„Wygląd, proporcje i sylwetka motocykla Fat Boy przypominały motocykl Hydra-Glide z 1949 roku, ale był całkowicie zmodernizowany i otworzył nowy rozdział dla młodego pokolenia motocyklistów”, wyjaśnia Brad Richards, wiceprezes Harley-Davidson ds. projektowania motocykli. „Motocyklistom spodobały się cechy nawiązujące do wzornictwa powojennego, jak również prostota współczesnego designu w stylu industrialnym. Oba te elementy pojawiają się w nowej wersji motocykla Fat Boy z 2018 roku. Chcieliśmy, aby limitowana edycja z okazji 30-lecia modelu była jedyna w swoim rodzaju. Dlatego wykorzystaliśmy popularność wykończeń w ciemniejszych kolorach i zdecydowaliśmy o przyjęciu strategii produkcji limitowanej, aby pojazd stał się czymś naprawdę wyjątkowym i ekskluzywnym.”
Fat Boy 2020 | Limitowana edycja 30th Anniversary z okazji 30-lecia modelu
Model Fat Boy 2020 jest odważną reinterpretacją pierwotnego modelu, wprowadzającą mroczną kolorystykę wykończenia w parze z kolorem Vivid Black. Odlane z aluminium, pełne koła Lakester pomalowane są na satynową czerń, a ich styl podkreślają frezowane maszynowo akcenty. Jednostka napędowa Milwaukee-Eight 114 jest pokryta błyszczącym, czarnym lakierem, a pokrywy rozrządu i timera są utrzymane w subtelnym brązie. Wydech pokryto trwałym lakierem Black Onyx nakładanym w technologii osadzania z fazy gazowej, spod którego w jasnym świetle widać warstwę chromowaną.
Pomalowana lakierem w kolorze Vivid Black obudowa przedniego reflektora, kierownica i podnóżki stanowią uzupełnienie mrocznego wyglądu, tak różnego od modelu z produkcji standardowej. Brązowe logo Fat Boy umieszczone na zbiorniku paliwa doskonale współgra z czarnymi elementami wykończenia i pozostałymi brązowymi detalami odróżniającymi motocykl Fat Boy z edycji limitowanej od modelu standardowego.
Fat Boy 2020 | Dane techniczne i specyfikacja
Motocykl Fat Boy 2020, zbudowany na ramie Harley-Davidson Softail wprowadzonej w 2018 roku, redefiniuje legendę, oferując większą moc i unikalny wygląd. Cała przednia część motocykla Fat Boy jest masywna i wieńczy ją reflektor LED w całkowicie nowej obudowie. Aluminiowe, pełne koła Lakester dopełniają stylowego wizerunku pojazdu. Przeciwwagę dla przedniej opony 160mm stanowi tylna opona 240mm. Ich kombinacja podkreśla wyjątkowy styl fabrycznego motocykla custom.
Połączenie ramy Softail i zawieszenia tworzy solidne lecz lekkie podwozie, zapewniające zwinność i osiągi, znacznie przekraczające oczekiwania najbardziej wymagających amatorów motocykli typu cruiser. Pod siedzeniem znajduje się pojedynczy amortyzator monoshock, ustawiony pod optymalnym kątem, by zagwarantować kierowcy płynną jazdę i swobodę prowadzenia. Regulacji obciążenia wstępnego dokonuje się bez narzędzi, pokrętłem umieszczonym pod siedzeniem. Ustawienia zmieniamy w łatwy sposób w zależności od stylu jazdy, czy podróży z pasażerem.
Silnik Milwaukee-Eight 114 V-Twin to najpotężniejsza jednostka napędowa w modelach Softail. Zapewnia nieprawdopodobne osiągi i stanowi ucieleśnienie wszystkich cech uwielbianych w motocyklach Harley-Davidson. Sztywno montowany w ramie dodatkowo usztywnia podwozie motocykla. Z kolei wewnętrzne wałki wyrównoważające redukują do minimum wibracje na biegu jałowym.
Harley Fat Boy 2020 | Narodziny legendy
Fat Boy pojawił się na rynku w roku 1989 jako model roku 1990. Oryginalnego Fat Boya zaprojektowali legendarni projektanci Harley-Davidson, Willy G. Davidsona i Loui Netza. Motocykl łączył w sobie współczesny styl z klasycznymi elementami Harley-Davidson. Aby uzyskać wygląd frezowanego metalu, motocykl został wykończony srebrnym metalicznym lakierem i wyposażony w aluminiowe, pełne koła, które ukształtowały charakterystyczny wizerunek motocykla Fat Boy. Model był wyjątkowo masywny jak na tamte czasy. Szeroka przednia opona przykryta ściętym błotnikiem, szeroka kierownica i siedmiocalowy przedni reflektor w masywnej chromowanej obudowie zamontowanej na wypolerowanym mocowaniu nadawały motocyklowi iście muskularnego wyglądu. Davidson zaprojektował charakterystyczne logo ze skrzydłami na zbiornik paliwa, które stało się znakiem rozpoznawczym modelu Fat Boy.
W 1991 roku Fat Boy wszedł do kultury popularnej dzięki występowi w filmie „Terminator 2: Dzień sądu”. To właśnie na Fat Boyu Arnold Schwarzenegger przemierzał ulice Los Angeles. Film stał się światową sensacją, co pomogło utrwalić pozycję modelu Fat Boy jako kultowego przedstawiciela marki Harley-Davidson.
Fat Boy 2020 | Skąd wzięła się nazwa Fat Boy?
Tylko firma Harley-Davidson mogła mieć tyle odwagi, aby nazwać motocykl „Fat Boy”. W swojej książce pt. „Sto lat Harley-Davidson” Willie G. Davidson wyjaśnia, jak do tego doszło:
Zastanawiacie się pewnie, jak powstała nazwa „Fat Boy”. Sam słyszałem wiele wersji, z których większość była niezgodna z prawdą. Prawdziwa wersja brzmi następująco: trudno wymyślić nazwę, która przyjmie się na ulicy. Pierwsze pytanie, jakie sobie zawsze zadajemy, brzmi: „Jak przechodnie na ulicy nazwaliby ten model?”. Od tego zaczynamy. Szukaliśmy niezwykłej, a nawet niepokornej nazwy, bo traktowanie własnych produktów z przymrużeniem oka bywa naprawdę zabawne. Według mnie i wielu innych osób z wewnątrz, które widziały model, motocykl miał masywny, „krępy” wygląd. W ten sposób nasi spece od marketingu wymyślili nazwę „Fat Boy”, która od razu przyjęła się na ulicy.
Fat Boy 2020 uwydatnia wszystkie charakterystyczne cechy motocykla, od pełnych aluminiowych kół, po masywny przedni reflektor i jego obudowę. Fat Boy pozostaje niezmiennie jednym z najbardziej imponujących motocykli w portfolio Harley-Davidson.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
„Wygląd, proporcje i sylwetka motocykla Fat Boy przypominały motocykl Hydra-Glide z 1949 roku, ale był całkowicie zmodernizowany i otworzył nowy rozdział dla młodego pokolenia motocyklistów”, wyjaśnia Brad Richards, wiceprezes Harley-Davidson ds. projektowania motocykli. „Motocyklistom spodobały się cechy nawiązujące do wzornictwa powojennego, jak również prostota współczesnego designu w stylu industrialnym. Oba te elementy pojawiają się w nowej wersji motocykla Fat Boy z 2018 roku. Chcieliśmy, aby limitowana edycja z okazji 30-lecia modelu była jedyna w swoim rodzaju. Dlatego wykorzystaliśmy popularność wykończeń w ciemniejszych kolorach i zdecydowaliśmy o przyjęciu strategii produkcji limitowanej, aby pojazd stał się czymś naprawdę wyjątkowym i ekskluzywnym.”
Fat Boy 2020 | Limitowana edycja 30th Anniversary z okazji 30-lecia modelu
Model Fat Boy 2020 jest odważną reinterpretacją pierwotnego modelu, wprowadzającą mroczną kolorystykę wykończenia w parze z kolorem Vivid Black. Odlane z aluminium, pełne koła Lakester pomalowane są na satynową czerń, a ich styl podkreślają frezowane maszynowo akcenty. Jednostka napędowa Milwaukee-Eight 114 jest pokryta błyszczącym, czarnym lakierem, a pokrywy rozrządu i timera są utrzymane w subtelnym brązie. Wydech pokryto trwałym lakierem Black Onyx nakładanym w technologii osadzania z fazy gazowej, spod którego w jasnym świetle widać warstwę chromowaną.
Pomalowana lakierem w kolorze Vivid Black obudowa przedniego reflektora, kierownica i podnóżki stanowią uzupełnienie mrocznego wyglądu, tak różnego od modelu z produkcji standardowej. Brązowe logo Fat Boy umieszczone na zbiorniku paliwa doskonale współgra z czarnymi elementami wykończenia i pozostałymi brązowymi detalami odróżniającymi motocykl Fat Boy z edycji limitowanej od modelu standardowego.
Fat Boy 2020 | Dane techniczne i specyfikacja
Motocykl Fat Boy 2020, zbudowany na ramie Harley-Davidson Softail wprowadzonej w 2018 roku, redefiniuje legendę, oferując większą moc i unikalny wygląd. Cała przednia część motocykla Fat Boy jest masywna i wieńczy ją reflektor LED w całkowicie nowej obudowie. Aluminiowe, pełne koła Lakester dopełniają stylowego wizerunku pojazdu. Przeciwwagę dla przedniej opony 160mm stanowi tylna opona 240mm. Ich kombinacja podkreśla wyjątkowy styl fabrycznego motocykla custom.
Połączenie ramy Softail i zawieszenia tworzy solidne lecz lekkie podwozie, zapewniające zwinność i osiągi, znacznie przekraczające oczekiwania najbardziej wymagających amatorów motocykli typu cruiser. Pod siedzeniem znajduje się pojedynczy amortyzator monoshock, ustawiony pod optymalnym kątem, by zagwarantować kierowcy płynną jazdę i swobodę prowadzenia. Regulacji obciążenia wstępnego dokonuje się bez narzędzi, pokrętłem umieszczonym pod siedzeniem. Ustawienia zmieniamy w łatwy sposób w zależności od stylu jazdy, czy podróży z pasażerem.
Silnik Milwaukee-Eight 114 V-Twin to najpotężniejsza jednostka napędowa w modelach Softail. Zapewnia nieprawdopodobne osiągi i stanowi ucieleśnienie wszystkich cech uwielbianych w motocyklach Harley-Davidson. Sztywno montowany w ramie dodatkowo usztywnia podwozie motocykla. Z kolei wewnętrzne wałki wyrównoważające redukują do minimum wibracje na biegu jałowym.
Harley Fat Boy 2020 | Narodziny legendy
Fat Boy pojawił się na rynku w roku 1989 jako model roku 1990. Oryginalnego Fat Boya zaprojektowali legendarni projektanci Harley-Davidson, Willy G. Davidsona i Loui Netza. Motocykl łączył w sobie współczesny styl z klasycznymi elementami Harley-Davidson. Aby uzyskać wygląd frezowanego metalu, motocykl został wykończony srebrnym metalicznym lakierem i wyposażony w aluminiowe, pełne koła, które ukształtowały charakterystyczny wizerunek motocykla Fat Boy. Model był wyjątkowo masywny jak na tamte czasy. Szeroka przednia opona przykryta ściętym błotnikiem, szeroka kierownica i siedmiocalowy przedni reflektor w masywnej chromowanej obudowie zamontowanej na wypolerowanym mocowaniu nadawały motocyklowi iście muskularnego wyglądu. Davidson zaprojektował charakterystyczne logo ze skrzydłami na zbiornik paliwa, które stało się znakiem rozpoznawczym modelu Fat Boy.
W 1991 roku Fat Boy wszedł do kultury popularnej dzięki występowi w filmie „Terminator 2: Dzień sądu”. To właśnie na Fat Boyu Arnold Schwarzenegger przemierzał ulice Los Angeles. Film stał się światową sensacją, co pomogło utrwalić pozycję modelu Fat Boy jako kultowego przedstawiciela marki Harley-Davidson.
Fat Boy 2020 | Skąd wzięła się nazwa Fat Boy?
Tylko firma Harley-Davidson mogła mieć tyle odwagi, aby nazwać motocykl „Fat Boy”. W swojej książce pt. „Sto lat Harley-Davidson” Willie G. Davidson wyjaśnia, jak do tego doszło:
Zastanawiacie się pewnie, jak powstała nazwa „Fat Boy”. Sam słyszałem wiele wersji, z których większość była niezgodna z prawdą. Prawdziwa wersja brzmi następująco: trudno wymyślić nazwę, która przyjmie się na ulicy. Pierwsze pytanie, jakie sobie zawsze zadajemy, brzmi: „Jak przechodnie na ulicy nazwaliby ten model?”. Od tego zaczynamy. Szukaliśmy niezwykłej, a nawet niepokornej nazwy, bo traktowanie własnych produktów z przymrużeniem oka bywa naprawdę zabawne. Według mnie i wielu innych osób z wewnątrz, które widziały model, motocykl miał masywny, „krępy” wygląd. W ten sposób nasi spece od marketingu wymyślili nazwę „Fat Boy”, która od razu przyjęła się na ulicy.
Fat Boy 2020 uwydatnia wszystkie charakterystyczne cechy motocykla, od pełnych aluminiowych kół, po masywny przedni reflektor i jego obudowę. Fat Boy pozostaje niezmiennie jednym z najbardziej imponujących motocykli w portfolio Harley-Davidson.