Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Moto Guzzi V11 Le Mans
Strona główna » Moto Guzzi V11 Le Mans

Moto Guzzi V11 Le Mans

Gdyby to był standardowy tekst o Moto Guzzi, to przeczytalibyście o małej fabryce motocykli położonej del Lario pomiędzy urokliwymi górami a jeziorem Como. To jednak nie będzie kolejny romantyczny tekst o Moto Guzzi, a zderzenie z twardą rzeczywistością.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Moto Guzzi V11 Le Mans

Moto Guzzi V11 Le Mans

Gdyby to był standardowy tekst o Moto Guzzi, to przeczytalibyście o małej fabryce motocykli położonej del Lario pomiędzy urokliwymi górami a jeziorem Como. To jednak nie będzie kolejny romantyczny tekst o Moto Guzzi, a zderzenie z twardą rzeczywistością.

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Moto Guzzi V11 Le Mans

Moto Guzzi V11 Le Mans

Gdyby to był standardowy tekst o Moto Guzzi, to przeczytalibyście o małej fabryce motocykli położonej del Lario pomiędzy urokliwymi górami a jeziorem Como. To jednak nie będzie kolejny romantyczny tekst o Moto Guzzi, a zderzenie z twardą rzeczywistością.

Magazyn Motór
    • Więcej przeczytasz w #5 Magazynie Motór
    • Nie zapomnij obserwować nas na Facebooku i Instagramie!

Moto Guzzi V11 Le Mans

Tekst: Jakub Ulaszek / Foto: fotomat.info

W latach 50. firma ta stworzyła fenomenalną wyścigówkę z ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności 500 ccm. Motocykl był perełką technologiczną, co prawda szybką, ale niszczącą każde podwozie jakie było w owym czasie możliwe do skonstruowania, a to sprawiało, że nie odniósł większych sukcesów. Po wygaszeniu projektu V8, Moto Guzzi zaczęło borykać się z problemami finansowymi, które toczą je po dziś dzień. W kolejnych dekadach Włosi musieli się mierzyć z japońską rewolucją, co nie było proste przy potencjale małej fabryki, która często przechodziła perturbacje własnościowe. Pomimo tych niesprzyjających warunków włoska marka obrosła legendą. Głównie za sprawą swych charakterystycznych twinów z poprzecznie umieszczonymi cylindrami i niespotykanego nigdzie indziej stylu. Za sporą część tej legendy odpowiadają modele serii Le Mans rozpalające od 1976 roku serca kolejnych pokoleń fanów.

Moto Guzzi V11 sylwetka

Ojcem koncepcji typoszeregu Le Mans jest genialny konstruktor Lino Tonti. W połowie lat 70. Moto Guzzi wystawiało swoje motocykle w wyścigach długodystansowych. Na bazie doświadczeń z tego typu imprez Włosi postanowili powalczyć o klientów lubujących się w jednośladach o sportowym zacięciu. Oprócz walki z Japończykami musieli się liczyć ze swoimi rodakami spod znaku Ducati. Le Mans doczekał się kilku generacji. Ostatnia debiutowała w 2001 roku i w owym czasie była najbardziej bezsensownym motocyklem na rynku. Dlaczego?

Moto Guzzi V11 Le Mans tył

Patrząc na niego z dzisiejszej perspektywy, widzimy seksowną wyścigówkę w tak lubianym ostatnio stylu lat 70. Nic, tylko ubierać orzeszka, czarny oldskulowy kombinezon i gnać po górskich przełęczach w akompaniamencie twina chłodzonego wiatrem. Osiemnaście lat temu świat motocykli wyglądał jednak inaczej. Boom na cafe racery jeszcze się nie rozpoczął, a maszyny z bulwiastymi owiewkami traktowane były jak wstydliwe echa minionych czasów. W pierwszym sezonie XXI wieku liczyła się prędkość i moc. To wtedy debiutował Suzuki GSX-R 1000, a w salonach od trzech lat można było kupić Yamahę YZF-R1.

 

broger moto

Segment retro jednoznacznie kojarzony był z Harleyem-Davidsonem i jego wszelkimi podróbkami. Problemem V11 Le Mans był brak segmentu, w którym mógłby spokojnie egzystować. Od biedy można by go uznać za rywala Kawasaki ZRX1200 R, ale to nadal za mało, by mógł zdobyć większą popularność. Na domiar złego dziennikarze, a nawet producent, przypisywali go do segmentu maszyn sportowych, gdzie był bez szans w porównaniu z japońską konkurencją. Moto Guzzi V11 Le Mans świata więc nie podbił, jest to najmniej popularna odmiana tego modelu i choć bez wątpienia w swoich czasach była bez sensu, to nie przeszkadza jej być najciekawszym Gutkiem ostatnich lat.

V11 Le Mans jazda

Jeśli mocno poszukamy, to znajdziemy producenta, który miał podobną ofertę do Moto Guzzi. Mam na myśli… BMW. Niemieckie boksery trafiały w podobny typ klientów. Po latach to Niemcy odcinają kupony od swojej historii, a nie Włosi. W tym przypadku jednak budżety obu producentów są odpowiedzią na pytanie, dlaczego Moto Guzzi działa bardziej kameralnie.

Moto Guzzi bak paliwa

W 2019 roku segment retro wygląda zupełnie inaczej. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że w obecnej sytuacji rynkowej Moto Guzzi V11 Le Mans odnalazłoby się świetnie. W przeciwieństwie do współczesnych tuz schlebiających gustom miłośników klasyki, Gutek aż kipi realizmem. Nie zaprzeczam, że ciężko byłoby spełnić obecne normy, ale to są Włosi, a oni nie z takimi rzeczami dawali sobie radę. Niestety V11 Le Mans nie doczekał się następcy dostępnego obecnie w salonach. Możemy ten model traktować tylko jako młodego klasyka, bo choć jego metryka tego nie zdradza, jest to już jednośladowy youngtimer, coraz bardziej ceniony przez środowisko. Kupno zdrowego Gutka to sprawa niełatwa, ale nie niemożliwa. Czego idealnym dowodem jest sprzęt na zdjęciach. Pikanterii historii tej maszyny dodaje fakt, że jest to niezwykle rzadka wersja Tenni.

Moto Guzzi tenni

Moto Guzzi – legenda, Le Mans – legenda, a cóż oznacza „Tenni”? Jest to specjalna wersja modelu Le Mans, która oddaje hołd Omobono Tenniemu. Facet ten od 1933 do 1948 ścigał się w barwach Moto Guzzi. Dla włoskiej firmy wyjeździł 47 zwycięstw i choć firma jeszcze przez wiele lat odnosiła sukcesy, to właśnie Tenni został upamiętniony. Co ciekawe, nie tylko w modelu Le Mans. Kilka lat młodsze Griso również występowało w wersji Tenni. Ono jednak nie doczekało się seksownej owiewki.

Moto Guzzi V11 przód
V11 Le Mans hamulce

Stężenie „legend” w tym modelu osiąga więc krytyczne wartości. Tenni od zwykłego Le Mans odróżnia się głównie specjalnym malowaniem, technicznie to ten sam motocykl, co standardowe Le Mans. Jest to jednak najrzadsza wersja tego modelu, powstało tylko 170 sztuk. Niewątpliwie wartość tego egzemplarza będzie tylko rosła, a pikanterii dodaje fakt, że jest to jedyne Tenni w naszym kraju. V11 to maszyna pełna sprzeczności. Z jednej strony można go uznać za przestarzałego, z drugiej – wiele podzespołów prezentuje najwyższy ówczesny poziom. Głównym czynnikiem decydującym o charakterze „bajka” jest silnik.

Moto Guzzi V11 Le Mans

Widlasta dwójka połechce ego każdego fana klasyki.1064 ccm zaklęte w dwóch cylindrach chłodzonych powietrzem brzmi niesamowicie. Silnik wywodzi się z lat 70. i koncepcyjnie ma wiele wspólnego z pierwszym Le Mans, o czym świadczy chociażby rozrząd OHV, ale bezpośrednio piec ten pochodzi z modelu 1100 Sport. O nowoczesności może świadczyć obecność wtrysku paliwa, która w klasie dużych naked bike’ów nie była wtedy standardem. Ciekawostką jest również sześciobiegowa przekładnia. Jak każdy Gutek, tak i Le Mans posiada wał kardana. Dla jednych to zaleta, dla innych wada.

Więcej przeczytasz w #5 Magazynie Motór

Motór #5

Nie zapomnij obserwować nas na Facebooku i Instagramie!

Tags: moto guzzi, Moto Guzzi V11 Le Mans

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Moto Guzzi V11 Le Mans

Tekst: Jakub Ulaszek / Foto: fotomat.info

W latach 50. firma ta stworzyła fenomenalną wyścigówkę z ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności 500 ccm. Motocykl był perełką technologiczną, co prawda szybką, ale niszczącą każde podwozie jakie było w owym czasie możliwe do skonstruowania, a to sprawiało, że nie odniósł większych sukcesów. Po wygaszeniu projektu V8, Moto Guzzi zaczęło borykać się z problemami finansowymi, które toczą je po dziś dzień. W kolejnych dekadach Włosi musieli się mierzyć z japońską rewolucją, co nie było proste przy potencjale małej fabryki, która często przechodziła perturbacje własnościowe. Pomimo tych niesprzyjających warunków włoska marka obrosła legendą. Głównie za sprawą swych charakterystycznych twinów z poprzecznie umieszczonymi cylindrami i niespotykanego nigdzie indziej stylu. Za sporą część tej legendy odpowiadają modele serii Le Mans rozpalające od 1976 roku serca kolejnych pokoleń fanów.

Moto Guzzi V11 sylwetka

Ojcem koncepcji typoszeregu Le Mans jest genialny konstruktor Lino Tonti. W połowie lat 70. Moto Guzzi wystawiało swoje motocykle w wyścigach długodystansowych. Na bazie doświadczeń z tego typu imprez Włosi postanowili powalczyć o klientów lubujących się w jednośladach o sportowym zacięciu. Oprócz walki z Japończykami musieli się liczyć ze swoimi rodakami spod znaku Ducati. Le Mans doczekał się kilku generacji. Ostatnia debiutowała w 2001 roku i w owym czasie była najbardziej bezsensownym motocyklem na rynku. Dlaczego?

Moto Guzzi V11 Le Mans tył

Patrząc na niego z dzisiejszej perspektywy, widzimy seksowną wyścigówkę w tak lubianym ostatnio stylu lat 70. Nic, tylko ubierać orzeszka, czarny oldskulowy kombinezon i gnać po górskich przełęczach w akompaniamencie twina chłodzonego wiatrem. Osiemnaście lat temu świat motocykli wyglądał jednak inaczej. Boom na cafe racery jeszcze się nie rozpoczął, a maszyny z bulwiastymi owiewkami traktowane były jak wstydliwe echa minionych czasów. W pierwszym sezonie XXI wieku liczyła się prędkość i moc. To wtedy debiutował Suzuki GSX-R 1000, a w salonach od trzech lat można było kupić Yamahę YZF-R1.

 

broger moto

Segment retro jednoznacznie kojarzony był z Harleyem-Davidsonem i jego wszelkimi podróbkami. Problemem V11 Le Mans był brak segmentu, w którym mógłby spokojnie egzystować. Od biedy można by go uznać za rywala Kawasaki ZRX1200 R, ale to nadal za mało, by mógł zdobyć większą popularność. Na domiar złego dziennikarze, a nawet producent, przypisywali go do segmentu maszyn sportowych, gdzie był bez szans w porównaniu z japońską konkurencją. Moto Guzzi V11 Le Mans świata więc nie podbił, jest to najmniej popularna odmiana tego modelu i choć bez wątpienia w swoich czasach była bez sensu, to nie przeszkadza jej być najciekawszym Gutkiem ostatnich lat.

V11 Le Mans jazda

Jeśli mocno poszukamy, to znajdziemy producenta, który miał podobną ofertę do Moto Guzzi. Mam na myśli… BMW. Niemieckie boksery trafiały w podobny typ klientów. Po latach to Niemcy odcinają kupony od swojej historii, a nie Włosi. W tym przypadku jednak budżety obu producentów są odpowiedzią na pytanie, dlaczego Moto Guzzi działa bardziej kameralnie.

Moto Guzzi bak paliwa

W 2019 roku segment retro wygląda zupełnie inaczej. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że w obecnej sytuacji rynkowej Moto Guzzi V11 Le Mans odnalazłoby się świetnie. W przeciwieństwie do współczesnych tuz schlebiających gustom miłośników klasyki, Gutek aż kipi realizmem. Nie zaprzeczam, że ciężko byłoby spełnić obecne normy, ale to są Włosi, a oni nie z takimi rzeczami dawali sobie radę. Niestety V11 Le Mans nie doczekał się następcy dostępnego obecnie w salonach. Możemy ten model traktować tylko jako młodego klasyka, bo choć jego metryka tego nie zdradza, jest to już jednośladowy youngtimer, coraz bardziej ceniony przez środowisko. Kupno zdrowego Gutka to sprawa niełatwa, ale nie niemożliwa. Czego idealnym dowodem jest sprzęt na zdjęciach. Pikanterii historii tej maszyny dodaje fakt, że jest to niezwykle rzadka wersja Tenni.

Moto Guzzi tenni

Moto Guzzi – legenda, Le Mans – legenda, a cóż oznacza „Tenni”? Jest to specjalna wersja modelu Le Mans, która oddaje hołd Omobono Tenniemu. Facet ten od 1933 do 1948 ścigał się w barwach Moto Guzzi. Dla włoskiej firmy wyjeździł 47 zwycięstw i choć firma jeszcze przez wiele lat odnosiła sukcesy, to właśnie Tenni został upamiętniony. Co ciekawe, nie tylko w modelu Le Mans. Kilka lat młodsze Griso również występowało w wersji Tenni. Ono jednak nie doczekało się seksownej owiewki.

Moto Guzzi V11 przód
V11 Le Mans hamulce

Stężenie „legend” w tym modelu osiąga więc krytyczne wartości. Tenni od zwykłego Le Mans odróżnia się głównie specjalnym malowaniem, technicznie to ten sam motocykl, co standardowe Le Mans. Jest to jednak najrzadsza wersja tego modelu, powstało tylko 170 sztuk. Niewątpliwie wartość tego egzemplarza będzie tylko rosła, a pikanterii dodaje fakt, że jest to jedyne Tenni w naszym kraju. V11 to maszyna pełna sprzeczności. Z jednej strony można go uznać za przestarzałego, z drugiej – wiele podzespołów prezentuje najwyższy ówczesny poziom. Głównym czynnikiem decydującym o charakterze „bajka” jest silnik.

Moto Guzzi V11 Le Mans

Widlasta dwójka połechce ego każdego fana klasyki.1064 ccm zaklęte w dwóch cylindrach chłodzonych powietrzem brzmi niesamowicie. Silnik wywodzi się z lat 70. i koncepcyjnie ma wiele wspólnego z pierwszym Le Mans, o czym świadczy chociażby rozrząd OHV, ale bezpośrednio piec ten pochodzi z modelu 1100 Sport. O nowoczesności może świadczyć obecność wtrysku paliwa, która w klasie dużych naked bike’ów nie była wtedy standardem. Ciekawostką jest również sześciobiegowa przekładnia. Jak każdy Gutek, tak i Le Mans posiada wał kardana. Dla jednych to zaleta, dla innych wada.

Więcej przeczytasz w #5 Magazynie Motór

Motór #5

Nie zapomnij obserwować nas na Facebooku i Instagramie!

Tags: moto guzzi, Moto Guzzi V11 Le Mans

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Ariel model B i F – rocznik 1929

Ariel model B i F – rocznik 1929

21 stycznia 2020|0 Comments
NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

2 października 2019|0 Comments
Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

10 czerwca 2019|0 Comments
Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

19 lutego 2019|0 Comments
BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

7 września 2018|0 Comments
GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

22 marca 2017|0 Comments
Motorynka Romet PONY M2: lekcja histerii

Motorynka Romet PONY M2: lekcja histerii

30 października 2016|0 Comments
Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

16 sierpnia 2016|0 Comments
MOTO GUZZI: V11 Sport Scura i California 1400

MOTO GUZZI: V11 Sport Scura i California 1400

24 czerwca 2016|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Ariel model B i F – rocznik 1929

Ariel model B i F – rocznik 1929

21 stycznia 2020|0 Comments
NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

2 października 2019|0 Comments
Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

10 czerwca 2019|0 Comments
Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

19 lutego 2019|0 Comments
BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

7 września 2018|0 Comments
GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

22 marca 2017|0 Comments
Motorynka Romet PONY M2: lekcja histerii

Motorynka Romet PONY M2: lekcja histerii

30 października 2016|0 Comments
Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

16 sierpnia 2016|0 Comments
MOTO GUZZI: V11 Sport Scura i California 1400

MOTO GUZZI: V11 Sport Scura i California 1400

24 czerwca 2016|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry