Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | Patentów na customowe przeróbki […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | Patentów na customowe przeróbki […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | MARK ROYAL Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | Patentów na customowe przeróbki […]

Sebastian Mądrachowski

Honda CX 500 Cafe Racer |

Patentów na customowe przeróbki motocykli jest dokładnie tyle ilu mechaników stojących za takimi projektami. Różne style, różne pomysły i, przede wszystkim, różne potrzeby. Ostatnimi czasy przeważnie i tak wychodzi z tego cafe racer.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Monika Kania, Karol Lichota

Honda CX 500 Cafe Racer – co to jest ten cały cafe racer?

Cafe racer to stylówa, a właściwie sposób modyfikacji motóra, żeby tę stylówę osiągnąć. Buduje się je do sprawnej jazdy na krótkich dystansach. Mają być szybkie, łatwo prowadzić się w miejskich warunkach, ale wygodne już być nie muszą. Po co, skoro i tak za moment zatrzymamy się pod pubem i będziemy bić pianę z umówioną koleżanką. Za godzinę mamy spotkanie z następną…w restauracji 3 km dalej. Bez motocykla byłoby ciężko.

Mówi się, że ten styl przerabiania motocykli wymyślili młodzi Anglicy w latach 60. Wykombinowali go po to, żeby móc udawać zawodników z Wyspy Man. Założę się, że historycy motoryzacji, jeżeli jacyś istnieją, przyznają, że najlepiej udaje się to przy kawiarnianym stoliku, mając w ręku zimne piwo. Jeżeli w zasięgu wzroku stoi zaparkowany twój motocykl, to można w tym udawaniu być całkiem przekonującym.

Honda CX 500 cafe racer Mark Royal Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | foto: Monika Kania


Honda CX 500 Cafe Racer - baza

Motocykl musi też pasować do twoich opowieści. Nikt nie łyknie historii o rekordach prędkości, jeżeli obok ciebie będzie stał ociężały turystyk albo – co gorsze – ociekający chromem chopper. Ma być lekko, prosto i przyjemnie. Czyli dokładnie jak w CX-ie, którego widzicie na zdjęciach.

W Japonii - kraju, który zalał świat masowo produkowanymi motowynalazkami, wszystko, co różni się od reszty, jest warte uwagi. Honda CX 500 różni się mocno.

Może prościej: to jest najdziwniejszy motór jaki wymyślił Pan Honda.

V2? W porządku... Ale poprzecznie?! Po co to komu? Były jeszcze wersje turbo z mocą 82 KM zamiast 50 KM, jak w tym egzemplarzu, ale jest ich tak mało, że to może być tylko legenda. Pewne jest, że CX 500 jest pierwszym motórem Hondy z silnikiem V2. Miało być rozwidlenie garów 90°, wyszło 80°, no bo bez przesady... i tak są rozchylone nie w tej płaszczyźnie co trzeba. Egzemplarz Marka wygląda na rekordzistę na Wyspie Mann.

Honda CX 500 Cafe Racer - przeróbka

Tylny stelaż zniknął, osłony i air-box też. Czarna farba chowa wszystkie detale, a srebrny blok cylindrów eksponuje silnik. Delikates. Jak dodamy do tego pospawane własnym sumptem wydechy, to już delikates z wisienką. Jest nawet zydelek, żeby móc się tym motórem cieszyć. Co prawda trzeba być szczupłym, żeby z zydelka dało się skorzystać, ale jak pisałem na wstępie: cafe racer nie może być zbyt wygodny. Ma być w sam raz! W sam raz, żeby w letni wieczór przelecieć się do miasta, przybić piątkę z kumplami.

Honda CX 500 Cafe Racer - znak czasów

To, że cafe racerów powstaje coraz więcej, to znak naszych czasów. Są wyjątkowe, każdy jest inny i mają... szyk.

Od początku XXI wieku obowiązuje zasada: nie ważne co robisz, ważne jak robiąc to, wyglądasz.

Stylówa ponad wszystko. Na takim CX 500 Cafe Racer z automatu wygląda się jak James Dean.

Honda CX 500 Cafe Racer - motór idealny?

Ja już powoli oswajam się z myślą, że trzeba będzie odpuścić jazdę plastikiem na rzecz takiego pędzidła w garażu. Taki motór nie gryzie, jest lekki, przyjemnie się prowadzi, a do tego wygląda, jakby się dobrze koło niego stało. Przyda się taki rekwizyt do gadania o jeżdżeniu, jak się czasem jeździć nie chce, prawda?

 

Tags: Bobber, Café racer, cx 500, honda, honda cx 500 cafe racer, klasycznie on tour, mark royal workshop, maruan, sebastian mądrachowski, Streetfighter

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Honda CX 500 Cafe Racer |

Patentów na customowe przeróbki motocykli jest dokładnie tyle ilu mechaników stojących za takimi projektami. Różne style, różne pomysły i, przede wszystkim, różne potrzeby. Ostatnimi czasy przeważnie i tak wychodzi z tego cafe racer.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Monika Kania, Karol Lichota

Honda CX 500 Cafe Racer – co to jest ten cały cafe racer?

Cafe racer to stylówa, a właściwie sposób modyfikacji motóra, żeby tę stylówę osiągnąć. Buduje się je do sprawnej jazdy na krótkich dystansach. Mają być szybkie, łatwo prowadzić się w miejskich warunkach, ale wygodne już być nie muszą. Po co, skoro i tak za moment zatrzymamy się pod pubem i będziemy bić pianę z umówioną koleżanką. Za godzinę mamy spotkanie z następną…w restauracji 3 km dalej. Bez motocykla byłoby ciężko.

Mówi się, że ten styl przerabiania motocykli wymyślili młodzi Anglicy w latach 60. Wykombinowali go po to, żeby móc udawać zawodników z Wyspy Man. Założę się, że historycy motoryzacji, jeżeli jacyś istnieją, przyznają, że najlepiej udaje się to przy kawiarnianym stoliku, mając w ręku zimne piwo. Jeżeli w zasięgu wzroku stoi zaparkowany twój motocykl, to można w tym udawaniu być całkiem przekonującym.

Honda CX 500 cafe racer Mark Royal Workshop

Honda CX 500 Cafe Racer | foto: Monika Kania


Honda CX 500 Cafe Racer - baza

Motocykl musi też pasować do twoich opowieści. Nikt nie łyknie historii o rekordach prędkości, jeżeli obok ciebie będzie stał ociężały turystyk albo – co gorsze – ociekający chromem chopper. Ma być lekko, prosto i przyjemnie. Czyli dokładnie jak w CX-ie, którego widzicie na zdjęciach.

W Japonii - kraju, który zalał świat masowo produkowanymi motowynalazkami, wszystko, co różni się od reszty, jest warte uwagi. Honda CX 500 różni się mocno.

Może prościej: to jest najdziwniejszy motór jaki wymyślił Pan Honda.

V2? W porządku... Ale poprzecznie?! Po co to komu? Były jeszcze wersje turbo z mocą 82 KM zamiast 50 KM, jak w tym egzemplarzu, ale jest ich tak mało, że to może być tylko legenda. Pewne jest, że CX 500 jest pierwszym motórem Hondy z silnikiem V2. Miało być rozwidlenie garów 90°, wyszło 80°, no bo bez przesady... i tak są rozchylone nie w tej płaszczyźnie co trzeba. Egzemplarz Marka wygląda na rekordzistę na Wyspie Mann.

Honda CX 500 Cafe Racer - przeróbka

Tylny stelaż zniknął, osłony i air-box też. Czarna farba chowa wszystkie detale, a srebrny blok cylindrów eksponuje silnik. Delikates. Jak dodamy do tego pospawane własnym sumptem wydechy, to już delikates z wisienką. Jest nawet zydelek, żeby móc się tym motórem cieszyć. Co prawda trzeba być szczupłym, żeby z zydelka dało się skorzystać, ale jak pisałem na wstępie: cafe racer nie może być zbyt wygodny. Ma być w sam raz! W sam raz, żeby w letni wieczór przelecieć się do miasta, przybić piątkę z kumplami.

Honda CX 500 Cafe Racer - znak czasów

To, że cafe racerów powstaje coraz więcej, to znak naszych czasów. Są wyjątkowe, każdy jest inny i mają... szyk.

Od początku XXI wieku obowiązuje zasada: nie ważne co robisz, ważne jak robiąc to, wyglądasz.

Stylówa ponad wszystko. Na takim CX 500 Cafe Racer z automatu wygląda się jak James Dean.

Honda CX 500 Cafe Racer - motór idealny?

Ja już powoli oswajam się z myślą, że trzeba będzie odpuścić jazdę plastikiem na rzecz takiego pędzidła w garażu. Taki motór nie gryzie, jest lekki, przyjemnie się prowadzi, a do tego wygląda, jakby się dobrze koło niego stało. Przyda się taki rekwizyt do gadania o jeżdżeniu, jak się czasem jeździć nie chce, prawda?

 

Tags: Bobber, Café racer, cx 500, honda, honda cx 500 cafe racer, klasycznie on tour, mark royal workshop, maruan, sebastian mądrachowski, Streetfighter

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

19 stycznia 2021
Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

26 stycznia 2019|0 Comments
BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

7 września 2018|0 Comments
GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

22 marca 2017|0 Comments
Hard Rock Cafe GOC: światowy sukces customa z Polski

Hard Rock Cafe GOC: światowy sukces customa z Polski

5 grudnia 2016|0 Comments
Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

16 sierpnia 2016|0 Comments
Honda Cb600f Cardsharper Customs – Cudze chwalicie..*

Honda Cb600f Cardsharper Customs – Cudze chwalicie..*

19 sierpnia 2015|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

19 stycznia 2021
Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

26 stycznia 2019|0 Comments
BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

BMW K100 Custom: KaSETA przyszłością customizingu!

7 września 2018|0 Comments
GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

22 marca 2017|0 Comments
Hard Rock Cafe GOC: światowy sukces customa z Polski

Hard Rock Cafe GOC: światowy sukces customa z Polski

5 grudnia 2016|0 Comments
Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

Honda CB 750 Cafe Racer by Cardsharper Customs

16 sierpnia 2016|0 Comments
Honda Cb600f Cardsharper Customs – Cudze chwalicie..*

Honda Cb600f Cardsharper Customs – Cudze chwalicie..*

19 sierpnia 2015|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry