Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
pitbike co to
Strona główna » Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

„Jeśli chcesz zostać milionerem poprzez uprawianie sportów motorowych, to wcześniej […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

„Jeśli chcesz zostać milionerem poprzez uprawianie sportów motorowych, to wcześniej […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

„Jeśli chcesz zostać milionerem poprzez uprawianie sportów motorowych, to wcześniej […]

Sebastian Mądrachowski

„Jeśli chcesz zostać milionerem poprzez uprawianie sportów motorowych, to wcześniej musisz być miliarderem”. To popularne w motoryzacyjnym światku powiedzenie pokazuje, jak droga jest ta zajawka.

Tekst: Adam Dziki Dzik / foto: YCF Polska

Na szczęście na rynku motocyklowym pojawiły się pitbike’i – jednoślady o małych wymiarach, lecz wystarczającej mocy, by dostarczyć takiej samej adrenaliny jak duże motocykle sportowe.

Pitbike YCF JFM

Pitbike YCF JFM

Pitbike – na początek CENA

Cena pitbike’a to jedna z jego największych zalet. Równowartość 3-4 średnich krajowych wystarczy, aby wyjechać z salonu nowym jednośladem. Dla osób z mniejszym budżetem pozostają egzemplarze na rynku wtórnym, które mogą kosztować o połowę taniej. Co otrzymujemy w zamian? Mocne, zgrabne i lekkie maszyny pozwalające poczuć taką samą frajdę z jazdy jak na drogich motocyklach sportowych. Jak to się dzieje?

Pitbike – silniki

Do napędu tego małego motocykla służą silniki czterosuwowe, które płynnie oddają moc, co przekłada się na łatwość prowadzenia. Pojemności od 50 cm3 do 250 cm3 pozwala wybrać dla każdego coś fajnego. Te powyżej 125 cm3 są naprawdę zrywne i z sukcesem mogą służyć jako mini wyścigówki. Moc jest rozsądna, 10-18 KM pozwala na wejście pełnym slajdem w zakręt i wyjście z niego na pełnej petardzie. Podsumowując: są to bardzo sprawne urządzenia.

Pitbike | Dla każdego

Pitbike | Dla każdego

Pitbike – waga/gabaryty

Kolejną zaletą tych małych motocykli jest oczywiście ich waga. Całkowita masa pitbike’a, w zależności od modelu, może się wahać w przedziale 50-73 kg. Daje to możliwość przerzucania motocyklem w zakrętach bez większego wysiłku. Wysokość na poziomie 500-825 mm ułatwia transport maszyny.

Nie musicie posiadać busa ani przyczepki do przewozu, ponieważ pitbike zmieści się nawet w bagażniku osobówki.

Zawieszenie może być w pełni regulowane, co daje kontrolę przyczepności i zarazem uczy trudnej sztuki regulacji zawieszeń. Za hamowanie odpowiadają tarcze na przedniej i tylnej osi. Skrzynia może być automatyczna, półautomatyczna lub manualna, dzięki czemu możemy dobrać sprzęt dokładnie do swoich oczekiwań i umiejętności. Łatwa adaptacja do potrzeb sprawia, że pitbike jest wdzięcznym produktem do personalnych ulepszeń. Dokupując drugi komplet kół, możemy mieć wersję szosową i terenową. Innymi słowy: te motorki są dzielniejsze na torach niż na to wskazuje ich wygląd.

Pitbike cross

Pitbike | Cross

Pitbike – technika jazdy

Jazda pozwala na eksperymentowanie z różnymi technikami. Pitbike może służyć jako wyścigówka szosowa lub terenowa. Asfalt to czysta przyjemność pokonywania winkli w pełnym złożeniu z wystawionym kolanem, które od czasu do czasu przyciera slajderem o podłoże. Z kolei teren to wieczny slajd i konieczność panowania nad motocyklem podczas uślizgów przedniego i tylnego koła, a przy okazji nauka balansowania ciałem. Wszystko jest o wiele łatwiejsze niż na dużych ciężkich jednośladach, co pozwala osiągnąć progres w nauce lub ulepszaniu techniki jazdy.

Pitbike a motocross

Pitbike | Poważny sprzęt wyścigowy

Na koniec ciekawostka. Pitbike staje się narzędziem do rywalizacji na poziomie sportowym. Są już profesjonalne ligi, które mają swoje cykle zawodów. Te małe, ale waleczne, motorki wykorzystywane są do ścigania w niemal wszystkich dyscyplinach sportów motocyklowych, takich jak: motocross, enduro, wyścigi szosowe, flat track (amerykański żużel), wyścigi równoległe itd. PZM oficjalnie chce organizować zawody na poziomie pucharu Polski i mistrzostw Polski, co tym bardziej spopularyzuje te „nowoczesne motorynki”.

Pitbike tarmac
Pitbike a motocross

Pitbike ycf jfm

Pitbike czy cross? Jakie minusy?

Nie wspomniałem nic o minusach, bo tak naprawdę trudno je znaleźć. Każdą zaletę pitbike’a można zmienić w wadę, jeśli nie poczuje się ich idei. Pitbike służy do nauki, przyjemności i zabawy. Polecam każdemu choć raz spróbować jazdy na tej małej motorynce, aby przekonać się, że nie trzeba mieć dużego budżetu, by bawić się jazdą na jednośladzie.

Pitbike wiek

Pitbike to zabawa dla osób w każdym wieku

Tags: funbike, pitbike, pitbike ceny, pitbike części, ycf polska, zabawa

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

„Jeśli chcesz zostać milionerem poprzez uprawianie sportów motorowych, to wcześniej musisz być miliarderem”. To popularne w motoryzacyjnym światku powiedzenie pokazuje, jak droga jest ta zajawka.

Tekst: Adam Dziki Dzik / foto: YCF Polska

Na szczęście na rynku motocyklowym pojawiły się pitbike’i – jednoślady o małych wymiarach, lecz wystarczającej mocy, by dostarczyć takiej samej adrenaliny jak duże motocykle sportowe.

Pitbike YCF JFM

Pitbike YCF JFM

Pitbike – na początek CENA

Cena pitbike’a to jedna z jego największych zalet. Równowartość 3-4 średnich krajowych wystarczy, aby wyjechać z salonu nowym jednośladem. Dla osób z mniejszym budżetem pozostają egzemplarze na rynku wtórnym, które mogą kosztować o połowę taniej. Co otrzymujemy w zamian? Mocne, zgrabne i lekkie maszyny pozwalające poczuć taką samą frajdę z jazdy jak na drogich motocyklach sportowych. Jak to się dzieje?

Pitbike – silniki

Do napędu tego małego motocykla służą silniki czterosuwowe, które płynnie oddają moc, co przekłada się na łatwość prowadzenia. Pojemności od 50 cm3 do 250 cm3 pozwala wybrać dla każdego coś fajnego. Te powyżej 125 cm3 są naprawdę zrywne i z sukcesem mogą służyć jako mini wyścigówki. Moc jest rozsądna, 10-18 KM pozwala na wejście pełnym slajdem w zakręt i wyjście z niego na pełnej petardzie. Podsumowując: są to bardzo sprawne urządzenia.

Pitbike | Dla każdego

Pitbike | Dla każdego

Pitbike – waga/gabaryty

Kolejną zaletą tych małych motocykli jest oczywiście ich waga. Całkowita masa pitbike’a, w zależności od modelu, może się wahać w przedziale 50-73 kg. Daje to możliwość przerzucania motocyklem w zakrętach bez większego wysiłku. Wysokość na poziomie 500-825 mm ułatwia transport maszyny.

Nie musicie posiadać busa ani przyczepki do przewozu, ponieważ pitbike zmieści się nawet w bagażniku osobówki.

Zawieszenie może być w pełni regulowane, co daje kontrolę przyczepności i zarazem uczy trudnej sztuki regulacji zawieszeń. Za hamowanie odpowiadają tarcze na przedniej i tylnej osi. Skrzynia może być automatyczna, półautomatyczna lub manualna, dzięki czemu możemy dobrać sprzęt dokładnie do swoich oczekiwań i umiejętności. Łatwa adaptacja do potrzeb sprawia, że pitbike jest wdzięcznym produktem do personalnych ulepszeń. Dokupując drugi komplet kół, możemy mieć wersję szosową i terenową. Innymi słowy: te motorki są dzielniejsze na torach niż na to wskazuje ich wygląd.

Pitbike cross

Pitbike | Cross

Pitbike – technika jazdy

Jazda pozwala na eksperymentowanie z różnymi technikami. Pitbike może służyć jako wyścigówka szosowa lub terenowa. Asfalt to czysta przyjemność pokonywania winkli w pełnym złożeniu z wystawionym kolanem, które od czasu do czasu przyciera slajderem o podłoże. Z kolei teren to wieczny slajd i konieczność panowania nad motocyklem podczas uślizgów przedniego i tylnego koła, a przy okazji nauka balansowania ciałem. Wszystko jest o wiele łatwiejsze niż na dużych ciężkich jednośladach, co pozwala osiągnąć progres w nauce lub ulepszaniu techniki jazdy.

Pitbike a motocross

Pitbike | Poważny sprzęt wyścigowy

Na koniec ciekawostka. Pitbike staje się narzędziem do rywalizacji na poziomie sportowym. Są już profesjonalne ligi, które mają swoje cykle zawodów. Te małe, ale waleczne, motorki wykorzystywane są do ścigania w niemal wszystkich dyscyplinach sportów motocyklowych, takich jak: motocross, enduro, wyścigi szosowe, flat track (amerykański żużel), wyścigi równoległe itd. PZM oficjalnie chce organizować zawody na poziomie pucharu Polski i mistrzostw Polski, co tym bardziej spopularyzuje te „nowoczesne motorynki”.

Pitbike tarmac
Pitbike a motocross

Pitbike ycf jfm

Pitbike czy cross? Jakie minusy?

Nie wspomniałem nic o minusach, bo tak naprawdę trudno je znaleźć. Każdą zaletę pitbike’a można zmienić w wadę, jeśli nie poczuje się ich idei. Pitbike służy do nauki, przyjemności i zabawy. Polecam każdemu choć raz spróbować jazdy na tej małej motorynce, aby przekonać się, że nie trzeba mieć dużego budżetu, by bawić się jazdą na jednośladzie.

Pitbike wiek

Pitbike to zabawa dla osób w każdym wieku

Tags: funbike, pitbike, pitbike ceny, pitbike części, ycf polska, zabawa

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

18 grudnia 2020
WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

18 października 2020
Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

13 października 2020
Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

16 września 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

12 lutego 2020
Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

8 lutego 2020
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

6 października 2019|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

18 grudnia 2020
WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

18 października 2020
Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

13 października 2020
Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

16 września 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

12 lutego 2020
Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

8 lutego 2020
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

6 października 2019|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry