Ford Ranger Raptor
Ford F150 to najpopularniejszy samochód sprzedawany w USA. Jego najmocniejsza odmiana Raptor dysponuje mocą aż 450 KM, a jazda nim dostarcza wiele frajdy. Jedynym pickupem oferowanym w Europie przez Forda jest Ranger. Jankesi przygotowali właśnie jego najmocniejszą wersję.
tekst: Mateusz Malec, foto: Ford
Ford Ranger Raptor | Wygląd
Na pierwszy rzut oka widzimy, że Ranger Raptor nie jest zwykłym pickupem z promocji. Auto przykuwa uwagę od pierwszego spojrzenia na agresywny zderzak i mocarny grill z napisem FORD, przez poszerzone błotniki, duże terenowe koła, na tylnym zderzaku kończąc. Zwykły Ranger przy Raptorze, wygląda jak kobieta bez makijażu.
Ford Ranger Raptor | Wnętrze
We wnętrzu nie ma fajerwerków. Oprócz bardziej wyprofilowanych, skórzanych foteli, Ranger Raptor może pochwalić się logo „RAPTOR”, na ekranie nawigacji.
Ford Ranger Raptor | Dane techniczne
Auto zostało oparte na nowej ramie kratownicowej typu HSLA (High Strenght Low Alloy). Oznacza to, że rama powinna być bardzo wytrzymała, a przy okazji lekka. Zawieszenie to kultowe FOX Racing Shox. Według producenta amortyzatory mają 30 cm skoku. Za przeniesienie napędu odpowiada 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, wyposażona w system TMS (Terrain Manage System). Po ciśnięciu guzika na kierownicy będziemy mogli wybrać 1 z 6 trybów pracy: normal, sport, szuter, trawa, śnieg, błoto. Ma to pozwolić na zmaksymalizowanie trakcji w każdych warunkach.
Ford Ranger Raptor | Silnik i moc
I tutaj kończą się superlatywy. W amerykańskim F150 Raptor bije podwójnie doładowane 3.5 litra V6 o mocy 450 KM. My będziemy musieli zadowolić się podwójnie doładowanym silnikiem diesela o pojemności 2 litrów i mocy 210 KM. (śmiech) Silnik znany z Mondeo czy S-Maxa radzi sobie dobrze, ale nie mamy pojęcia co robi w aucie o oznaczeniu RAPTOR.
Może ktoś z Was ma na to wytłumaczenie? Jak Wam się w ogóle podoba Ford Ranger Raptor?
Tutaj znajdziecie nasz test FORD F150 RAPTOR. Ten przynajmniej miał V8 z kompresorem…
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Ford Ranger Raptor
Ford F150 to najpopularniejszy samochód sprzedawany w USA. Jego najmocniejsza odmiana Raptor dysponuje mocą aż 450 KM, a jazda nim dostarcza wiele frajdy. Jedynym pickupem oferowanym w Europie przez Forda jest Ranger. Jankesi przygotowali właśnie jego najmocniejszą wersję.
tekst: Mateusz Malec, foto: Ford
Ford Ranger Raptor | Wygląd
Na pierwszy rzut oka widzimy, że Ranger Raptor nie jest zwykłym pickupem z promocji. Auto przykuwa uwagę od pierwszego spojrzenia na agresywny zderzak i mocarny grill z napisem FORD, przez poszerzone błotniki, duże terenowe koła, na tylnym zderzaku kończąc. Zwykły Ranger przy Raptorze, wygląda jak kobieta bez makijażu.
Ford Ranger Raptor | Wnętrze
We wnętrzu nie ma fajerwerków. Oprócz bardziej wyprofilowanych, skórzanych foteli, Ranger Raptor może pochwalić się logo „RAPTOR”, na ekranie nawigacji.
Ford Ranger Raptor | Dane techniczne
Auto zostało oparte na nowej ramie kratownicowej typu HSLA (High Strenght Low Alloy). Oznacza to, że rama powinna być bardzo wytrzymała, a przy okazji lekka. Zawieszenie to kultowe FOX Racing Shox. Według producenta amortyzatory mają 30 cm skoku. Za przeniesienie napędu odpowiada 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, wyposażona w system TMS (Terrain Manage System). Po ciśnięciu guzika na kierownicy będziemy mogli wybrać 1 z 6 trybów pracy: normal, sport, szuter, trawa, śnieg, błoto. Ma to pozwolić na zmaksymalizowanie trakcji w każdych warunkach.
Ford Ranger Raptor | Silnik i moc
I tutaj kończą się superlatywy. W amerykańskim F150 Raptor bije podwójnie doładowane 3.5 litra V6 o mocy 450 KM. My będziemy musieli zadowolić się podwójnie doładowanym silnikiem diesela o pojemności 2 litrów i mocy 210 KM. (śmiech) Silnik znany z Mondeo czy S-Maxa radzi sobie dobrze, ale nie mamy pojęcia co robi w aucie o oznaczeniu RAPTOR.
Może ktoś z Was ma na to wytłumaczenie? Jak Wam się w ogóle podoba Ford Ranger Raptor?
Tutaj znajdziecie nasz test FORD F150 RAPTOR. Ten przynajmniej miał V8 z kompresorem…