Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
elektromobilność w polsce początek
Strona główna » Elektromobilność w Polsce | Samorządy chcą być ekologiczne

Elektromobilność w Polsce | Samorządy chcą być ekologiczne

Elektromobilność w Polsce | Zgodnie z Ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych do końca 2020 r. w Warszawie musi powstać 1000 ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych. W mniejszych miastach, takich jak Kraków, Łódź, Wrocław, Gdańsk czy Katowice, stacji musi być co najmniej 210. Na razie miasta są na początku drogi do elektromobilności.

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Elektromobilność w Polsce | Samorządy chcą być ekologiczne

Elektromobilność w Polsce | Samorządy chcą być ekologiczne

Elektromobilność w Polsce | Zgodnie z Ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych do końca 2020 r. w Warszawie musi powstać 1000 ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych. W mniejszych miastach, takich jak Kraków, Łódź, Wrocław, Gdańsk czy Katowice, stacji musi być co najmniej 210. Na razie miasta są na początku drogi do elektromobilności.

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Elektromobilność w Polsce | Samorządy chcą być ekologiczne

Elektromobilność w Polsce | Samorządy chcą być ekologiczne

Elektromobilność w Polsce | Zgodnie z Ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych do końca 2020 r. w Warszawie musi powstać 1000 ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych. W mniejszych miastach, takich jak Kraków, Łódź, Wrocław, Gdańsk czy Katowice, stacji musi być co najmniej 210. Na razie miasta są na początku drogi do elektromobilności.

Sebastian Mądrachowski

Do 15 stycznia 2020 każdy prezydent miasta, wójt i burmistrz musiał sporządzić raport, ile ogólnodostępnych punktów ładowania znajduje się na obszarze jego gminy. W sprawozdaniu miał się też znaleźć plan, ile stacji powstanie do 31 grudnia 2020 r. Taki plan potrzebny jest operatorom systemów elektroenergetycznych, którzy będą przyłączać do swoich systemów planowane stacje ładowania. Chodzi o cztery grupy energetyczne: PGE, Tauron, Enea i Energa, a w Warszawie także Innogy. Elektromobilność w Polsce oficjalnie wystartowała.

Elektromobilność w Polsce | Goni czas

Wszystko wskazuje na to, że gminy mogą mieć kłopot z wywiązaniem się ze zobowiązań, jakie nakłada na nie ustawa o elektromobilności. Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Miasta Warszawy, w stolicy działa około 100 punktów ładowania samochodów elektrycznych. Znajdują się one m.in. na parkingach typu Parkuj i Jedź (P+R, z ang. Park & Ride) oraz w galeriach handlowych.

elektromobilność stacja ładowania w słupie

Elektromobilność w Polsce | Stacja ładowania w słupie

Warszawa stawia na stacje Parkuj i Jedź

– W związku z dużym zainteresowaniem i inicjatywą podmiotów na rzecz budowy w Warszawie ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych na chwilę obecną nie ma potrzeby ingerencji w ten rynek. Warszawa podjęła jednak budowę systemu stacji ładowania pojazdów na parkingach typu Parkuj i Jedź (P+R) – wyjaśnia Tomasz Demiańczuk z wydziału prasowego urzędu miasta.

Jak dodaje inspektor, ładowarki dla pojazdów osobowych zostały ostatnio wybudowane na kilku parkingach systemu P+R, m.in. w lokalizacjach: Młociny I, Młociny III, Al. Krakowska, metro Stokłosy czy Ursus-Niedźwiadek.
– Sieć jest stale rozwijana, a samorząd monitoruje proces rozwoju infrastruktury – zapewnia ratusz. Jeżeli z raportu dotyczącego punktów ładowania będzie wynikało, że do końca 2020 r. nie powstanie w stolicy wymagana ustawą liczba punktów, prezydent miasta sporządzi plan budowy infrastruktury. Za jej powstanie będzie odpowiadał operator elektroenergetycznej sieci dystrybucyjnej.

Kraków i Gdańsk nie są nawet w połowie drogi

Nie najlepiej sytuacja wygląda też w Krakowie. Zgodnie z ustawą o elektromobilności do końca 2020 r. na terenie gminy powinno znajdować się minimum 210 punktów ładowania pojazdów elektrycznych.
– Obecnie na terenie Krakowa znajduje się 8 ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych w czterech stacjach, które są własnością gminy miejskiej Kraków. Zlokalizowane są na terenie parkingów Park & Ride na osiedlach Kurdwanów (2 stacje), Nowy Bieżanów (1 stacja) oraz Mały Płaszów (1 stacja) – podaje Kamil Popiela z biura prasowego miasta.

Krakowski ratusz szacuje, że pojazdy elektryczne można obecnie naładować w 35 lokalizacjach na terenie miasta, gdzie do dyspozycji jest 45 urządzeń. Większość stacji jest ogólnodostępna. Niektóre jednak są tylko do dyspozycji gości hotelowych lub klientów galerii handlowej.

W Gdańsku do końca roku również powinno powstać 210 ogólnodostępnych punktów ładowania elektryków.
– W Gdańsku są 3 stacje wybudowane i utrzymywane przez miasto, a w ramach tych stacji 9 punktów ładowania. Są też stacje komercyjne. Liczbę i lokalizacje punktów ładowania sprawdzić można m.in. w Ewidencji Infrastruktury Paliw Alternatywnych – informuje Joanna Bieganowska z biura prasowego miasta.

Elektromobilność w Polsce | Ładowarka w słupie oświetleniowym

samochód podłączony do prąduNa rynku są dostępne ładowarki do samochodów elektrycznych zintegrowan ze słupem oświetleniowym. Smartpole charger opracowała firma Alumast z Wodzisławia Śląskiego.

Smartpole charger wykorzystuje infrastrukturę słupów oświetleniowych jako bazę do ładowania samochodów elektrycznych. Stacja ładowania o mocy do 22 kW jest zintegrowana z kompozytowym słupem oświetleniowym, co pozwala na pełne ładowanie miejskiego samochodu elektrycznego w czasie od nawet dwóch do kilku godzin.
– To rozwiązanie, które pozwala szybko i efektywnie zbudować ogólnodostępną sieć ładowania w oparciu o oświetlenie uliczne, a więc w lokalizacjach najbardziej atrakcyjnych i dostępnych dla użytkowników samochodów elektrycznych – mówi Dariusz Szymczak, prezes spółki SWE. Smartpole charger można instalować w kompozytowych słupach oświetleniowych, zarówno istniejących, jak i nowo stawianych.

W kompozytowym słupie można także zamontować dodatkowe urządzenia, np. do monitorowania jakości powietrza.
– Wykorzystanie obecnej infrastruktury oświetleniowej to najefektywniejsze, najtańsze i najkorzystniejsze dla środowiska rozwiązanie problemu ładowania samochodów – podkreśla Jarosław Schabowski, dyrektor rozwoju kompozytów Alumast SA.
Jak dodaje specjalista, słupy kompozytowe są odporne na działania czynników atmosferycznych czy wandali oraz są bezpieczne dla kierowców w razie zderzenia. Mają ponad 40-letnią trwałość.

Czy miasta skorzystają z tego rozwiązania? Gdańsk bierze to pod uwagę.
– Jest to jeden z możliwych wariantów. Niezależnie od tego, czy zostanie on zrealizowany, stacje będą także instalowane w formie słupków – komentuje Joanna Bieganowska z gdańskiego ratusza.
Warszawa nie jest jeszcze zdecydowana, czy wykorzysta słupy oświetleniowe do budowy stacji ładowania.
– Na tym etapie nie można jednoznacznie rozstrzygnąć o wykorzystaniu tego typu rozwiązań. Problemem mogą być brak wystarczającej mocy przyłączy i sposób rozliczania, bo ogólnodostępne stacje mają pewne wymagania – wyjaśnia Tomasz Demiańczuk ze stołecznego ratusza.

Kraków w ogóle nie planuje tego typu inwestycji – dowiedzieliśmy się w ratuszu. Z rozmów z przedstawicielami innych miast wynika, że chociaż istniejąca infrastruktura oświetleniowa stanowi podstawę do planów rozmieszczania ładowarek elektrycznych, to wiedza o rozwiązaniu w postaci wykorzystania oświetleniowych słupów kompozytowych jako stacji ładowania pojazdów elektrycznych jest nadal znikoma. Czy to rozwiązanie stanie się dominującym na rynku – pokaże czas. Tymczasem przed spółką Alumast stoi zadanie edukowania rynku i specjalistów w zakresie elektromobilności. Decyzje podejmowane w ciągu bieżącego roku przez największe miasta będą miały istotny wpływ na koszty i tempo przystosowania infrastruktury ładowania aut elektrycznych w całej Polsce.

Tags: Elektromobilność w Polsce, park and drive, pojazdy elektryczne, stacje ładowania samochodów elektrycznych

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Do 15 stycznia 2020 każdy prezydent miasta, wójt i burmistrz musiał sporządzić raport, ile ogólnodostępnych punktów ładowania znajduje się na obszarze jego gminy. W sprawozdaniu miał się też znaleźć plan, ile stacji powstanie do 31 grudnia 2020 r. Taki plan potrzebny jest operatorom systemów elektroenergetycznych, którzy będą przyłączać do swoich systemów planowane stacje ładowania. Chodzi o cztery grupy energetyczne: PGE, Tauron, Enea i Energa, a w Warszawie także Innogy. Elektromobilność w Polsce oficjalnie wystartowała.

Elektromobilność w Polsce | Goni czas

Wszystko wskazuje na to, że gminy mogą mieć kłopot z wywiązaniem się ze zobowiązań, jakie nakłada na nie ustawa o elektromobilności. Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Miasta Warszawy, w stolicy działa około 100 punktów ładowania samochodów elektrycznych. Znajdują się one m.in. na parkingach typu Parkuj i Jedź (P+R, z ang. Park & Ride) oraz w galeriach handlowych.

elektromobilność stacja ładowania w słupie

Elektromobilność w Polsce | Stacja ładowania w słupie

Warszawa stawia na stacje Parkuj i Jedź

– W związku z dużym zainteresowaniem i inicjatywą podmiotów na rzecz budowy w Warszawie ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych na chwilę obecną nie ma potrzeby ingerencji w ten rynek. Warszawa podjęła jednak budowę systemu stacji ładowania pojazdów na parkingach typu Parkuj i Jedź (P+R) – wyjaśnia Tomasz Demiańczuk z wydziału prasowego urzędu miasta.

Jak dodaje inspektor, ładowarki dla pojazdów osobowych zostały ostatnio wybudowane na kilku parkingach systemu P+R, m.in. w lokalizacjach: Młociny I, Młociny III, Al. Krakowska, metro Stokłosy czy Ursus-Niedźwiadek.
– Sieć jest stale rozwijana, a samorząd monitoruje proces rozwoju infrastruktury – zapewnia ratusz. Jeżeli z raportu dotyczącego punktów ładowania będzie wynikało, że do końca 2020 r. nie powstanie w stolicy wymagana ustawą liczba punktów, prezydent miasta sporządzi plan budowy infrastruktury. Za jej powstanie będzie odpowiadał operator elektroenergetycznej sieci dystrybucyjnej.

Kraków i Gdańsk nie są nawet w połowie drogi

Nie najlepiej sytuacja wygląda też w Krakowie. Zgodnie z ustawą o elektromobilności do końca 2020 r. na terenie gminy powinno znajdować się minimum 210 punktów ładowania pojazdów elektrycznych.
– Obecnie na terenie Krakowa znajduje się 8 ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych w czterech stacjach, które są własnością gminy miejskiej Kraków. Zlokalizowane są na terenie parkingów Park & Ride na osiedlach Kurdwanów (2 stacje), Nowy Bieżanów (1 stacja) oraz Mały Płaszów (1 stacja) – podaje Kamil Popiela z biura prasowego miasta.

Krakowski ratusz szacuje, że pojazdy elektryczne można obecnie naładować w 35 lokalizacjach na terenie miasta, gdzie do dyspozycji jest 45 urządzeń. Większość stacji jest ogólnodostępna. Niektóre jednak są tylko do dyspozycji gości hotelowych lub klientów galerii handlowej.

W Gdańsku do końca roku również powinno powstać 210 ogólnodostępnych punktów ładowania elektryków.
– W Gdańsku są 3 stacje wybudowane i utrzymywane przez miasto, a w ramach tych stacji 9 punktów ładowania. Są też stacje komercyjne. Liczbę i lokalizacje punktów ładowania sprawdzić można m.in. w Ewidencji Infrastruktury Paliw Alternatywnych – informuje Joanna Bieganowska z biura prasowego miasta.

Elektromobilność w Polsce | Ładowarka w słupie oświetleniowym

samochód podłączony do prąduNa rynku są dostępne ładowarki do samochodów elektrycznych zintegrowan ze słupem oświetleniowym. Smartpole charger opracowała firma Alumast z Wodzisławia Śląskiego.

Smartpole charger wykorzystuje infrastrukturę słupów oświetleniowych jako bazę do ładowania samochodów elektrycznych. Stacja ładowania o mocy do 22 kW jest zintegrowana z kompozytowym słupem oświetleniowym, co pozwala na pełne ładowanie miejskiego samochodu elektrycznego w czasie od nawet dwóch do kilku godzin.
– To rozwiązanie, które pozwala szybko i efektywnie zbudować ogólnodostępną sieć ładowania w oparciu o oświetlenie uliczne, a więc w lokalizacjach najbardziej atrakcyjnych i dostępnych dla użytkowników samochodów elektrycznych – mówi Dariusz Szymczak, prezes spółki SWE. Smartpole charger można instalować w kompozytowych słupach oświetleniowych, zarówno istniejących, jak i nowo stawianych.

W kompozytowym słupie można także zamontować dodatkowe urządzenia, np. do monitorowania jakości powietrza.
– Wykorzystanie obecnej infrastruktury oświetleniowej to najefektywniejsze, najtańsze i najkorzystniejsze dla środowiska rozwiązanie problemu ładowania samochodów – podkreśla Jarosław Schabowski, dyrektor rozwoju kompozytów Alumast SA.
Jak dodaje specjalista, słupy kompozytowe są odporne na działania czynników atmosferycznych czy wandali oraz są bezpieczne dla kierowców w razie zderzenia. Mają ponad 40-letnią trwałość.

Czy miasta skorzystają z tego rozwiązania? Gdańsk bierze to pod uwagę.
– Jest to jeden z możliwych wariantów. Niezależnie od tego, czy zostanie on zrealizowany, stacje będą także instalowane w formie słupków – komentuje Joanna Bieganowska z gdańskiego ratusza.
Warszawa nie jest jeszcze zdecydowana, czy wykorzysta słupy oświetleniowe do budowy stacji ładowania.
– Na tym etapie nie można jednoznacznie rozstrzygnąć o wykorzystaniu tego typu rozwiązań. Problemem mogą być brak wystarczającej mocy przyłączy i sposób rozliczania, bo ogólnodostępne stacje mają pewne wymagania – wyjaśnia Tomasz Demiańczuk ze stołecznego ratusza.

Kraków w ogóle nie planuje tego typu inwestycji – dowiedzieliśmy się w ratuszu. Z rozmów z przedstawicielami innych miast wynika, że chociaż istniejąca infrastruktura oświetleniowa stanowi podstawę do planów rozmieszczania ładowarek elektrycznych, to wiedza o rozwiązaniu w postaci wykorzystania oświetleniowych słupów kompozytowych jako stacji ładowania pojazdów elektrycznych jest nadal znikoma. Czy to rozwiązanie stanie się dominującym na rynku – pokaże czas. Tymczasem przed spółką Alumast stoi zadanie edukowania rynku i specjalistów w zakresie elektromobilności. Decyzje podejmowane w ciągu bieżącego roku przez największe miasta będą miały istotny wpływ na koszty i tempo przystosowania infrastruktury ładowania aut elektrycznych w całej Polsce.

Tags: Elektromobilność w Polsce, park and drive, pojazdy elektryczne, stacje ładowania samochodów elektrycznych

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%

Pakiet 3 wybranych rysunków

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%
motoryzacyjne rysunki obrazy plakaty

Pakiet 5 wybranych rysunków

Rysunki
200,00 zł – 280,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020
Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

14 lutego 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020
Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

14 lutego 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry