Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Audi R8 - TEST OPINIE
Strona główna » Jak żyć z… AUDI R8 PLUS

Jak żyć z… AUDI R8 PLUS

Audi R8 Plus | Jak żyć… Super auto – szybkie, […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Jak żyć z… AUDI R8 PLUS

Jak żyć z… AUDI R8 PLUS

Audi R8 Plus | Jak żyć… Super auto – szybkie, […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Jak żyć z… AUDI R8 PLUS

Jak żyć z… AUDI R8 PLUS

Audi R8 Plus | Jak żyć… Super auto – szybkie, […]

Magazyn Motór

Audi R8 Plus | Jak żyć…

Super auto – szybkie, piękne i wzbudzające mnóstwo emocji. Dzisiaj sportowego samochodu nie definiują już tylko cyferki. Rodzinny sedan Mercedesa czy kompakt Audi potrafią oferować osiągi bliskie topowym Ferrari, wobec czego do gry wchodzą jeszcze emocje. Stojącym przed dylematem kupna auta marzeń opowiem o tym, jak żyje się z „supercarem” na przestrzeni miesięcy, tysięcy kilometrów i zróżnicowanych warunków.

Tekst: Szymon Banaś, Cars project / foto: Jakub Janecki

Audi R8 Plus | Oczekiwania

Audi zawsze znaczyło dla mnie dużo. Miałem wiele modeli, łącznie z S6, RS6, RS7, ponieważ budziły moje zaufanie pod względem prowadzenia i uniwersalności, serwując przy okazji jedne z najlepszych osiągów w klasie. Naturalnie, przy poszukiwaniu auta klasy supersport moje serce biło dla czterech pierścieni i przez około dwa lata używałem modelu R8 Plus. Dlaczego wybór padł na niego? Swoje oczekiwania zawęziłem do konkretnych wytycznych – napęd 4×4 i moc około 600 KM.

  • Porsche 911 Turbo S – najbardziej neutralne, pewne w prowadzeniu, przestronne wewnątrz – rozum był na TAK.
  • Lamborghini Huracan – wolnossący silnik, agresywna skrzynia, obłędny wygląd, klasa i magia marki – emocje szarpały się z rozsądkiem.
  • Audi R8 Plus – z pozoru nudne „prawie-Lambo” okazało się dobrym kompromisem

Audi R8 - TEST OPINIE

Cena, serwis, koszty eksploatacji. Porównując Huracana i R8 Plus, doszedłem do wniosku, że nie ma żadnych istotnych różnic w zakresie mechaniki, elektroniki czy osiągów. Płacisz 300 000 zł extra za wygląd i charakterystykę układu napędowego (Lambo jest bardziej narowiste). Doliczając do tego droższy serwis oraz dostęp do niego, ubezpieczenie i gorsze warunki gwarancji, mamy już sporo argumentów przeciw Włochom. Porsche jest z kolei bardziej ułożone, kulturalne, brakuje dźwięku i nieprzewidywalności (choć co kto lubi). Cóż – wybór mógł być tylko jeden.

Audi R8 Plus | Wybór mógł być tylko jeden.

5,2 V10
610 KM, 600 Nm
1520 kg
2,9 s do 100 km/h,
6,0 s od 100 do 200 km/h

To tylko liczby, które mówią o tym, że mamy do czynienia z mocnym i szybkim autem, ale kompletnie nie oddają wrażeń, jakie towarzyszą przy wyciskaniu tych cyferek na drodze czy torze wyścigowym.

Audi R8 - WADY

Pierwszy okres użytkowania to zawsze zauroczenie. W tym przypadku było to raczej testowanie moich umiejętności, bo możliwości tego auta wykraczały poza skalę tego, co potrafiłem wtedy zrobić z autem. Przekonałem się o tym boleśnie w czasie jednej z przejażdżek. Przez mój błąd lekko poślizgnęła się tylna oś i uderzyłem w krawężnik. To był sygnał, że trzeba z większym respektem podejść do tej maszyny. Przez kilka tygodni poznawania się z R8 starałem się dostrzec jakieś wady, ale to jest jak z nowo poznaną dziewczyną: nie wszystko da się zobaczyć na pierwszy rzut oka. Musisz poczekać, aż minie magia i zacznie się proza życia.

Audi R8 Plus | WADY

  • BRAK MOŻLIWOŚCI ZAMÓWIENIA UNOSZONEJ PRZEDNIEJ OSI
    Masz to i w Lambo, i w Porsche. Nos R8 wisi nieco wyżej niż u nich, ale otarcie karbonowego splittera za 8000 zł boli jak mało co.
  • DŁUGIE DRZWI
    W zestawieniu z szerokim progiem utrudniają dostęp do auta, szczególnie na ciasnych miejscach parkingowych o standardowej szerokości. Uciążliwe na co dzień.
  • KUBEŁKOWE FOTELE RECARO
    Nie mają tradycyjnej regulacji oparcia. Wysiadasz, wyciągasz zaślepkę i kluczem poluzowujesz śrubę, aby wyregulować fotel. W zakrętach znakomite, ale są twarde, przez co dłuższa podróż jest męcząca.

Audi R8 - TEST OPINIE

Audi R8 Plus | Podsumowanie

Pomimo minusów, Audi R8 wciąż wygrywa. Sądzę, że gdybyśmy zrobili podział na kategorie, to R8 nigdzie nie zwycięży, ale będzie punktowało bardzo wysoko. A jeśli weźmiemy pod uwagę koszty użytkowania, to w ogólnym rozrachunku wygra na pewno. Stara się łączyć względnie dobre warunki codziennego używania z osiągami, wyglądem i dźwiękiem „supercara”. Jest mniej cywilizowane od 911, ale za to dużo bardziej od Huracana. Lepiej wykonane od swojego brata bliźniaka, może śmiało konkurować z Porsche. Ma sportową i agresywną bryłę, ale widoczność dużo lepszą niż w Lambo, podobnie jest z bagażnikiem i dodatkowymi schowkami. Słowem – w grupie VW (wszystkie te trzy auta do niej należą) starali się połączyć to, co najlepsze w Turbo S i Huracanie, w jedno.

Od nas zależy, jakie oblicze nam zaprezentuje ta maszyna. Możliwości regulacji i ingerencji w trybie drive select jest od groma, łącznie z wydechem, charakterystyką aktywnego zawieszenia, prędkością i agresywnością skrzyni biegów. Natomiast o dosłownie wszystkim, co się dzieje z autem, informuje nas virtual cockpit. Każdym detalem możemy sterować z przepięknej kierownicy z łopatkami. Na okrasę dostajemy laserowe światła, ceramiczne hamulce i połacie carbonu zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. To wszystko daje rezultat w postaci auta z pogranicza dwóch światów, pragmatycznego Porsche i temperamentnego Huracana.

Audi R8 - PODSUMOWANIE

2 lata użytkowania kosztowały mnie:

  • 20 000 km radości
  • prawie 300 tys. zł nerwów (wliczając w to wszelkie koszty, jak ubezpieczenie czy zabezpieczenie lakieru, jednak z pominięciem paliwa oraz licznych modyfikacji auta, jakie widzicie na zdjęciach).

Niestety największym wrogiem Audi R8 Plus jest jego pochodzenie. Logo sprawia, że traktowane jest jak sportowe auto dla „biedaka”. Brakuje mu splendoru Lambo czy reputacji Porsche i choćby nie wiem jak dobre było (a naprawdę daje radę), to tego nigdy nie przeskoczy.

Artykuł pochodzi z #3 Magazynu Motór.

Tags: audi, Audi QUATTRO, Audi R8, Audi R8 Plus, audi tradition, best, podsumowanie, supercar, supersamochody, testy, V10

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gry

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Audi R8 Plus | Jak żyć…

Super auto – szybkie, piękne i wzbudzające mnóstwo emocji. Dzisiaj sportowego samochodu nie definiują już tylko cyferki. Rodzinny sedan Mercedesa czy kompakt Audi potrafią oferować osiągi bliskie topowym Ferrari, wobec czego do gry wchodzą jeszcze emocje. Stojącym przed dylematem kupna auta marzeń opowiem o tym, jak żyje się z „supercarem” na przestrzeni miesięcy, tysięcy kilometrów i zróżnicowanych warunków.

Tekst: Szymon Banaś, Cars project / foto: Jakub Janecki

Audi R8 Plus | Oczekiwania

Audi zawsze znaczyło dla mnie dużo. Miałem wiele modeli, łącznie z S6, RS6, RS7, ponieważ budziły moje zaufanie pod względem prowadzenia i uniwersalności, serwując przy okazji jedne z najlepszych osiągów w klasie. Naturalnie, przy poszukiwaniu auta klasy supersport moje serce biło dla czterech pierścieni i przez około dwa lata używałem modelu R8 Plus. Dlaczego wybór padł na niego? Swoje oczekiwania zawęziłem do konkretnych wytycznych – napęd 4×4 i moc około 600 KM.

  • Porsche 911 Turbo S – najbardziej neutralne, pewne w prowadzeniu, przestronne wewnątrz – rozum był na TAK.
  • Lamborghini Huracan – wolnossący silnik, agresywna skrzynia, obłędny wygląd, klasa i magia marki – emocje szarpały się z rozsądkiem.
  • Audi R8 Plus – z pozoru nudne „prawie-Lambo” okazało się dobrym kompromisem

Audi R8 - TEST OPINIE

Cena, serwis, koszty eksploatacji. Porównując Huracana i R8 Plus, doszedłem do wniosku, że nie ma żadnych istotnych różnic w zakresie mechaniki, elektroniki czy osiągów. Płacisz 300 000 zł extra za wygląd i charakterystykę układu napędowego (Lambo jest bardziej narowiste). Doliczając do tego droższy serwis oraz dostęp do niego, ubezpieczenie i gorsze warunki gwarancji, mamy już sporo argumentów przeciw Włochom. Porsche jest z kolei bardziej ułożone, kulturalne, brakuje dźwięku i nieprzewidywalności (choć co kto lubi). Cóż – wybór mógł być tylko jeden.

Audi R8 Plus | Wybór mógł być tylko jeden.

5,2 V10
610 KM, 600 Nm
1520 kg
2,9 s do 100 km/h,
6,0 s od 100 do 200 km/h

To tylko liczby, które mówią o tym, że mamy do czynienia z mocnym i szybkim autem, ale kompletnie nie oddają wrażeń, jakie towarzyszą przy wyciskaniu tych cyferek na drodze czy torze wyścigowym.

Audi R8 - WADY

Pierwszy okres użytkowania to zawsze zauroczenie. W tym przypadku było to raczej testowanie moich umiejętności, bo możliwości tego auta wykraczały poza skalę tego, co potrafiłem wtedy zrobić z autem. Przekonałem się o tym boleśnie w czasie jednej z przejażdżek. Przez mój błąd lekko poślizgnęła się tylna oś i uderzyłem w krawężnik. To był sygnał, że trzeba z większym respektem podejść do tej maszyny. Przez kilka tygodni poznawania się z R8 starałem się dostrzec jakieś wady, ale to jest jak z nowo poznaną dziewczyną: nie wszystko da się zobaczyć na pierwszy rzut oka. Musisz poczekać, aż minie magia i zacznie się proza życia.

Audi R8 Plus | WADY

  • BRAK MOŻLIWOŚCI ZAMÓWIENIA UNOSZONEJ PRZEDNIEJ OSI
    Masz to i w Lambo, i w Porsche. Nos R8 wisi nieco wyżej niż u nich, ale otarcie karbonowego splittera za 8000 zł boli jak mało co.
  • DŁUGIE DRZWI
    W zestawieniu z szerokim progiem utrudniają dostęp do auta, szczególnie na ciasnych miejscach parkingowych o standardowej szerokości. Uciążliwe na co dzień.
  • KUBEŁKOWE FOTELE RECARO
    Nie mają tradycyjnej regulacji oparcia. Wysiadasz, wyciągasz zaślepkę i kluczem poluzowujesz śrubę, aby wyregulować fotel. W zakrętach znakomite, ale są twarde, przez co dłuższa podróż jest męcząca.

Audi R8 - TEST OPINIE

Audi R8 Plus | Podsumowanie

Pomimo minusów, Audi R8 wciąż wygrywa. Sądzę, że gdybyśmy zrobili podział na kategorie, to R8 nigdzie nie zwycięży, ale będzie punktowało bardzo wysoko. A jeśli weźmiemy pod uwagę koszty użytkowania, to w ogólnym rozrachunku wygra na pewno. Stara się łączyć względnie dobre warunki codziennego używania z osiągami, wyglądem i dźwiękiem „supercara”. Jest mniej cywilizowane od 911, ale za to dużo bardziej od Huracana. Lepiej wykonane od swojego brata bliźniaka, może śmiało konkurować z Porsche. Ma sportową i agresywną bryłę, ale widoczność dużo lepszą niż w Lambo, podobnie jest z bagażnikiem i dodatkowymi schowkami. Słowem – w grupie VW (wszystkie te trzy auta do niej należą) starali się połączyć to, co najlepsze w Turbo S i Huracanie, w jedno.

Od nas zależy, jakie oblicze nam zaprezentuje ta maszyna. Możliwości regulacji i ingerencji w trybie drive select jest od groma, łącznie z wydechem, charakterystyką aktywnego zawieszenia, prędkością i agresywnością skrzyni biegów. Natomiast o dosłownie wszystkim, co się dzieje z autem, informuje nas virtual cockpit. Każdym detalem możemy sterować z przepięknej kierownicy z łopatkami. Na okrasę dostajemy laserowe światła, ceramiczne hamulce i połacie carbonu zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. To wszystko daje rezultat w postaci auta z pogranicza dwóch światów, pragmatycznego Porsche i temperamentnego Huracana.

Audi R8 - PODSUMOWANIE

2 lata użytkowania kosztowały mnie:

  • 20 000 km radości
  • prawie 300 tys. zł nerwów (wliczając w to wszelkie koszty, jak ubezpieczenie czy zabezpieczenie lakieru, jednak z pominięciem paliwa oraz licznych modyfikacji auta, jakie widzicie na zdjęciach).

Niestety największym wrogiem Audi R8 Plus jest jego pochodzenie. Logo sprawia, że traktowane jest jak sportowe auto dla „biedaka”. Brakuje mu splendoru Lambo czy reputacji Porsche i choćby nie wiem jak dobre było (a naprawdę daje radę), to tego nigdy nie przeskoczy.

Artykuł pochodzi z #3 Magazynu Motór.

Tags: audi, Audi QUATTRO, Audi R8, Audi R8 Plus, audi tradition, best, podsumowanie, supercar, supersamochody, testy, V10

Gry

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

14 kwietnia 2022|0 Comments
Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

6 grudnia 2021
Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

7 października 2021
Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

14 kwietnia 2022|0 Comments
Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

6 grudnia 2021
Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

7 października 2021
Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry