Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Ferrari SF90 Stradale
Strona główna » SF90 Stradale | Ferrari zasilane z gniazdka

SF90 Stradale | Ferrari zasilane z gniazdka

SF90 Stradale Dzień 29 maja 2019 roku stanie się jedną […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » SF90 Stradale | Ferrari zasilane z gniazdka

SF90 Stradale | Ferrari zasilane z gniazdka

SF90 Stradale Dzień 29 maja 2019 roku stanie się jedną […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » SF90 Stradale | Ferrari zasilane z gniazdka

SF90 Stradale | Ferrari zasilane z gniazdka

SF90 Stradale Dzień 29 maja 2019 roku stanie się jedną […]

Magazyn Motór

SF90 Stradale

Dzień 29 maja 2019 roku stanie się jedną z pamiętnych dat w świecie motoryzacji, ponieważ dokładnie tego dnia zaprezentowano pierwsze w historii Ferrari z systemem plug-in, czyli z możliwością ładowania z wykorzystaniem gniazdka. Model ten nazwano SF90 Stradale, dokładnie tak samo jak tegoroczny bolid F1 ze stajni Ferrari.

Autor: Jakub Bąk | Zdjęcia: Biuro prasowe Ferrari

Jest to najmocniejszy z samochodów z brykającym konikiem na masce, bo ma aż 986 KM. Tak duża moc jest generowana z czterolitrowego silnika V8, którego bazowa wersja montowana jest w modelu 488 oraz trzech jednostek elektrycznych. Inżynierowie po zmodyfikowaniu V8 wycisnęli z niej aż 769 KM i 800 NM, a napęd elektryczny dostarcza dodatkowo 217 KM. Ten ostatni składa się z ogniw litowo-jonowych o pojemności 7,9 kWh.

SF90 Stradale | Fabryczne ograniczenia

Jazda w trybie elektrycznym jest z góry ograniczana, ponieważ samochód automatycznie przełącza się na przednie koła i redukuje prędkość do 135 km/h. Jest to zupełna nowość u Włochów, którzy w ten sposób doganiają konkurencję: McLarena P1 oraz Porsche 918 Spyder. Jeśli chodzi o zasięg, jest to 25 kilometrów, co podobnie jak u innych gigantów, daje niewielką przyjemność z jazdy. Różnica natomiast pojawia się w osiągach, ponieważ prędkość od 0 do 100 można osiągnąć w 2,5 sekundy, a 200 km/h zobaczymy po niecałych 7 sekundach po starcie. Takie liczby porównywać można z hipersamochodami typu Bugatti Chiron lub Koenigsegg Agera RS. Tutaj ponownie napotykamy ograniczenie: blokada prędkości to 340 km/h.

Ferrari SF90 Stradale | tył

SF90 Stradale | Nowość od Ferrari na 90-lecie marki

Nie tylko napęd elektryczny jest nowinką technologiczną w SF90 Stradale. Samo wnętrze auta musi nadążać za pędem czasu. Zamiast okrągłego analogowego obrotomierza z ekranami po obu stronach zaprojektowano 16-calowy wyświetlacz, na którym pojawia się układ wzorowany na tym z poprzednich modeli. Natomiast najważniejsze informacje dotyczące jazdy pojawią się… na szybie. Ułatwić utrzymanie takiego konia w ryzach kierowcy ma kilka trybów przeznaczonych na różne warunki. W ten sposób przez miasto pojedziemy eDrive (tryb elektryczny), zmienimy go na Hybrid (efektywne połączenie obu silników), a chcąc pokazać kolegom na torze swoje możliwości, przełączymy się na Qualify. Ten ostatni daje nam możliwość wykorzystania wszystkich 1000 KM.

Ferrari SF90 Stradale | wnętrze

Niestety producent z Maranello nie zdradził informacji odnośnie ilości planowanych egzemplarzy, ani tym bardziej ceny, jaką będziemy musieli zapłacić za następcę modelu LaFerrari. Ptaszki ćwierkają, że nowe SF90 Stradale będzie droższe od wcześniej wymienionego LaFerrari.

Pytaniem jakie się nasuwa jest to, czy pozostałe marki zaprezentują nowe modele i czy powstanie nowa generacja hybrydowych hiperwozów. Nowego Ferrari możemy zacząć wypatrywać na ulicach od pierwszego kwartału 2020 roku.

Ferrari SF90 Stradale | z pyszczka przód

SF90 Stradale | Dane techniczne

Moc: 780 KM z jednostki benzynowej + 220 KM z silników elektrycznych

Silnik: V8 turbodoładowany, czterolitrowy + trzy jednostki elektryczne

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,5 sekundy

Długość: 4710 mm

Szerokość: 1972 mm

Waga: 1570 kg

Prędkość maksymalna: 340 km/h

SF90 Stradale jest modelem wydanym na 90-lecie marki. Wcześniej pisaliśmy o innym – Ferrari 125S było pierwszym dopuszczonym do jazdy po ulicy.

 

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

SF90 Stradale

Dzień 29 maja 2019 roku stanie się jedną z pamiętnych dat w świecie motoryzacji, ponieważ dokładnie tego dnia zaprezentowano pierwsze w historii Ferrari z systemem plug-in, czyli z możliwością ładowania z wykorzystaniem gniazdka. Model ten nazwano SF90 Stradale, dokładnie tak samo jak tegoroczny bolid F1 ze stajni Ferrari.

Autor: Jakub Bąk | Zdjęcia: Biuro prasowe Ferrari

Jest to najmocniejszy z samochodów z brykającym konikiem na masce, bo ma aż 986 KM. Tak duża moc jest generowana z czterolitrowego silnika V8, którego bazowa wersja montowana jest w modelu 488 oraz trzech jednostek elektrycznych. Inżynierowie po zmodyfikowaniu V8 wycisnęli z niej aż 769 KM i 800 NM, a napęd elektryczny dostarcza dodatkowo 217 KM. Ten ostatni składa się z ogniw litowo-jonowych o pojemności 7,9 kWh.

SF90 Stradale | Fabryczne ograniczenia

Jazda w trybie elektrycznym jest z góry ograniczana, ponieważ samochód automatycznie przełącza się na przednie koła i redukuje prędkość do 135 km/h. Jest to zupełna nowość u Włochów, którzy w ten sposób doganiają konkurencję: McLarena P1 oraz Porsche 918 Spyder. Jeśli chodzi o zasięg, jest to 25 kilometrów, co podobnie jak u innych gigantów, daje niewielką przyjemność z jazdy. Różnica natomiast pojawia się w osiągach, ponieważ prędkość od 0 do 100 można osiągnąć w 2,5 sekundy, a 200 km/h zobaczymy po niecałych 7 sekundach po starcie. Takie liczby porównywać można z hipersamochodami typu Bugatti Chiron lub Koenigsegg Agera RS. Tutaj ponownie napotykamy ograniczenie: blokada prędkości to 340 km/h.

Ferrari SF90 Stradale | tył

SF90 Stradale | Nowość od Ferrari na 90-lecie marki

Nie tylko napęd elektryczny jest nowinką technologiczną w SF90 Stradale. Samo wnętrze auta musi nadążać za pędem czasu. Zamiast okrągłego analogowego obrotomierza z ekranami po obu stronach zaprojektowano 16-calowy wyświetlacz, na którym pojawia się układ wzorowany na tym z poprzednich modeli. Natomiast najważniejsze informacje dotyczące jazdy pojawią się… na szybie. Ułatwić utrzymanie takiego konia w ryzach kierowcy ma kilka trybów przeznaczonych na różne warunki. W ten sposób przez miasto pojedziemy eDrive (tryb elektryczny), zmienimy go na Hybrid (efektywne połączenie obu silników), a chcąc pokazać kolegom na torze swoje możliwości, przełączymy się na Qualify. Ten ostatni daje nam możliwość wykorzystania wszystkich 1000 KM.

Ferrari SF90 Stradale | wnętrze

Niestety producent z Maranello nie zdradził informacji odnośnie ilości planowanych egzemplarzy, ani tym bardziej ceny, jaką będziemy musieli zapłacić za następcę modelu LaFerrari. Ptaszki ćwierkają, że nowe SF90 Stradale będzie droższe od wcześniej wymienionego LaFerrari.

Pytaniem jakie się nasuwa jest to, czy pozostałe marki zaprezentują nowe modele i czy powstanie nowa generacja hybrydowych hiperwozów. Nowego Ferrari możemy zacząć wypatrywać na ulicach od pierwszego kwartału 2020 roku.

Ferrari SF90 Stradale | z pyszczka przód

SF90 Stradale | Dane techniczne

Moc: 780 KM z jednostki benzynowej + 220 KM z silników elektrycznych

Silnik: V8 turbodoładowany, czterolitrowy + trzy jednostki elektryczne

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,5 sekundy

Długość: 4710 mm

Szerokość: 1972 mm

Waga: 1570 kg

Prędkość maksymalna: 340 km/h

SF90 Stradale jest modelem wydanym na 90-lecie marki. Wcześniej pisaliśmy o innym – Ferrari 125S było pierwszym dopuszczonym do jazdy po ulicy.

 

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry