanie zbiornika paliwa dodają całemu projektowi smaku.

Honda CB 750 Cafe Racer – nawet ludzie byli odważniejsi

Wyobrażacie sobie lot 180 km/h w zakręcie ze świadomością, że jeżeli przyjdzie do hamowania, to ponad 300-kilogramowy zestaw (wy + motocykl) musi się zatrzymać się przy użyciu jednej, niewielkiej tarczy? Kiedyś to była norma. Hamulec był tylko gadżetem przydatnym, żeby wjeżdżając do garażu nie uderzyć w ścianę. Te czasy już nie wrócą, ale dzięki takim motórom jak to CB 750 jest szansa, że docenimy to, co mamy dziś.

honda cb 750 cafe racer cardsharper customs cafe racer girlHonda CB 750 Cafe Racer – jedna ważna rzecz na koniec

Przyjrzyjcie się uważnie temu motocyklowi i zapamiętajcie: mamy moralny obowiązek względem świata ratować klasyczną motoryzację. Jeżeli zabraknie takich motocykli, to kolejne pokolenia mogą pomyśleć, że ABS i delikatniejsza mapa zapłonu na deszcz to rzeczy, które mówią, czy motocykl jest ok czy nie. W przypadku CB 750 to czas zweryfikował klasę tego motóra: dziś, po 45 latach, jest tak samo dobry jak w dniu, kiedy zjechał z linii produkcyjnej. A oko cieszy chyba nawet bardziej.

* frag. utworu: Boguś Linda i Świetliki – Filandia

Motór: Cardsharper Customs
Model: Klaudia Kraska
Kurtka: Joanna Łubkowska Atelier
Oprawa artystyczna: Artur Woszak
Sesja powstała przy współpracy z Grupą Fotografów Lubelskich.
honda cb 750 cafe racer cardsharper customs klaudia kraska cafe racer girl

Tags: cafe, cafe racer girl, cafe racer lublin, cardsharper, cardsharper customs, cb 750, cb750, custom, honda, honda cb 750 cafe racer, klaudia kraska, model, modelka, moto, motocykl, motogirl, motór, racer, sebastian mądrachowski

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs & Klaudia Kraska |

Tekst: Sebastian Mądrachowski / foto: Karolina Ruta, Michał Węgrzynek

 

„Nigdy policja nie będzie tak uprzejma
Nigdy straż pożarna nie będzie tak szybka i sprawna
Nigdy nie będzie takiego lata…”*

Każdy z nas ma w sobie małego melancholika. Tęsknimy za czasami, kiedy na głowie było mniej obowiązków, brakuje nam luzu sprzed lat, a do tego wszyscy wiemy, że „dziś już nic nie jest tak dobre, jak kiedyś”.

Kiedyś było lepiej – pomyślałem, kiedy Honda CB 750 Cardsharper Customs Cafe Racer stanęła na naszym stoisku na targach motoSession.

Kiedyś było lepiej – myślą inżynierowie Hondy, kiedy patrzą na ponad 40-letnie, świetnie zachowane egzemplarze Hondy CB 750. I pewnie z łezką w oku wspominają czasy, kiedy mogli projektować motocykle niezniszczalne i nie lądowali za to na dywaniku w księgowości.

Honda CB 750 to relikt minionej epoki. Pochodzi z czasów, kiedy rzeczy robiło się raz a dobrze.

Do europejskich salonów trafiła w 1969 roku. Egzemplarz, który widzicie na zdjęciach (zauważacie, mam nadzieję, motóra?), został wyprodukowany w roku 1971 i jest wzorowym przykładem motocykla z tamtych lat. Ciężki, nie za mocny, ze zdecydowanie zbyt słabymi hamulcami i z nieco topornym zawieszeniem. Waży 233 kg z płynami, silnik generuje 67 KM przy 8000 obr./min, a za zatrzymywanie odpowiada pojedyncza tarcza z przodu i bęben z tyłu. Bez szału, a kiedyś to był motocykl sportowy!

Honda zbudowała go w latach 70., by konkurować na rynku amerykańskim z Harleyem Davidsonem i Triumphem. Udało się, a model ten był przez ponad dekadę jednym z najchętniej kupowanych, dużych motocykli. W efekcie z taśm zjechało ponad 400 000 egzemplarzy. Pan Honda udowodnił wtedy prawdziwość starego eskimoskiego porzekadła: „kto w niedzielę wygrywa wyścig, ten w poniedziałek wita klienta w salonie”.

honda cb 750 cafe racer cardsharper customs girl bikeHonda CB 750 Cafe Racer – lata mijają, Honda jeździ dalej

Przy odnawianiu starych motocykli zawsze pojawia się pokusa, by dodać coś od siebie. U źródeł motocyklizmu leży chęć wyróżnienia się na tle innych, stąd mnogość customowych przeróbek Hondy CB 750. Jacek Mulak z Cardsharper Customs powinien dostać medal za ochronę dziedzictwa kulturowego. Odnawiając tę sztukę, nie poszedł z przeróbkami za daleko i wciąż, patrząc na tego cafe racera, mamy przed oczami historię japońskiej motoryzacji. Lekko zmodyfikowane siedzisko, górna półka oczyszczona ze zbędnych elementów – jest dobrze. Dobór koloru i klasyczne malowanie zbiornika paliwa dodają całemu projektowi smaku.

Honda CB 750 Cafe Racer – nawet ludzie byli odważniejsi

Wyobrażacie sobie lot 180 km/h w zakręcie ze świadomością, że jeżeli przyjdzie do hamowania, to ponad 300-kilogramowy zestaw (wy + motocykl) musi się zatrzymać się przy użyciu jednej, niewielkiej tarczy? Kiedyś to była norma. Hamulec był tylko gadżetem przydatnym, żeby wjeżdżając do garażu nie uderzyć w ścianę. Te czasy już nie wrócą, ale dzięki takim motórom jak to CB 750 jest szansa, że docenimy to, co mamy dziś.

honda cb 750 cafe racer cardsharper customs cafe racer girlHonda CB 750 Cafe Racer – jedna ważna rzecz na koniec

Przyjrzyjcie się uważnie temu motocyklowi i zapamiętajcie: mamy moralny obowiązek względem świata ratować klasyczną motoryzację. Jeżeli zabraknie takich motocykli, to kolejne pokolenia mogą pomyśleć, że ABS i delikatniejsza mapa zapłonu na deszcz to rzeczy, które mówią, czy motocykl jest ok czy nie. W przypadku CB 750 to czas zweryfikował klasę tego motóra: dziś, po 45 latach, jest tak samo dobry jak w dniu, kiedy zjechał z linii produkcyjnej. A oko cieszy chyba nawet bardziej.

* frag. utworu: Boguś Linda i Świetliki – Filandia

Motór: Cardsharper Customs
Model: Klaudia Kraska
Kurtka: Joanna Łubkowska Atelier
Oprawa artystyczna: Artur Woszak
Sesja powstała przy współpracy z Grupą Fotografów Lubelskich.
honda cb 750 cafe racer cardsharper customs klaudia kraska cafe racer girl

Tags: cafe, cafe racer girl, cafe racer lublin, cardsharper, cardsharper customs, cb 750, cb750, custom, honda, honda cb 750 cafe racer, klaudia kraska, model, modelka, moto, motocykl, motogirl, motór, racer, sebastian mądrachowski
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

    Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

    12:06
  • Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    12:40
  • Moto Guzzi V11 Le Mans

    Moto Guzzi V11 Le Mans

    10:22
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Ariel model B i F – rocznik 1929

    Ariel model B i F – rocznik 1929

    13:21|0 Comments
  • Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    12:08
  • NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

    NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

    13:35|0 Comments
  • Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

    Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

    10:02|0 Comments
  • Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

    Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

    22:23|0 Comments
  • HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

    HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

    12:39|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

    Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

    12:06
  • Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    12:40
  • Moto Guzzi V11 Le Mans

    Moto Guzzi V11 Le Mans

    10:22
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Ariel model B i F – rocznik 1929

    Ariel model B i F – rocznik 1929

    13:21|0 Comments
  • Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    12:08
  • NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

    NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

    13:35|0 Comments
  • Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

    Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

    10:02|0 Comments
  • Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

    Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

    22:23|0 Comments
  • HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

    HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

    12:39|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry