Moto Guzzi V7 III Limited to esencja niepowtarzalnego, włoskiego stylu. Połączenie klasycznego designu i nowoczesnych materiałów nadaje temu motocyklowi eklektyczny charakter. Produkcja tego modelu będzie limitowana – powstanie jedynie 500 egzemplarzy.
tekst: Mor / inf. prasowa, foto: moto guzzi
V7 to jeden z najbardziej znanych i cenionych modeli Moto Guzzi. Pierwsze egzemplarze trafiły do produkcji w 1967 roku i od tamtej pory Moto Guzzi V7 stało się symbolem i esencją włoskiego motocykla. Model wyróżnia się jakością i designem, które cieszą się niesłabnącą popularnością wśród miłośników motocyklowego stylu życia.
Moto Guzzi V7 III Limited | Premiera
Wheels and Waves to niezwykle popularna impreza skupiająca miłośników motoryzacji i surfingu, festiwal stylu życia i pasji. W czerwcu 2018 roku, Roberto D’Amico, jeden z najbardziej utytułowanych włoskich surferów, zmierzył się tam z falami na desce z logo Moto Guzzi. Dla marki było to okazją do prezentacji, limitowanej do zaledwie 500 numerowanych egzemplarzy, wersji Moto Guzzi V7 III.
Unikatowy design motocykla podkreślony jest eleganckim wykończeniem i najwyższej jakości materiałami, jak chrom, włókna węglowe i anodowane aluminium. Oryginalny design V7 III Limited zwraca uwagę na nieograniczone możliwości customizacji – to motocykl pełen młodzieńczej frajdy, a jednocześnie symbol wszystkiego, za co tak kochamy włoską sztukę, kulturę i oczywiście, motoryzację.
Moto Guzzi V7 III Limited | Silnik
Symbolem marki Moto Guzzi jest wzdłużna, dwucylindrowa V-ka o pojemności 744 ccm, mocy 52 KM i maksymalnym momentem obrotowym sięgającym 60 Nm. To jednostka znana z poprzedniej generacji V7, niewysilona i dzięki temu na wskroś niezawodna. Wokół niej zbudowano motocykl, który ma bardzo łatwo prowadzić się, niezależnie od warunków pogodowych.
Neutralna, odprężona pozycja za wysoko umieszczoną, szeroką kierownicą, komfortowo zestrojone zawieszenie, wygodna i szeroka kanapa oraz ergonomicznie umieszczone podnóżki sprawiają, że każda wycieczka na tym Moto Guzzi jest niezapomnianym przeżyciem.
V7 III Limited | Design, wyróżniki limitowanej edycji
Motocykl ten, oprócz przyjemności z jazdy, dostarcza także całą masę doznań czysto estetycznych. Nie trzeba nim jechać, żeby docenić twórców tego limitowanego pojazdu. Klasyczne, błyszczące chromowania znakomicie współgrają z elegancką czernią, która jest drugim, niezwykle mocnym akcentem tej wersji V7 III. Od aluminiowych felg, po siodło z przeszyciami w starym stylu – czerń pełni tutaj bardzo ważną dla charakteru motocykla rolę. Chrom jednak nie jest w modelu V7 III Limited tylko dodatkiem – to na jego blasku zbudowano styl tej maszyny. Pokryty tym metalem zbiornik dumnie błyszczy, prezentując orła – symbol marki Moto Guzzi. A do tego, wierzch zbiornika zdobi skórzany pas w stylu vintage.
Jego charakter podkreślają, niejako w negatywie do powierzchni chromowanych, elementy z włókna węglowego – przedni i tylny błotnik oraz boczne panele. Prawdziwym smaczkiem są detale wykonane z anodowanego aluminium – korek wlewu paliwa i mocowanie kierownicy, na którym widnieje wygrawerowany laserowo numer każdego egzemplarza.
Z czarnego, anodowanego aluminium wykonane są także głowice wzdłużnego V-twina Moto Guzzi V7 III Limited. Z frezowanymi żebrami bloku silnika tworzą one eleganckie, kontrastujące zestawienie. Dyskretny styl i nawiązanie do klasyki można dostrzec również w kokpicie motocykla, gdzie do dyspozycji kierowcy jest pojedynczy, analogowy prędkościomierz z cyfrowym wyświetlaczem, informującym o innych parametrach maszyny.
Moto Guzzi V7 III Limited | Jaka cena? Kiedy w Polsce?
Do Polski model V7 III Limited zawita w drugiej połowie lutego 2019 roku. To oznacza, że z ewentualnymi zakupami trzeba się śpieszyć – wyprodukowano jedynie 500 egzemplarzy. Cena katalogowa modelu Limited w Polsce to 44 900 PLN.
Moto Guzzi V7 III Limited | dane techniczne [TABELA]
Silnik: | |
Typ: | 4-suwowy, 2-cylindrowy w układzie V, montowany wzdłużnie, kąt rozwarcia cylindrów 90 st., dwa zawory na cylinder |
Chłodzenie: | Powietrzem |
Pojemność skokowa: | 744 cm3 |
Średnica x skok tłoka: | 80 x 74 mm |
Moc maksymalna: | 52 KM (38 kW) przy 6200 obr/min |
Moment obrotowy: | 60 Nm przy 4900 obr/min |
Starter: | Elektryczny |
Zbiornik paliwa: | 21 litrów, w tym 4 litry rezerwy |
Norma emisji: | Euro 4 |
Wydech: | 2 w 2, stalowo aluminiowy, z trójdrożnym katalizatorem i podwójną sondą lambda |
Emisja CO2 (wg cyklu WMTC): | 128 g/km |
Spalanie (wg cyklu WMTC): | 5,5 l/100 km |
Nadwozie: | |
Rama: | Stalowa, rurowa |
Prześwit: | 150 mm |
Zawieszenie przód: | Amortyzator hydrauliczny, Ø 40 mm |
Zawieszenie tył: | Wahacz aluminiowy, dwa amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego sprężyny |
Hamulce przód: | stalowa tarcza pływająca Ø 320 mm, czterotłoczkowy zacisk Brembo |
Hamulce tył: | Tarcza 260 mm, pływający zacisk 2-tłoczkowy |
Koła: | Odlewy aluminiowe |
Opona przód: | 100/90 – 18” |
Opona tył: | 130/80 – 17” |
Wymiary i masy: | |
Wysokość: | 1 100 mm |
Długość: | 2 185 mm |
Wysokość siodła: | 770 mm |
Masa (na sucho): | 189 kg |
Masa (z płynami, 90% paliwa): | 209 kg |
Jeżeli zainteresował Cię artykuł o V7 III Limited, tutaj znajdziesz więcej informacji na temat Moto Guzzi:
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Moto Guzzi V7 III Limited to esencja niepowtarzalnego, włoskiego stylu. Połączenie klasycznego designu i nowoczesnych materiałów nadaje temu motocyklowi eklektyczny charakter. Produkcja tego modelu będzie limitowana – powstanie jedynie 500 egzemplarzy.
tekst: Mor / inf. prasowa, foto: moto guzzi
V7 to jeden z najbardziej znanych i cenionych modeli Moto Guzzi. Pierwsze egzemplarze trafiły do produkcji w 1967 roku i od tamtej pory Moto Guzzi V7 stało się symbolem i esencją włoskiego motocykla. Model wyróżnia się jakością i designem, które cieszą się niesłabnącą popularnością wśród miłośników motocyklowego stylu życia.
Moto Guzzi V7 III Limited | Premiera
Wheels and Waves to niezwykle popularna impreza skupiająca miłośników motoryzacji i surfingu, festiwal stylu życia i pasji. W czerwcu 2018 roku, Roberto D’Amico, jeden z najbardziej utytułowanych włoskich surferów, zmierzył się tam z falami na desce z logo Moto Guzzi. Dla marki było to okazją do prezentacji, limitowanej do zaledwie 500 numerowanych egzemplarzy, wersji Moto Guzzi V7 III.
Unikatowy design motocykla podkreślony jest eleganckim wykończeniem i najwyższej jakości materiałami, jak chrom, włókna węglowe i anodowane aluminium. Oryginalny design V7 III Limited zwraca uwagę na nieograniczone możliwości customizacji – to motocykl pełen młodzieńczej frajdy, a jednocześnie symbol wszystkiego, za co tak kochamy włoską sztukę, kulturę i oczywiście, motoryzację.
Moto Guzzi V7 III Limited | Silnik
Symbolem marki Moto Guzzi jest wzdłużna, dwucylindrowa V-ka o pojemności 744 ccm, mocy 52 KM i maksymalnym momentem obrotowym sięgającym 60 Nm. To jednostka znana z poprzedniej generacji V7, niewysilona i dzięki temu na wskroś niezawodna. Wokół niej zbudowano motocykl, który ma bardzo łatwo prowadzić się, niezależnie od warunków pogodowych.
Neutralna, odprężona pozycja za wysoko umieszczoną, szeroką kierownicą, komfortowo zestrojone zawieszenie, wygodna i szeroka kanapa oraz ergonomicznie umieszczone podnóżki sprawiają, że każda wycieczka na tym Moto Guzzi jest niezapomnianym przeżyciem.
V7 III Limited | Design, wyróżniki limitowanej edycji
Motocykl ten, oprócz przyjemności z jazdy, dostarcza także całą masę doznań czysto estetycznych. Nie trzeba nim jechać, żeby docenić twórców tego limitowanego pojazdu. Klasyczne, błyszczące chromowania znakomicie współgrają z elegancką czernią, która jest drugim, niezwykle mocnym akcentem tej wersji V7 III. Od aluminiowych felg, po siodło z przeszyciami w starym stylu – czerń pełni tutaj bardzo ważną dla charakteru motocykla rolę. Chrom jednak nie jest w modelu V7 III Limited tylko dodatkiem – to na jego blasku zbudowano styl tej maszyny. Pokryty tym metalem zbiornik dumnie błyszczy, prezentując orła – symbol marki Moto Guzzi. A do tego, wierzch zbiornika zdobi skórzany pas w stylu vintage.
Jego charakter podkreślają, niejako w negatywie do powierzchni chromowanych, elementy z włókna węglowego – przedni i tylny błotnik oraz boczne panele. Prawdziwym smaczkiem są detale wykonane z anodowanego aluminium – korek wlewu paliwa i mocowanie kierownicy, na którym widnieje wygrawerowany laserowo numer każdego egzemplarza.
Z czarnego, anodowanego aluminium wykonane są także głowice wzdłużnego V-twina Moto Guzzi V7 III Limited. Z frezowanymi żebrami bloku silnika tworzą one eleganckie, kontrastujące zestawienie. Dyskretny styl i nawiązanie do klasyki można dostrzec również w kokpicie motocykla, gdzie do dyspozycji kierowcy jest pojedynczy, analogowy prędkościomierz z cyfrowym wyświetlaczem, informującym o innych parametrach maszyny.
Moto Guzzi V7 III Limited | Jaka cena? Kiedy w Polsce?
Do Polski model V7 III Limited zawita w drugiej połowie lutego 2019 roku. To oznacza, że z ewentualnymi zakupami trzeba się śpieszyć – wyprodukowano jedynie 500 egzemplarzy. Cena katalogowa modelu Limited w Polsce to 44 900 PLN.
Moto Guzzi V7 III Limited | dane techniczne [TABELA]
Silnik: | |
Typ: | 4-suwowy, 2-cylindrowy w układzie V, montowany wzdłużnie, kąt rozwarcia cylindrów 90 st., dwa zawory na cylinder |
Chłodzenie: | Powietrzem |
Pojemność skokowa: | 744 cm3 |
Średnica x skok tłoka: | 80 x 74 mm |
Moc maksymalna: | 52 KM (38 kW) przy 6200 obr/min |
Moment obrotowy: | 60 Nm przy 4900 obr/min |
Starter: | Elektryczny |
Zbiornik paliwa: | 21 litrów, w tym 4 litry rezerwy |
Norma emisji: | Euro 4 |
Wydech: | 2 w 2, stalowo aluminiowy, z trójdrożnym katalizatorem i podwójną sondą lambda |
Emisja CO2 (wg cyklu WMTC): | 128 g/km |
Spalanie (wg cyklu WMTC): | 5,5 l/100 km |
Nadwozie: | |
Rama: | Stalowa, rurowa |
Prześwit: | 150 mm |
Zawieszenie przód: | Amortyzator hydrauliczny, Ø 40 mm |
Zawieszenie tył: | Wahacz aluminiowy, dwa amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego sprężyny |
Hamulce przód: | stalowa tarcza pływająca Ø 320 mm, czterotłoczkowy zacisk Brembo |
Hamulce tył: | Tarcza 260 mm, pływający zacisk 2-tłoczkowy |
Koła: | Odlewy aluminiowe |
Opona przód: | 100/90 – 18” |
Opona tył: | 130/80 – 17” |
Wymiary i masy: | |
Wysokość: | 1 100 mm |
Długość: | 2 185 mm |
Wysokość siodła: | 770 mm |
Masa (na sucho): | 189 kg |
Masa (z płynami, 90% paliwa): | 209 kg |
Jeżeli zainteresował Cię artykuł o V7 III Limited, tutaj znajdziesz więcej informacji na temat Moto Guzzi: