Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
benelli leoncino 500 opinie test dane techniczne cena
Strona główna » Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 pochodzi z najstarszej włoskiej rodziny motocyklowej. Manufaktura […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 pochodzi z najstarszej włoskiej rodziny motocyklowej. Manufaktura […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 pochodzi z najstarszej włoskiej rodziny motocyklowej. Manufaktura […]

Sebastian Mądrachowski

Benelli Leoncino 500 pochodzi z najstarszej włoskiej rodziny motocyklowej. Manufaktura z Pesaro od ponad 100 lat robi karabiny oraz motocykle… I zawsze robiła je dobrze. Dziś świat to globalna wioska i nic nie jest do końca tym, czym się wydaje. Poznajcie Lwiątko z Pesaro, a ja powiem Wam, czy japońska konkurencja ma się czego obawiać.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Michał Węgrzynek

Naked powstał w okolicy, która dała światu wiele genialnych, motocyklowych konstrukcji. Nieopodal fabryki Benelli, na trasie słynnego wyścigu Mille Miglia, powstawały i upadały motoryzacyjne marzenia. Zakręty włoskiego wybrzeża to kuźnia, w której wykuto Benelli Tornado i miejsce, gdzie powstawały legendarne konstrukcje Bimoty. Czy warto o tym wspominać opowiadając o małej 500-tce?

benelli leoncino 500 opinie test

Benelli Leoncino 500 w dwóch wcieleniach

Benelli Leoncino 500 opinie | Od początku…

Leoncino to motór z włoskiej manufaktury. To stwierdzenie budzi w każdym motocykliście jakieś emocje. Wzdychamy rozmarzeni albo wzruszamy pogardliwie ramionami. Nikt nie jest obojętny. Jeżeli dodamy, że Leoncino 500 jest produkowane w Chinach to najprawdopodobniej zaleje Was fala stereotypów. Globalizacja zrobiła swoje i dziś, żeby utrzymać się na rynku, każdy musi robić to, w czym jest najlepszy. Specjalizacja.

Włosi robią motocykle, ale to czasem dobrze, że produkcję oddają komu innemu.

Naprawdę nie chcielibyście jeździć motocyklem, który był składany przez Włocha w piątkowe popołudnie.

Serio. Za to jest wiele włoskich motocykli, które postawilibyście w salonie tylko po to, żeby móc na nie patrzeć. W przypadku Benelli Leoncino 500 doskonale widać tego ducha. Włosi zaprojektowali ten motocykl na drogach o których pisałem wcześniej – gdzieś w ostrych łukach pomiędzy Pesaro i Rimini.

benelli leoncino 500 prawa strona detal
benelli leoncino 500 tlumik test
benelli leoncino rear

Benelli Leoncino 500 test | Jak jest?

Lwiątko (leoncino po włosku oznacza małego lwa) wygląda i jeździ świetnie. Mimo nieprzyzwoicie niskiej ceny nie widać w nim konstrukcyjnych oszczędności. Jeździłem egzemplarzem z zerowym nalotem, dokładnie takim, jaki z rąk polskiego importera Benelli– firmy Motor Land – trafia do przyszłego użytkownika. Pierwsze wrażenie jest bardzo dobre. Leoncino nie różni się jakością użytych materiałów i wykończeniem od motocykli, które weekend po weekendzie stały w moim garażu. Yamaha XSR 700, Husqvarna Svartpilen? To świetne motocykle, ale też wyraźnie droższe od Benelli Leoncino 500. Widać dbałość o szczegół i już wyjaśniam, co to oznacza.

benelli leoncino custom cafe racer

Leoncino to wdzięczny materiał do modyfikacji

Benelli Leoncino 500 dane techniczne i osiągi | Jak jeździ?

Benelli Leoncino 500 napędza 48-konny, dwucylindrowy silnik o pojemności niespełna 500 ccm. Jeździ dynamicznie, nie trzeba szukać mocy wysoko na obrotomierzu. W zakrętach jest precyzyjnie i z dobrym czuciem tego, co się dzieje pod kołami. Podobnie działają hamulce – ostro, precyzyjnie, aż za bardzo. Tutaj widoczna jest przesadna dbałość o szczegóły o której wspomniałem wcześniej. Zawieszenie upside-down z lagą o średnicy 50 mm i dwie tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm to zestaw, który z powodzeniem utrzyma w ryzach motocykl sportowy. W zgrabnym nakedzie to już elementy marketingu. Przedni widelec mógłby być zestrojony delikatniej, a hamulce mają kolosalny naddatek wydajności. Ale właśnie na ten masywny przód każdy zwraca uwagę i… jakoś tak poważniej myśli się o małym Leoncino. Marketing i to całkiem skuteczny.

leoncino mod custom

Benelli Leoncino 500 cena | Jaki koszt?

W Polsce Benelli Leoncino 500 kosztuje 22 000zł.

Najbliższa znana mi konkurencja to Yamaha XSR 700 z większą mocą, ale i o +/- 7000 zł droższa. Czy poza osiągami widać różnicę? Nie do końca… LED-owe lampy i wszystkie inne cuda są obecne w obu motocyklach, bo najprawdopodobniej klepie je ta sama fabryka w Tajlandii. Model, w którym to Włosi projektują, a Chińczycy składają, po czym odsyłają gotowe motocykle do sprawdzenia, wyraźnie działa. Światowa globalizacja kultury, myśli, pracy.

benelli leoncino 500 at its best

Leoncino 500 | Jak to było z tą japońską konkurencją?

Na koniec mały quiz: Camembert, Mozzarella, Cheddar, Gouda. Który z serów pochodzi z Włoch?

Z każdym dniem to pytanie jest trudniejsze, bo każdy z tych kuchennych wynalazków znajdziemy w dowolnym sklepie rozwiniętego regionu świata. Coraz mniej granic, coraz rzadziej zaglądamy w paszport. Podobnie jest z motoryzacją. BMW z Indii, japońskie motocykle z Tajlandii, szwedzka Husqvarna z Austrii. To wszystko jest nieważne tak długo, jak znajdujemy w poszczególnych egzemplarzach ducha, który je wyróżniał. Jak wiemy: wszyscy różni, każdy równy.

leoncino 500 osiągi

Benelli Leoncino 500 w ruchu

Lwiątko od Benelli w sprawnych rękach może być prawdziwym lwem i gwarantuję, że nawet na serpentynach włoskiego Pesaro to moto świetnie się sprawdza. Gdyby mieszkający tam Valentino Rossi nie był związany kontraktem z konkurencją, najprawdopodobniej do pobliskiej pizzerii jeździłby właśnie motocyklem od chłopaków zza płotu. Możliwe, że nawet jeździ i nikt nie zauważa różnicy? A skoro różnicy nie widać…

Ten artykuł pochodzi z #4 Magazynu Motór

Tags: benelli leoncino 500, cena, cennik, featured, leoncino 500 dane techniczne, leoncino opinie, osiągi

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Benelli Leoncino 500 pochodzi z najstarszej włoskiej rodziny motocyklowej. Manufaktura z Pesaro od ponad 100 lat robi karabiny oraz motocykle… I zawsze robiła je dobrze. Dziś świat to globalna wioska i nic nie jest do końca tym, czym się wydaje. Poznajcie Lwiątko z Pesaro, a ja powiem Wam, czy japońska konkurencja ma się czego obawiać.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Michał Węgrzynek

Naked powstał w okolicy, która dała światu wiele genialnych, motocyklowych konstrukcji. Nieopodal fabryki Benelli, na trasie słynnego wyścigu Mille Miglia, powstawały i upadały motoryzacyjne marzenia. Zakręty włoskiego wybrzeża to kuźnia, w której wykuto Benelli Tornado i miejsce, gdzie powstawały legendarne konstrukcje Bimoty. Czy warto o tym wspominać opowiadając o małej 500-tce?

benelli leoncino 500 opinie test

Benelli Leoncino 500 w dwóch wcieleniach

Benelli Leoncino 500 opinie | Od początku…

Leoncino to motór z włoskiej manufaktury. To stwierdzenie budzi w każdym motocykliście jakieś emocje. Wzdychamy rozmarzeni albo wzruszamy pogardliwie ramionami. Nikt nie jest obojętny. Jeżeli dodamy, że Leoncino 500 jest produkowane w Chinach to najprawdopodobniej zaleje Was fala stereotypów. Globalizacja zrobiła swoje i dziś, żeby utrzymać się na rynku, każdy musi robić to, w czym jest najlepszy. Specjalizacja.

Włosi robią motocykle, ale to czasem dobrze, że produkcję oddają komu innemu.

Naprawdę nie chcielibyście jeździć motocyklem, który był składany przez Włocha w piątkowe popołudnie.

Serio. Za to jest wiele włoskich motocykli, które postawilibyście w salonie tylko po to, żeby móc na nie patrzeć. W przypadku Benelli Leoncino 500 doskonale widać tego ducha. Włosi zaprojektowali ten motocykl na drogach o których pisałem wcześniej – gdzieś w ostrych łukach pomiędzy Pesaro i Rimini.

benelli leoncino 500 prawa strona detal
benelli leoncino 500 tlumik test
benelli leoncino rear

Benelli Leoncino 500 test | Jak jest?

Lwiątko (leoncino po włosku oznacza małego lwa) wygląda i jeździ świetnie. Mimo nieprzyzwoicie niskiej ceny nie widać w nim konstrukcyjnych oszczędności. Jeździłem egzemplarzem z zerowym nalotem, dokładnie takim, jaki z rąk polskiego importera Benelli– firmy Motor Land – trafia do przyszłego użytkownika. Pierwsze wrażenie jest bardzo dobre. Leoncino nie różni się jakością użytych materiałów i wykończeniem od motocykli, które weekend po weekendzie stały w moim garażu. Yamaha XSR 700, Husqvarna Svartpilen? To świetne motocykle, ale też wyraźnie droższe od Benelli Leoncino 500. Widać dbałość o szczegół i już wyjaśniam, co to oznacza.

benelli leoncino custom cafe racer

Leoncino to wdzięczny materiał do modyfikacji

Benelli Leoncino 500 dane techniczne i osiągi | Jak jeździ?

Benelli Leoncino 500 napędza 48-konny, dwucylindrowy silnik o pojemności niespełna 500 ccm. Jeździ dynamicznie, nie trzeba szukać mocy wysoko na obrotomierzu. W zakrętach jest precyzyjnie i z dobrym czuciem tego, co się dzieje pod kołami. Podobnie działają hamulce – ostro, precyzyjnie, aż za bardzo. Tutaj widoczna jest przesadna dbałość o szczegóły o której wspomniałem wcześniej. Zawieszenie upside-down z lagą o średnicy 50 mm i dwie tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm to zestaw, który z powodzeniem utrzyma w ryzach motocykl sportowy. W zgrabnym nakedzie to już elementy marketingu. Przedni widelec mógłby być zestrojony delikatniej, a hamulce mają kolosalny naddatek wydajności. Ale właśnie na ten masywny przód każdy zwraca uwagę i… jakoś tak poważniej myśli się o małym Leoncino. Marketing i to całkiem skuteczny.

leoncino mod custom

Benelli Leoncino 500 cena | Jaki koszt?

W Polsce Benelli Leoncino 500 kosztuje 22 000zł.

Najbliższa znana mi konkurencja to Yamaha XSR 700 z większą mocą, ale i o +/- 7000 zł droższa. Czy poza osiągami widać różnicę? Nie do końca… LED-owe lampy i wszystkie inne cuda są obecne w obu motocyklach, bo najprawdopodobniej klepie je ta sama fabryka w Tajlandii. Model, w którym to Włosi projektują, a Chińczycy składają, po czym odsyłają gotowe motocykle do sprawdzenia, wyraźnie działa. Światowa globalizacja kultury, myśli, pracy.

benelli leoncino 500 at its best

Leoncino 500 | Jak to było z tą japońską konkurencją?

Na koniec mały quiz: Camembert, Mozzarella, Cheddar, Gouda. Który z serów pochodzi z Włoch?

Z każdym dniem to pytanie jest trudniejsze, bo każdy z tych kuchennych wynalazków znajdziemy w dowolnym sklepie rozwiniętego regionu świata. Coraz mniej granic, coraz rzadziej zaglądamy w paszport. Podobnie jest z motoryzacją. BMW z Indii, japońskie motocykle z Tajlandii, szwedzka Husqvarna z Austrii. To wszystko jest nieważne tak długo, jak znajdujemy w poszczególnych egzemplarzach ducha, który je wyróżniał. Jak wiemy: wszyscy różni, każdy równy.

leoncino 500 osiągi

Benelli Leoncino 500 w ruchu

Lwiątko od Benelli w sprawnych rękach może być prawdziwym lwem i gwarantuję, że nawet na serpentynach włoskiego Pesaro to moto świetnie się sprawdza. Gdyby mieszkający tam Valentino Rossi nie był związany kontraktem z konkurencją, najprawdopodobniej do pobliskiej pizzerii jeździłby właśnie motocyklem od chłopaków zza płotu. Możliwe, że nawet jeździ i nikt nie zauważa różnicy? A skoro różnicy nie widać…

Ten artykuł pochodzi z #4 Magazynu Motór

Tags: benelli leoncino 500, cena, cennik, featured, leoncino 500 dane techniczne, leoncino opinie, osiągi

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

19 stycznia 2021
19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

18 grudnia 2020
Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

13 października 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

12 lutego 2020
HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

26 stycznia 2019|0 Comments
BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

17 stycznia 2019|0 Comments
Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

15 stycznia 2019|0 Comments
Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

8 stycznia 2019|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

19 stycznia 2021
19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

18 grudnia 2020
Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

13 października 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

12 lutego 2020
HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

26 stycznia 2019|0 Comments
BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

17 stycznia 2019|0 Comments
Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

15 stycznia 2019|0 Comments
Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

8 stycznia 2019|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry