Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
BMW G310R
Strona główna » BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

BMW G310R opinie | Osoby, które miały okazję przejechać się […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

BMW G310R opinie | Osoby, które miały okazję przejechać się […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

BMW G310R opinie | Osoby, które miały okazję przejechać się […]

Sebastian Mądrachowski

BMW G310R opinie | Osoby, które miały okazję przejechać się małą trzysetką od BMW można podzielić na dwie grupy. Na tych, którzy się nią z miejsca zachwycili, oraz na tych, którzy wstydzą się tego przyznać.

Ci drudzy, siadając na swoje “duże” motóry i tak w głębi duszy myślą jak dobrze bawili się na małym G310R.

Tekst: Artur Skibiński / foto: Artur Skibiński / BMW

Na całym świecie panuje trend downsizingu. Nie ominęło to także motocykli, ale w sumie nie oznacza to nic złego. Nie można każdego przekonać, że litrowy supersport to doskonały wybór do jazdy po mieście. Właśnie w takim środowisku małe motocykle mają rację bytu i to w mieście najmniejsze BMW czuje się jak ryba w wodzie.

BMW G310R opinie full

BMW G310R

BMW G310R opinie | Dane techniczne i spalanie

Silnik o pojemności 313cm3 i mocy 34KM, waga “na mokro” poniżej 160kg, prowadzenie proste jak jazda rowerem. Zasięg ponad 300km przy spalaniu 3,3l oraz świetnie brzmiący wydech Akrapovic. Czy do codziennej jazdy w miejskim zgiełku potrzeba więcej?

BMW G310R opinie | Konkurencja

Na rynku mamy dostępnych kilka motocykli na kat. A2 różnych marek, produkowanych w Indiach. Czym BMW chce odróżnić się od KTMa, Kawasaki czy najtańszego Bajaja?

BMW G310R silnik

BMW G310R opinie | Silnik o pojemności 313cm3 i mocy 34KM

Przede wszystkim uwagę przykuwa nietypowa konstrukcja silnika. BMW chwali się zminimalizowaną z modelu S1000RR, odwróconą głowicą (wydech z tyłu głowicy) z dwoma wałkami rozrządu, oraz cylindrem pochylonym do tyłu. Pozwala to na przesunięcie środka ciężkości w kierunku tylnego koła, a tak skonstruowany silnik można przesunąć do przodu.

Co na tym zyskujemy? Zwiększa to zwinność i lekkość prowadzenia maszyny, a także daje możliwość zastosowania dłuższego wahacza, który z kolei przekłada się na większą stabilność bez zwiększenia rozstawu osi. Dzięki temu małe BMW G310R prowadzi się dziecinnie prosto. Co jeszcze ma na to wpływ? Zawieszenie KYB. Z przodu mamy dwa amortyzatory upside-down o grubości 41 mm i regulowanej sile tłumienia. Z tyłu centralnie zamocowany amortyzator z regulacją wstępnego napięcia sprężyny.

BMW G310R akrapovic

G310R zaweszenie KYB opinie

BMW G310R opinie | Hamulce

Kiedy przy akompaniamencie wydechu Gorana Van Akrapovica rozpędzimy się od świateł do świateł, wyhamuje nas przednia tarcza o średnicy 300mm, oraz 4-tłoczkowy zacisk z tajemniczo brzmiącym opisem BYBRE. Co to znaczy? Jest to nic innego, jak bliźniacza marka Brembo, stworzona specjalnie dla tańszych motocykli. Z tyłu mamy tarczę o średnicy 240mm i jedno-tłoczkowy zacisk, czyli zestaw, z którego będziemy korzystać raczej rzadko, ze względu na skuteczność hamowania przedniego zestawu. Dzięki systemowi ABS bez stresu zatrzymamy się w niemalże każdej sytuacji.

BMW G310R opinie | Układ wydechowy

Wrażenia z jazdy wzmacnia pełny wydech Akrapovica (eliminujący katalizator), dostępny jako opcja. Szybkie ruchy manetką generują grzmoty, które usłyszy każdy w korku, przez który się przeciskamy. Akrap doda nam kilka koni mechanicznych, których chciałoby się mieć jeszcze więcej, bo mimo dźwięków furii małego BMW, zostaje ono z tyłu w porównaniu do większości motocykli na drodze.

BMW G310R zegary

G310R spalanie

BMW G310R opinie | Zegary

Kokpit oferuje nam wszelkie potrzebne informacje na temat naszej trzysetki. Prędkość, obroty, wskaźnik biegu, shiftlight, pozostała ilość paliwa czy wskaźnik rezerwy. Każdy kierowca bez problemu odczyta ważne dla niego informacje, takie jak dzienne przebiegi, spalanie czy zasięg. Jednak jak na BMW, zegary są nieco za mało bajeranckie i pozbawione charakteru.

Minusem jest również charakterystyka oddawania mocy. Silnik trzeba kręcić blisko czerwonego pola, by poruszać się dynamicznie. Skrzynia biegów również ma zauważalną wadę, bieg neutralny jest czasem trudny do znalezienia podczas postoju na światłach.

broger

BMW G310R opinie | Cena

Cena podstawowej wersji BMW G310R w czarnym kolorze wynosi 21,500zł.

Jest to nieco drożej niż oferowany przez Bajaja Dominar 400, oraz mniej niż musimy zapłacić za Yamahę MT-03 czy za Kawasaki Ninję 400. Czy warto? BMW oferuje nam ciekawy silnik, banana na twarzy, kiedy straszymy staruszki Akrapem oraz świadomość posiadania motocykla marki premium.

Małe BMW pozwoli początkującym kierowcom wejść w świat motocyklizmu. Kilku z nich na dłużej zatrzyma G310R, jednak większa część szybko zapragnie mieć mocniejszą maszynę i pójdzie w kierunku większych pojemności, na przykład scramblera BMW.

BMW G310R opinie

BMW G310R w całej okazałości. :)


Opinię o BMW G310R wyrobiliśmy sobie dzięki dealerowi BMW ZK Motors Kielce, dzięki!

Tags: bmw, BMW G310R, BMW G310R cena, BMW G310R opinie, BMW G310R silnik, BMW G310R spalanie, BMW G310R wydech, bmw motorrad, motór

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

BMW G310R opinie | Osoby, które miały okazję przejechać się małą trzysetką od BMW można podzielić na dwie grupy. Na tych, którzy się nią z miejsca zachwycili, oraz na tych, którzy wstydzą się tego przyznać.

Ci drudzy, siadając na swoje “duże” motóry i tak w głębi duszy myślą jak dobrze bawili się na małym G310R.

Tekst: Artur Skibiński / foto: Artur Skibiński / BMW

Na całym świecie panuje trend downsizingu. Nie ominęło to także motocykli, ale w sumie nie oznacza to nic złego. Nie można każdego przekonać, że litrowy supersport to doskonały wybór do jazdy po mieście. Właśnie w takim środowisku małe motocykle mają rację bytu i to w mieście najmniejsze BMW czuje się jak ryba w wodzie.

BMW G310R opinie full

BMW G310R

BMW G310R opinie | Dane techniczne i spalanie

Silnik o pojemności 313cm3 i mocy 34KM, waga “na mokro” poniżej 160kg, prowadzenie proste jak jazda rowerem. Zasięg ponad 300km przy spalaniu 3,3l oraz świetnie brzmiący wydech Akrapovic. Czy do codziennej jazdy w miejskim zgiełku potrzeba więcej?

BMW G310R opinie | Konkurencja

Na rynku mamy dostępnych kilka motocykli na kat. A2 różnych marek, produkowanych w Indiach. Czym BMW chce odróżnić się od KTMa, Kawasaki czy najtańszego Bajaja?

BMW G310R silnik

BMW G310R opinie | Silnik o pojemności 313cm3 i mocy 34KM

Przede wszystkim uwagę przykuwa nietypowa konstrukcja silnika. BMW chwali się zminimalizowaną z modelu S1000RR, odwróconą głowicą (wydech z tyłu głowicy) z dwoma wałkami rozrządu, oraz cylindrem pochylonym do tyłu. Pozwala to na przesunięcie środka ciężkości w kierunku tylnego koła, a tak skonstruowany silnik można przesunąć do przodu.

Co na tym zyskujemy? Zwiększa to zwinność i lekkość prowadzenia maszyny, a także daje możliwość zastosowania dłuższego wahacza, który z kolei przekłada się na większą stabilność bez zwiększenia rozstawu osi. Dzięki temu małe BMW G310R prowadzi się dziecinnie prosto. Co jeszcze ma na to wpływ? Zawieszenie KYB. Z przodu mamy dwa amortyzatory upside-down o grubości 41 mm i regulowanej sile tłumienia. Z tyłu centralnie zamocowany amortyzator z regulacją wstępnego napięcia sprężyny.

BMW G310R akrapovic

G310R zaweszenie KYB opinie

BMW G310R opinie | Hamulce

Kiedy przy akompaniamencie wydechu Gorana Van Akrapovica rozpędzimy się od świateł do świateł, wyhamuje nas przednia tarcza o średnicy 300mm, oraz 4-tłoczkowy zacisk z tajemniczo brzmiącym opisem BYBRE. Co to znaczy? Jest to nic innego, jak bliźniacza marka Brembo, stworzona specjalnie dla tańszych motocykli. Z tyłu mamy tarczę o średnicy 240mm i jedno-tłoczkowy zacisk, czyli zestaw, z którego będziemy korzystać raczej rzadko, ze względu na skuteczność hamowania przedniego zestawu. Dzięki systemowi ABS bez stresu zatrzymamy się w niemalże każdej sytuacji.

BMW G310R opinie | Układ wydechowy

Wrażenia z jazdy wzmacnia pełny wydech Akrapovica (eliminujący katalizator), dostępny jako opcja. Szybkie ruchy manetką generują grzmoty, które usłyszy każdy w korku, przez który się przeciskamy. Akrap doda nam kilka koni mechanicznych, których chciałoby się mieć jeszcze więcej, bo mimo dźwięków furii małego BMW, zostaje ono z tyłu w porównaniu do większości motocykli na drodze.

BMW G310R zegary

G310R spalanie

BMW G310R opinie | Zegary

Kokpit oferuje nam wszelkie potrzebne informacje na temat naszej trzysetki. Prędkość, obroty, wskaźnik biegu, shiftlight, pozostała ilość paliwa czy wskaźnik rezerwy. Każdy kierowca bez problemu odczyta ważne dla niego informacje, takie jak dzienne przebiegi, spalanie czy zasięg. Jednak jak na BMW, zegary są nieco za mało bajeranckie i pozbawione charakteru.

Minusem jest również charakterystyka oddawania mocy. Silnik trzeba kręcić blisko czerwonego pola, by poruszać się dynamicznie. Skrzynia biegów również ma zauważalną wadę, bieg neutralny jest czasem trudny do znalezienia podczas postoju na światłach.

broger

BMW G310R opinie | Cena

Cena podstawowej wersji BMW G310R w czarnym kolorze wynosi 21,500zł.

Jest to nieco drożej niż oferowany przez Bajaja Dominar 400, oraz mniej niż musimy zapłacić za Yamahę MT-03 czy za Kawasaki Ninję 400. Czy warto? BMW oferuje nam ciekawy silnik, banana na twarzy, kiedy straszymy staruszki Akrapem oraz świadomość posiadania motocykla marki premium.

Małe BMW pozwoli początkującym kierowcom wejść w świat motocyklizmu. Kilku z nich na dłużej zatrzyma G310R, jednak większa część szybko zapragnie mieć mocniejszą maszynę i pójdzie w kierunku większych pojemności, na przykład scramblera BMW.

BMW G310R opinie

BMW G310R w całej okazałości. :)


Opinię o BMW G310R wyrobiliśmy sobie dzięki dealerowi BMW ZK Motors Kielce, dzięki!

Tags: bmw, BMW G310R, BMW G310R cena, BMW G310R opinie, BMW G310R silnik, BMW G310R spalanie, BMW G310R wydech, bmw motorrad, motór
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • 19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    11:36
  • Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    14:50
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    16:05
  • Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    12:08
  • Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    12:54|0 Comments
  • Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    13:31|0 Comments
  • YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    21:57|0 Comments
  • Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    17:21|0 Comments
  • BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

    BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

    15:34|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • 19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    11:36
  • Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    14:50
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    16:05
  • Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    12:08
  • Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    12:54|0 Comments
  • Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    13:31|0 Comments
  • YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    21:57|0 Comments
  • Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    17:21|0 Comments
  • BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

    BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

    15:34|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry