Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
VW Up! GTi
Strona główna » VW Up! GTi: Volkswagen wraca do korzeni

VW Up! GTi: Volkswagen wraca do korzeni

VW Up! GTi VW wypuszcza właśnie sportową odmianę swojego najmniejszego […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » VW Up! GTi: Volkswagen wraca do korzeni

VW Up! GTi: Volkswagen wraca do korzeni

VW Up! GTi VW wypuszcza właśnie sportową odmianę swojego najmniejszego […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » VW Up! GTi: Volkswagen wraca do korzeni

VW Up! GTi: Volkswagen wraca do korzeni

VW Up! GTi VW wypuszcza właśnie sportową odmianę swojego najmniejszego […]

Mateusz Cieślak

VW Up! GTi

VW wypuszcza właśnie sportową odmianę swojego najmniejszego modelu. Up! GTi ma kontynuować tradycję Golfa mk I zapoczątkowaną w latach 70. Mimo prawie 50-letniej różnicy wieku, auta są do siebie podobne przede wszystkim pod względem idei.

Tekst: Mateusz Malec, foto: autocar.co.uk

VW Up! GTi | Wygląd

Pod względem stylistycznym, auto niewiele się zmieniło. Up! GTi dostał nowy, bardziej agresywny zderzak, 17-calowe felgi ze stopów lekkich oraz czerwone akcenty na grillu i tylnej klapie. Ponadto auto zostało obniżone o 15 mm w stosunku do „cywilnej” wersji, przez co również nabiera sportowego charakteru. Cała karoseria została również obdarzona emblematami GTi. VW Up! GTi tył

VW Up! GTi | Wnętrze

W środku klasycznie dla wersji GTi zawitała tapicerka w kratę o dźwięcznej nazwie „Jacara Red”. Gałka zmiany biegów tradycyjnie nawiązuje do piłeczki golfowej. Kierownica również jest bardziej sportowa. Spłaszczony spód oraz emblemat GTi dobrze komponują się z resztą auta.

VW Up! GTi | wnętrze

VW Up! GTi | Wnętrze

VW Up! GTi | Moc i osiągi

Właśnie w tym miejscu odzywa się prawdziwy duch GTi, który zawitał w VW Golfie mk I. VW Up! Podobnie jak protoplasta jest lekki – auto gotowe do jazdy waży 1070 kg. Niestety w tym miejscu kończą się pozytywy.

Do napędu służy doładowany silnik o pojemności zalednwie 1 litra i 3 cylindrach. Generuje on moc 113 KM i 200 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2000 obr/min. Pozwala to na sprint do setki w 8.8 s. Szału nie ma. Przekładnia jaka zawitała do sportowego Up!’a to 6-biegowa skrzynia manualna. Dzięki sztywniejszemu i niższemu zawieszeniu auto jest przynajmniej bardziej stabilne w zakrętach. Minusem jest też elektryczny układ kierowniczy. Nie daje on takiego wyczucia drogi jak to było w przypadku pierwszego Golfa GTi.

VW Up! GTi komora silnika

VW Up! GTi | Silnik 1.0

VW Up! GTi | Cena

VW Up! miał być pełnoprawnym hot hatchem zachowującym ducha legendarnej wersji GTi. Miał być lekki, mocny i dający wielką frajdę z jazdy. Póki co jest lekki, mocy brakuje, a frajda z jazdy to kwestia oczekiwań. Koszt nowego Up! GTi to około 65 tysięcy złotych – sporo jak za auto wielkości pralki. Producent deklaruje spalanie 4 litrów bezołowiowej na każde 100 km. Na szczegółowe testy musimy jeszcze chwilę poczekać. VW Up! GTi front

Tags: golf, gti, hot hatch, up!, vw, vw up, vw up gti

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

VW Up! GTi

VW wypuszcza właśnie sportową odmianę swojego najmniejszego modelu. Up! GTi ma kontynuować tradycję Golfa mk I zapoczątkowaną w latach 70. Mimo prawie 50-letniej różnicy wieku, auta są do siebie podobne przede wszystkim pod względem idei.

Tekst: Mateusz Malec, foto: autocar.co.uk

VW Up! GTi | Wygląd

Pod względem stylistycznym, auto niewiele się zmieniło. Up! GTi dostał nowy, bardziej agresywny zderzak, 17-calowe felgi ze stopów lekkich oraz czerwone akcenty na grillu i tylnej klapie. Ponadto auto zostało obniżone o 15 mm w stosunku do „cywilnej” wersji, przez co również nabiera sportowego charakteru. Cała karoseria została również obdarzona emblematami GTi. VW Up! GTi tył

VW Up! GTi | Wnętrze

W środku klasycznie dla wersji GTi zawitała tapicerka w kratę o dźwięcznej nazwie „Jacara Red”. Gałka zmiany biegów tradycyjnie nawiązuje do piłeczki golfowej. Kierownica również jest bardziej sportowa. Spłaszczony spód oraz emblemat GTi dobrze komponują się z resztą auta.

VW Up! GTi | wnętrze

VW Up! GTi | Wnętrze

VW Up! GTi | Moc i osiągi

Właśnie w tym miejscu odzywa się prawdziwy duch GTi, który zawitał w VW Golfie mk I. VW Up! Podobnie jak protoplasta jest lekki – auto gotowe do jazdy waży 1070 kg. Niestety w tym miejscu kończą się pozytywy.

Do napędu służy doładowany silnik o pojemności zalednwie 1 litra i 3 cylindrach. Generuje on moc 113 KM i 200 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2000 obr/min. Pozwala to na sprint do setki w 8.8 s. Szału nie ma. Przekładnia jaka zawitała do sportowego Up!’a to 6-biegowa skrzynia manualna. Dzięki sztywniejszemu i niższemu zawieszeniu auto jest przynajmniej bardziej stabilne w zakrętach. Minusem jest też elektryczny układ kierowniczy. Nie daje on takiego wyczucia drogi jak to było w przypadku pierwszego Golfa GTi.

VW Up! GTi komora silnika

VW Up! GTi | Silnik 1.0

VW Up! GTi | Cena

VW Up! miał być pełnoprawnym hot hatchem zachowującym ducha legendarnej wersji GTi. Miał być lekki, mocny i dający wielką frajdę z jazdy. Póki co jest lekki, mocy brakuje, a frajda z jazdy to kwestia oczekiwań. Koszt nowego Up! GTi to około 65 tysięcy złotych – sporo jak za auto wielkości pralki. Producent deklaruje spalanie 4 litrów bezołowiowej na każde 100 km. Na szczegółowe testy musimy jeszcze chwilę poczekać. VW Up! GTi front

Tags: golf, gti, hot hatch, up!, vw, vw up, vw up gti
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry