Volvo zamierza rozszerzyć swoją gamę usportowionych modeli. Szwedzki producent poinformował, że jeszcze tego lata do S60 Polestar Engineered dołączą XC60 i V60.
foto: autocar.co.uk
Choć Volvo uchodzi za markę rozsądną, czasami postanawia zaszaleć i wypuścić wilka w owczej skórze. Tak było w przypadku modelu 850R czy V70R. W 1996 roku powołało nawet zespół wyścigowy Polestar Racing, który później stał się również ich oficjalnym tunerem.
Historia Volvo zmodyfikowanych przez oddział Polestar sięga 2014 roku. Właśnie wtedy zobaczyliśmy modele S60 i V60 Polestar. Auta miały napęd na wszystkie koła i sześciocylindrowy silnik V6 o mocy 350 KM. Co ciekawe, sedan S60 na torze Nurburgring wykręcił lepszy czas niż Lamborghini Gallardo czy Aston Martin V12 Vantage S.
Teraz Volvo poinformowało, że latem bieżącego roku ruszy sprzedaż dwóch usportowionych modeli. Mowa o V60 oraz XC60 Polestar Engineered. Oba auta będą napędzane przez podkręcony napęd T8, czyli hybrydę typu plug-in. Do tej pory w sportowej ofercie mieliśmy tylko model S60 Polestar, który miał premierę w 2018 roku.
Na napęd T8 składa się dwulitrowy, 4 cylindrowy silnik Twin Turbo oraz silnik elektryczny napędzający tylną oś. Łączna moc dwóch silników to 405 KM i 669 Nm. W wersji Polestar oprogramowanie zmodyfikowano tak, by właśnie na tylną oś trafiała większość mocy.
Podobnie jak w przypadku Volvo S60 Polestar Engineered, nowe modele również wyposażone będą w zawieszenie i rozpórkę Öhlins oraz 6-tłoczkowe zaciski Brembo. Na lepsze prowadzenie auta mają też wpłynąć centralnie położone akumulatory.
Ceny nie są jeszcze znane. Zwykłe Volvo XC60 z podstawowym napędem T8 o niższej mocy zaczyna się od 270 550 zł, a V60 od 262 200 zł. Jednak pomimo braku cen na globalnej stronie volvocars.com już pojawił się konfigurator obydwu modeli.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Volvo zamierza rozszerzyć swoją gamę usportowionych modeli. Szwedzki producent poinformował, że jeszcze tego lata do S60 Polestar Engineered dołączą XC60 i V60.
foto: autocar.co.uk
Choć Volvo uchodzi za markę rozsądną, czasami postanawia zaszaleć i wypuścić wilka w owczej skórze. Tak było w przypadku modelu 850R czy V70R. W 1996 roku powołało nawet zespół wyścigowy Polestar Racing, który później stał się również ich oficjalnym tunerem.
Historia Volvo zmodyfikowanych przez oddział Polestar sięga 2014 roku. Właśnie wtedy zobaczyliśmy modele S60 i V60 Polestar. Auta miały napęd na wszystkie koła i sześciocylindrowy silnik V6 o mocy 350 KM. Co ciekawe, sedan S60 na torze Nurburgring wykręcił lepszy czas niż Lamborghini Gallardo czy Aston Martin V12 Vantage S.
Teraz Volvo poinformowało, że latem bieżącego roku ruszy sprzedaż dwóch usportowionych modeli. Mowa o V60 oraz XC60 Polestar Engineered. Oba auta będą napędzane przez podkręcony napęd T8, czyli hybrydę typu plug-in. Do tej pory w sportowej ofercie mieliśmy tylko model S60 Polestar, który miał premierę w 2018 roku.
Na napęd T8 składa się dwulitrowy, 4 cylindrowy silnik Twin Turbo oraz silnik elektryczny napędzający tylną oś. Łączna moc dwóch silników to 405 KM i 669 Nm. W wersji Polestar oprogramowanie zmodyfikowano tak, by właśnie na tylną oś trafiała większość mocy.
Podobnie jak w przypadku Volvo S60 Polestar Engineered, nowe modele również wyposażone będą w zawieszenie i rozpórkę Öhlins oraz 6-tłoczkowe zaciski Brembo. Na lepsze prowadzenie auta mają też wpłynąć centralnie położone akumulatory.
Ceny nie są jeszcze znane. Zwykłe Volvo XC60 z podstawowym napędem T8 o niższej mocy zaczyna się od 270 550 zł, a V60 od 262 200 zł. Jednak pomimo braku cen na globalnej stronie volvocars.com już pojawił się konfigurator obydwu modeli.