Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Ducati Desmosedici RR
Strona główna » Ducati Desmosedici RR – Motocykl klasy MotoGP w twoim garażu

Ducati Desmosedici RR – Motocykl klasy MotoGP w twoim garażu

Czy kiedykolwiek marzyliście o jeździe na motocyklu klasy MotoGP? W […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ducati Desmosedici RR – Motocykl klasy MotoGP w twoim garażu

Ducati Desmosedici RR – Motocykl klasy MotoGP w twoim garażu

Czy kiedykolwiek marzyliście o jeździe na motocyklu klasy MotoGP? W […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ducati Desmosedici RR – Motocykl klasy MotoGP w twoim garażu

Ducati Desmosedici RR – Motocykl klasy MotoGP w twoim garażu

Czy kiedykolwiek marzyliście o jeździe na motocyklu klasy MotoGP? W […]

Magazyn Motór

Czy kiedykolwiek marzyliście o jeździe na motocyklu klasy MotoGP? W 2006 roku Ducati dało możliwość kupna takiego motocykla. Jest to replika Desmosedici GP6, na której w roku 2006 Loris Capirossi i Sete Gibernau ścigali się na torach MotoGP. Poznajcie Ducati Desmosedici RR.

tekst: Artur Skibiński, foto: Auctionata

Najprościej rzecz ujmując jest to motocykl MotoGP… któremu zamontowano światła.
I wcale nie jest to przesada, ale do rzeczy.

Ducati Desmosedici RR | Silnik

Silnik napędzający tą rakietę to czterocylindrowa V4 o pojemności 989 cc. Wyposażony jest w 4 wtryski oraz 4 przepustnice Magneti Marelli o średnicy 50 mm oraz oczywiście rozrząd desmodromiczny. Moc 200 km rozwija przy 13,800 obr/min, a moment obrotowy 116 Nm przy 10,500 obr/min. Co ciekawe, Desmosedici RR wyposażone w pełni wyścigowy układ wydechowy spełniało normę spalin Euro 3.

Ducati Desmosedici RR | Zawieszenie i hamulce

Zawieszenie dostarczył Öhlins. Z przodu jest to upside-down z lagami o średnicy 43 mm, z tyłu pojedynczy amortyzator. Oba mają pełny zakres regulacji, który pozwoli ustawić zawieszenie pod konkretny tor i preferencje kierowcy. Zawieszenie to zostało stworzone wyłącznie do jazdy torowej, więc na ulicy w porównaniu do np. Yamahy R1, ta druga będzie bardzo wygodnym mieszczuchem.

Hamulce od Brembo są takie same, jak w GP6. Z przodu dwa czterotłoczkowe zaciski monoblock oraz dwie półpływające tarcze o średnicy 320 mm, z tyłu natomiast tarcza o średnicy 240 mm i dwutłoczkowy zacisk. Ducati Desmosedici RR

Ducati Desmosedici RR | Felgi

Kute, magnezowe felgi Marchesini zostały obute w opony Bridgestone, które zostały stworzone specjalnie dla Desmosedici RR. Rozmiary to 120/70 R17 z przodu, z tyłu natomiast 200/55 i tu ciekawostka – tylna felga ma średnicę 16 cali.

Ducati Desmosedici RR | Podsumowanie

Co zadecydowało, że RR stało się egzotykiem? Silnik to głównie części wykonane z tytanu oraz magnezu. Owiewki i ich wsporniki, błotnik czy też elementy setów – z carbonu a termiczne osłony wydechu wykonano z kompozytu carbonowo – ceramicznego. Wyświetlacz LCD taki sam jak maszynie MotoGP jest wyposażony w datalogging, który może zgromadzić mnóstwo danych z blisko 3-godzinnej pojeżdżawki. Lista drogich dodatków ciągnie się jeszcze długo… Dodatkowo ten ekskluzywny motór sprzedawany był z 3-letnią gwarancją oraz trwającą 3 lata bezpłatną obsługą serwisową. Fajnie, prawda?

Ducati Desmosedici RR kosztowało blisko 200,000 zł w chwili premiery. Z roku na rok jest coraz bardziej pożądanym przez kolekcjonerów egzotykiem, którego ceny na zagranicznych aukcjach tylko rosną. Więc jeśli planujesz kupno własnego motocykla MotoGP… radzimy się śpieszyć.

Tags: ducati, ducati desmosedici rr, gp6, moto gp

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Czy kiedykolwiek marzyliście o jeździe na motocyklu klasy MotoGP? W 2006 roku Ducati dało możliwość kupna takiego motocykla. Jest to replika Desmosedici GP6, na której w roku 2006 Loris Capirossi i Sete Gibernau ścigali się na torach MotoGP. Poznajcie Ducati Desmosedici RR.

tekst: Artur Skibiński, foto: Auctionata

Najprościej rzecz ujmując jest to motocykl MotoGP… któremu zamontowano światła.
I wcale nie jest to przesada, ale do rzeczy.

Ducati Desmosedici RR | Silnik

Silnik napędzający tą rakietę to czterocylindrowa V4 o pojemności 989 cc. Wyposażony jest w 4 wtryski oraz 4 przepustnice Magneti Marelli o średnicy 50 mm oraz oczywiście rozrząd desmodromiczny. Moc 200 km rozwija przy 13,800 obr/min, a moment obrotowy 116 Nm przy 10,500 obr/min. Co ciekawe, Desmosedici RR wyposażone w pełni wyścigowy układ wydechowy spełniało normę spalin Euro 3.

Ducati Desmosedici RR | Zawieszenie i hamulce

Zawieszenie dostarczył Öhlins. Z przodu jest to upside-down z lagami o średnicy 43 mm, z tyłu pojedynczy amortyzator. Oba mają pełny zakres regulacji, który pozwoli ustawić zawieszenie pod konkretny tor i preferencje kierowcy. Zawieszenie to zostało stworzone wyłącznie do jazdy torowej, więc na ulicy w porównaniu do np. Yamahy R1, ta druga będzie bardzo wygodnym mieszczuchem.

Hamulce od Brembo są takie same, jak w GP6. Z przodu dwa czterotłoczkowe zaciski monoblock oraz dwie półpływające tarcze o średnicy 320 mm, z tyłu natomiast tarcza o średnicy 240 mm i dwutłoczkowy zacisk. Ducati Desmosedici RR

Ducati Desmosedici RR | Felgi

Kute, magnezowe felgi Marchesini zostały obute w opony Bridgestone, które zostały stworzone specjalnie dla Desmosedici RR. Rozmiary to 120/70 R17 z przodu, z tyłu natomiast 200/55 i tu ciekawostka – tylna felga ma średnicę 16 cali.

Ducati Desmosedici RR | Podsumowanie

Co zadecydowało, że RR stało się egzotykiem? Silnik to głównie części wykonane z tytanu oraz magnezu. Owiewki i ich wsporniki, błotnik czy też elementy setów – z carbonu a termiczne osłony wydechu wykonano z kompozytu carbonowo – ceramicznego. Wyświetlacz LCD taki sam jak maszynie MotoGP jest wyposażony w datalogging, który może zgromadzić mnóstwo danych z blisko 3-godzinnej pojeżdżawki. Lista drogich dodatków ciągnie się jeszcze długo… Dodatkowo ten ekskluzywny motór sprzedawany był z 3-letnią gwarancją oraz trwającą 3 lata bezpłatną obsługą serwisową. Fajnie, prawda?

Ducati Desmosedici RR kosztowało blisko 200,000 zł w chwili premiery. Z roku na rok jest coraz bardziej pożądanym przez kolekcjonerów egzotykiem, którego ceny na zagranicznych aukcjach tylko rosną. Więc jeśli planujesz kupno własnego motocykla MotoGP… radzimy się śpieszyć.

Tags: ducati, ducati desmosedici rr, gp6, moto gp
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry