Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
benelli leoncino 500 opinie test dane techniczne cena
Strona główna » Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 pochodzi z najstarszej włoskiej rodziny motocyklowej. Manufaktura […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 pochodzi z najstarszej włoskiej rodziny motocyklowej. Manufaktura […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 pochodzi z najstarszej włoskiej rodziny motocyklowej. Manufaktura […]

Sebastian Mądrachowski

Benelli Leoncino 500 pochodzi z najstarszej włoskiej rodziny motocyklowej. Manufaktura z Pesaro od ponad 100 lat robi karabiny oraz motocykle… I zawsze robiła je dobrze. Dziś świat to globalna wioska i nic nie jest do końca tym, czym się wydaje. Poznajcie Lwiątko z Pesaro, a ja powiem Wam, czy japońska konkurencja ma się czego obawiać.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Michał Węgrzynek

Naked powstał w okolicy, która dała światu wiele genialnych, motocyklowych konstrukcji. Nieopodal fabryki Benelli, na trasie słynnego wyścigu Mille Miglia, powstawały i upadały motoryzacyjne marzenia. Zakręty włoskiego wybrzeża to kuźnia, w której wykuto Benelli Tornado i miejsce, gdzie powstawały legendarne konstrukcje Bimoty. Czy warto o tym wspominać opowiadając o małej 500-tce?

benelli leoncino 500 opinie test

Benelli Leoncino 500 w dwóch wcieleniach

Benelli Leoncino 500 opinie | Od początku…

Leoncino to motór z włoskiej manufaktury. To stwierdzenie budzi w każdym motocykliście jakieś emocje. Wzdychamy rozmarzeni albo wzruszamy pogardliwie ramionami. Nikt nie jest obojętny. Jeżeli dodamy, że Leoncino 500 jest produkowane w Chinach to najprawdopodobniej zaleje Was fala stereotypów. Globalizacja zrobiła swoje i dziś, żeby utrzymać się na rynku, każdy musi robić to, w czym jest najlepszy. Specjalizacja.

Włosi robią motocykle, ale to czasem dobrze, że produkcję oddają komu innemu.

Naprawdę nie chcielibyście jeździć motocyklem, który był składany przez Włocha w piątkowe popołudnie.

Serio. Za to jest wiele włoskich motocykli, które postawilibyście w salonie tylko po to, żeby móc na nie patrzeć. W przypadku Benelli Leoncino 500 doskonale widać tego ducha. Włosi zaprojektowali ten motocykl na drogach o których pisałem wcześniej – gdzieś w ostrych łukach pomiędzy Pesaro i Rimini.

benelli leoncino 500 prawa strona detal
benelli leoncino 500 tlumik test
benelli leoncino rear

Benelli Leoncino 500 test | Jak jest?

Lwiątko (leoncino po włosku oznacza małego lwa) wygląda i jeździ świetnie. Mimo nieprzyzwoicie niskiej ceny nie widać w nim konstrukcyjnych oszczędności. Jeździłem egzemplarzem z zerowym nalotem, dokładnie takim, jaki z rąk polskiego importera Benelli– firmy Motor Land – trafia do przyszłego użytkownika. Pierwsze wrażenie jest bardzo dobre. Leoncino nie różni się jakością użytych materiałów i wykończeniem od motocykli, które weekend po weekendzie stały w moim garażu. Yamaha XSR 700, Husqvarna Svartpilen? To świetne motocykle, ale też wyraźnie droższe od Benelli Leoncino 500. Widać dbałość o szczegół i już wyjaśniam, co to oznacza.

benelli leoncino custom cafe racer

Leoncino to wdzięczny materiał do modyfikacji

Benelli Leoncino 500 dane techniczne i osiągi | Jak jeździ?

Benelli Leoncino 500 napędza 48-konny, dwucylindrowy silnik o pojemności niespełna 500 ccm. Jeździ dynamicznie, nie trzeba szukać mocy wysoko na obrotomierzu. W zakrętach jest precyzyjnie i z dobrym czuciem tego, co się dzieje pod kołami. Podobnie działają hamulce – ostro, precyzyjnie, aż za bardzo. Tutaj widoczna jest przesadna dbałość o szczegóły o której wspomniałem wcześniej. Zawieszenie upside-down z lagą o średnicy 50 mm i dwie tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm to zestaw, który z powodzeniem utrzyma w ryzach motocykl sportowy. W zgrabnym nakedzie to już elementy marketingu. Przedni widelec mógłby być zestrojony delikatniej, a hamulce mają kolosalny naddatek wydajności. Ale właśnie na ten masywny przód każdy zwraca uwagę i… jakoś tak poważniej myśli się o małym Leoncino. Marketing i to całkiem skuteczny.

leoncino mod custom

Benelli Leoncino 500 cena | Jaki koszt?

W Polsce Benelli Leoncino 500 kosztuje 22 000zł.

Najbliższa znana mi konkurencja to Yamaha XSR 700 z większą mocą, ale i o +/- 7000 zł droższa. Czy poza osiągami widać różnicę? Nie do końca… LED-owe lampy i wszystkie inne cuda są obecne w obu motocyklach, bo najprawdopodobniej klepie je ta sama fabryka w Tajlandii. Model, w którym to Włosi projektują, a Chińczycy składają, po czym odsyłają gotowe motocykle do sprawdzenia, wyraźnie działa. Światowa globalizacja kultury, myśli, pracy.

benelli leoncino 500 at its best

Leoncino 500 | Jak to było z tą japońską konkurencją?

Na koniec mały quiz: Camembert, Mozzarella, Cheddar, Gouda. Który z serów pochodzi z Włoch?

Z każdym dniem to pytanie jest trudniejsze, bo każdy z tych kuchennych wynalazków znajdziemy w dowolnym sklepie rozwiniętego regionu świata. Coraz mniej granic, coraz rzadziej zaglądamy w paszport. Podobnie jest z motoryzacją. BMW z Indii, japońskie motocykle z Tajlandii, szwedzka Husqvarna z Austrii. To wszystko jest nieważne tak długo, jak znajdujemy w poszczególnych egzemplarzach ducha, który je wyróżniał. Jak wiemy: wszyscy różni, każdy równy.

leoncino 500 osiągi

Benelli Leoncino 500 w ruchu

Lwiątko od Benelli w sprawnych rękach może być prawdziwym lwem i gwarantuję, że nawet na serpentynach włoskiego Pesaro to moto świetnie się sprawdza. Gdyby mieszkający tam Valentino Rossi nie był związany kontraktem z konkurencją, najprawdopodobniej do pobliskiej pizzerii jeździłby właśnie motocyklem od chłopaków zza płotu. Możliwe, że nawet jeździ i nikt nie zauważa różnicy? A skoro różnicy nie widać…

Ten artykuł pochodzi z #4 Magazynu Motór

Tags: benelli leoncino 500, cena, cennik, featured, leoncino 500 dane techniczne, leoncino opinie, osiągi

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Benelli Leoncino 500 pochodzi z najstarszej włoskiej rodziny motocyklowej. Manufaktura z Pesaro od ponad 100 lat robi karabiny oraz motocykle… I zawsze robiła je dobrze. Dziś świat to globalna wioska i nic nie jest do końca tym, czym się wydaje. Poznajcie Lwiątko z Pesaro, a ja powiem Wam, czy japońska konkurencja ma się czego obawiać.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Michał Węgrzynek

Naked powstał w okolicy, która dała światu wiele genialnych, motocyklowych konstrukcji. Nieopodal fabryki Benelli, na trasie słynnego wyścigu Mille Miglia, powstawały i upadały motoryzacyjne marzenia. Zakręty włoskiego wybrzeża to kuźnia, w której wykuto Benelli Tornado i miejsce, gdzie powstawały legendarne konstrukcje Bimoty. Czy warto o tym wspominać opowiadając o małej 500-tce?

benelli leoncino 500 opinie test

Benelli Leoncino 500 w dwóch wcieleniach

Benelli Leoncino 500 opinie | Od początku…

Leoncino to motór z włoskiej manufaktury. To stwierdzenie budzi w każdym motocykliście jakieś emocje. Wzdychamy rozmarzeni albo wzruszamy pogardliwie ramionami. Nikt nie jest obojętny. Jeżeli dodamy, że Leoncino 500 jest produkowane w Chinach to najprawdopodobniej zaleje Was fala stereotypów. Globalizacja zrobiła swoje i dziś, żeby utrzymać się na rynku, każdy musi robić to, w czym jest najlepszy. Specjalizacja.

Włosi robią motocykle, ale to czasem dobrze, że produkcję oddają komu innemu.

Naprawdę nie chcielibyście jeździć motocyklem, który był składany przez Włocha w piątkowe popołudnie.

Serio. Za to jest wiele włoskich motocykli, które postawilibyście w salonie tylko po to, żeby móc na nie patrzeć. W przypadku Benelli Leoncino 500 doskonale widać tego ducha. Włosi zaprojektowali ten motocykl na drogach o których pisałem wcześniej – gdzieś w ostrych łukach pomiędzy Pesaro i Rimini.

benelli leoncino 500 prawa strona detal
benelli leoncino 500 tlumik test
benelli leoncino rear

Benelli Leoncino 500 test | Jak jest?

Lwiątko (leoncino po włosku oznacza małego lwa) wygląda i jeździ świetnie. Mimo nieprzyzwoicie niskiej ceny nie widać w nim konstrukcyjnych oszczędności. Jeździłem egzemplarzem z zerowym nalotem, dokładnie takim, jaki z rąk polskiego importera Benelli– firmy Motor Land – trafia do przyszłego użytkownika. Pierwsze wrażenie jest bardzo dobre. Leoncino nie różni się jakością użytych materiałów i wykończeniem od motocykli, które weekend po weekendzie stały w moim garażu. Yamaha XSR 700, Husqvarna Svartpilen? To świetne motocykle, ale też wyraźnie droższe od Benelli Leoncino 500. Widać dbałość o szczegół i już wyjaśniam, co to oznacza.

benelli leoncino custom cafe racer

Leoncino to wdzięczny materiał do modyfikacji

Benelli Leoncino 500 dane techniczne i osiągi | Jak jeździ?

Benelli Leoncino 500 napędza 48-konny, dwucylindrowy silnik o pojemności niespełna 500 ccm. Jeździ dynamicznie, nie trzeba szukać mocy wysoko na obrotomierzu. W zakrętach jest precyzyjnie i z dobrym czuciem tego, co się dzieje pod kołami. Podobnie działają hamulce – ostro, precyzyjnie, aż za bardzo. Tutaj widoczna jest przesadna dbałość o szczegóły o której wspomniałem wcześniej. Zawieszenie upside-down z lagą o średnicy 50 mm i dwie tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm to zestaw, który z powodzeniem utrzyma w ryzach motocykl sportowy. W zgrabnym nakedzie to już elementy marketingu. Przedni widelec mógłby być zestrojony delikatniej, a hamulce mają kolosalny naddatek wydajności. Ale właśnie na ten masywny przód każdy zwraca uwagę i… jakoś tak poważniej myśli się o małym Leoncino. Marketing i to całkiem skuteczny.

leoncino mod custom

Benelli Leoncino 500 cena | Jaki koszt?

W Polsce Benelli Leoncino 500 kosztuje 22 000zł.

Najbliższa znana mi konkurencja to Yamaha XSR 700 z większą mocą, ale i o +/- 7000 zł droższa. Czy poza osiągami widać różnicę? Nie do końca… LED-owe lampy i wszystkie inne cuda są obecne w obu motocyklach, bo najprawdopodobniej klepie je ta sama fabryka w Tajlandii. Model, w którym to Włosi projektują, a Chińczycy składają, po czym odsyłają gotowe motocykle do sprawdzenia, wyraźnie działa. Światowa globalizacja kultury, myśli, pracy.

benelli leoncino 500 at its best

Leoncino 500 | Jak to było z tą japońską konkurencją?

Na koniec mały quiz: Camembert, Mozzarella, Cheddar, Gouda. Który z serów pochodzi z Włoch?

Z każdym dniem to pytanie jest trudniejsze, bo każdy z tych kuchennych wynalazków znajdziemy w dowolnym sklepie rozwiniętego regionu świata. Coraz mniej granic, coraz rzadziej zaglądamy w paszport. Podobnie jest z motoryzacją. BMW z Indii, japońskie motocykle z Tajlandii, szwedzka Husqvarna z Austrii. To wszystko jest nieważne tak długo, jak znajdujemy w poszczególnych egzemplarzach ducha, który je wyróżniał. Jak wiemy: wszyscy różni, każdy równy.

leoncino 500 osiągi

Benelli Leoncino 500 w ruchu

Lwiątko od Benelli w sprawnych rękach może być prawdziwym lwem i gwarantuję, że nawet na serpentynach włoskiego Pesaro to moto świetnie się sprawdza. Gdyby mieszkający tam Valentino Rossi nie był związany kontraktem z konkurencją, najprawdopodobniej do pobliskiej pizzerii jeździłby właśnie motocyklem od chłopaków zza płotu. Możliwe, że nawet jeździ i nikt nie zauważa różnicy? A skoro różnicy nie widać…

Ten artykuł pochodzi z #4 Magazynu Motór

Tags: benelli leoncino 500, cena, cennik, featured, leoncino 500 dane techniczne, leoncino opinie, osiągi
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

    Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

    12:06
  • 19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    11:36
  • Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    12:40
  • Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    14:50
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    16:05
  • HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

    HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

    12:39|0 Comments
  • BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    12:55|0 Comments
  • Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    12:54|0 Comments
  • Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    13:31|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

    Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

    12:06
  • 19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    11:36
  • Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    12:40
  • Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    14:50
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    16:05
  • HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

    HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

    12:39|0 Comments
  • BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    12:55|0 Comments
  • Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    12:54|0 Comments
  • Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    13:31|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry