Czy kiedykolwiek marzyliście o jeździe na motocyklu klasy MotoGP? W 2006 roku Ducati dało możliwość kupna takiego motocykla. Jest to replika Desmosedici GP6, na której w roku 2006 Loris Capirossi i Sete Gibernau ścigali się na torach MotoGP. Poznajcie Ducati Desmosedici RR.
tekst: Artur Skibiński, foto: Auctionata
Najprościej rzecz ujmując jest to motocykl MotoGP… któremu zamontowano światła.
I wcale nie jest to przesada, ale do rzeczy.
Ducati Desmosedici RR | Silnik
Silnik napędzający tą rakietę to czterocylindrowa V4 o pojemności 989 cc. Wyposażony jest w 4 wtryski oraz 4 przepustnice Magneti Marelli o średnicy 50 mm oraz oczywiście rozrząd desmodromiczny. Moc 200 km rozwija przy 13,800 obr/min, a moment obrotowy 116 Nm przy 10,500 obr/min. Co ciekawe, Desmosedici RR wyposażone w pełni wyścigowy układ wydechowy spełniało normę spalin Euro 3.
Ducati Desmosedici RR | Zawieszenie i hamulce
Zawieszenie dostarczył Öhlins. Z przodu jest to upside-down z lagami o średnicy 43 mm, z tyłu pojedynczy amortyzator. Oba mają pełny zakres regulacji, który pozwoli ustawić zawieszenie pod konkretny tor i preferencje kierowcy. Zawieszenie to zostało stworzone wyłącznie do jazdy torowej, więc na ulicy w porównaniu do np. Yamahy R1, ta druga będzie bardzo wygodnym mieszczuchem.
Hamulce od Brembo są takie same, jak w GP6. Z przodu dwa czterotłoczkowe zaciski monoblock oraz dwie półpływające tarcze o średnicy 320 mm, z tyłu natomiast tarcza o średnicy 240 mm i dwutłoczkowy zacisk.
Ducati Desmosedici RR | Felgi
Kute, magnezowe felgi Marchesini zostały obute w opony Bridgestone, które zostały stworzone specjalnie dla Desmosedici RR. Rozmiary to 120/70 R17 z przodu, z tyłu natomiast 200/55 i tu ciekawostka – tylna felga ma średnicę 16 cali.
Ducati Desmosedici RR | Podsumowanie
Co zadecydowało, że RR stało się egzotykiem? Silnik to głównie części wykonane z tytanu oraz magnezu. Owiewki i ich wsporniki, błotnik czy też elementy setów – z carbonu a termiczne osłony wydechu wykonano z kompozytu carbonowo – ceramicznego. Wyświetlacz LCD taki sam jak maszynie MotoGP jest wyposażony w datalogging, który może zgromadzić mnóstwo danych z blisko 3-godzinnej pojeżdżawki. Lista drogich dodatków ciągnie się jeszcze długo… Dodatkowo ten ekskluzywny motór sprzedawany był z 3-letnią gwarancją oraz trwającą 3 lata bezpłatną obsługą serwisową. Fajnie, prawda?
Ducati Desmosedici RR kosztowało blisko 200,000 zł w chwili premiery. Z roku na rok jest coraz bardziej pożądanym przez kolekcjonerów egzotykiem, którego ceny na zagranicznych aukcjach tylko rosną. Więc jeśli planujesz kupno własnego motocykla MotoGP… radzimy się śpieszyć.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Czy kiedykolwiek marzyliście o jeździe na motocyklu klasy MotoGP? W 2006 roku Ducati dało możliwość kupna takiego motocykla. Jest to replika Desmosedici GP6, na której w roku 2006 Loris Capirossi i Sete Gibernau ścigali się na torach MotoGP. Poznajcie Ducati Desmosedici RR.
tekst: Artur Skibiński, foto: Auctionata
Najprościej rzecz ujmując jest to motocykl MotoGP… któremu zamontowano światła.
I wcale nie jest to przesada, ale do rzeczy.
Ducati Desmosedici RR | Silnik
Silnik napędzający tą rakietę to czterocylindrowa V4 o pojemności 989 cc. Wyposażony jest w 4 wtryski oraz 4 przepustnice Magneti Marelli o średnicy 50 mm oraz oczywiście rozrząd desmodromiczny. Moc 200 km rozwija przy 13,800 obr/min, a moment obrotowy 116 Nm przy 10,500 obr/min. Co ciekawe, Desmosedici RR wyposażone w pełni wyścigowy układ wydechowy spełniało normę spalin Euro 3.
Ducati Desmosedici RR | Zawieszenie i hamulce
Zawieszenie dostarczył Öhlins. Z przodu jest to upside-down z lagami o średnicy 43 mm, z tyłu pojedynczy amortyzator. Oba mają pełny zakres regulacji, który pozwoli ustawić zawieszenie pod konkretny tor i preferencje kierowcy. Zawieszenie to zostało stworzone wyłącznie do jazdy torowej, więc na ulicy w porównaniu do np. Yamahy R1, ta druga będzie bardzo wygodnym mieszczuchem.
Hamulce od Brembo są takie same, jak w GP6. Z przodu dwa czterotłoczkowe zaciski monoblock oraz dwie półpływające tarcze o średnicy 320 mm, z tyłu natomiast tarcza o średnicy 240 mm i dwutłoczkowy zacisk.
Ducati Desmosedici RR | Felgi
Kute, magnezowe felgi Marchesini zostały obute w opony Bridgestone, które zostały stworzone specjalnie dla Desmosedici RR. Rozmiary to 120/70 R17 z przodu, z tyłu natomiast 200/55 i tu ciekawostka – tylna felga ma średnicę 16 cali.
Ducati Desmosedici RR | Podsumowanie
Co zadecydowało, że RR stało się egzotykiem? Silnik to głównie części wykonane z tytanu oraz magnezu. Owiewki i ich wsporniki, błotnik czy też elementy setów – z carbonu a termiczne osłony wydechu wykonano z kompozytu carbonowo – ceramicznego. Wyświetlacz LCD taki sam jak maszynie MotoGP jest wyposażony w datalogging, który może zgromadzić mnóstwo danych z blisko 3-godzinnej pojeżdżawki. Lista drogich dodatków ciągnie się jeszcze długo… Dodatkowo ten ekskluzywny motór sprzedawany był z 3-letnią gwarancją oraz trwającą 3 lata bezpłatną obsługą serwisową. Fajnie, prawda?
Ducati Desmosedici RR kosztowało blisko 200,000 zł w chwili premiery. Z roku na rok jest coraz bardziej pożądanym przez kolekcjonerów egzotykiem, którego ceny na zagranicznych aukcjach tylko rosną. Więc jeśli planujesz kupno własnego motocykla MotoGP… radzimy się śpieszyć.