Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Ferrari SF90 Stradale
Strona główna » SF90 Stradale | Ferrari zasilane z gniazdka

SF90 Stradale | Ferrari zasilane z gniazdka

SF90 Stradale Dzień 29 maja 2019 roku stanie się jedną […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » SF90 Stradale | Ferrari zasilane z gniazdka

SF90 Stradale | Ferrari zasilane z gniazdka

SF90 Stradale Dzień 29 maja 2019 roku stanie się jedną […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » SF90 Stradale | Ferrari zasilane z gniazdka

SF90 Stradale | Ferrari zasilane z gniazdka

SF90 Stradale Dzień 29 maja 2019 roku stanie się jedną […]

Magazyn Motór

SF90 Stradale

Dzień 29 maja 2019 roku stanie się jedną z pamiętnych dat w świecie motoryzacji, ponieważ dokładnie tego dnia zaprezentowano pierwsze w historii Ferrari z systemem plug-in, czyli z możliwością ładowania z wykorzystaniem gniazdka. Model ten nazwano SF90 Stradale, dokładnie tak samo jak tegoroczny bolid F1 ze stajni Ferrari.

Autor: Jakub Bąk | Zdjęcia: Biuro prasowe Ferrari

Jest to najmocniejszy z samochodów z brykającym konikiem na masce, bo ma aż 986 KM. Tak duża moc jest generowana z czterolitrowego silnika V8, którego bazowa wersja montowana jest w modelu 488 oraz trzech jednostek elektrycznych. Inżynierowie po zmodyfikowaniu V8 wycisnęli z niej aż 769 KM i 800 NM, a napęd elektryczny dostarcza dodatkowo 217 KM. Ten ostatni składa się z ogniw litowo-jonowych o pojemności 7,9 kWh.

SF90 Stradale | Fabryczne ograniczenia

Jazda w trybie elektrycznym jest z góry ograniczana, ponieważ samochód automatycznie przełącza się na przednie koła i redukuje prędkość do 135 km/h. Jest to zupełna nowość u Włochów, którzy w ten sposób doganiają konkurencję: McLarena P1 oraz Porsche 918 Spyder. Jeśli chodzi o zasięg, jest to 25 kilometrów, co podobnie jak u innych gigantów, daje niewielką przyjemność z jazdy. Różnica natomiast pojawia się w osiągach, ponieważ prędkość od 0 do 100 można osiągnąć w 2,5 sekundy, a 200 km/h zobaczymy po niecałych 7 sekundach po starcie. Takie liczby porównywać można z hipersamochodami typu Bugatti Chiron lub Koenigsegg Agera RS. Tutaj ponownie napotykamy ograniczenie: blokada prędkości to 340 km/h.

Ferrari SF90 Stradale | tył

SF90 Stradale | Nowość od Ferrari na 90-lecie marki

Nie tylko napęd elektryczny jest nowinką technologiczną w SF90 Stradale. Samo wnętrze auta musi nadążać za pędem czasu. Zamiast okrągłego analogowego obrotomierza z ekranami po obu stronach zaprojektowano 16-calowy wyświetlacz, na którym pojawia się układ wzorowany na tym z poprzednich modeli. Natomiast najważniejsze informacje dotyczące jazdy pojawią się… na szybie. Ułatwić utrzymanie takiego konia w ryzach kierowcy ma kilka trybów przeznaczonych na różne warunki. W ten sposób przez miasto pojedziemy eDrive (tryb elektryczny), zmienimy go na Hybrid (efektywne połączenie obu silników), a chcąc pokazać kolegom na torze swoje możliwości, przełączymy się na Qualify. Ten ostatni daje nam możliwość wykorzystania wszystkich 1000 KM.

Ferrari SF90 Stradale | wnętrze

Niestety producent z Maranello nie zdradził informacji odnośnie ilości planowanych egzemplarzy, ani tym bardziej ceny, jaką będziemy musieli zapłacić za następcę modelu LaFerrari. Ptaszki ćwierkają, że nowe SF90 Stradale będzie droższe od wcześniej wymienionego LaFerrari.

Pytaniem jakie się nasuwa jest to, czy pozostałe marki zaprezentują nowe modele i czy powstanie nowa generacja hybrydowych hiperwozów. Nowego Ferrari możemy zacząć wypatrywać na ulicach od pierwszego kwartału 2020 roku.

Ferrari SF90 Stradale | z pyszczka przód

SF90 Stradale | Dane techniczne

Moc: 780 KM z jednostki benzynowej + 220 KM z silników elektrycznych

Silnik: V8 turbodoładowany, czterolitrowy + trzy jednostki elektryczne

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,5 sekundy

Długość: 4710 mm

Szerokość: 1972 mm

Waga: 1570 kg

Prędkość maksymalna: 340 km/h

SF90 Stradale jest modelem wydanym na 90-lecie marki. Wcześniej pisaliśmy o innym – Ferrari 125S było pierwszym dopuszczonym do jazdy po ulicy.

 

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

SF90 Stradale

Dzień 29 maja 2019 roku stanie się jedną z pamiętnych dat w świecie motoryzacji, ponieważ dokładnie tego dnia zaprezentowano pierwsze w historii Ferrari z systemem plug-in, czyli z możliwością ładowania z wykorzystaniem gniazdka. Model ten nazwano SF90 Stradale, dokładnie tak samo jak tegoroczny bolid F1 ze stajni Ferrari.

Autor: Jakub Bąk | Zdjęcia: Biuro prasowe Ferrari

Jest to najmocniejszy z samochodów z brykającym konikiem na masce, bo ma aż 986 KM. Tak duża moc jest generowana z czterolitrowego silnika V8, którego bazowa wersja montowana jest w modelu 488 oraz trzech jednostek elektrycznych. Inżynierowie po zmodyfikowaniu V8 wycisnęli z niej aż 769 KM i 800 NM, a napęd elektryczny dostarcza dodatkowo 217 KM. Ten ostatni składa się z ogniw litowo-jonowych o pojemności 7,9 kWh.

SF90 Stradale | Fabryczne ograniczenia

Jazda w trybie elektrycznym jest z góry ograniczana, ponieważ samochód automatycznie przełącza się na przednie koła i redukuje prędkość do 135 km/h. Jest to zupełna nowość u Włochów, którzy w ten sposób doganiają konkurencję: McLarena P1 oraz Porsche 918 Spyder. Jeśli chodzi o zasięg, jest to 25 kilometrów, co podobnie jak u innych gigantów, daje niewielką przyjemność z jazdy. Różnica natomiast pojawia się w osiągach, ponieważ prędkość od 0 do 100 można osiągnąć w 2,5 sekundy, a 200 km/h zobaczymy po niecałych 7 sekundach po starcie. Takie liczby porównywać można z hipersamochodami typu Bugatti Chiron lub Koenigsegg Agera RS. Tutaj ponownie napotykamy ograniczenie: blokada prędkości to 340 km/h.

Ferrari SF90 Stradale | tył

SF90 Stradale | Nowość od Ferrari na 90-lecie marki

Nie tylko napęd elektryczny jest nowinką technologiczną w SF90 Stradale. Samo wnętrze auta musi nadążać za pędem czasu. Zamiast okrągłego analogowego obrotomierza z ekranami po obu stronach zaprojektowano 16-calowy wyświetlacz, na którym pojawia się układ wzorowany na tym z poprzednich modeli. Natomiast najważniejsze informacje dotyczące jazdy pojawią się… na szybie. Ułatwić utrzymanie takiego konia w ryzach kierowcy ma kilka trybów przeznaczonych na różne warunki. W ten sposób przez miasto pojedziemy eDrive (tryb elektryczny), zmienimy go na Hybrid (efektywne połączenie obu silników), a chcąc pokazać kolegom na torze swoje możliwości, przełączymy się na Qualify. Ten ostatni daje nam możliwość wykorzystania wszystkich 1000 KM.

Ferrari SF90 Stradale | wnętrze

Niestety producent z Maranello nie zdradził informacji odnośnie ilości planowanych egzemplarzy, ani tym bardziej ceny, jaką będziemy musieli zapłacić za następcę modelu LaFerrari. Ptaszki ćwierkają, że nowe SF90 Stradale będzie droższe od wcześniej wymienionego LaFerrari.

Pytaniem jakie się nasuwa jest to, czy pozostałe marki zaprezentują nowe modele i czy powstanie nowa generacja hybrydowych hiperwozów. Nowego Ferrari możemy zacząć wypatrywać na ulicach od pierwszego kwartału 2020 roku.

Ferrari SF90 Stradale | z pyszczka przód

SF90 Stradale | Dane techniczne

Moc: 780 KM z jednostki benzynowej + 220 KM z silników elektrycznych

Silnik: V8 turbodoładowany, czterolitrowy + trzy jednostki elektryczne

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,5 sekundy

Długość: 4710 mm

Szerokość: 1972 mm

Waga: 1570 kg

Prędkość maksymalna: 340 km/h

SF90 Stradale jest modelem wydanym na 90-lecie marki. Wcześniej pisaliśmy o innym – Ferrari 125S było pierwszym dopuszczonym do jazdy po ulicy.

 

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry