Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
yamaha xsr 700
Strona główna » Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

Długo nie mogliśmy się zdecydować, jakiego motóra chcemy pokazać w #20 numerze. Pod ręką było kilka supersportowych sprzętów, była też możliwość przejechania się unikatowym customem. Trochę to trwało, ale ostatecznie wybraliśmy Yamahę XSR 700. Dlaczego?

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

Długo nie mogliśmy się zdecydować, jakiego motóra chcemy pokazać w #20 numerze. Pod ręką było kilka supersportowych sprzętów, była też możliwość przejechania się unikatowym customem. Trochę to trwało, ale ostatecznie wybraliśmy Yamahę XSR 700. Dlaczego?

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

Długo nie mogliśmy się zdecydować, jakiego motóra chcemy pokazać w #20 numerze. Pod ręką było kilka supersportowych sprzętów, była też możliwość przejechania się unikatowym customem. Trochę to trwało, ale ostatecznie wybraliśmy Yamahę XSR 700. Dlaczego?

Sebastian Mądrachowski

Yamaha XSR 700

Yamaha XSR 700 | Lekko, prosto i przyjemnie

yamaha xsr 700

XSR 700 | Przed odbiorem..


Bo najprostsze rozwiązania są najlepsze. Yamaha XSR 700 to tak naprawdę dobrze znana i lubiana Yamaha MT-07 ubrana w nowe, customowe, wdzianko. Motocykl napędza dwucylindrowa rzędówka o mocy 75 KM i 68 Nm momentu. Rama, zawieszenie i hamulce są zapożyczone z bazy, czyli właśnie MT-07. Motocykl sprawdzony, więc można skoncentrować się na rzeczach ważniejszych niż dane techniczne.

Yamaha XSR 700 opinie | Jak jeździ?

Prowadzenie to najważniejszy aspekt, na który powinniście zwrócić uwagę w tym motórze. W czasach, kiedy w naszym kraju sprzedają się kosmiczne ilości jednośladów o szemranych pojemnościach, Yamaha XSR 700 daje nadzieję, że ci „nowi” motocykliści dorosną. Każdy, kto jeździ 125-tką, po przeskoczeniu na XSR 700 będzie czuł się jak w domu. To moto jest jednym z najłatwiejszych jednośladów do jazdy, na jaki możecie trafić.

yamaha xsr 700

XSR 700 opinie | Z profilu

Oceńcie sami: 75 koni mechanicznych oddawanych liniowo, bez skoków mocy i szarpnięć. 186 kg masy (już z płynami), szeroko rozstawiona kierownica, wygodna pozycja i ABS w standardzie. W praktyce to wszystko składa się na klasycznego, uniwersalnego motóra do jazdy na co dzień, co więcej – za rozsądną kasę (ceny XSR 700 startują od 33 tys. zł). Tylko nie pomyślcie przypadkiem, że to moto jest nudne.

Mocy wystarcza do wszystkiego, co jesteście w stanie wymyślić, a geometria, zawieszenia i hamulce poradzą sobie z każdym waszym pomysłem. Yamaha XSR 700 prowadzi się tak łatwo, że po dosłownie kilku minutach jazdy możecie z nią robić, co chcecie. Gwałtowna redukcja i szarpnięcie manetką? Yamaha XSR 700 daje ułamek sekundy na zastanowienie i zaczyna żwawo wkręcać się na obroty. Im wyżej, tym człowiek cieszy się bardziej. Agresywne hamowanie? Zawieszenie jest nieco miękkie, więc szybko reaguje na wciśnięcie klamki, ale Yamaha zwalnia, dając naprawdę duże poczucie bezpieczeństwa. Na końcu naszego niefrasobliwego obchodzenia się z hamulcem stoi jeszcze jeden strażnik – ABS.

yamaha xsr 700

XSR 700 opinie | Centrum dowodzenia

Yamaha XSR 700 | ABS

System zapobiegający blokowaniu koła podczas hamowania działa pewnie, chociaż trochę zbyt agresywnie. Nie przepadam za motocyklami z ABS, mimo że zdaję sobie sprawę z tego, jak przydatny bywa. W XSR 700 ABS jest nieco za „ostry”. Gdy kończy się granica przyczepności i czekacie na uślizg, nagle czujecie pulsowanie dźwigni. Mocno, bez patyczkowania się. Działa to super, ale uczucie nieprzyjemne.

Dlaczego XSR 700?

Jeżeli uważnie czytacie „Motóra”, to pewnie zdążyliście zauważyć, że bardzo lubię wynalazki, które nie ograniczają użytkownika. Każdy motocykl jest szybki, więc moc nigdy nie jest argumentem. Niektóre motóry są tak „specjalistyczne”, że przestają nadawać się do czegokolwiek innego niż to, do czego je zaprojektowano. Są turystyki, na których zginiecie w mieście. Są sporty, które poza miastem sprawią, że szczerze znienawidzicie jazdę motocyklem. Wreszcie są takie bzyki jak XSR czy, testowany przez nas na jesieni, BMW Scrambler. Motóry do tańca i do różańca, czy jakoś tak.

yamaha xsr 700

Yamaha XSR 700 | Stylowo, prawda?

CDN…

Mam nadzieję, że będzie okazja wziąć ten motocykl od dystrybutora jeszcze raz, w nieco cieplejszy dzień. Jeździ się nim tak fajnie, że aż żałuję, że wiosnę w tym roku mamy niemotocyklową i jeżdżąc, myślałem tylko o tym, żeby napisać wam „jak jest”. Teraz jeździłbym, ciesząc się jazdą samą w sobie, bo właśnie do tego Yamaha stworzyła ten motocykl. yamaha xsr 700

Tags: custom, xsr 700, xsr700, yamaha, yamaha custom, Yamaha XSR 700, Yamaha XSR 700: są powody do mruczenia…, Yamahy XSR 700

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Yamaha XSR 700

Yamaha XSR 700 | Lekko, prosto i przyjemnie

yamaha xsr 700

XSR 700 | Przed odbiorem..


Bo najprostsze rozwiązania są najlepsze. Yamaha XSR 700 to tak naprawdę dobrze znana i lubiana Yamaha MT-07 ubrana w nowe, customowe, wdzianko. Motocykl napędza dwucylindrowa rzędówka o mocy 75 KM i 68 Nm momentu. Rama, zawieszenie i hamulce są zapożyczone z bazy, czyli właśnie MT-07. Motocykl sprawdzony, więc można skoncentrować się na rzeczach ważniejszych niż dane techniczne.

Yamaha XSR 700 opinie | Jak jeździ?

Prowadzenie to najważniejszy aspekt, na który powinniście zwrócić uwagę w tym motórze. W czasach, kiedy w naszym kraju sprzedają się kosmiczne ilości jednośladów o szemranych pojemnościach, Yamaha XSR 700 daje nadzieję, że ci „nowi” motocykliści dorosną. Każdy, kto jeździ 125-tką, po przeskoczeniu na XSR 700 będzie czuł się jak w domu. To moto jest jednym z najłatwiejszych jednośladów do jazdy, na jaki możecie trafić.

yamaha xsr 700

XSR 700 opinie | Z profilu

Oceńcie sami: 75 koni mechanicznych oddawanych liniowo, bez skoków mocy i szarpnięć. 186 kg masy (już z płynami), szeroko rozstawiona kierownica, wygodna pozycja i ABS w standardzie. W praktyce to wszystko składa się na klasycznego, uniwersalnego motóra do jazdy na co dzień, co więcej – za rozsądną kasę (ceny XSR 700 startują od 33 tys. zł). Tylko nie pomyślcie przypadkiem, że to moto jest nudne.

Mocy wystarcza do wszystkiego, co jesteście w stanie wymyślić, a geometria, zawieszenia i hamulce poradzą sobie z każdym waszym pomysłem. Yamaha XSR 700 prowadzi się tak łatwo, że po dosłownie kilku minutach jazdy możecie z nią robić, co chcecie. Gwałtowna redukcja i szarpnięcie manetką? Yamaha XSR 700 daje ułamek sekundy na zastanowienie i zaczyna żwawo wkręcać się na obroty. Im wyżej, tym człowiek cieszy się bardziej. Agresywne hamowanie? Zawieszenie jest nieco miękkie, więc szybko reaguje na wciśnięcie klamki, ale Yamaha zwalnia, dając naprawdę duże poczucie bezpieczeństwa. Na końcu naszego niefrasobliwego obchodzenia się z hamulcem stoi jeszcze jeden strażnik – ABS.

yamaha xsr 700

XSR 700 opinie | Centrum dowodzenia

Yamaha XSR 700 | ABS

System zapobiegający blokowaniu koła podczas hamowania działa pewnie, chociaż trochę zbyt agresywnie. Nie przepadam za motocyklami z ABS, mimo że zdaję sobie sprawę z tego, jak przydatny bywa. W XSR 700 ABS jest nieco za „ostry”. Gdy kończy się granica przyczepności i czekacie na uślizg, nagle czujecie pulsowanie dźwigni. Mocno, bez patyczkowania się. Działa to super, ale uczucie nieprzyjemne.

Dlaczego XSR 700?

Jeżeli uważnie czytacie „Motóra”, to pewnie zdążyliście zauważyć, że bardzo lubię wynalazki, które nie ograniczają użytkownika. Każdy motocykl jest szybki, więc moc nigdy nie jest argumentem. Niektóre motóry są tak „specjalistyczne”, że przestają nadawać się do czegokolwiek innego niż to, do czego je zaprojektowano. Są turystyki, na których zginiecie w mieście. Są sporty, które poza miastem sprawią, że szczerze znienawidzicie jazdę motocyklem. Wreszcie są takie bzyki jak XSR czy, testowany przez nas na jesieni, BMW Scrambler. Motóry do tańca i do różańca, czy jakoś tak.

yamaha xsr 700

Yamaha XSR 700 | Stylowo, prawda?

CDN…

Mam nadzieję, że będzie okazja wziąć ten motocykl od dystrybutora jeszcze raz, w nieco cieplejszy dzień. Jeździ się nim tak fajnie, że aż żałuję, że wiosnę w tym roku mamy niemotocyklową i jeżdżąc, myślałem tylko o tym, żeby napisać wam „jak jest”. Teraz jeździłbym, ciesząc się jazdą samą w sobie, bo właśnie do tego Yamaha stworzyła ten motocykl. yamaha xsr 700

Tags: custom, xsr 700, xsr700, yamaha, yamaha custom, Yamaha XSR 700, Yamaha XSR 700: są powody do mruczenia…, Yamahy XSR 700
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • 19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    11:36
  • Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    14:50
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    16:05
  • Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    12:08
  • BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    12:55|0 Comments
  • Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    12:54|0 Comments
  • Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    13:31|0 Comments
  • YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    21:57|0 Comments
  • BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

    BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

    15:34|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • 19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    11:36
  • Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    14:50
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    16:05
  • Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    12:08
  • BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    12:55|0 Comments
  • Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    12:54|0 Comments
  • Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    13:31|0 Comments
  • YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    21:57|0 Comments
  • BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

    BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

    15:34|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry