VW Up! GTi
VW wypuszcza właśnie sportową odmianę swojego najmniejszego modelu. Up! GTi ma kontynuować tradycję Golfa mk I zapoczątkowaną w latach 70. Mimo prawie 50-letniej różnicy wieku, auta są do siebie podobne przede wszystkim pod względem idei.
Tekst: Mateusz Malec, foto: autocar.co.uk
VW Up! GTi | Wygląd
Pod względem stylistycznym, auto niewiele się zmieniło. Up! GTi dostał nowy, bardziej agresywny zderzak, 17-calowe felgi ze stopów lekkich oraz czerwone akcenty na grillu i tylnej klapie. Ponadto auto zostało obniżone o 15 mm w stosunku do „cywilnej” wersji, przez co również nabiera sportowego charakteru. Cała karoseria została również obdarzona emblematami GTi.
VW Up! GTi | Wnętrze
W środku klasycznie dla wersji GTi zawitała tapicerka w kratę o dźwięcznej nazwie „Jacara Red”. Gałka zmiany biegów tradycyjnie nawiązuje do piłeczki golfowej. Kierownica również jest bardziej sportowa. Spłaszczony spód oraz emblemat GTi dobrze komponują się z resztą auta.
VW Up! GTi | Moc i osiągi
Właśnie w tym miejscu odzywa się prawdziwy duch GTi, który zawitał w VW Golfie mk I. VW Up! Podobnie jak protoplasta jest lekki – auto gotowe do jazdy waży 1070 kg. Niestety w tym miejscu kończą się pozytywy.
Do napędu służy doładowany silnik o pojemności zalednwie 1 litra i 3 cylindrach. Generuje on moc 113 KM i 200 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2000 obr/min. Pozwala to na sprint do setki w 8.8 s. Szału nie ma. Przekładnia jaka zawitała do sportowego Up!’a to 6-biegowa skrzynia manualna. Dzięki sztywniejszemu i niższemu zawieszeniu auto jest przynajmniej bardziej stabilne w zakrętach. Minusem jest też elektryczny układ kierowniczy. Nie daje on takiego wyczucia drogi jak to było w przypadku pierwszego Golfa GTi.
VW Up! GTi | Cena
VW Up! miał być pełnoprawnym hot hatchem zachowującym ducha legendarnej wersji GTi. Miał być lekki, mocny i dający wielką frajdę z jazdy. Póki co jest lekki, mocy brakuje, a frajda z jazdy to kwestia oczekiwań. Koszt nowego Up! GTi to około 65 tysięcy złotych – sporo jak za auto wielkości pralki. Producent deklaruje spalanie 4 litrów bezołowiowej na każde 100 km. Na szczegółowe testy musimy jeszcze chwilę poczekać.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
VW Up! GTi
VW wypuszcza właśnie sportową odmianę swojego najmniejszego modelu. Up! GTi ma kontynuować tradycję Golfa mk I zapoczątkowaną w latach 70. Mimo prawie 50-letniej różnicy wieku, auta są do siebie podobne przede wszystkim pod względem idei.
Tekst: Mateusz Malec, foto: autocar.co.uk
VW Up! GTi | Wygląd
Pod względem stylistycznym, auto niewiele się zmieniło. Up! GTi dostał nowy, bardziej agresywny zderzak, 17-calowe felgi ze stopów lekkich oraz czerwone akcenty na grillu i tylnej klapie. Ponadto auto zostało obniżone o 15 mm w stosunku do „cywilnej” wersji, przez co również nabiera sportowego charakteru. Cała karoseria została również obdarzona emblematami GTi.
VW Up! GTi | Wnętrze
W środku klasycznie dla wersji GTi zawitała tapicerka w kratę o dźwięcznej nazwie „Jacara Red”. Gałka zmiany biegów tradycyjnie nawiązuje do piłeczki golfowej. Kierownica również jest bardziej sportowa. Spłaszczony spód oraz emblemat GTi dobrze komponują się z resztą auta.
VW Up! GTi | Moc i osiągi
Właśnie w tym miejscu odzywa się prawdziwy duch GTi, który zawitał w VW Golfie mk I. VW Up! Podobnie jak protoplasta jest lekki – auto gotowe do jazdy waży 1070 kg. Niestety w tym miejscu kończą się pozytywy.
Do napędu służy doładowany silnik o pojemności zalednwie 1 litra i 3 cylindrach. Generuje on moc 113 KM i 200 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2000 obr/min. Pozwala to na sprint do setki w 8.8 s. Szału nie ma. Przekładnia jaka zawitała do sportowego Up!’a to 6-biegowa skrzynia manualna. Dzięki sztywniejszemu i niższemu zawieszeniu auto jest przynajmniej bardziej stabilne w zakrętach. Minusem jest też elektryczny układ kierowniczy. Nie daje on takiego wyczucia drogi jak to było w przypadku pierwszego Golfa GTi.
VW Up! GTi | Cena
VW Up! miał być pełnoprawnym hot hatchem zachowującym ducha legendarnej wersji GTi. Miał być lekki, mocny i dający wielką frajdę z jazdy. Póki co jest lekki, mocy brakuje, a frajda z jazdy to kwestia oczekiwań. Koszt nowego Up! GTi to około 65 tysięcy złotych – sporo jak za auto wielkości pralki. Producent deklaruje spalanie 4 litrów bezołowiowej na każde 100 km. Na szczegółowe testy musimy jeszcze chwilę poczekać.