Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
BMW R nine T Scrambler
Strona główna » BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

BMW R NineT Scrambler  – opinie, dane techniczne, cena, wrażenia […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

BMW R NineT Scrambler  – opinie, dane techniczne, cena, wrażenia […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

BMW R NineT Scrambler  – opinie, dane techniczne, cena, wrażenia […]

Sebastian Mądrachowski

BMW R NineT Scrambler  – opinie, dane techniczne, cena, wrażenia z jazdy |

Patrzycie czasem na współczesne motocykle, tęskniąc za prostotą motórów sprzed lat? Bez zbędnej elektroniki? Bez przewodów wyglądających na silniku jak przyłącze telefoniczne w Bangladeszu? BMW ma taki motocykl i wreszcie była okazja przyjrzeć mu się dokładnie. Już wiem, jaki jest nowy BMW R nineT Scrambler.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

BMW R NineT Scrambler – pierwszy kontakt

Kiedy zobaczyłem BMW Scramblera po raz pierwszy, pomyślałem, że to jedynie stylowa zabawka. Po szybkim przelocie przez miasto okazało się, że ten motocykl, mimo kostkowych opon, w rękach dobrego kierowcy w niczym nie ustępuje motocyklom szosowym (brawo Dziki). Kiedy dojechaliśmy na lubelski Moto Spot, wszystkie motóry zlały się w wielką, jednośladową gromadę. Tylko BMW R nineT Scrambler cały czas się wyróżniał.

BMW Scrambler BMW r ninet Scrambler przód

BMW Scrambler | model: Adam Dziki Dzik




BMW Scrambler jest charakterystyczny. Okazało się też, że przy projektowaniu BMW nie zapomniało do czego służą motocykle.

Mają bawić, sprawiać przyjemność i od czasu do czasu generować trochę adrenaliny, prawda?

R nineT Scrambler – historia

Idea scramblerów sięga początków XX wieku. Już wtedy przerabiano seryjne motocykle tak, aby radziły sobie w lekkim terenie. Prawdziwy wysyp takich konstrukcji przypada na lata 60. Wtedy większość producentów motocykli oferowała możliwość wyższego poprowadzenia wydechu, montowała kostkowe opony i zawieszenia o większym skoku. W tamtych latach scramblerem BMW był kultowy model R68, a konkurencją np. Triumph Bonneville. Lata mijały, ilość dróg asfaltowych rosła, a specjalizacja wśród motocykli postępowała. W krajach rozwiniętych zanikała potrzeba posiadania motocykli prawdziwie uniwersalnych. Aż do dzisiaj?

BMW R nineT – Scrambler w wykonaniu BMW

Teraz wiemy, że prawdziwa wolność na motocyklu to brak ograniczeń.

Jeżeli w dojechaniu do celu hamuje cię 500 m szutrówki, to przegrałeś. Sami zaczęliśmy przerabiać motocykle w kierunku większej swobody użytkowania, a korporacje nie mogły tego nie zauważyć. BMW Scrambler bazuje na szosowym R nineT. Protoplasta został świetnie przyjęty przez motocyklistów na całym świecie, więc spodziewałem się jedynie kosmetycznych zmian. Pomyliłem się.

BMW Scrambler BMW r ninet scrambler offroad

BMW Scrambler – Dzika przyjemność

BMW Scrambler, a BMW R nineT – różnice/zmiany

Inna jest rama, zawieszenia, wydech, przednie koło. Zmiany stylistyczne to tylko wisienka na torcie, ważna, ale nie decydująca o smaku ciastka. Rama? BMW Scrambler ma kąt główki ramy ostrzejszy o 2 stopnie. Zawieszenie? Ciężki widelec upside-down został zastąpiony klasycznym zawieszeniem z rurami nośnymi uroczo schowanymi w gumowych osłonach. Do tego skok jest większy o 25 mm z przodu i 20 mm z tyłu. Wydech? W bazowym R nineT i w Scramblerze za dźwięk odpowiada grajek z Bałkanów – Goran Akrapović. Tyle, że w Scramblerze śpiewa na stojąco, z wysokości. Koło? BMW Scrambler lata na 19-calowej, szprychowej (opcja) feldze, a naked R nineT ma uliczną 17. Co to wszystko oznacza?

BMW Scrambler zachował właściwości jezdne na ulicy i bez większych problemów radzi sobie w terenie.

W zawodach motocrossowych o podium nie powalczy, ale trasę pokona i, biorąc pod uwagę osiągi, zrobi to całkiem szybko.

BMW R NineT Scrambler – dane techniczne, masa

Scrambler napędzany jest dwucylindrowym boxerem o pojemności 1170 ccm. Silnik chłodzony jest powietrzem (!) i generuje 110 KM przy 7750 obr./min. Waga zalanego motóra to 220 kg, a moc spokojnie pozwala rozpędzić się do 200 km/h. Tylko po co? 116 Nm momentu obrotowego dostępnego przy 6000 obr./min daje spore pole do zabawy przy dużo mniejszych prędkościach. Wtedy nie wieje tak strasznie.

BMW R nine T Scrambler - BMW Scrambler tacho zegary

BMW Scrambler – centrum dowodzenia

BMW Scrambler – spalanie, hamulce

Fabrycznie motocykl wyposażony jest w ABS (UE każe) zapięty na układzie hamulcowym Brembo. Z przodu tarcze o średnicy 320 mm i 4-tłoczkowe zaciski Brembo Monoblock. Hamuje, że szok. Spalanie? BMW Scrambler pali 5–6 litrów na 100 km zależnie od prędkości. Do 100 km/h – 5 l, powyżej 100 km/h – 6 l. Proste.

R nineT Scrambler cena + konkurencja

Skoro jedna korporacja wpada na pomysł, to znaczy, że wpadną na to i inne. Moda na cafe racery/scramblery została zauważona dawno temu, więc i oferta jest całkiem solidna. Konkurencją BMW R nineT Scrambler jest Scrambler Ducati, Scrambler Triumpha czy choćby Scrambler Kawasaki W800. Najważniejsza różnica? BMW Scrambler ma silnik. Duca, Triumph czy Kawasaki nie wychodzą poza 70 KM.

Silnik BMW to 110KM, które ciągną z dołu.

Cena? Bazowo 54 700 zł brutto, a do tego nieskończona lista dodatków, które mają dopasować motóra do indywidualnych wymagań kierowcy. Grzane manetki, mocowanie pod numery startowe, te klimaty… Testowy BMW Scrambler, z alarmem, kontrolą trakcji, na terenowych oponach i szprychowych kołach, kosztuje 59 844 zł brutto.

BMW R nine T Scrambler bmw scrambler akrapovic exhaust

BMW Scrambler | Goran Akrapović i szprychowane koła na kostce

BMW R nineT Scrambler opinie – podsumowanie testu

W dobie kryzysu autorytetów jest kilku gości, których szanuję ogromnie. James Dean, Steve McQueen, Clint Eastwood. Każdy z nich miał scramblera. Do tej pory wierzyłem, że takie motocykle mają sens, bo oni tak uważali. Teraz, kiedy patrzę na BMW R nineT Scramblera, rozumiem, że one rzeczywiście są dobre.

Nie ważne, czy dziś ma się ochotę latać wiejskimi szutrówkami, przejechać po plaży, czy polecieć do centrum. BMW Scramblerem można. Sportowymi motocyklami, które stoją w moim garażu – nie bardzo.

BMW R nine T Scrambler | BMW Scrambler opinie

BMW R nineT Scrambler

 

Tags: bmw r nineT scrambler, bmw r nineT scrambler cena, bmw r nineT scramler opinie, bmw scrambler, bmw scrambler dane techniczne, bmw scrambler opinie, bmw scrambler test, scrambler bmw

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

BMW R NineT Scrambler  – opinie, dane techniczne, cena, wrażenia z jazdy |

Patrzycie czasem na współczesne motocykle, tęskniąc za prostotą motórów sprzed lat? Bez zbędnej elektroniki? Bez przewodów wyglądających na silniku jak przyłącze telefoniczne w Bangladeszu? BMW ma taki motocykl i wreszcie była okazja przyjrzeć mu się dokładnie. Już wiem, jaki jest nowy BMW R nineT Scrambler.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

BMW R NineT Scrambler – pierwszy kontakt

Kiedy zobaczyłem BMW Scramblera po raz pierwszy, pomyślałem, że to jedynie stylowa zabawka. Po szybkim przelocie przez miasto okazało się, że ten motocykl, mimo kostkowych opon, w rękach dobrego kierowcy w niczym nie ustępuje motocyklom szosowym (brawo Dziki). Kiedy dojechaliśmy na lubelski Moto Spot, wszystkie motóry zlały się w wielką, jednośladową gromadę. Tylko BMW R nineT Scrambler cały czas się wyróżniał.

BMW Scrambler BMW r ninet Scrambler przód

BMW Scrambler | model: Adam Dziki Dzik




BMW Scrambler jest charakterystyczny. Okazało się też, że przy projektowaniu BMW nie zapomniało do czego służą motocykle.

Mają bawić, sprawiać przyjemność i od czasu do czasu generować trochę adrenaliny, prawda?

R nineT Scrambler – historia

Idea scramblerów sięga początków XX wieku. Już wtedy przerabiano seryjne motocykle tak, aby radziły sobie w lekkim terenie. Prawdziwy wysyp takich konstrukcji przypada na lata 60. Wtedy większość producentów motocykli oferowała możliwość wyższego poprowadzenia wydechu, montowała kostkowe opony i zawieszenia o większym skoku. W tamtych latach scramblerem BMW był kultowy model R68, a konkurencją np. Triumph Bonneville. Lata mijały, ilość dróg asfaltowych rosła, a specjalizacja wśród motocykli postępowała. W krajach rozwiniętych zanikała potrzeba posiadania motocykli prawdziwie uniwersalnych. Aż do dzisiaj?

BMW R nineT – Scrambler w wykonaniu BMW

Teraz wiemy, że prawdziwa wolność na motocyklu to brak ograniczeń.

Jeżeli w dojechaniu do celu hamuje cię 500 m szutrówki, to przegrałeś. Sami zaczęliśmy przerabiać motocykle w kierunku większej swobody użytkowania, a korporacje nie mogły tego nie zauważyć. BMW Scrambler bazuje na szosowym R nineT. Protoplasta został świetnie przyjęty przez motocyklistów na całym świecie, więc spodziewałem się jedynie kosmetycznych zmian. Pomyliłem się.

BMW Scrambler BMW r ninet scrambler offroad

BMW Scrambler – Dzika przyjemność

BMW Scrambler, a BMW R nineT – różnice/zmiany

Inna jest rama, zawieszenia, wydech, przednie koło. Zmiany stylistyczne to tylko wisienka na torcie, ważna, ale nie decydująca o smaku ciastka. Rama? BMW Scrambler ma kąt główki ramy ostrzejszy o 2 stopnie. Zawieszenie? Ciężki widelec upside-down został zastąpiony klasycznym zawieszeniem z rurami nośnymi uroczo schowanymi w gumowych osłonach. Do tego skok jest większy o 25 mm z przodu i 20 mm z tyłu. Wydech? W bazowym R nineT i w Scramblerze za dźwięk odpowiada grajek z Bałkanów – Goran Akrapović. Tyle, że w Scramblerze śpiewa na stojąco, z wysokości. Koło? BMW Scrambler lata na 19-calowej, szprychowej (opcja) feldze, a naked R nineT ma uliczną 17. Co to wszystko oznacza?

BMW Scrambler zachował właściwości jezdne na ulicy i bez większych problemów radzi sobie w terenie.

W zawodach motocrossowych o podium nie powalczy, ale trasę pokona i, biorąc pod uwagę osiągi, zrobi to całkiem szybko.

BMW R NineT Scrambler – dane techniczne, masa

Scrambler napędzany jest dwucylindrowym boxerem o pojemności 1170 ccm. Silnik chłodzony jest powietrzem (!) i generuje 110 KM przy 7750 obr./min. Waga zalanego motóra to 220 kg, a moc spokojnie pozwala rozpędzić się do 200 km/h. Tylko po co? 116 Nm momentu obrotowego dostępnego przy 6000 obr./min daje spore pole do zabawy przy dużo mniejszych prędkościach. Wtedy nie wieje tak strasznie.

BMW R nine T Scrambler - BMW Scrambler tacho zegary

BMW Scrambler – centrum dowodzenia

BMW Scrambler – spalanie, hamulce

Fabrycznie motocykl wyposażony jest w ABS (UE każe) zapięty na układzie hamulcowym Brembo. Z przodu tarcze o średnicy 320 mm i 4-tłoczkowe zaciski Brembo Monoblock. Hamuje, że szok. Spalanie? BMW Scrambler pali 5–6 litrów na 100 km zależnie od prędkości. Do 100 km/h – 5 l, powyżej 100 km/h – 6 l. Proste.

R nineT Scrambler cena + konkurencja

Skoro jedna korporacja wpada na pomysł, to znaczy, że wpadną na to i inne. Moda na cafe racery/scramblery została zauważona dawno temu, więc i oferta jest całkiem solidna. Konkurencją BMW R nineT Scrambler jest Scrambler Ducati, Scrambler Triumpha czy choćby Scrambler Kawasaki W800. Najważniejsza różnica? BMW Scrambler ma silnik. Duca, Triumph czy Kawasaki nie wychodzą poza 70 KM.

Silnik BMW to 110KM, które ciągną z dołu.

Cena? Bazowo 54 700 zł brutto, a do tego nieskończona lista dodatków, które mają dopasować motóra do indywidualnych wymagań kierowcy. Grzane manetki, mocowanie pod numery startowe, te klimaty… Testowy BMW Scrambler, z alarmem, kontrolą trakcji, na terenowych oponach i szprychowych kołach, kosztuje 59 844 zł brutto.

BMW R nine T Scrambler bmw scrambler akrapovic exhaust

BMW Scrambler | Goran Akrapović i szprychowane koła na kostce

BMW R nineT Scrambler opinie – podsumowanie testu

W dobie kryzysu autorytetów jest kilku gości, których szanuję ogromnie. James Dean, Steve McQueen, Clint Eastwood. Każdy z nich miał scramblera. Do tej pory wierzyłem, że takie motocykle mają sens, bo oni tak uważali. Teraz, kiedy patrzę na BMW R nineT Scramblera, rozumiem, że one rzeczywiście są dobre.

Nie ważne, czy dziś ma się ochotę latać wiejskimi szutrówkami, przejechać po plaży, czy polecieć do centrum. BMW Scramblerem można. Sportowymi motocyklami, które stoją w moim garażu – nie bardzo.

BMW R nine T Scrambler | BMW Scrambler opinie

BMW R nineT Scrambler

 

Tags: bmw r nineT scrambler, bmw r nineT scrambler cena, bmw r nineT scramler opinie, bmw scrambler, bmw scrambler dane techniczne, bmw scrambler opinie, bmw scrambler test, scrambler bmw
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • 19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    11:36
  • Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    14:50
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    16:05
  • Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    12:08
  • BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    12:55|0 Comments
  • Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    12:54|0 Comments
  • Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    13:31|0 Comments
  • YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    21:57|0 Comments
  • Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    17:21|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • 19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    11:36
  • Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    14:50
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    16:05
  • Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    12:08
  • BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    12:55|0 Comments
  • Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    12:54|0 Comments
  • Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    13:31|0 Comments
  • YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    21:57|0 Comments
  • Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    17:21|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry