E1H2O | Elektryfikacja dotyka powoli legendarną, motorowodną serię wyścigową F1H2O. Formuła E (elektryczny wariant “samochodowej” F1) właśnie rozpoczęła swój 5. sezon w grudniu 2018 roku. Tym samym stało się oczywiste, że inauguracja każdej serii wyścigowej w klasie pojazdów elektrycznych nie jest melodią przyszłości, ale naszą rzeczywistością.
E1H2O – F1H20 na prąd!
Podwarszawska firma GEECOGEN od 2008 roku jest jednym ze światowych liderów elektromobilności. Teraz, po niemal 11 latach na rynku, próbuje swoich sił w wyścigach motorowodnych.
Właśnie startuje pierwsza światowa seria wyścigów motorowodnych, równie widowiskowych i spektakularnych jak F1H2O, ale przyjaznych środowisku – E1H2O! Cała energia zużywana w zawodach będzie pochodzić z odnawialnych źródeł energii. Dynamikę projektu tworzą jednak ludzie, a mobilność elektryczna podbija serca i staje się pasją wybitnych osobowości. Chęć udziału w projekcie zadeklarował pierwszy i jedyny Polak w najbardziej elitarnej klasie wyścigów motorowodnych F1H2O, Bartłomiej Marszałek. Obecnie trwają rozmowy definiujące zakres udziału polskiego zawodnika w projekcie.
Specyfikacja polskich łodzi elektrycznych formuły E1H2O:
- Materiał kadłuba: Włókno węglowe, nylon, włókno syntetyczne, airex & nomex
- Długość: minimum 4,8 m
- Szerokość : 2,1 m
- Waga: minimum 513 kg (z pilotem)
- Moc: 200 albo 300 HP
- Prędkość maksymalna : 190 km/h (ponad 118 mp/h)
- Przyspieszenie : 0-100 km/h w 5 sekund
- Funkcje bezpieczeństwa: poduszka powietrzna, kabina pilota zbudowana z włókna węglowego i nylonu z materiałami odpornymi na wstrząsy. Podpora głowy i szyi HANS, kuloodporna szyba przednia i pianka z tworzywa sztucznego dla końcówek kadłuba, aby uniknąć penetracji w przypadku kolizji.
Harmonogram prac:
- 02/2019 dostawa łodzi typu powerboat klasy F1H2O
- 03-04 /2019 przygotowanie w pełni funkcjonalnego prototypu elektrycznej łodzi wyścigowej
- 04 /2019 rozpoczęcie testów elektrycznej łodzi wyścigowej i kalibracji elementów mechanicznych
- 05 /2019 ukończenie testów. Oddanie wzorcowej łodzi do dalszej replikacji.
GEECOGEN Sp. z o.o. to polska firma technologiczna specjalizująca się w zakresie rozwiązań dla elektrycznej mobilności. Jesienią 2018 rozpoczęła współpracę z partnerem ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich w zakresie realizacji projektu wdrożenia do eksploatacji nowego cyklu wyścigowego bazującego na jednostkach pływających w ramach F1H2O, ale w wersji elektrycznej. Projekt rusza pod nazwą E1H2O.
Geecogen odpowiadać będzie za opracowanie i dostawę kompletnych rozwiązań z zakresu napędu elektrycznego, wysokiej wydajności systemów bateryjnych, systemów telemetrycznych oraz systemu szybkiego ładowania zaprojektowanych i wdrożonych do produkcji przez Spółkę.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
E1H2O | Elektryfikacja dotyka powoli legendarną, motorowodną serię wyścigową F1H2O. Formuła E (elektryczny wariant “samochodowej” F1) właśnie rozpoczęła swój 5. sezon w grudniu 2018 roku. Tym samym stało się oczywiste, że inauguracja każdej serii wyścigowej w klasie pojazdów elektrycznych nie jest melodią przyszłości, ale naszą rzeczywistością.
E1H2O – F1H20 na prąd!
Podwarszawska firma GEECOGEN od 2008 roku jest jednym ze światowych liderów elektromobilności. Teraz, po niemal 11 latach na rynku, próbuje swoich sił w wyścigach motorowodnych.
Właśnie startuje pierwsza światowa seria wyścigów motorowodnych, równie widowiskowych i spektakularnych jak F1H2O, ale przyjaznych środowisku – E1H2O! Cała energia zużywana w zawodach będzie pochodzić z odnawialnych źródeł energii. Dynamikę projektu tworzą jednak ludzie, a mobilność elektryczna podbija serca i staje się pasją wybitnych osobowości. Chęć udziału w projekcie zadeklarował pierwszy i jedyny Polak w najbardziej elitarnej klasie wyścigów motorowodnych F1H2O, Bartłomiej Marszałek. Obecnie trwają rozmowy definiujące zakres udziału polskiego zawodnika w projekcie.
Specyfikacja polskich łodzi elektrycznych formuły E1H2O:
- Materiał kadłuba: Włókno węglowe, nylon, włókno syntetyczne, airex & nomex
- Długość: minimum 4,8 m
- Szerokość : 2,1 m
- Waga: minimum 513 kg (z pilotem)
- Moc: 200 albo 300 HP
- Prędkość maksymalna : 190 km/h (ponad 118 mp/h)
- Przyspieszenie : 0-100 km/h w 5 sekund
- Funkcje bezpieczeństwa: poduszka powietrzna, kabina pilota zbudowana z włókna węglowego i nylonu z materiałami odpornymi na wstrząsy. Podpora głowy i szyi HANS, kuloodporna szyba przednia i pianka z tworzywa sztucznego dla końcówek kadłuba, aby uniknąć penetracji w przypadku kolizji.
Harmonogram prac:
- 02/2019 dostawa łodzi typu powerboat klasy F1H2O
- 03-04 /2019 przygotowanie w pełni funkcjonalnego prototypu elektrycznej łodzi wyścigowej
- 04 /2019 rozpoczęcie testów elektrycznej łodzi wyścigowej i kalibracji elementów mechanicznych
- 05 /2019 ukończenie testów. Oddanie wzorcowej łodzi do dalszej replikacji.
GEECOGEN Sp. z o.o. to polska firma technologiczna specjalizująca się w zakresie rozwiązań dla elektrycznej mobilności. Jesienią 2018 rozpoczęła współpracę z partnerem ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich w zakresie realizacji projektu wdrożenia do eksploatacji nowego cyklu wyścigowego bazującego na jednostkach pływających w ramach F1H2O, ale w wersji elektrycznej. Projekt rusza pod nazwą E1H2O.
Geecogen odpowiadać będzie za opracowanie i dostawę kompletnych rozwiązań z zakresu napędu elektrycznego, wysokiej wydajności systemów bateryjnych, systemów telemetrycznych oraz systemu szybkiego ładowania zaprojektowanych i wdrożonych do produkcji przez Spółkę.