Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Yamaha R1 RN32
Strona główna » YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

Yamaha R1 RN32 zrobi z ciebie kierowcę wyścigowego. Jeżeli nie […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

Yamaha R1 RN32 zrobi z ciebie kierowcę wyścigowego. Jeżeli nie […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

Yamaha R1 RN32 zrobi z ciebie kierowcę wyścigowego. Jeżeli nie […]

Sebastian Mądrachowski

Yamaha R1 RN32 zrobi z ciebie kierowcę wyścigowego. Jeżeli nie zrobi, to znaczy, że nie czujesz klimatu i za karę będziesz jeździł Harleyem.

tekst: Sebastian Mądrachowski / foto: Artur Woszak

Flagowy sport Yamahy tak zachęca do mocnego odwijania gazu, że po przejechaniu kilkuset metrów zaczynamy się żegnać z prawem jazdy. Później odwijamy jeszcze, ale nie do końca, bo trochę strach. Gabaryty, charakterystyka, łatwość prowadzenia 600-tki i 200‑konny silnik dają się szybko pokochać.

yamaha r1 rn32 left front
yamaha r1 rn32 front

Yamaha R1 RN32 premierę miała w 2015 roku i na początku wzbudzała spore kontrowersje. Miłośnicy modelu narzekali na kosmiczny design, niscy na wysokie siedzisko (serio!), z kolei inny marudzili, że dużo pali. Prawda jest taka, że w tym moto nie ma kompromisów. Stylistykę zaczerpnięto z Yamahy M1, którą znamy z torów MotoGP, ale o ostatecznym wyglądzie zdecydowała aerodynamika. Nic nie mogło wystawać, stąd futurystyczny wygląd, który, po trzech latach od premiery, wciąż jest nowoczesny.

Za egzemplarz do sesji dziękujemy Yamaha POLand POSITION.
yamaha r1 rn32 full

Yamaha r1 rn32

Więcej przeczytasz i zobaczysz w papierowym wydaniu #1 Magazynu Motór.
Zamów, spodoba Ci się.

yamaha r1 rn32 testdrive
yamaha rn32 seat
rn32 lights

yamaha r1 rn32 detail

yamaha r1 rn32 front sylwetka

Yamaha R1 RN32 – dane techniczne

Yamaha R1 RN32 – silnik

Typ silnika RN32
4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC, nachylony do przodu, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-zaworowy
Pojemność998 cm3
Średnica x skok tłoka79,0 mm x 50,9 mm
Stopień sprężania13,0 : 1
Moc maksymalna147,1 kW (200,0 KM) @ 13 500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy112,4 Nm (11,5 kg-m) @ 11 500 obr./min
Układ smarowaniaMokra miska olejowa
Typ sprzęgłaMokre, wielotarczowe
Układ zapłonuTCI (cyfrowy)
Układ rozrusznikaElektryczny
Skrzynia biegówZ kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowyŁańcuch
Spalanie7,2 l/100km
Emisja CO2167 g/km

Yamaha R1 RN32 podwozie:

Skok przedniego zawieszenia120 mm
Kąt wyprzedzania główki ramy24º
Wyprzedzenie102 mm
Układ przedniego zawieszeniaWidelec teleskopowy, Ø 43 mm
Układ tylnego zawieszeniaWahacz
Skok tylnego zawieszenia120 mm
Hamulec przedniPodwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 320 mm
Hamulec tylnyHydrauliczny jednotarczowy, Ø 220 mm
Opona przednia120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tylna190/55 ZR17M/C (75W)

Yamaha R1 RN32 wymiary:

Długość całkowita2 055 mm
Szerokość całkowita690 mm
Wysokość całkowita1 150 mm
Wysokość siodełka855 mm
Rozstaw kół1 405 mm
Minimalny prześwit130 mm
Masa z obciążeniem (na mokro)200 kg
Pojemność zbiornika paliwa17 litrów
Pojemność zbiornika oleju3,9 litrów

 

Tags: 600, Air Force One, moto gp, R1, r1 rn32, sport, testy, yamaha, Yamaha R1

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Yamaha R1 RN32 zrobi z ciebie kierowcę wyścigowego. Jeżeli nie zrobi, to znaczy, że nie czujesz klimatu i za karę będziesz jeździł Harleyem.

tekst: Sebastian Mądrachowski / foto: Artur Woszak

Flagowy sport Yamahy tak zachęca do mocnego odwijania gazu, że po przejechaniu kilkuset metrów zaczynamy się żegnać z prawem jazdy. Później odwijamy jeszcze, ale nie do końca, bo trochę strach. Gabaryty, charakterystyka, łatwość prowadzenia 600-tki i 200‑konny silnik dają się szybko pokochać.

yamaha r1 rn32 left front
yamaha r1 rn32 front

Yamaha R1 RN32 premierę miała w 2015 roku i na początku wzbudzała spore kontrowersje. Miłośnicy modelu narzekali na kosmiczny design, niscy na wysokie siedzisko (serio!), z kolei inny marudzili, że dużo pali. Prawda jest taka, że w tym moto nie ma kompromisów. Stylistykę zaczerpnięto z Yamahy M1, którą znamy z torów MotoGP, ale o ostatecznym wyglądzie zdecydowała aerodynamika. Nic nie mogło wystawać, stąd futurystyczny wygląd, który, po trzech latach od premiery, wciąż jest nowoczesny.

Za egzemplarz do sesji dziękujemy Yamaha POLand POSITION.
yamaha r1 rn32 full

Yamaha r1 rn32

Więcej przeczytasz i zobaczysz w papierowym wydaniu #1 Magazynu Motór.
Zamów, spodoba Ci się.

yamaha r1 rn32 testdrive
yamaha rn32 seat
rn32 lights

yamaha r1 rn32 detail

yamaha r1 rn32 front sylwetka

Yamaha R1 RN32 – dane techniczne

Yamaha R1 RN32 – silnik

Typ silnika RN32
4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC, nachylony do przodu, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-zaworowy
Pojemność998 cm3
Średnica x skok tłoka79,0 mm x 50,9 mm
Stopień sprężania13,0 : 1
Moc maksymalna147,1 kW (200,0 KM) @ 13 500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy112,4 Nm (11,5 kg-m) @ 11 500 obr./min
Układ smarowaniaMokra miska olejowa
Typ sprzęgłaMokre, wielotarczowe
Układ zapłonuTCI (cyfrowy)
Układ rozrusznikaElektryczny
Skrzynia biegówZ kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowyŁańcuch
Spalanie7,2 l/100km
Emisja CO2167 g/km

Yamaha R1 RN32 podwozie:

Skok przedniego zawieszenia120 mm
Kąt wyprzedzania główki ramy24º
Wyprzedzenie102 mm
Układ przedniego zawieszeniaWidelec teleskopowy, Ø 43 mm
Układ tylnego zawieszeniaWahacz
Skok tylnego zawieszenia120 mm
Hamulec przedniPodwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 320 mm
Hamulec tylnyHydrauliczny jednotarczowy, Ø 220 mm
Opona przednia120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tylna190/55 ZR17M/C (75W)

Yamaha R1 RN32 wymiary:

Długość całkowita2 055 mm
Szerokość całkowita690 mm
Wysokość całkowita1 150 mm
Wysokość siodełka855 mm
Rozstaw kół1 405 mm
Minimalny prześwit130 mm
Masa z obciążeniem (na mokro)200 kg
Pojemność zbiornika paliwa17 litrów
Pojemność zbiornika oleju3,9 litrów

 

Tags: 600, Air Force One, moto gp, R1, r1 rn32, sport, testy, yamaha, Yamaha R1
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • 19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    11:36
  • Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    14:50
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    16:05
  • Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    12:08
  • BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    12:55|0 Comments
  • Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    12:54|0 Comments
  • Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    13:31|0 Comments
  • Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    17:21|0 Comments
  • BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

    BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

    15:34|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • 19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    11:36
  • Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    14:50
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    16:05
  • Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    12:08
  • BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    12:55|0 Comments
  • Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    12:54|0 Comments
  • Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    13:31|0 Comments
  • Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    17:21|0 Comments
  • BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

    BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

    15:34|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry