Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
BMW R nine T Scrambler
Strona główna » BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

BMW R NineT Scrambler  – opinie, dane techniczne, cena, wrażenia […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

BMW R NineT Scrambler  – opinie, dane techniczne, cena, wrażenia […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

BMW R nineT Scrambler test/opinie | Korpocustom

BMW R NineT Scrambler  – opinie, dane techniczne, cena, wrażenia […]

Sebastian Mądrachowski

BMW R NineT Scrambler  – opinie, dane techniczne, cena, wrażenia z jazdy |

Patrzycie czasem na współczesne motocykle, tęskniąc za prostotą motórów sprzed lat? Bez zbędnej elektroniki? Bez przewodów wyglądających na silniku jak przyłącze telefoniczne w Bangladeszu? BMW ma taki motocykl i wreszcie była okazja przyjrzeć mu się dokładnie. Już wiem, jaki jest nowy BMW R nineT Scrambler.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

BMW R NineT Scrambler – pierwszy kontakt

Kiedy zobaczyłem BMW Scramblera po raz pierwszy, pomyślałem, że to jedynie stylowa zabawka. Po szybkim przelocie przez miasto okazało się, że ten motocykl, mimo kostkowych opon, w rękach dobrego kierowcy w niczym nie ustępuje motocyklom szosowym (brawo Dziki). Kiedy dojechaliśmy na lubelski Moto Spot, wszystkie motóry zlały się w wielką, jednośladową gromadę. Tylko BMW R nineT Scrambler cały czas się wyróżniał.

BMW Scrambler BMW r ninet Scrambler przód

BMW Scrambler | model: Adam Dziki Dzik




BMW Scrambler jest charakterystyczny. Okazało się też, że przy projektowaniu BMW nie zapomniało do czego służą motocykle.

Mają bawić, sprawiać przyjemność i od czasu do czasu generować trochę adrenaliny, prawda?

R nineT Scrambler – historia

Idea scramblerów sięga początków XX wieku. Już wtedy przerabiano seryjne motocykle tak, aby radziły sobie w lekkim terenie. Prawdziwy wysyp takich konstrukcji przypada na lata 60. Wtedy większość producentów motocykli oferowała możliwość wyższego poprowadzenia wydechu, montowała kostkowe opony i zawieszenia o większym skoku. W tamtych latach scramblerem BMW był kultowy model R68, a konkurencją np. Triumph Bonneville. Lata mijały, ilość dróg asfaltowych rosła, a specjalizacja wśród motocykli postępowała. W krajach rozwiniętych zanikała potrzeba posiadania motocykli prawdziwie uniwersalnych. Aż do dzisiaj?

BMW R nineT – Scrambler w wykonaniu BMW

Teraz wiemy, że prawdziwa wolność na motocyklu to brak ograniczeń.

Jeżeli w dojechaniu do celu hamuje cię 500 m szutrówki, to przegrałeś. Sami zaczęliśmy przerabiać motocykle w kierunku większej swobody użytkowania, a korporacje nie mogły tego nie zauważyć. BMW Scrambler bazuje na szosowym R nineT. Protoplasta został świetnie przyjęty przez motocyklistów na całym świecie, więc spodziewałem się jedynie kosmetycznych zmian. Pomyliłem się.

BMW Scrambler BMW r ninet scrambler offroad

BMW Scrambler – Dzika przyjemność

BMW Scrambler, a BMW R nineT – różnice/zmiany

Inna jest rama, zawieszenia, wydech, przednie koło. Zmiany stylistyczne to tylko wisienka na torcie, ważna, ale nie decydująca o smaku ciastka. Rama? BMW Scrambler ma kąt główki ramy ostrzejszy o 2 stopnie. Zawieszenie? Ciężki widelec upside-down został zastąpiony klasycznym zawieszeniem z rurami nośnymi uroczo schowanymi w gumowych osłonach. Do tego skok jest większy o 25 mm z przodu i 20 mm z tyłu. Wydech? W bazowym R nineT i w Scramblerze za dźwięk odpowiada grajek z Bałkanów – Goran Akrapović. Tyle, że w Scramblerze śpiewa na stojąco, z wysokości. Koło? BMW Scrambler lata na 19-calowej, szprychowej (opcja) feldze, a naked R nineT ma uliczną 17. Co to wszystko oznacza?

BMW Scrambler zachował właściwości jezdne na ulicy i bez większych problemów radzi sobie w terenie.

W zawodach motocrossowych o podium nie powalczy, ale trasę pokona i, biorąc pod uwagę osiągi, zrobi to całkiem szybko.

BMW R NineT Scrambler – dane techniczne, masa

Scrambler napędzany jest dwucylindrowym boxerem o pojemności 1170 ccm. Silnik chłodzony jest powietrzem (!) i generuje 110 KM przy 7750 obr./min. Waga zalanego motóra to 220 kg, a moc spokojnie pozwala rozpędzić się do 200 km/h. Tylko po co? 116 Nm momentu obrotowego dostępnego przy 6000 obr./min daje spore pole do zabawy przy dużo mniejszych prędkościach. Wtedy nie wieje tak strasznie.

BMW R nine T Scrambler - BMW Scrambler tacho zegary

BMW Scrambler – centrum dowodzenia

BMW Scrambler – spalanie, hamulce

Fabrycznie motocykl wyposażony jest w ABS (UE każe) zapięty na układzie hamulcowym Brembo. Z przodu tarcze o średnicy 320 mm i 4-tłoczkowe zaciski Brembo Monoblock. Hamuje, że szok. Spalanie? BMW Scrambler pali 5–6 litrów na 100 km zależnie od prędkości. Do 100 km/h – 5 l, powyżej 100 km/h – 6 l. Proste.

R nineT Scrambler cena + konkurencja

Skoro jedna korporacja wpada na pomysł, to znaczy, że wpadną na to i inne. Moda na cafe racery/scramblery została zauważona dawno temu, więc i oferta jest całkiem solidna. Konkurencją BMW R nineT Scrambler jest Scrambler Ducati, Scrambler Triumpha czy choćby Scrambler Kawasaki W800. Najważniejsza różnica? BMW Scrambler ma silnik. Duca, Triumph czy Kawasaki nie wychodzą poza 70 KM.

Silnik BMW to 110KM, które ciągną z dołu.

Cena? Bazowo 54 700 zł brutto, a do tego nieskończona lista dodatków, które mają dopasować motóra do indywidualnych wymagań kierowcy. Grzane manetki, mocowanie pod numery startowe, te klimaty… Testowy BMW Scrambler, z alarmem, kontrolą trakcji, na terenowych oponach i szprychowych kołach, kosztuje 59 844 zł brutto.

BMW R nine T Scrambler bmw scrambler akrapovic exhaust

BMW Scrambler | Goran Akrapović i szprychowane koła na kostce

BMW R nineT Scrambler opinie – podsumowanie testu

W dobie kryzysu autorytetów jest kilku gości, których szanuję ogromnie. James Dean, Steve McQueen, Clint Eastwood. Każdy z nich miał scramblera. Do tej pory wierzyłem, że takie motocykle mają sens, bo oni tak uważali. Teraz, kiedy patrzę na BMW R nineT Scramblera, rozumiem, że one rzeczywiście są dobre.

Nie ważne, czy dziś ma się ochotę latać wiejskimi szutrówkami, przejechać po plaży, czy polecieć do centrum. BMW Scramblerem można. Sportowymi motocyklami, które stoją w moim garażu – nie bardzo.

BMW R nine T Scrambler | BMW Scrambler opinie

BMW R nineT Scrambler

 

Tags: bmw r nineT scrambler, bmw r nineT scrambler cena, bmw r nineT scramler opinie, bmw scrambler, bmw scrambler dane techniczne, bmw scrambler opinie, bmw scrambler test, scrambler bmw

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

BMW R NineT Scrambler  – opinie, dane techniczne, cena, wrażenia z jazdy |

Patrzycie czasem na współczesne motocykle, tęskniąc za prostotą motórów sprzed lat? Bez zbędnej elektroniki? Bez przewodów wyglądających na silniku jak przyłącze telefoniczne w Bangladeszu? BMW ma taki motocykl i wreszcie była okazja przyjrzeć mu się dokładnie. Już wiem, jaki jest nowy BMW R nineT Scrambler.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

BMW R NineT Scrambler – pierwszy kontakt

Kiedy zobaczyłem BMW Scramblera po raz pierwszy, pomyślałem, że to jedynie stylowa zabawka. Po szybkim przelocie przez miasto okazało się, że ten motocykl, mimo kostkowych opon, w rękach dobrego kierowcy w niczym nie ustępuje motocyklom szosowym (brawo Dziki). Kiedy dojechaliśmy na lubelski Moto Spot, wszystkie motóry zlały się w wielką, jednośladową gromadę. Tylko BMW R nineT Scrambler cały czas się wyróżniał.

BMW Scrambler BMW r ninet Scrambler przód

BMW Scrambler | model: Adam Dziki Dzik




BMW Scrambler jest charakterystyczny. Okazało się też, że przy projektowaniu BMW nie zapomniało do czego służą motocykle.

Mają bawić, sprawiać przyjemność i od czasu do czasu generować trochę adrenaliny, prawda?

R nineT Scrambler – historia

Idea scramblerów sięga początków XX wieku. Już wtedy przerabiano seryjne motocykle tak, aby radziły sobie w lekkim terenie. Prawdziwy wysyp takich konstrukcji przypada na lata 60. Wtedy większość producentów motocykli oferowała możliwość wyższego poprowadzenia wydechu, montowała kostkowe opony i zawieszenia o większym skoku. W tamtych latach scramblerem BMW był kultowy model R68, a konkurencją np. Triumph Bonneville. Lata mijały, ilość dróg asfaltowych rosła, a specjalizacja wśród motocykli postępowała. W krajach rozwiniętych zanikała potrzeba posiadania motocykli prawdziwie uniwersalnych. Aż do dzisiaj?

BMW R nineT – Scrambler w wykonaniu BMW

Teraz wiemy, że prawdziwa wolność na motocyklu to brak ograniczeń.

Jeżeli w dojechaniu do celu hamuje cię 500 m szutrówki, to przegrałeś. Sami zaczęliśmy przerabiać motocykle w kierunku większej swobody użytkowania, a korporacje nie mogły tego nie zauważyć. BMW Scrambler bazuje na szosowym R nineT. Protoplasta został świetnie przyjęty przez motocyklistów na całym świecie, więc spodziewałem się jedynie kosmetycznych zmian. Pomyliłem się.

BMW Scrambler BMW r ninet scrambler offroad

BMW Scrambler – Dzika przyjemność

BMW Scrambler, a BMW R nineT – różnice/zmiany

Inna jest rama, zawieszenia, wydech, przednie koło. Zmiany stylistyczne to tylko wisienka na torcie, ważna, ale nie decydująca o smaku ciastka. Rama? BMW Scrambler ma kąt główki ramy ostrzejszy o 2 stopnie. Zawieszenie? Ciężki widelec upside-down został zastąpiony klasycznym zawieszeniem z rurami nośnymi uroczo schowanymi w gumowych osłonach. Do tego skok jest większy o 25 mm z przodu i 20 mm z tyłu. Wydech? W bazowym R nineT i w Scramblerze za dźwięk odpowiada grajek z Bałkanów – Goran Akrapović. Tyle, że w Scramblerze śpiewa na stojąco, z wysokości. Koło? BMW Scrambler lata na 19-calowej, szprychowej (opcja) feldze, a naked R nineT ma uliczną 17. Co to wszystko oznacza?

BMW Scrambler zachował właściwości jezdne na ulicy i bez większych problemów radzi sobie w terenie.

W zawodach motocrossowych o podium nie powalczy, ale trasę pokona i, biorąc pod uwagę osiągi, zrobi to całkiem szybko.

BMW R NineT Scrambler – dane techniczne, masa

Scrambler napędzany jest dwucylindrowym boxerem o pojemności 1170 ccm. Silnik chłodzony jest powietrzem (!) i generuje 110 KM przy 7750 obr./min. Waga zalanego motóra to 220 kg, a moc spokojnie pozwala rozpędzić się do 200 km/h. Tylko po co? 116 Nm momentu obrotowego dostępnego przy 6000 obr./min daje spore pole do zabawy przy dużo mniejszych prędkościach. Wtedy nie wieje tak strasznie.

BMW R nine T Scrambler - BMW Scrambler tacho zegary

BMW Scrambler – centrum dowodzenia

BMW Scrambler – spalanie, hamulce

Fabrycznie motocykl wyposażony jest w ABS (UE każe) zapięty na układzie hamulcowym Brembo. Z przodu tarcze o średnicy 320 mm i 4-tłoczkowe zaciski Brembo Monoblock. Hamuje, że szok. Spalanie? BMW Scrambler pali 5–6 litrów na 100 km zależnie od prędkości. Do 100 km/h – 5 l, powyżej 100 km/h – 6 l. Proste.

R nineT Scrambler cena + konkurencja

Skoro jedna korporacja wpada na pomysł, to znaczy, że wpadną na to i inne. Moda na cafe racery/scramblery została zauważona dawno temu, więc i oferta jest całkiem solidna. Konkurencją BMW R nineT Scrambler jest Scrambler Ducati, Scrambler Triumpha czy choćby Scrambler Kawasaki W800. Najważniejsza różnica? BMW Scrambler ma silnik. Duca, Triumph czy Kawasaki nie wychodzą poza 70 KM.

Silnik BMW to 110KM, które ciągną z dołu.

Cena? Bazowo 54 700 zł brutto, a do tego nieskończona lista dodatków, które mają dopasować motóra do indywidualnych wymagań kierowcy. Grzane manetki, mocowanie pod numery startowe, te klimaty… Testowy BMW Scrambler, z alarmem, kontrolą trakcji, na terenowych oponach i szprychowych kołach, kosztuje 59 844 zł brutto.

BMW R nine T Scrambler bmw scrambler akrapovic exhaust

BMW Scrambler | Goran Akrapović i szprychowane koła na kostce

BMW R nineT Scrambler opinie – podsumowanie testu

W dobie kryzysu autorytetów jest kilku gości, których szanuję ogromnie. James Dean, Steve McQueen, Clint Eastwood. Każdy z nich miał scramblera. Do tej pory wierzyłem, że takie motocykle mają sens, bo oni tak uważali. Teraz, kiedy patrzę na BMW R nineT Scramblera, rozumiem, że one rzeczywiście są dobre.

Nie ważne, czy dziś ma się ochotę latać wiejskimi szutrówkami, przejechać po plaży, czy polecieć do centrum. BMW Scramblerem można. Sportowymi motocyklami, które stoją w moim garażu – nie bardzo.

BMW R nine T Scrambler | BMW Scrambler opinie

BMW R nineT Scrambler

 

Tags: bmw r nineT scrambler, bmw r nineT scrambler cena, bmw r nineT scramler opinie, bmw scrambler, bmw scrambler dane techniczne, bmw scrambler opinie, bmw scrambler test, scrambler bmw

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

18 grudnia 2020
Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

13 października 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

12 lutego 2020
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

17 stycznia 2019|0 Comments
Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

15 stycznia 2019|0 Comments
Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

8 stycznia 2019|0 Comments
YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

8 października 2018|0 Comments
Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

6 lipca 2017|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

18 grudnia 2020
Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

13 października 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

12 lutego 2020
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

17 stycznia 2019|0 Comments
Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

15 stycznia 2019|0 Comments
Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

8 stycznia 2019|0 Comments
YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

8 października 2018|0 Comments
Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

6 lipca 2017|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry