Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | Patentów na customowe przeróbki […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | Patentów na customowe przeróbki […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | Patentów na customowe przeróbki […]

Sebastian Mądrachowski

Honda CX 500 Cafe Racer |

Patentów na customowe przeróbki motocykli jest dokładnie tyle ilu mechaników stojących za takimi projektami. Różne style, różne pomysły i, przede wszystkim, różne potrzeby. Ostatnimi czasy przeważnie i tak wychodzi z tego cafe racer.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Monika Kania, Karol Lichota

Honda CX 500 Cafe Racer – co to jest ten cały cafe racer?

Cafe racer to stylówa, a właściwie sposób modyfikacji motóra, żeby tę stylówę osiągnąć. Buduje się je do sprawnej jazdy na krótkich dystansach. Mają być szybkie, łatwo prowadzić się w miejskich warunkach, ale wygodne już być nie muszą. Po co, skoro i tak za moment zatrzymamy się pod pubem i będziemy bić pianę z umówioną koleżanką. Za godzinę mamy spotkanie z następną…w restauracji 3 km dalej. Bez motocykla byłoby ciężko.

Mówi się, że ten styl przerabiania motocykli wymyślili młodzi Anglicy w latach 60. Wykombinowali go po to, żeby móc udawać zawodników z Wyspy Man. Założę się, że historycy motoryzacji, jeżeli jacyś istnieją, przyznają, że najlepiej udaje się to przy kawiarnianym stoliku, mając w ręku zimne piwo. Jeżeli w zasięgu wzroku stoi zaparkowany twój motocykl, to można w tym udawaniu być całkiem przekonującym.

Honda CX 500 cafe racer Mark Royal Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | foto: Monika Kania


Honda CX 500 Cafe Racer - baza

Motocykl musi też pasować do twoich opowieści. Nikt nie łyknie historii o rekordach prędkości, jeżeli obok ciebie będzie stał ociężały turystyk albo – co gorsze – ociekający chromem chopper. Ma być lekko, prosto i przyjemnie. Czyli dokładnie jak w CX-ie, którego widzicie na zdjęciach.

W Japonii - kraju, który zalał świat masowo produkowanymi motowynalazkami, wszystko, co różni się od reszty, jest warte uwagi. Honda CX 500 różni się mocno.

Może prościej: to jest najdziwniejszy motór jaki wymyślił Pan Honda.

V2? W porządku... Ale poprzecznie?! Po co to komu? Były jeszcze wersje turbo z mocą 82 KM zamiast 50 KM, jak w tym egzemplarzu, ale jest ich tak mało, że to może być tylko legenda. Pewne jest, że CX 500 jest pierwszym motórem Hondy z silnikiem V2. Miało być rozwidlenie garów 90°, wyszło 80°, no bo bez przesady... i tak są rozchylone nie w tej płaszczyźnie co trzeba. Egzemplarz Marka wygląda na rekordzistę na Wyspie Mann.

Honda CX 500 Cafe Racer - przeróbka

Tylny stelaż zniknął, osłony i air-box też. Czarna farba chowa wszystkie detale, a srebrny blok cylindrów eksponuje silnik. Delikates. Jak dodamy do tego pospawane własnym sumptem wydechy, to już delikates z wisienką. Jest nawet zydelek, żeby móc się tym motórem cieszyć. Co prawda trzeba być szczupłym, żeby z zydelka dało się skorzystać, ale jak pisałem na wstępie: cafe racer nie może być zbyt wygodny. Ma być w sam raz! W sam raz, żeby w letni wieczór przelecieć się do miasta, przybić piątkę z kumplami.

Honda CX 500 Cafe Racer - znak czasów

To, że cafe racerów powstaje coraz więcej, to znak naszych czasów. Są wyjątkowe, każdy jest inny i mają... szyk.

Od początku XXI wieku obowiązuje zasada: nie ważne co robisz, ważne jak robiąc to, wyglądasz.

Stylówa ponad wszystko. Na takim CX 500 Cafe Racer z automatu wygląda się jak James Dean.

Honda CX 500 Cafe Racer - motór idealny?

Ja już powoli oswajam się z myślą, że trzeba będzie odpuścić jazdę plastikiem na rzecz takiego pędzidła w garażu. Taki motór nie gryzie, jest lekki, przyjemnie się prowadzi, a do tego wygląda, jakby się dobrze koło niego stało. Przyda się taki rekwizyt do gadania o jeżdżeniu, jak się czasem jeździć nie chce, prawda?

 

Tags: Bobber, Café racer, cx 500, honda, honda cx 500 cafe racer, klasycznie on tour, mark royal workshop, maruan, sebastian mądrachowski, Streetfighter

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Honda CX 500 Cafe Racer |

Patentów na customowe przeróbki motocykli jest dokładnie tyle ilu mechaników stojących za takimi projektami. Różne style, różne pomysły i, przede wszystkim, różne potrzeby. Ostatnimi czasy przeważnie i tak wychodzi z tego cafe racer.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Monika Kania, Karol Lichota

Honda CX 500 Cafe Racer – co to jest ten cały cafe racer?

Cafe racer to stylówa, a właściwie sposób modyfikacji motóra, żeby tę stylówę osiągnąć. Buduje się je do sprawnej jazdy na krótkich dystansach. Mają być szybkie, łatwo prowadzić się w miejskich warunkach, ale wygodne już być nie muszą. Po co, skoro i tak za moment zatrzymamy się pod pubem i będziemy bić pianę z umówioną koleżanką. Za godzinę mamy spotkanie z następną…w restauracji 3 km dalej. Bez motocykla byłoby ciężko.

Mówi się, że ten styl przerabiania motocykli wymyślili młodzi Anglicy w latach 60. Wykombinowali go po to, żeby móc udawać zawodników z Wyspy Man. Założę się, że historycy motoryzacji, jeżeli jacyś istnieją, przyznają, że najlepiej udaje się to przy kawiarnianym stoliku, mając w ręku zimne piwo. Jeżeli w zasięgu wzroku stoi zaparkowany twój motocykl, to można w tym udawaniu być całkiem przekonującym.

Honda CX 500 cafe racer Mark Royal Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | foto: Monika Kania


Honda CX 500 Cafe Racer - baza

Motocykl musi też pasować do twoich opowieści. Nikt nie łyknie historii o rekordach prędkości, jeżeli obok ciebie będzie stał ociężały turystyk albo – co gorsze – ociekający chromem chopper. Ma być lekko, prosto i przyjemnie. Czyli dokładnie jak w CX-ie, którego widzicie na zdjęciach.

W Japonii - kraju, który zalał świat masowo produkowanymi motowynalazkami, wszystko, co różni się od reszty, jest warte uwagi. Honda CX 500 różni się mocno.

Może prościej: to jest najdziwniejszy motór jaki wymyślił Pan Honda.

V2? W porządku... Ale poprzecznie?! Po co to komu? Były jeszcze wersje turbo z mocą 82 KM zamiast 50 KM, jak w tym egzemplarzu, ale jest ich tak mało, że to może być tylko legenda. Pewne jest, że CX 500 jest pierwszym motórem Hondy z silnikiem V2. Miało być rozwidlenie garów 90°, wyszło 80°, no bo bez przesady... i tak są rozchylone nie w tej płaszczyźnie co trzeba. Egzemplarz Marka wygląda na rekordzistę na Wyspie Mann.

Honda CX 500 Cafe Racer - przeróbka

Tylny stelaż zniknął, osłony i air-box też. Czarna farba chowa wszystkie detale, a srebrny blok cylindrów eksponuje silnik. Delikates. Jak dodamy do tego pospawane własnym sumptem wydechy, to już delikates z wisienką. Jest nawet zydelek, żeby móc się tym motórem cieszyć. Co prawda trzeba być szczupłym, żeby z zydelka dało się skorzystać, ale jak pisałem na wstępie: cafe racer nie może być zbyt wygodny. Ma być w sam raz! W sam raz, żeby w letni wieczór przelecieć się do miasta, przybić piątkę z kumplami.

Honda CX 500 Cafe Racer - znak czasów

To, że cafe racerów powstaje coraz więcej, to znak naszych czasów. Są wyjątkowe, każdy jest inny i mają... szyk.

Od początku XXI wieku obowiązuje zasada: nie ważne co robisz, ważne jak robiąc to, wyglądasz.

Stylówa ponad wszystko. Na takim CX 500 Cafe Racer z automatu wygląda się jak James Dean.

Honda CX 500 Cafe Racer - motór idealny?

Ja już powoli oswajam się z myślą, że trzeba będzie odpuścić jazdę plastikiem na rzecz takiego pędzidła w garażu. Taki motór nie gryzie, jest lekki, przyjemnie się prowadzi, a do tego wygląda, jakby się dobrze koło niego stało. Przyda się taki rekwizyt do gadania o jeżdżeniu, jak się czasem jeździć nie chce, prawda?

 

Tags: Bobber, Café racer, cx 500, honda, honda cx 500 cafe racer, klasycznie on tour, mark royal workshop, maruan, sebastian mądrachowski, Streetfighter
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

    Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

    12:06
  • Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    12:40
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    12:08
  • HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

    HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

    12:39|0 Comments
  • BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

    BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

    18:29|0 Comments
  • GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing 'CESTUS’

    GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing 'CESTUS’

    14:45|0 Comments
  • Hard Rock Cafe GOC: światowy sukces customa z Polski

    Hard Rock Cafe GOC: światowy sukces customa z Polski

    12:39|0 Comments
  • Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

    Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

    10:58|0 Comments
  • Honda Cb600f Cardsharper Customs – Cudze chwalicie..*

    Honda Cb600f Cardsharper Customs – Cudze chwalicie..*

    17:23|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

    Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

    12:06
  • Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    12:40
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    12:08
  • HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

    HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

    12:39|0 Comments
  • BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

    BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

    18:29|0 Comments
  • GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing 'CESTUS’

    GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing 'CESTUS’

    14:45|0 Comments
  • Hard Rock Cafe GOC: światowy sukces customa z Polski

    Hard Rock Cafe GOC: światowy sukces customa z Polski

    12:39|0 Comments
  • Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

    Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

    10:58|0 Comments
  • Honda Cb600f Cardsharper Customs – Cudze chwalicie..*

    Honda Cb600f Cardsharper Customs – Cudze chwalicie..*

    17:23|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry